Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö sinulta 20 senttiä, 20-vuotias Hanna kysyi asiakkaaltaan kaupan kassalla: "Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä"

Vierailija
29.10.2025 |

Hanna kysyi asiakkaalta vaihtorahaa vastaus järkytti

Häirintä kaupan alalla on 20-vuotiaan Hannan mukaan lähes arkipäivää.

Löytyykö sinulta 20 senttiä, 20-vuotias Hanna kysyy välillä asiakkailtaan kaupan kassalla.

Vastaus arkiseen kysymykseen on järkyttänyt useamman kerran.

Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä, Hanna kertoo erään asiakkaan vastanneen.

Pian neljä vuotta kaupan alalla työskennellyt Hanna kohtaa työssään lähes päivittäin häirintää, josta iso osa on seksuaalista. Aiheen arkaluontoisuuden vuoksi Hanna ei esiinny tässä artikkelissa omalla nimellään. Hänen henkilöllisyytensä on toimituksen tiedossa.

IS kysyi hiljattain lukijoiltaan, millaista häirintää kaupan alan työntekijät joutuvat kokemaan työssään. Kymmenet työntekijät kertoivat IS:lle kokemuksistaan. Hanna oli yksi kyselyyn vastanneista.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011588503.html

Kommentit (509)

Vierailija
101/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kaupassa kymmeniä vuosia, eikä kertaakaan ole kassa pyytänyt minulta vaihtorahaa.

Vaihtorahatilanteesta tulee huolehtia asianmukaisesti. Niitä ei asiakkailta pyydellä.

EI kyse ole vaihtorahasta, uskokaa jo!

Mieti itse.Otatko takaisin 4;80 kolikkoina vai vitosen setelin.

Sillä tavalla asiasta kuitenkin kerrottiin. Puhuttiin nimenomaan vaihtorahoista.

Voi elämä näitä rautalankaidiootteja. Joo, kyse on vaihtorahasta. Siitä, mitä sinä, asiakas, saat takaisin. Ei kassa pyydä sinulta 20-senttistä, vaan yrittää tehdä tilanteen helpommaksi ja mukavammaksi molemmille. 

Eli, vielä kerran. Sinulla on 20:n euron seteli, okei? Ostoksiesi

"Ei kassa pyydä sinulta 20-senttistä."

Eli ei pyydä, mutta kuitenkin artikkelissa kerrottiin selkeästi, että nimenomaan pyysi? Seli seli. Normaalit kassat eivät pyydä vaihtorahoja asiakkailta. Toivottavasti esimies ottaa tämän myyjän puhutteluun ja muistuttaa miten töissä tulee toimia.

Vierailija
102/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene verotukseen 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Niin paska, että naurattaa ääneen. 

Niin vanha ettei kukaan enää jaksa nauraa. Niin vanha, että Jenni Haukio haluaisi tehdä sen kanssa lapsen.

He. He.

Todella vanhat ja kuluneet vitsit ovat hienoja jos ne osaa sanoa juuri oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Se vaatii hyvää tilannetajua, ajoitusta ja huumorintajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy, mutta käykö 25 senttiä?

Ei löydy, mutta käytkö kaksi kertaa 10 senttiä?

Vierailija
104/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kassa kysy "löytyisikö", vaan "tästä puuttuu vielä 20cnt"!

Jos se maksoi vaikka 50e setelillä ja ostokset olivat 20.20e, niin siksi kassa kysyi tuon, että voisi antaa helposti takaisin 30e seteleinä, elikä 29.80e

Vierailija
105/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muistisääntö kaikille: Minkä hyväksyt tehtävän muille, hyväksyt tehtävän myös itsellesi.  

Onnenpäivät. T:Kilttimies

Vierailija
106/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kassa kysy "löytyisikö", vaan "tästä puuttuu vielä 20cnt"!

Siinäpä tulkin ainesta. Tietäjä olet?

Vierailija
107/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikesta kannata pahoittaa mieltään, tuohan on ihan hauska heitto :D

Vierailija
108/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas sentään että on huumorintajutonta kassahenkilökuntaa. No joo, tota vitsiä on viljelty jo eurojen alkuajasta asti, mutta ei toi mitään ahdistelua ole. Nykyään pitää loukkaantua joka asiasta. Sitähän tää on. Ja jos ei setien jutut jaksa naurattaa niin ei muuta kuin kipakka vattuilu takaisin. 

Onneks en itse oo noin niuho. Oon työpaikkani ainut nainen ja en loukkaannu siitä kun joku äijistä läpsäisee mua peffalle tai kehuu kauniiksi tai kertoo panojuttuja. Ei tarvii elämää niin vakavasti ottaa! 

Vierailija
109/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää asiakkaiden mukamas hauskat vitsit on niin loppuun kulutettu että ei vaan jaksa enää nauraa. Ekat 1000 kertaa pysty teeskentelemään tekonaurua mutta ei vaan jaksa enää. Se "tonnin seteli-ilme" on hyvä, jotku jopa tajuu.

Vierailija
110/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen melestä tuommoinen huumori sitten on hauskaa? Tai tiedänhän mä, oman navan alle tuijottelijoiden. Mun veljeni 43v  on pahintalaatua ja se vielä kuvittelee, että kaikki nuoret naiset haluaa sitä, kun ne vähänkin hymyilee.

Monet kerrat ollaan kaupoilla oltu samaan aikaan. Itse tuo todennut, että huumoria elämään. Niin ja vakkarikaupassaan hän myös "lämmittelee" joitakin neitikassoja. Eli puhuu mukavia seksisävytteisesti. Jos joskus törmäävät yössä, niin puoli työtä on jo tehty. 

Hän on kaljamahainen persjalkainen perheenisä, naimisissa ja kolmen teinityttären isä. Pettää muijaansa minkä kerkee, mutta oman ikäistensä kanssa. Joku sokeus niitäkin muijia vaivaa.

Mulla on vaan poikia, mutta kyllä se käy heitäkin kavereineen hähitisemässä. Piipahtaa kylässä ja bondaa nuorison kanssa. "ootko pillua saannut?" reippaasti kyselee, eikä yhtään tajua kuinka epäsopivaa ja kiusallista tuommoinen on. Myöskin seksuaalista häirintää.

Monet kerrat puhuttu ja mähän se tässä tiukkis kukkahattutäti olen. Mielelläni. <3

Vierailija
111/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää asiakkaiden mukamas hauskat vitsit on niin loppuun kulutettu että ei vaan jaksa enää nauraa. Ekat 1000 kertaa pysty teeskentelemään tekonaurua mutta ei vaan jaksa enää. Se "tonnin seteli-ilme" on hyvä, jotku jopa tajuu.

Miksi ihmeessä niille nauraa pitäisi? Tekee työnsä normaalisti hyväntuulisina ja siirtyy eteenpäin.

Vierailija
112/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummemmat kaverit tarjoaa 30 senttiä!

Vierailija
113/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä niille nauraa pitäisi? Tekee työnsä normaalisti hyväntuulisina ja siirtyy eteenpäin.

hyväntuulisena*

Vierailija
114/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään enää sanota saparot? Vaan "kaksi ponnaria". 

Vierailija
115/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas sentään että on huumorintajutonta kassahenkilökuntaa. No joo, tota vitsiä on viljelty jo eurojen alkuajasta asti, mutta ei toi mitään ahdistelua ole. Nykyään pitää loukkaantua joka asiasta. Sitähän tää on. Ja jos ei setien jutut jaksa naurattaa niin ei muuta kuin kipakka vattuilu takaisin. 

Onneks en itse oo noin niuho. Oon työpaikkani ainut nainen ja en loukkaannu siitä kun joku äijistä läpsäisee mua peffalle tai kehuu kauniiksi tai kertoo panojuttuja. Ei tarvii elämää niin vakavasti ottaa! 

Onnittelut siitä, että sietokynnyksesi on varsinkin nykyaikaan nähden poikkeuksellisen korkealla. Läpsäisyjä tai rivouksia ei kenekään tarvitse hyväksyä, jollei halua. Mutta kokonaisuutena katsoen ihmisten olisi syytä ymmärtää, että hyvän maun mukaisen käyttäytymisen ja selvästi tuomittavan käyttäytymisen väliin mahtuu myös harmaa alue

Vierailija
116/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hirveää. Kyllä minä nyt mieleni pahoitin ja järkytyin syvästi. Missä on ihmisten huumorintaju? Ymmärrän jos jokainen pervopetteri vihjailee joka päivä ja jatkuvasti, mutta satunnaiset tilanteeseen sopivat vitsit EI voi järkyttää noin paljon.

EIköhän ne "satunnaiset tilanteeseen sopivat" ala tympimään kun ne samat vitsit kuulee monta kertaa päivässä.

Ja sellaisilta jotka mukaleikillään tunkevat itseään liki.

Vierailija
117/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä vitsejä. Nykyään niitä sanotaan seksuaaliseksi häirinnäksi vaikka ne ovat typeriä vitsejä.

Vierailija
118/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene verotukseen 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Niin paska, että naurattaa ääneen. 

Niin vanha ettei kukaan enää jaksa nauraa. Niin vanha, että Jenni Haukio haluaisi tehdä sen kanssa lapsen.

He. He.

Todella vanhat ja kuluneet vitsit ovat hienoja jos ne osaa sanoa juuri oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Se vaatii hyvää tilannetajua, ajoitusta ja huumorintajua.

Harva osaa. Yleensä parempi jättää sanomatta, ettei itseä nolota jälkikäteen.

Vierailija
119/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-ihminen sanoo, että jokapäiväistä ysärillä ja 2000-luvun alussa. Jotkut on jääneet sinne.

Vierailija
120/509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko pitänyt sanoa miehelle että näytä, että koko yleisö näkee.

Käden ja siinä olevan kolikon käänteleminen näytille hidastaa turhaan muiden asiointia.

Housuissa se sen näytettävän kakskytsenttisen kertoi olevan eikä kädessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi