Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin syy sille miksi ihmiset eivät käy kuntosaleilla

Vierailija
27.10.2025 |

Se porukka siellä on totaalisen kusipäistä sakkia joiden kanssa kukaan ei halua olla missään tekemisissä, ja vielä maksaa siitä vetutuksesta.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi 5-kymppisenä käynyt kuntosalilla, mutta en enää. Silloin siellä oli vähä-älyisiä junttipoikia, jotka naureskeli tällaisille täti-ihmisille. Osasin sentään käyttää niitä laitteita oikein toisin kuin he. Nykyään kuntoilen kotona.

Vierailija
42/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt saleilla kymmeniä vuosia, enkä ole kohdannut yhtään kusipäätä, salakuvaajaa tmv. Aivan rauhassa siellä saa olla. Siksi salilla käymisestä tykkäänkin. Pahinta, mitä on sattunut, on se kun joku on mölöttänyt puhelimeen isoon ääneen. 

Ja mikään kotijumppa tai juoksulenkki ei korvaa isoja painoja. 

N54

En ymmärrä tuota, että kaikkien pitäis vetää isoilla painoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en tiedä, mutta lähimpään n. 35 km ja 13-15 tunnin maatalouden työpäiväni jälkeen en millään enää jaksa esim. matolle juoksemaan ja vaimollanikin on se iso peili josta voin ihailla kalsareitani.

Vierailija
44/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista, tylsää ja sinne on pitkä matka kävellä varsinkin pimeällä ja talvipakkasella. Ennemmin kävelen, juoksen, tanssin ja ostin kotiin crosstrainerin. Kaikki muu ilmaista, paitsi viimeisin maksoi satasen. Halvempaa kuin puoli vuotta salilla.

Salilla treenataan voimaa. Sinä treenaat kestävyyttä, eli nuo luettelemasi eivät korvaa salitreeniä.

Mihinkä sinä sitä ylimääräistä voimaa tarvitset? Itselleni riittää, että saan kymmenkiloisen kauppakassin kuljetettua kaupasta kävellen puolen kilsan päästä sen kummemmin pysähtelemättä.

Ihmiset on kyllä niin eri maailmasta. Vaikea ymmärtää, miksi joku asettaa itselleen riman noin matalalle. 

Vierailija
45/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt saleilla kymmeniä vuosia, enkä ole kohdannut yhtään kusipäätä, salakuvaajaa tmv. Aivan rauhassa siellä saa olla. Siksi salilla käymisestä tykkäänkin. Pahinta, mitä on sattunut, on se kun joku on mölöttänyt puhelimeen isoon ääneen. 

Ja mikään kotijumppa tai juoksulenkki ei korvaa isoja painoja. 

N54

En ymmärrä tuota, että kaikkien pitäis vetää isoilla painoilla. 

Itselleen tarpeeksi haastavilla painoilla pitää vetää. Lue tuolta ukk:sta, miksi voimaa tarvitaan:

https://ukkinstituutti.fi/fyysinen-kunto/kunnon-osa-alueet/lihasvoima-j…

Vierailija
46/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista, tylsää ja sinne on pitkä matka kävellä varsinkin pimeällä ja talvipakkasella. Ennemmin kävelen, juoksen, tanssin ja ostin kotiin crosstrainerin. Kaikki muu ilmaista, paitsi viimeisin maksoi satasen. Halvempaa kuin puoli vuotta salilla.

Salilla treenataan voimaa. Sinä treenaat kestävyyttä, eli nuo luettelemasi eivät korvaa salitreeniä.

Mihinkä sinä sitä ylimääräistä voimaa tarvitset? Itselleni riittää, että saan kymmenkiloisen kauppakassin kuljetettua kaupasta kävellen puolen kilsan päästä sen kummemmin pysähtelemättä.

Jaksan paremmin, olen terveempi, toivun sairauksista, vanhana en kaatuile, pää ja muisti toimii, aineenvaihdunta toimii, mielenterveys on parempi ja haluan pystyä paljon enempään k

Mullakin tapahtuu nuo kaikki punttisalilla käynättä. Tuo kauppakassin kantaminen oli vain yksi konkreettinen esimerkki. Ilmeisesti sinäkin olet vain työntänyt turhaan rahaa salille, kun kotioloissa perustekemisillä olisit päässyt ihan ilmaiseksi.

Vierailija
47/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käynyt kuntosalilla. N.68v.

Onko tämä kuten se mainos "en ole koskaan juonut maitoa...ja sen kyllä huomaa"?

Vierailija
48/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin saa hankituksi painoja ja laitteita. Ei ole pakko mennä yleisille saleille, jos on omakotitalossa tilaa puuhastella. 

Vierailija
49/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy siksi, koska se on hurjan tylsää. Hyötyliikunta kiinnostaa enemmän. 

Eipä nämä kyllä millään sulje toisiaan pois.

Vierailija
50/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa vanhuksia: ei heillä enää ole lihaksikasta vartaloa kun elämässä on ollut niin vähän vuosikymmeniä kestävää jokaviikkoista voimien koitosta. Lihasmassaa on erittäin vähän, kun vanhusta vertaa esimerkiksi kuntosalilla pidempään ja ankarasti vuosikymmenenkin käyneeseen.

Punttien nostelu alkoi yleistyä vasta 1980-luvulla Suomessa, ja silloin nykyiset vanhukset eivät vielä läheskään kaikki ottaneet onkeensa.

Joo, nämä vanhukset jotka eivät ole käyneet puntilla tai harrastaneet muita voimalajeja, ovat raihnaisia, sairaampia, kaatuilevat usein ja laitostuvat nopeammin. Jos haluaa laadukkaan vanhuuden, niin ei kannata olla liian asenteellinen ja ennakkoluuloinen kuntosalia kohtaan.

Mitä ihmeen kuntosalimainosta tämä on? Kävikö Aira Samulin kuntosalilla? En usko. Veikkaan että jumppasi ja tanssi kotona. Tuon paremmassa kunnossa ei yli 90 v. vanhuksena tarvitsekaan olla. 

Vierailija
51/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mullakin tapahtuu nuo kaikki punttisalilla käynättä. Tuo kauppakassin kantaminen oli vain yksi konkreettinen esimerkki. Ilmeisesti sinäkin olet vain työntänyt turhaan rahaa salille, kun kotioloissa perustekemisillä olisit päässyt ihan ilmaiseksi."

Katsotaan sitten kasikymppisinä, kumpiko meistä vielä kävelee kauppaan.

Ja ei, mulla ei ole kotona telineitä joilla voisin kyykätä raskailla vastuksilla. Minä teen myös kotona treeniä, mutta ei siitä saa oikein mitenkään yhtä raskasta ja monipuolista kuin salilla. Se raha mitä laitan saliin menee pankkiin.

Vierailija
52/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa vanhuksia: ei heillä enää ole lihaksikasta vartaloa kun elämässä on ollut niin vähän vuosikymmeniä kestävää jokaviikkoista voimien koitosta. Lihasmassaa on erittäin vähän, kun vanhusta vertaa esimerkiksi kuntosalilla pidempään ja ankarasti vuosikymmenenkin käyneeseen.

Punttien nostelu alkoi yleistyä vasta 1980-luvulla Suomessa, ja silloin nykyiset vanhukset eivät vielä läheskään kaikki ottaneet onkeensa.

Joo, nämä vanhukset jotka eivät ole käyneet puntilla tai harrastaneet muita voimalajeja, ovat raihnaisia, sairaampia, kaatuilevat usein ja laitostuvat nopeammin. Jos haluaa laadukkaan vanhuuden, niin ei kannata olla liian asenteellinen ja ennakkoluuloinen kuntosalia kohtaan.

Mitä ihmeen kuntosalimainosta tämä on? Kävikö Aira Samulin kuntosalilla? En usko. Veikkaan että jumppasi

Ai salin hyötyjen tiedostaminen on mainosta? Täällä on kyllä erikoinen laumamentaliteetti, että salia pitäisi inhota ja dissata ja vähätellä lihasvoiman hyötyjä oikein viimeisen päälle tiedevastaisesti.

Ja yksi ihminen on anekdootti, ei mikään pätevä argumentti omalle tuuballe.

Vierailija
53/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 2 tahi 3 kertaa viikossa, tykkään treenata voimaa ja ymmärrän näin 58-vuotiaana se on ehdoton ehto toimintakyvyn säilymiselle. Sali ei kuitenkaan ole ainoa liikuntamuotoni, pyöräilen työmatkani ihan tavallisella pyörällä 12 km/suunta ja teen kävelylenkkejä ja hiihdän satunnaisesti. Useimmat tekevät näin, sopiva sekoitus aerobista ja lihaskuntoa.

Vierailija
54/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kuntosalimainosta tämä on? Kävikö Aira Samulin kuntosalilla? En usko. Veikkaan että jumppasi

Tiedän ettet tule uskomaan, mutta Aira kävi mun kanssa samalla salilla. 🤣

Vierailija
55/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiin saa hankituksi painoja ja laitteita. Ei ole pakko mennä yleisille saleille, jos on omakotitalossa tilaa puuhastella. 

No toki jos sinulla on ainakin (saa ottaa talteen jos joku kaipaa muistilistaa):

-penkkipunnerruspaikka,

-kyykkypaikka,

-maastavetopaikka,

-rekkitanko,

-selkälihaksille vetomahdollisuus eli talja,

-voimapyörä vatsalihaksille

-säädettävä penkki eri käsipainotreenille 

-levypainoja noin 150, mieluiten 200 kg

-käsipainoja noin 40 kg asti, pieniä ja suuria

-levytankoja mieluiten vähintään kolme (penkkipunnerrus, jalkakyykky maastaveto) tai enemmän (jos haluat pienemmällä tangolla tehdä käsivarsia)

(-kahvakuulia fiiliksen mukaan, ei pakollisia)

Ei kannata jättää hankkimatta koko repertuaaria. Talokin luhistuu, jos perustukset ovat vajaat tai epätasapainossa. Keho tarvitsee yllättävän paljon kaikenlaisia liikkeitä. Lisääkin olisi, mutta näillä jo pääset hyvään ja monipuoliseen kuntoon.

Vierailija
56/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mullakin tapahtuu nuo kaikki punttisalilla käynättä. Tuo kauppakassin kantaminen oli vain yksi konkreettinen esimerkki. Ilmeisesti sinäkin olet vain työntänyt turhaan rahaa salille, kun kotioloissa perustekemisillä olisit päässyt ihan ilmaiseksi."

Ja ei, mulla ei ole kotona telineitä joilla voisin kyykätä raskailla vastuksilla. Minä teen myös kotona treeniä, mutta ei siitä saa oikein mitenkään yhtä raskasta ja monipuolista kuin salilla. Se raha mitä laitan saliin menee pankkiin.

Mun äiti on yli 80 v. Ei ole koko ikänään harrastanut juurikaan muuta kuin hyötyliikuntaa ja kyllä edelleen erittäin sujuvasti kävelee kauppaan. 

Itse olen harrastanut koko ikäni tanssia ja tottunut tekemään lihasliikkeet tanssitunnilla oman kehon painolla. Jatkan sillä linjalla. 

Vierailija
57/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toki jos sinulla on ainakin (saa ottaa talteen jos joku kaipaa muistilistaa):

-penkkipunnerruspaikka,

-kyykkypaikka,

-maastavetopaikka,

-rekkitanko,

-selkälihaksille vetomahdollisuus eli talja,

-voimapyörä vatsalihaksille

-säädettävä penkki eri käsipainotreenille 

-levypainoja noin 150, mieluiten 200 kg

-käsipainoja noin 40 kg asti, pieniä ja suuria

-levytankoja mieluiten vähintään kolme (penkkipunnerrus, jalkakyykky maastaveto) tai enemmän (jos haluat pienemmällä tangolla tehdä käsivarsia)

(-kahvakuulia fiiliksen mukaan, ei pakollisia)

Ei kannata jättää hankkimatta koko repertuaaria. Talokin luhistuu, jos perustukset ovat vajaat ta

😂😂😂

Vierailija
58/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on yli 80 v. Ei ole koko ikänään harrastanut juurikaan muuta kuin hyötyliikuntaa ja kyllä edelleen erittäin sujuvasti kävelee kauppaan. 

Itse olen harrastanut koko ikäni tanssia ja tottunut tekemään lihasliikkeet tanssitunnilla oman kehon painolla. Jatkan sillä linjalla. 

Teet juuri kuten haluat. Mutta miksi helvetissä on pakko vähätellä toisten valintoja, etenkin kun niille on ihan tutkitut perusteet?

Vierailija
59/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätieteellisyys ja laiskuus ajavat raa'an todellisuuden ohi hyvin usein argumenteissa kuntosalia vastaan.

Vierailija
60/130 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen harrastanut koko ikäni tanssia ja tottunut tekemään lihasliikkeet tanssitunnilla oman

Teet juuri kuten haluat. Mutta miksi helvetissä on pakko vähätellä toisten valintoja, etenkin kun niille on ihan tutkitut perusteet?

En ole vähätellyt. Sanoin vaan, että ei tuo jokaiselle ole välttämätöntä niin kuin tässä ketjussa väitetään. Itse voisit rajoittaa tuota tuntemattomille kiroilua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi