Suurin syy sille miksi ihmiset eivät käy kuntosaleilla
Se porukka siellä on totaalisen kusipäistä sakkia joiden kanssa kukaan ei halua olla missään tekemisissä, ja vielä maksaa siitä vetutuksesta.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista, tylsää ja sinne on pitkä matka kävellä varsinkin pimeällä ja talvipakkasella. Ennemmin kävelen, juoksen, tanssin ja ostin kotiin crosstrainerin. Kaikki muu ilmaista, paitsi viimeisin maksoi satasen. Halvempaa kuin puoli vuotta salilla.
Salilla treenataan voimaa. Sinä treenaat kestävyyttä, eli nuo luettelemasi eivät korvaa salitreeniä.
Mihinkä sinä sitä ylimääräistä voimaa tarvitset? Itselleni riittää, että saan kymmenkiloisen kauppakassin kuljetettua kaupasta kävellen puolen kilsan päästä sen kummemmin pysähtelemättä.
Ei tuo taida riittää jos olet 40+. Voimasi laskevat joka vuosi, jos ainoa liikuntasi on tuossa.
Siellä näkee piukkoja pyöreitä teiniperseitä tiukissa trikoissa ni kyl setä viihtyy siellä oikein hyvin😊
Suurin syy on raha ja kuukausikortin hinta. Piste.
Puuhommia, metsälenkkiä, pyöräilyä yms. Se piisaa. Antaa ahneet forever yrittäjät pitää tunkkinsa.
3 kertaa viikossa käyn ja aion käydä vastakin. Vuosikortilla voi käydä vaikka keskellä yötä jos muiden läsnäolo häiritsee.
Vastusharjoittelu on tutkitusti paras keino ylläpitää lihasmassaa. Siivous, lenkki, pyöräily ja vastaavat eivät millään riitä lihasmassan ylläpitämiseen kehossa. Tarvitaan raskaita kuormia ja mekaanisia harjoitteita, ei suurta määrää ajoittaisia ja satunnaisia suorituksia.
Käyn salilla 5 kertaa viikossa.Treenaan ja menen suihkuun ja ovesta ulos. En kiinnitä huomiota mitä muut tekevät, enkä puhu tuntemattomille ellei ole pakko. Vastaan tervehdykseen tervehdyksellä, putsaan laitteet/kahvat sunmuut ennen ja jälkeen niiden käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista, tylsää ja sinne on pitkä matka kävellä varsinkin pimeällä ja talvipakkasella. Ennemmin kävelen, juoksen, tanssin ja ostin kotiin crosstrainerin. Kaikki muu ilmaista, paitsi viimeisin maksoi satasen. Halvempaa kuin puoli vuotta salilla.
Salilla treenataan voimaa. Sinä treenaat kestävyyttä, eli nuo luettelemasi eivät korvaa salitreeniä.
Kyllä oman kehon painolla kotona saa treenattua ihan tarpeeksi voimaa. Vehkeinä mulla on jumppakuminauha ja kolmen litran saippuakanisteri, jota käytän kahvakuulana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkä sinä sitä ylimääräistä voimaa tarvitset? Itselleni riittää, että saan kymmenkiloisen kauppakassin kuljetettua kaupasta kävellen puolen kilsan päästä sen kummemmin pysähtelemättä.
Ei tuo taida riittää jos olet 40+. Voimasi laskevat joka vuosi, jos ainoa liikuntasi on tuossa.
Ei tuo voima ole mihinkään hävinnyt, itse asiassa voimat ovat paremmalla tolalla kuin nelikymppisenä punttisalilla käymättä.
T N65
Joka viikko on liikuttava 2, mieluiten 3 kertaa pitkään ja mieluiten mekaanisin harjoituksin. Puun kaato ja mattojen pudistelu ovat aivan muuta, ja yleensä näitä ei myöskään tehdä systemaattisesti ja monta kertaa joka viikko.
Olen käynyt saleilla kymmeniä vuosia, enkä ole kohdannut yhtään kusipäätä, salakuvaajaa tmv. Aivan rauhassa siellä saa olla. Siksi salilla käymisestä tykkäänkin. Pahinta, mitä on sattunut, on se kun joku on mölöttänyt puhelimeen isoon ääneen.
Ja mikään kotijumppa tai juoksulenkki ei korvaa isoja painoja.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksan paremmin, olen terveempi, toivun sairauksista, vanhana en kaatuile, pää ja muisti toimii, aineenvaihdunta toimii, mielenterveys on parempi ja haluan pystyä paljon enempään kuin palaamaan kaupasta kotiin.
Katsokaapa vanhuksia: ei heillä enää ole lihaksikasta vartaloa kun elämässä on ollut niin vähän vuosikymmeniä kestävää jokaviikkoista voimien koitosta. Lihasmassaa on erittäin vähän, kun vanhusta vertaa esimerkiksi kuntosalilla pidempään ja ankarasti vuosikymmenenkin käyneeseen.
Punttien nostelu alkoi yleistyä vasta 1980-luvulla Suomessa, ja silloin nykyiset vanhukset eivät vielä läheskään kaikki ottaneet onkeensa.
Vierailija kirjoitti:
Vastusharjoittelu on tutkitusti paras keino ylläpitää lihasmassaa. Siivous, lenkki, pyöräily ja vastaavat eivät millään riitä lihasmassan ylläpitämiseen kehossa. Tarvitaan raskaita kuormia ja mekaanisia harjoitteita, ei suurta määrää ajoittaisia ja satunnaisia suorituksia.
Ei kiitos. Liian raskas treeni laukaisee mulla migreenin ja siksi lihastreenin pitää olla mulle juuri sopivaksi mitoitettua.
Osaan hyvin tehdään sellaisen kotona käytyäni vuosikaudet tanssitunneilla. Eikä ole ajoittaista tai satunnaista. Joka päivä treenaan vähän.
Mä treenaan mieluummin ulkona tai kotona.
Harrastin vuosia salitreeniä mutta en kaipaa mitään sosiaalista meininkiä treenatessa ja kotitreeni on näppärä rakentaa oman arjen ympärille, niin lopetin sen. Esim tänä aamuna olin jo viideltä treenaamassa kun satuin heräämään aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat eivät tykkää faktoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt saleilla kymmeniä vuosia, enkä ole kohdannut yhtään kusipäätä, salakuvaajaa tmv. Aivan rauhassa siellä saa olla. Siksi salilla käymisestä tykkäänkin. Pahinta, mitä on sattunut, on se kun joku on mölöttänyt puhelimeen isoon ääneen.
Ja mikään kotijumppa tai juoksulenkki ei korvaa isoja painoja.
N54
Ei ehkä korvaa, mutta jos en pysty punttaamaan, mutta teen astangajoogaa joka päivä, niin kumpi on hyödyllisempää?
Pitää liikkua sillä tavalla mistä tykkää.
Kyllä se näkyy jo vartaloa katsomalla kuka käy tavoitteellisesti salilla ja kuka taas ei.
Lihasmassan tärkeys on suoraan verrannollinen ikään, koska arjen liikunnalla ja ilman keinotekoista raskautta kuormissa - esimerkiksi pelkkä kävely - lihasmassa laskee, ei pysy samana eikä myöskään kasva n. 40 ikävuodesta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa vanhuksia: ei heillä enää ole lihaksikasta vartaloa kun elämässä on ollut niin vähän vuosikymmeniä kestävää jokaviikkoista voimien koitosta. Lihasmassaa on erittäin vähän, kun vanhusta vertaa esimerkiksi kuntosalilla pidempään ja ankarasti vuosikymmenenkin käyneeseen.
Punttien nostelu alkoi yleistyä vasta 1980-luvulla Suomessa, ja silloin nykyiset vanhukset eivät vielä läheskään kaikki ottaneet onkeensa.
Joo, nämä vanhukset jotka eivät ole käyneet puntilla tai harrastaneet muita voimalajeja, ovat raihnaisia, sairaampia, kaatuilevat usein ja laitostuvat nopeammin. Jos haluaa laadukkaan vanhuuden, niin ei kannata olla liian asenteellinen ja ennakkoluuloinen kuntosalia kohtaan.
mä kävisin jos mulla olis varaa, on mulle liian kallista.
Mä joskus kävin kuntosalilla ja siihen yhteen kertaan jäi. Sali aivan täynnä, että ei päässyt laitteisiin toistoja tekemään.
Nykyään myös luotaan työntävää on, kun jotuu maksamaan joka kuukaudelta, vaikka ei tulisi käytettyä salia.