Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut äidit eivät halua olla kanssani

Vierailija
29.10.2025 |

Olen käynyt poikani kanssa lukuisissa eri vauvatapahtumissa Turun seudulla, muskarissa, vauvajumpassa, lorukerhoissa ja leikkipuistojen ja kirjastojen vauvatapahtumissa. Lisäksi meidän taloyhtiössä asuu useampi vauvaperhe. Mikäli vauvat ovat tuntuneet olevan keskenään samalla aallonpituudella kuten me äiditkin, olen saattanut ehdottaa kahvittelua tai leikkitreffejä tulevaisuudessa. Myös naapureille olen sanonut, että meille saa tulla leikkimään. Mikään näistä ei ole toteutunut kertaakaan. On saatettu sopia jotain ja aina peruttu viime tinkaan tai on jopa jätetty kokonaan vastaamasta. Mikä minussa on vikana, kun en onnistu luomaan mitään suhteita muihin vauvaperheisiin? :(

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Minä käyn paljon vauvan kanssa eri paikoissa, mm. muskarissa, vauvauinnissa, vauvajumpassa jne.

Siellä kyllä juttelen muille, mutta en jaksa/halua nähdä heitä näiden ulkopuolella. Kun mies tulee töistä, niin lähden omiin harrastuksiini ja tapaan ystäviäni ILMAN vauvaa. 

Se about 2 h päivässä näissä jutuissa muutaman kerran viikossa riittää hyvin. Muuten viihdyn kotona ja tietty sitä käy kaupassa, tekee ruokaa, siivoaa, nukkuu ym., joten missä välissä sitä näkisi näitä muskarista tuttuja muskarin ulkopuolella?

Vierailija
62/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nätti, hoikka ja koulutettu? Nämä naiset usein torjutaan mammalaumoissa.

Hoikka en ainakaan ole. Koulutettu olen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ennestään kavereita? Sinuna pitäisin heihin yhteyttä. Vaikka vanhat kaverit olisivat lapsettomia ja eri elämäntilanteessa niin toisaalta heillä saattaa olla enemmän aikaa ja energiaa kyläilyyn kun pikkulasten vanhemmilla 

Vierailija
64/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun seudulla...siinä sulle selitys

Vierailija
65/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten olet varmaan ketjusta huomannut niin monet eivät vauva-aikana juurikaan ylimääräistä tekemistä kaipaa. Vika tuskin on sinussa, se on elämäntilanteessa. Minäkin kehottaisin pitämään yhteyttä vanhoihin kavereihin. Heitä on helppo nähdä vielä tuon ikäisen kanssa, esim kävelyllä. Taaperoaikana sitä alkaa ihan oikeasti niitä äitikavereita kaivatakin, mutta silloin niitä tulee aika luonnostaan esim päiväkodin tai harrastusten kautta

Vierailija
66/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon niin introvertti että en jaksa sosialisoida hirveästi jatkuvasti. Jos löytyisi joku ihminen joka olisi samalla aaltopituudella ja kemiat kohtaisi niin sitten kiinnostaisi tutustuminen. Mutta jonkun kanssa hengailu pelkästään sen perusteella että on samanikäisiä lapsia ei kiinnosta.

Vierailija
67/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet lihava? Itse olin mammaporukoiden ainoa lihava ja jäin ulkopuolelle.  Muut olivat urheilullisia.

Vierailija
68/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinussa ole mitään vikaa, satut asumaan vain Suomessa. Täällä nimenomaan ei haluta naapureihin pitää yhteyttä, koska sehän tarkoittaisi, että he alkavat tuntemaan sinut, jne. Halutaan pitää etäisyys muihin. Itse asun omakotialueella ja olisi aivan ihanaa, jos olisi joku kiva kyläpaikka, jossa joskus poiketa kahvilla silleen kasuaalisti, ohimennen, lähtemättä erikseen minnekään, mutta ei.

Lapsuudessani asuin vastaavanlaisella alueella ja totuin siihen, että äitini tunsi kaikki lähitalojen ihmiset ja etenkin naisten kanssa kahvittelivat luontevasti muiden hommien lomalla. Yleensä tarjoamiset olivat sangen vaatimattomat, pelkkä kahvi tai ehkä jotain keksejä, kun eihän se ollut pointti, vaan saada juttuseuraa.

Itse olen uusia naapureita aina moikannut, mutta en vahingossakaan ehdottanut mitään. Joskus joillekin olen sanonut, jotka ovat kauan asuneet ja ollaan jossain jutussa, että saa meidän terassille tulla, jos huomaatte, että ulkona ollaan. Ei ole kukaan tullut. 

Onneksi on muita ystäviä ja sukua, joten heidän kanssa siinä sitten terassilla kahvitellaan.

Vierailija
69/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet lihava? Itse olin mammaporukoiden ainoa lihava ja jäin ulkopuolelle.  Muut olivat urheilullisia.

Missä ihmeen mammaporukoissa te oikein pyöritte? Itse olen urheilullinen, koulutettu ja kai ihan nättikin, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Samassa porukassa on myös ylipainoinen siivooja ja pätkätyöläinen. Ei se ketään kiinnosta, lapsista siellä jauhetaan :D

Vierailija
70/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan ole mitään henkilökohtaista. Jos puhun nyt ihan suoraan ja vain itsestäni... En olisi vauvavuonna enkä oikein muutenkaan jaksanut luoda uusia sosiaalisia suhteita. Minulla on jo tarpeeksi kavereita, en ehtinyt nähdä niitäkään. Varsinkin jos on isompia lapsia kotona, niin se että kutsuisi jonkun puistotutun vauvoineen kylään.. sinussa Ei ole varmasti mitään vikaa. Muissa voi olla ja tässä elämäntavassa, jota nykyään elämme. 

Vierailija
71/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne sinulla ennen lapsen saamista olleet kaverit/ystävät ovat kadonneet? Etkö ole heidän kanssaan tekemisissä tai pidä yhteyttä?

Vierailija
72/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lähtisin etsimään "syitä" kateudesta johonkin, tämä on ylivoimaisesti yleisin syy suomessa, toki muitakin voi olla. Kuulostaa todella ikävältä, enkä ihmettele kun asiasta kirjoitat!

Vierailija
73/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne sinulla ennen lapsen saamista olleet kaverit/ystävät ovat kadonneet? Etkö ole heidän kanssaan tekemisissä tai pidä yhteyttä?

On tietysti, mutta he ovat päiväsaikaan töissä. Ap

Vierailija
74/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paljon tuttuja kerhoissa yms paikoissa, mutta en halua tavata ketään heistä muuten. Meillä ei ole mitään muuta yhteistä, kuin lapset, joten ei kiinnosta. Lapset tapaavat kohtaamispaikoissa ihan riittävästi.

Täysin sama juttu mulla. 

Vierailija
75/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna lähtisin etsimään "syitä" kateudesta johonkin, tämä on ylivoimaisesti yleisin syy suomessa, toki muitakin voi olla. Kuulostaa todella ikävältä, enkä ihmettele kun asiasta kirjoitat!

Tämä taas on ylivoimaisesti yleisin syy olla hyväksymättä että itsessä voi olla vikaa (en nyt puhu ap:sta). On jotenkin tosi suomalaista että kun joku ei mene niin kuin itse haluaa niin heti syytellään muita kateelliseksi sen sijaan että katsottaisiin peiliin

Vierailija
76/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin monet naiset myrkyllisen kateellisia (monissa yhteyksissä tulee ilmi). Olen kaunis ja "ihana" ihminen (kaikkien suusta kuultu jotka tuntevat). 

Joten jos mulla olisi lapsi, en ihmettelisi yhtään kyräilyä sun muuta. Kun tullut koettua jo niin usein. Todella kateellisia ihmisiä on paljon etenkin suomessa.

Pitäisi miettiä, kuinka kehittävää kateus on. Tai sitte löytää kauniita ihmisiä kavereiksi (jotka nekin voi olla ksteellisia)

Vierailija
77/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taas on ylivoimaisesti yleisin syy olla hyväksymättä että itsessä voi olla vikaa (en nyt puhu ap:sta). On jotenkin tosi suomalaista että kun joku ei mene niin kuin itse haluaa niin heti syytellään muita kateelliseksi sen sijaan että katsottaisiin peiliin

Vauvani on melkko helppo, todella hymyileväinen tapaus ja kuten aiemmin sanoin, en näytä näissä vauvojen kohtaamispaikoissa erityisen nuutuneelta. Tämä on ainut asia mistä joku voisi olla kateellinen. En ole hoikka tai erityisen kaunis, kun sitä täällä aiemmin kysyttiin. Ap

Vierailija
78/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmasti paljon vauvakohtaisia eroja, mutta poikani kyllä selkeästi jo kaipaa kontaktia muihin kanssaeläjiin. On selvästi äitinsä poika. Olen siis ehdottanut myös muun muassa vaunulenkkejä enkä pelkästään kotivisiittejä. En vain kerta kaikkiaan onnistu löytämään seuraa. Yrityksestä ja oma-aloitteisuudesta se ei ole kiinni. Ap

Ei nyt millään pahalla, mutta poikasi ei varmana kaipaa muita vauvoja, vaikka heidän tapaamisesta pitäisikin. Ei hän tylsisty tai tule surulliseksi jos ei tapaa muita vauvoja. Puolivuotiaalle riittää erinomaisesti pelkkien omien vanhempien seura, minkä tiedät jos luet lasten kehityksestä. Se, että sinä kaipaat mammaseuraa ei ole mitenkään väärin, ja kenelläkään tuskin on mitään sinua vastaan, mutta tämä ketju on jo täynnä perusteluita (mukaanlukien omani) miksi kaikki eivät "leikkitreffejä" noin pienille tarvitse.

Vierailija
79/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvani on melkko helppo, todella hymyileväinen tapaus ja kuten aiemmin sanoin, en näytä näissä vauvojen kohtaamispaikoissa erityisen nuutuneelta. Tämä on ainut asia mistä joku voisi olla kateellinen. En ole hoikka tai erityisen kaunis, kun sitä täällä aiemmin kysyttiin. Ap

Ei auta, että sun vauva on helppo ja hymyileväinen jos mun vauva ei ole. Leikkitreffit olisi yhtä painajaista, kun lapsi vierastaisi toista ja muutenkin on ujon puoleinen.

Vierailija
80/101 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut äidit ovat vain kateellisia seksikkyydestäsi ja pelkäävät sinun viettelevän puolisonsa.