Vinkkejä kuivan ihon hoitoon
Heti kun kelit alkaa viilenee mun iho alkaa kuivua. Nyt naama suorastaan hilseilee ja iho on tosi arka ja punoittaa. Oon koittanut käyttää nivean kosteusvoidetta. Onko mitään hyviä hyviä neuvoja mikä toimis tai mitä tuotteita kannattais kokeilla?
Oon 40 kymppinen mies ja muuten ihan perusterve.
Kommentit (67)
Miksei kukaan täällä kehoita käyttämään myrkytöntä kasvovettä/misellivettä ennen rasvaamista?
Se on ainakin mun kuivalle iholle ihan ehdoton apu js sitä sanoi kosmetologikin.
Kaikkein kuivinpiin kohtiin olen käyttänyt lisäksi hieman vaseliinia, se on mun luottotuote, ei sisällä myrkkyjä ym ja silottaa kaikki rypyt, on myös edullinen
Apteekista Cerave advancer repair ointment. Tumman sininen tuubi. Vaselinmainen ja aluksi tuntuu oudolta. En tiedä aiheuttaako additiota, koska enää en voisi tulla toimeen ilman sitä. Se on minulla ollut yksi paras kuivan ihon rasva. Seuraavat joita voin suositella , on huomattavasti kalliimpia .
Jos apteekki yrittää myydä saman sarjan muita, niin ne ei ole tehnyt minuun vaikutusta
Locopase repair apteekista. Ainoa voide minkä tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan täällä kehoita käyttämään myrkytöntä kasvovettä/misellivettä ennen rasvaamista?
Se on ainakin mun kuivalle iholle ihan ehdoton apu js sitä sanoi kosmetologikin.
Kaikkein kuivinpiin kohtiin olen käyttänyt lisäksi hieman vaseliinia, se on mun luottotuote, ei sisällä myrkkyjä ym ja silottaa kaikki rypyt, on myös edullinen
Mitä ne myrkylliset kasvo/misellivedet sitten on?
Sekoitan kosteusvoiteeseen manteliöljyä, jos iho tuntuu kovin kuivalta. Pari tippaa riittää kasvoille ja aamulla huomaan selkeän eron. Manteliöljyä saa edullisesti esimerkiksi Ruohonjuuresta ja monista luontaistuotekaupoista. Paras tulos tulee, kun levitän voiteen ja öljyn hieman kostealle iholle.
Hoida myös sisäisesti ja ota kaksi ruokalusikallista oliiviöljyä päivässä.
Apteekista CeraVe kosteusvoidetta.
seerumi. et tarvitse rasvoja, vaan kosteutta-vettä. lisää vedenjuontia. osta vaikka Lv sarjan seerumi jtk 14e. ilmankostutin. sisäistä kostetta vesi ja ruuat joissa vettä. c vitamiinit käyttään,mutta ennemmin syö niitä kuin pillerit, valitse joku kasvovesikin ,esim. jos olet illalla pessyt itsesi super hyvin, aamulla voit pyyhkiä kasvot kasvo tai misellivedellä jokase taasen kaappaa yön irronneet talit. muista kaulakin hoitaa. ja osta jokin puhdistusgeeli,ihan 5-10e markettituote,esinm erisan,herbina. eli älä pese saippuoilla kasvoja. toivotaan,että toimii. kohta arkipäivää nää rutiinit. kivaa syksyä sulle kimmoisin ihoin.
Vierailija kirjoitti:
Misellivesi on puhdistustuote eikä kasvovesi vaikka se vesimäinen onkin. Ja on kehotettu jo käyttämään kasvovettä.
Vierailija kirjoitti:
Nivea? No, se selittää kaiken. Ehkä se toimi joskus 80-luvulla, mutta ei sun iholle nyt. Sori vaan, mutta ihonhoidossa on menty hieman eteenpäin sen jälkeen kun sä viimeksi ostit kosteusvoiteen huoltoasemalta.
no nivea sarja on uudistunut,seerumit mm tulleet. ei se sininen ikivanha peltirasia. on kuorintaseerumikin jne. on menty ajassa etiäpäin.
Osta seerumi. Pese naama, seerumia ja sen päälle rasvaisempi kosteusvoide. Se lukitsee seerumin kosteuden ihoon. Seerumi yksin ei riitä.
Ihon kuivumiseen on monia syitä.
Kuiva sisäilma
Pakkanen
Liian vähäinen veden juonti
Lääkkeen aiheuttama kuivuus
Hormonituotannon häiriintyminen
Liiallinen proteiinien saanti
Pintakuiva iho
Psoriasis tai muu ihosairaus
Vain muutamia mainitakseni.
Siksi voiteitakin on paljon, myös miehille.
Kosmetologilla käynti ei siis ole mikään häpeä, jos voide ei tunnu auttavan. Siellä katsotaan ihoa pintaa syvemmältä. Myös ihotautilääkärit voivat auttaa.
Muistutan myös, koska sitä ä ei ketjusta löydy, että rasva kannattaa aina levittää hiukan kostealle iholle. Silloin kosteus jää sinne rasvakerroksen alle ihoon eikä pääse haihtumaan yhtä hyvin. Eli suihkun tai pesun jälkeen nopea kuivaus pyyhkeellä, mutta sen jälkeen kannattaa rasvata heti eikä antaa ihon kuivua enempää.
Minun mieheni rasvaa naamaansa apteekista saatavalla voiteella aqualan L.
Vierailija kirjoitti:
Kkasvovesi/hoitovesi ihon kosteutukseen ja misellivesi on kaksi eri asiaa!!
Kasvovesi on nykyisin ennen kaikkea kosteutustuote. Misellivesi sen sijaan on puhdistustuote. Kuivaa ihoa en misellivedellä putsaisi, ettei kuivu enää lisää.
Ja nyt ne vaseliinit roskiin tai autotalliin. Vaseliinit on tehty mineraaliöljyistä ja iholle laitettuna vaan tukkivat. Iholle sopii kevyet kasvoljyt.
Joku sanoi pesevänsä kehon apteekin perusvoiteella. Jos haluaa rasvata kylppärin seinät ja tukkia lattiakaivot niin käyhän sekin.
Itse pesen kehon palasaippualla, vaikka iho on talvella kuivumiseen taipuva. Luonnonsaippuoissa (perinteinen saippuaresepti) on luontaisesti hoitavaa glyseriiniä, jota teknokemian tuotteisiin pitää lisätä erikseen. En ole vuosiin käyttänyt keholle muuta kuin luonnonsaippuoita. Eikä ihoa tarvitse jynssätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kkasvovesi/hoitovesi ihon kosteutukseen ja misellivesi on kaksi eri asiaa!!
Kasvovesi on nykyisin ennen kaikkea kosteutustuote. Misellivesi sen sijaan on puhdistustuote. Kuivaa ihoa en misellivedellä putsaisi, ettei kuivu enää lisää.
Ja nyt ne vaseliinit roskiin tai autotalliin. Vaseliinit on tehty mineraaliöljyistä ja iholle laitettuna vaan tukkivat. Iholle sopii kevyet kasvoljyt.
Joku sanoi pesevänsä kehon apteekin perusvoiteella. Jos haluaa rasvata kylppärin seinät ja tukkia lattiakaivot nii
Saippuoissa on aivan liian korkea pH, ihan sama ovatko luonnonaineista tehtyjä vai eivät.
Apteekissa myydään sellaista kocettunuden jalkapohjien hoitoon myytävää salavaa..
Sita kun sivelee naamalle
Kiitos hyvistä neuvoista kaikille! Aloitan Cicaplastilla, hain tänään apteekista, katsotaan miten käy. Onko muuten mitään helppoa ideaa miten selvittää oma ihotyyppi?
Ap