Miksi moni työtön valittaa että ei saa töitä, mutta ei kuitenkaan opiskele yliopisto tai amk koulutusta?
Olipa sitten yliopisto tai amk, käytännössä kaikki talutetaan opinnoista nykyisin läpi.
Pitää olla oikeasti kehitysvammainen jos ei valmistu.
Kommentit (65)
Miksi sinä työttömänä et tee jotain järkevää, vaan suollat näitä teiniprovojasi tänne. Pitää olla oikeasti vähä-älyinen ja yksinkertainen jos ei muuta keksi.
Aika väsynyttä provoamista. Tiedät ihan tarkkaan ettei työkkäriltä heru lupaa opiskella omaehtoisesti työttömyyskorvauksella. Suurin osa aikuisista (jotka ylipäänsä on opiskelumyönteisiä) on suorittanut jo tutkinnon opintotuella joten nekin kuukaudet on jo käytetty. Kerrotko vielä millä rahalla työtön opiskelee kun se on yksinkertaisesti tehty mahdottomaksi?
Kuuskymppinen yliopistoon tai amk-opintoihin?
Kahdeksan vuotta alimpaan vanhuuseläkeikään ja tutkintojakin ihan riittävästi suoritettuna. Tuskin olisi henkilökohtaisest tai valtiontaloudellisesti kannattavaa aloittaa tässä vaiheessa uusia, vuosia kestäviä korkeakouluopintoja.
Ja sitten on vielä sellainenkin asia, että kaikki eivät pääse niistä pääsykokeista läpi, vaikka muuten olisi halua opiskella.
Jaa että pitäs hankkia kolmas amk tutkinto, kun kahdellakin alalla on tällä hetkellä huono työllisyystilanne...
AMK koulutus. Anna mun nauraa. Hah hah hah hah haa... T:Diplomi-Insinööri
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei. Ei ole vanha.
Ja mistä lähtien korkeakoulututkinto on ollut tae työpaikalle?
Minulla on kaksi ylempää korkeakoulututkintoa (OTM ja KTM). Töihin en ole ikinä päässyt
monilla korkeakoulutetuilla aloilla töihin pääsee vain suhteilla.
Tuota mekin naurettiin DI mieheni kanssa kassajonossa.
Vierailija kirjoitti:
eläkeikää ollaan nyt nostamassa yli 70 vuoteen ja muutaman vuoden päästä se nostetaan 80 vuoteen. sitten eläkkeet lopetetaan kokonaan keski- ja alempiluokkaisilta (miljonäärit toki saavat jättieläkkeensä)
Suurin osa ei saa töitä edes tuoreella tutkinnolla. Pitää aina olla vähintään se 5 vuoden kokemus jokaisessa roolissa.
Vierailija kirjoitti:
AMK koulutus. Anna mun nauraa. Hah hah hah hah haa... T:Diplomi-Insinööri
diplomi-insinööri
Mulla on kaksi amk-tutkintoa. Teen amistason työtä. En enää hae muuta kun kuitenkin tykkään työstäni ja eläkeikään on kolme vuotta.
Työtön on jo valmistunut amkista tai yliopistosta.
Sitten jos alkaa opiskella, putoaa päivärahoilta opintotuelle jos edes sitä saa. Sitä ei saa moniin tutkintoihin kun on jo opiskellut.
Tajuatko yhtään, kuinka moni opiskelija valmistui keväällä työttömäksi? Ei, et tajua, etkä varmaan kovin montaa muutakaan asiaa.