Vinkkejä kuivan ihon hoitoon
Heti kun kelit alkaa viilenee mun iho alkaa kuivua. Nyt naama suorastaan hilseilee ja iho on tosi arka ja punoittaa. Oon koittanut käyttää nivean kosteusvoidetta. Onko mitään hyviä hyviä neuvoja mikä toimis tai mitä tuotteita kannattais kokeilla?
Oon 40 kymppinen mies ja muuten ihan perusterve.
Kommentit (89)
Hanki paljon viherkasveja ja sumuttele niitä päivittäin. Pitää asunnossa ilmankosteuden parempana.
Vierailija kirjoitti:
Jätä peseminen vähemmälle.
Kannattaa jättää SLS:aa sisältävät saippuat ja pesuaineet vähemmälle. Se vaahto ei tee muuta kuin kuivattaa ja se on halpa tapa tehdä tuotteesta ylellisen oloinen. Marketissa myydään hajustamatonta Lacto Line-pesunestettä, joka ei tunnu hitsipilli liekiltä edes anuksen limakalvoja pestessä. Se ei vaahtoa, mutta se puhdistaa sekä ehkäisee hajujen syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nivea? No, se selittää kaiken. Ehkä se toimi joskus 80-luvulla, mutta ei sun iholle nyt. Sori vaan, mutta ihonhoidossa on menty hieman eteenpäin sen jälkeen kun sä viimeksi ostit kosteusvoiteen huoltoasemalta.
Joo myönnetään että tää ihonhoito ei ole ollut ihan päällimmäisenä tässä viimevuosina kun se ei vaivaa kokoajan, ainoastaan viime vuosina syksyllä ja talvella. Pitäis varmaan alkaa perehtyyn aiheeseen kunnolla. Meille miehille pitäis olla joku yksinketainen ihonhoito-opas.
Ap
Apteekissa on keramideja sisältävä perusvoide Ceralan. Kannattaa ostaa ensin pieni pakkaus kokeeksi. Todella montaa perusvoidetta saa matkapakkauksen kokoisessa pakkauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista La Roche-Posay Cicaplast B5 -voidetta. Erinomainen ja sopii myös allergiselle, ärtyneelle ja atooppiselle iholle. Ei tuki huokosia. Yöksi laitat ja sen päälle voi vielä levittää vaseliinia! Etenkin kaikkein kuivimpiin kohtiin. Vaseliini ikään kuin sulkee kosteuden ja muut tuotteet ihoon. Cicaplast maksaa 10 - 15 euroa, ja vaseliinia saa marketeista noin kahdella eurolla. Vaseliini sopii myös kuivien huulien, kyynärpäiden, jalkojen ym. pehmittämiseen.
En suosittele vaseliinia kasvojen iholle. Voi laukaista ruusufinnin! Huuliin sitä voi varovasti laittaa. Hajustamaton huulirasva on toki siihen parempi.
Olisko palstalaisilla jotain vinkkiä
Uskokaa tai älkää, niin Temusta tilattu Aurany 60% urea-voide paransi kuivuvan kasvojeni ihon hyvin nopeasti. Sitä ennen oli puoli vuotta kokeiltu kaikki maailman rasvat ja voiteet, kun koko naama alkoi punoittaa ja hilseillä. Laitan tuota kerran aamuin ja illoin, eikä kuivu enää.
Xyliderm-geeli on hyvä. Atoopikkona minulla on sitä aina kaapissa, sopii kaikkialle ja kaikenikäisille, mukaan lukien limakalvot.
Niveat huitsunkuuseen, eikä mitään apteekin perusvoiteita, ei ainakaan niitä rasvaisimpia. Tuoksuvatkin ällöttävälle. Vaseliini on ihan pannassa! Se ei ole ihonhoitoaine ensinkään.
Kun on kuivaa, tarvitsee kosteutta.
Millä puhdistat? Naisena putsaan kasvot melkein aina emulgoituvalla puhdistusöljyllä, joka hierotaan kuivin käsin kuivalle iholle mutta joka muuttuu vesiliukoiseksi, kun kastellaan kädet ja hieraistaan kasvoja lisää. Merkkejä on monia, edullinen ja toimiva esim. kotimaisen Rimita Greenin Rimita Oats öljy. Saa esim. Sokoksen luonnonkosmetiikkahyllystä. Kotimaisen Taiga Cosmeticsin putsariöljy perushyvä, Evolven Kalahari Dream Cleansing Oil hypetetty kulttituote, molemmat esim. Citymarketit. Kalliimmasta kategoriasta ihan parhautta on Djusien puhdistusöljy, ja muutkin tuotteet kehuttuja mutta hiukan hintavia.
Kosteutukseen en osaa miestensarjoista neuvoa mutta mene Sokkarille, Kicksiin tms. kosmetiikkaan kysymään. Innolla siellä neuvotaan. Itse en juurikaan käytä enää mitään voiteita! Ihonhoitorutiiniin kuuluu puhdistusöljy (joskus kesäkuumalla vaahtoutuva geeli), kosteuttava kasvovesi ja sen päälle kosteuttava tai hoitavia ainesosia sisältä seerumi. Talvella seerumit korvaan kevyillä hyvin imeytyvillä ihonhoitoöljyillä. Ikää 65 eikä ryppyjä.
Kyllä keinot löytyy.
Atooppinen iho, paras tuote omalle iholle jo monena talvena Acon kasvoöljy.
Jos olet normaalipainoinen, lusikallinen laadukasta ruokaöljyä sisäisesti nautittuna päivittäin.
Reilusti kosteuttavaa kasvovettä ja esim. manteliöljyä päälle. Pelkkä voide ei riitä, jos/kun iholta puuttuu vesikosteutta. Mun ihon pintakuivuus loppui, kun aloin käyttäm kasvovettä oikein.
Tää niksi toimi mun lapselle, kun se ei tykänny rasvaamisesta. Kylpyveteen teelusikallinen kookosöljyä.
Apteekin perusvoiteista hyviä ainakin Cerave ja Probicare. Tarpeeksi rasvaisia mutta imeytyvät myös hyvin. Eivätkä ole kovin kalliita.
Apteekista Cicaplast B5 voide tai Aveenon Dermexa kaurapohjaiset voiteet (nimenomasn Aveeno, ei Avene:)) toimii eikä ole pahoja lompakollekaan.
Kasvojen puhdistukseen joku hellävarainen putsari esim. vaahto tai maito. Kosteutukseen suosittelen apteekista Locobase repair light voidetta, käy kasvoille ja vartalolle. Se on hajusteeton, rauhoittava, nopeasti imeytyvä ja korjaa ihon suojakerrosta.
Kiitos hyvistä neuvoista kaikille! Aloitan Cicaplastilla, hain tänään apteekista, katsotaan miten käy. Onko muuten mitään helppoa ideaa miten selvittää oma ihotyyppi?
Ap
Kiitos! Otin vinkit talteen t. eri