Löytyykö sinulta 20 senttiä, 20-vuotias Hanna kysyi asiakkaaltaan kaupan kassalla: "Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä"
Hanna kysyi asiakkaalta vaihtorahaa vastaus järkytti
Häirintä kaupan alalla on 20-vuotiaan Hannan mukaan lähes arkipäivää.
Löytyykö sinulta 20 senttiä, 20-vuotias Hanna kysyy välillä asiakkailtaan kaupan kassalla.
Vastaus arkiseen kysymykseen on järkyttänyt useamman kerran.
Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä, Hanna kertoo erään asiakkaan vastanneen.
Pian neljä vuotta kaupan alalla työskennellyt Hanna kohtaa työssään lähes päivittäin häirintää, josta iso osa on seksuaalista. Aiheen arkaluontoisuuden vuoksi Hanna ei esiinny tässä artikkelissa omalla nimellään. Hänen henkilöllisyytensä on toimituksen tiedossa.
IS kysyi hiljattain lukijoiltaan, millaista häirintää kaupan alan työntekijät joutuvat kokemaan työssään. Kymmenet työntekijät kertoivat IS:lle kokemuksistaan. Hanna oli yksi kyselyyn vastanneista.
Kommentit (510)
Vierailija kirjoitti:
Toihan oli just hyvä. 😎👍👴
Arvasin että p.uppis tykkää, viljelee varmaan itsekin tämänkaltaisia rasvaisia vitsejä kassatytöille...
Olisko pitänyt sanoa miehelle että näytä, että koko yleisö näkee.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kuin aloituksen, ja tuo on "järkyttävää" ja "häirintää"??
Ette ole tosissanne. Olin töissä grillikioskilla Helsingin keskustassa 90-luvun lopulla noin 18-19-vuotiaana ja jo ennen kuin aloitin, oli hampurilainen munalla ja loput rahalla kulunut vitsi. Pidin rasittavana, en seksuaalisena häirintänä.
Tuossa on asennetta! Jos selvällä kaksimielisyydellä on kaikesta huolimatta tilanteeseen liittyvä asiallinen merkitysvaihtoehto, sen antaminen valua kuin vesi hanhen selästä on osoitus hyvästä ammattitaidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa esimerkissä ei ollut mitään häirintää. Toki oikeaakin häirintää kaupoissa voi olla.
Seksuaalissävytteinen vihjailu on häirintää.
Tuossa ei ollut seksuaalissävytteistävihjailua, jos ei sitä sellaiseksi halua kääntää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä paikallisessa kauppias palkkaa vain kuumia mimmejä kassalle ja setämiehen ikäinen joutuu käyttämään kaiken tahdonvoimansa, ettei heitä mitään kaksimielistä kassalla.
Ei normaalit miehet jauha mitään rivoja juttuja kaupan työntekijöille. Kyllä tuollainen käytös on vaan i diootti miesten ongelma.
Ei mene verotukseen 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Niin paska, että naurattaa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kaupassa kymmeniä vuosia, eikä kertaakaan ole kassa pyytänyt minulta vaihtorahaa.
Ei kyse ole vaihtorahasta idiootti. Jos maksat käteisellä ja ostokset ovat vaikka 15.10 ja ojennat parikymppisen, niin kassa voi kysyä, että olisko sulla sitä10 centtistä, että voi antaa takaisin vitosen setelin. Luitko ketjua alusta asti.
Turha minua on nimitellä. Jutussa lukee, että kyseessä on vaihtoraha.
Vierailija kirjoitti:
Niin vanha ettei kukaan enää jaksa nauraa. Niin vanha, että Jenni Haukio haluaisi tehdä sen kanssa lapsen.
He. He.
Vierailija kirjoitti:
Olisko pitänyt sanoa miehelle että näytä, että koko yleisö näkee.
Käden ja siinä olevan kolikon käänteleminen näytille hidastaa turhaan muiden asiointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vanha ettei kukaan enää jaksa nauraa. Niin vanha, että Jenni Haukio haluaisi tehdä sen kanssa lapsen.
He. He.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Mielensä pahoittaja Hanna
Törkyturpa ilmoittautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kaupassa kymmeniä vuosia, eikä kertaakaan ole kassa pyytänyt minulta vaihtorahaa.
Vaihtorahatilanteesta tulee huolehtia asianmukaisesti. Niitä ei asiakkailta pyydellä.
EI kyse ole vaihtorahasta, uskokaa jo!
Mieti itse.Otatko takaisin 4;80 kolikkoina vai vitosen setelin.
Sillä tavalla asiasta kuitenkin kerrottiin. Puhuttiin nimenomaan vaihtorahoista.
Voi elämä näitä rautalankaidiootteja. Joo, kyse on vaihtorahasta. Siitä, mitä sinä, asiakas, saat takaisin. Ei kassa pyydä sinulta 20-senttistä, vaan yrittää tehdä tilanteen helpommaksi ja mukavammaksi molemmille.
Eli, vielä kerran. Sinulla on 20:n euron seteli, okei? Ostoksiesi loppusumma on 10,20€. Maksat kaksikymppisellä. Myyjä kysyy, ystävällisesti ja hyvää hyvyyttään, olisiko sinulla 20:n sentin kolikkoa, jotta saat takaisin KOKONAISEN KYMPIN SETELIN.
Tajuatako nyt? Itse olen kyseisessä tilanteessa asiakkaana antanut 50 snt. 30snt. takaisin on siltikin vähemmän kolikoita.
Ja juu, olen työskennellyt kassalla vuodesta 1999.
Kyllä mä nyt mieleni pahoitin, pitää myös muistaa järkyttyä!
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kuin aloituksen, ja tuo on "järkyttävää" ja "häirintää"??
Ette ole tosissanne. Olin töissä grillikioskilla Helsingin keskustassa 90-luvun lopulla noin 18-19-vuotiaana ja jo ennen kuin aloitin, oli hampurilainen munalla ja loput rahalla kulunut vitsi. Pidin rasittavana, en seksuaalisena häirintänä.
Kyllä se on ollut rasittavaakin ja myös ihan oikeata seksuaalista häirintää. Ihan sama mitä mieltä sä olet asian luonteesta. Ollut silloin jo ja nyt.
N53
"20-vuotias Hanna kysyi asiakkaaltaan kaupan kassalla: "Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä"
Onko tämä sitä nykyaikaa?
housuihin päässyt 20 senttinen kakkapökäle, onkohan pidätysongelmia?
Ei löydy, mutta käykö 25 senttiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hirveää. Kyllä minä nyt mieleni pahoitin ja järkytyin syvästi. Missä on ihmisten huumorintaju? Ymmärrän jos jokainen pervopetteri vihjailee joka päivä ja jatkuvasti, mutta satunnaiset tilanteeseen sopivat vitsit EI voi järkyttää noin paljon.
Kyllähän parikymppiset ovat jo tottuneet kaikkeen setämiesten lähentely yrityksiin ja "läppiin" ja häirintöihin. Luulenpa, että järkyttynyt on toimittajan raflaava lisä.
Miten ihmisten medialukutaito on yhä noin kadoksissa, vaikka parikytä vuotta sitä on jo harjoteltu.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä muistisääntö kaikille: Minkä hyväksyt tehtävän muille, hyväksyt tehtävän myös itsellesi.
Tämä. Siksi annan naiseni panna minua isolla straponilla, jotta tiedän mitä häneltä vaadin. M43
Toivotan tahdistimellesi sydämellisiä toimintahäiriöitä. :)