Olivatko sähköautot virhe?
Vanhemmiten menettävät täysin arvonsa ja vaativat tukia käydäkseen edes kaupaksi. Olisiko vetyauto ollut järkevämpi ratkaisu?
Kommentit (134)
Ei kaduta. Polkuautoa en enää osta.
Eivät ole vielä valmista tekniikkaa. Usealla valmistajalla on testeissä tekniikoita joilla akuista saadaan turvallisempia sekä kevyempiä, mutta vielä yhtään sellaista ei ole saatu tuotantoon. Ehkä 10 vuoden päästä sähköautot ovat sellaisia, että ne voivat korvata polttomoottorin henkilöautoissa. Raskaassa liikenteessä akustot tulevat niin painaviksi etten usko sähkön leviävän sinne vielä pitkään aikaan.
Sähköauton ainoat puolustajat ovat siihen haksahtaneet. Kukapa haluaisi myöntää tehneensä tyhmyyden.
Se on virhe, että joku kuvittelee minkään auton olevan sijoitus.
Tietäisit kyllä jos osaisit korkolaskentaa tai tajuaisit jotain sijoittamisesta.
Jokaisen uuden auton arvo romahtaa autoliikkeestä ulos ajaessa 15% ja sen jälkeen vuosittain ja kilometreittäin. Arvo ei missään vaiheessa nouse.
Tätähän te ulisitte aikanaan, kun kännykät tulivat markkinoille. Nyt jokaisella on sellainen.
Eivät, käyttövoimassa vaihtelevuus on valttia. Itse en haluaisi vangita itseäni yhden käyttövoiman armoille. Siksi mielestäni autoja pitää olla kaikilla käyttövoimilla saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton ainoat puolustajat ovat siihen haksahtaneet. Kukapa haluaisi myöntää tehneensä tyhmyyden.
Maksetaanko sinulle provikka- vai kuukausipalkkaa, Dimitri Persunov?
Rysyt tykkää jonottaa bensaa (10 l max)
Mä tykkään laittaa kotona töpselin seinään.
Sähkö- ja vetyautojen kohdalla kävi vähän samoin kuin VHS- ja Betanauhojen kanssa aikoinaan. Päädyttiin huonompaan ratkaisuun.
Olen välttänyt moisen typeryyden,olen alalla ja kiitos ei,vielä on pitkä matka kehitystyötä edessä näillä.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän te ulisitte aikanaan, kun kännykät tulivat markkinoille. Nyt jokaisella on sellainen.
En ulissut,hankin hyvinkin nopeasti Nokialaisen.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko että ryssyt ulisivat. Tyhmät maajuntit vain. Tämän ketjun mölinä on masinoitu Pietarin Shavushkina ulitsalta.
Vierailija kirjoitti:
Rysyt tykkää jonottaa bensaa (10 l max)
Mä tykkään laittaa kotona töpselin seinään.
Ihmeellinen vertaus.3minuuttia,matkaa taittuu 1100km,ja lämmintäkin on.
Sähköautot on hyviä..valitettavasti monen valmistajan tekniset ratkaisut vain ei ole..
Suurin virhe on ostaa hybridi auto jossa on polttomootti ja sähkömoottori lataushybridinä...
150 000 ajetun hybridin akku on jo niin huonossa hapessa ettei yksikään autoliike huoli vaihtoon vaan täytyy vaihtaa uusi akku joka poikkeuksetta maksaa 20 000 euroa joka on jo lähes sen koko käytetyn auton arvo.
Vierailija kirjoitti:
Sähkö- ja vetyautojen kohdalla kävi vähän samoin kuin VHS- ja Betanauhojen kanssa aikoinaan. Päädyttiin huonompaan ratkaisuun.
Vetyteknologia ei ollut autoteollisuudelle mieluisaa. Olisi pitänyt opetella ja kehittää uutta ja se syö katteita.
Markkinatalous rulettaa. Emme elä kommunismissa vaikka persut haluaisivat 😂
Rikkaille ei ole virhe,köyhille taas on virhe.
On vielä paljon tekemistä ennen kuin sähköautot syrjäyttävät polttomoottoriauton. Ehkä 2040-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Tepoilpensa, hyvä pensiini ompi. Putin hyvä mies, rauhanmies. Pensiini se ei koskaan poistu, Venäjäpensa paras pensiini ompi.
poliitikkojen ideologisista syistä väkisin tunkemat systeemit ei ikinä toimi käytännön elämässä, ne on tuomittu epäonnistumaan aina.
Sähköautot ovat tulevaisuus, halusit sitä tai et.