Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä kuivan ihon hoitoon

Vierailija
29.10.2025 |

Heti kun kelit alkaa viilenee mun iho alkaa kuivua. Nyt naama suorastaan hilseilee ja iho on tosi arka ja punoittaa. Oon koittanut käyttää nivean kosteusvoidetta. Onko mitään hyviä hyviä neuvoja mikä toimis tai mitä tuotteita kannattais kokeilla?

Oon 40 kymppinen mies ja muuten ihan perusterve.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ainakaan ilman reseptiä saatavista ole auttanut akuteimpaann ongelmaan kuin sibicort

https://www.yliopistonapteekki.fi/sibicort-emulsiovoide

Sitten kun ongelma on tasaantunut niin nämä:

https://www.yliopistonapteekki.fi/probicare-pro-hoitava-kasvovoide-100-…

https://www.yliopistonapteekki.fi/probicare-voide-200-g-81872

Vierailija
82/89 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilusti kosteuttavaa kasvovettä ja esim. manteliöljyä päälle. Pelkkä voide ei riitä, jos/kun iholta puuttuu vesikosteutta. Mun ihon pintakuivuus loppui, kun aloin käyttäm kasvovettä oikein.

Mulla sama. Käytän ihan tavallista ja suht halpaa kasvovettä, mutta se on kosteuttavaa. Sen päälle sitten rasvaa. Iho voi paremmin ja samalla katosi melkein kaikki näppylätkin naamasta! Ne tosin siirtyi sitten muualle, mutta ainakin naamani iho voi paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida myös sisäisesti ja ota kaksi ruokalusikallista oliiviöljyä päivässä. 

Tai omegaa pillereinä.

Vierailija
84/89 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutan myös, koska sitä ä ei ketjusta löydy, että rasva kannattaa aina levittää hiukan kostealle iholle. Silloin kosteus jää sinne rasvakerroksen alle ihoon eikä pääse haihtumaan yhtä hyvin.  Eli suihkun tai pesun jälkeen nopea kuivaus pyyhkeellä,  mutta sen jälkeen kannattaa rasvata heti eikä antaa ihon kuivua enempää.

Mutta ensinhän piti levittää kasvovesi!

Vierailija
85/89 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan täällä kehoita käyttämään  myrkytöntä kasvovettä/misellivettä ennen rasvaamista?

Se on ainakin mun kuivalle iholle ihan ehdoton apu js sitä sanoi kosmetologikin.

Kaikkein kuivinpiin kohtiin olen käyttänyt lisäksi hieman vaseliinia, se on mun luottotuote, ei sisällä myrkkyjä ym ja silottaa kaikki rypyt, on myös edullinen

Kkasvovesi/hoitovesi ihon kosteutukseen ja misellivesi on kaksi eri asiaa!!

Kasvovesi on nykyisin ennen kaikkea kosteutustuote. Misellivesi sen sijaan on puhdistustuote. Kuivaa ihoa en misellivedellä putsaisi, ettei kuivu enää lisää.

Ja nyt ne vaseliinit roskiin tai autotalliin. Vaseliinit on tehty mineraaliöljyistä ja iholle laitettuna vaan tukkivat. Iholle sopii kevyet kasvoljyt.

Joku sanoi pesevänsä kehon apteekin perusvoiteella. Jos haluaa rasvata kylppärin seinät ja tukkia lattiakaivot nii

Mä käytän teepuuöljysaippuaa, ja jos iho on tukossa, kuorin suolaa sisältävällä kuorinta-aineella.

Vierailija
86/89 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan ensin Xylidermiä kuivahkoksi taputellulle iholle ja sen päälle sitten rasvaisempaa perusvoidetta. Se, jos ihoa kirvelee, johtuu ihon kuivuudesta ja se korjantuu kun jatkaa sinnikkäästi. Käytän perusvoidetta kaiken muun, paitsi hiusten, kainaloiden ja jalkaterien pesuun.

Miten perusvoidetta käytetään pesuun?

Vierailija
87/89 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta seerumi. Pese naama, seerumia ja sen päälle rasvaisempi kosteusvoide. Se lukitsee seerumin kosteuden ihoon. Seerumi yksin ei riitä.

Seerumi tai kosteuttava kasvovesi.

Ongelmallista tästä tulee, jos koko vartalon iho on liian kuiva. Kannattaako silloin alkaa leikkiä kasvovesillä ja seerumeilla, tulee kalliiksi.

Vierailija
88/89 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, haen tuubin tota Xylidermiä ja kokeilen jos tuo toimisi ja sit perusvoidetta päälle.

Se on hyvä tuote. Minä käytän kesällä sitä ehkä kerran viikossa ja talvella pakkasilla n. 2krt/vko. En käytä mitään muuta. Minulla ei ole rasvainen iho. Ja nykyään pintakuivakin vain talvella pakkasilla. Siksi, koska lopetin pari vuotta sitten pesemästä kasvojani saippualla/pesuaineilla. Shampoon vaahtoa nyt tietenkin valuu kasvoille pari kertaa viikossa hiuksia huuhdellessa, mutta se onkin ainoa. Tuo ja rasvaamisen lopettaminen. Iho on tervehtynyt pitämään itse yllä tasapainoa. Sen kunto on nyt kuin teininä (paitsi ikämuutokset ulkonäössä). Tuo X on geeli. Siksi tykkään. Iho jää hengittäväksi eikä "lähmyiseksi". Perustuu xylitolin nestettä sitovaan ominaisuuteen. Se siis sitoo ihon omaa kosteutta sisältäpäin, ettei sitä menetä siinä määrin. Ei siis tuo rasvaa ihollesi. Ja se on väritön ja hajuton, joka iso plussa.

Vierailija
89/89 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on hyvä päivä aloittaa jokin uusi seikkailu.