Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen kuolema. Voiko se olla toivottu ja voiko sen mahdollistaakin?

Vierailija
27.10.2025 |

IS kirjoittaa: "Tänä syksynä Vantaalla vietettiin poikkeukselliset hautajaiset. 27-vuotiaana kuolleen Akin siunaustilaisuuteen ei tullut yhtäkään vierasta. IS alkoi selvittää, millaisen elämän mies oli elänyt. "

Onko muita, jotka ajattelevat kuten minä, että ei kertakaikkiaan halua kenenkään olevan läsnä, paitsi välttämättömät toimitsijat. Tuntuu inhottavalta, kun ajattelee kirkkoon hyväntekijöinä vapaaehtoisina tulevia kutsumattomia vieraita. Jäljellä olevan muutaman kaukaisen sukulaisenkaan en toivoisi vaivautuvan, siis kieltäisin ehdottomasti, jos voisin. Muutenkaan en halua minkäänlaisia kahvitteluja, lehti-ilmoituksia, hautakiviä tai muuta. Polttohautaus, halvin uurna ja tuhka tuuleen.

Toinen surkea juttu on, että kuolleella ei ole minkäänlaista intimiteettisuojaa. Hänen persoonaansa ja elämäänsä voi kaivella ja siitä julkaista tietoja vaikka millä foorumilla. Kuollut on  täysin vapaata riistaa. Itselläni ei ole mitään kummempaa salattavaa tai julkaistavaa, niin että varmaan saan ihan rauhassa hävitä luonnon suureen kiertokulkuun, mutta kurjalta tuntuu ajatellakin uteliaita kaivelijoita.

Onko kukaan samaa mieltä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä. 

Vierailija
2/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsikö joku lukemaan jutun maksumuurin takaa? Paljastuikin joku syy miksi Jampan hautajaisiin ei tullu ketään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Minä olen tehnyt hautaustestamenttiin hautajaiskiellon. Polttohautaus ja tuhkat tuuleen. Ei mitään kiviä ja muuta scheissea. Lasten olen käskenyt mennä kuolinpesän rahoilla keskenään joskus syömään. 

Vierailija
4/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista.Todella.

Vierailija
5/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista.Todella.

Ihmiset ovat erilaisia. Jos sinusta on surullista, ettei ole ketään, minusta ja joistakin muistakin voi olla tunkeilevaa ja väkivaltaista tulla epätoivottuna hautajaisiin ja kuolleenkaan entiseen elämänpiiriin. Kyllä ihmisen täyyy saada olla edes kuolleena rauhassa!

Vierailija
6/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista.Todella.

Eihän se sinun kuolemasi ole, mitä sitäkin alat omimaan.

Vierailija
7/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tämän jutun inspiroimana kirjoitin viimeiseen tahtooni etten halua minkäänlaista siunaus- tai muistotilaisuutta ja jos tällainen järjestetään, haluan siellä tehtävän tiettäväksi, että se on tahtoni vastainen ja epäkunnioittaa muistoani :D

Jos ei ole viitsinyt elää elämää kanssani niin ei tarvitse tulla tanssimaan haudalle tai valjastamaan kuolemaani johonkin omaan showhunsa. Kaikilla on ollut vuosia aikaa tehdä sopua ja korjata välejä, ei ole sellaista kuulunut. 

Lisäksi en halua osallistua kristilliseen ruumiinpalvontaan edes uhrina, vaan palata osaksi luontoa, ihan niinkuin kuuluukin

Vierailija
8/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä tulee mieleen yksi taannoinen juttu itä-suomesta, missä mies teki itsemurhan. Ja tämän veli sitten kävi oikein kansallisessa meidassa (YLEllä) haukkumassa itsensä murhanneen veljen ja paljasti jutussa elinikäisen henkisen väkivaltansa tätä kohtaan. Piti päästä vielä kuolluttakin pahoinpitelemään :DDDDDDD Niin oksettavaa! En odota yhtään vähempää minua elämäni aikana pahoinpidelleiltä ihmisiltä, mutta ainakin haluan tehdä tiettäväksi oman kantani, joka on ollut vaan elää rauhassa, omia ja toisten oikeuksia kunnioittaen.

Vierailija
9/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kiinnosta, onko siellä ketään, minähän olen silloin kuollut. Jos nyt jotain hyvää olen elämän aikana onnistunut antamaan muille niin hyvä, vaikkei sekään niin tärkeää ole. Rauhaan olen ainakin ihmiset jättänyt.

Vierailija
10/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajatuksena se, että on inhottavaa tulla kuokkimaan toisen ihmisen niin elämään kuin kuolemaan. Mitään ei ole sinänsä ketään vastaan, mutta pysykää omillanne. Ei tarvitse heittäytyä myöskään henkiseksi raadonsyöjäksi, koeta nähdä raja itsesi ja muiden, ainakin minun, välillä. Jätä rauhaan.

Vierailija
11/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Minä olen tehnyt hautaustestamenttiin hautajaiskiellon. Polttohautaus ja tuhkat tuuleen. Ei mitään kiviä ja muuta scheissea. Lasten olen käskenyt mennä kuolinpesän rahoilla keskenään joskus syömään. 

Tämä, teen saman! Jo ajatuksenakin ahdistaa ja vtuttaa, että sinne kusipäisimmät sukulaiset saapuisivat esiintymään ja teeskentelemään, voivottelemaan ja tekoitkemään! Newsflash: minä tiedän mitä juudaita ja kokovartalokyrpiä olette koko elämänne todellisuudessa olleet! Varjoisia ilmestyksiä, pahuuden manifestoitumia! Minun muistoani ette raadollisella pimeydellänne saastuta!

Vierailija
12/12 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, teen saman! Jo ajatuksenakin ahdistaa ja vtuttaa, että sinne kusipäisimmät sukulaiset saapuisivat esiintymään ja teeskentelemään, voivottelemaan ja tekoitkemään! Newsflash: minä tiedän mitä juudaita ja kokovartalokyrpiä olette koko elämänne todellisuudessa olleet! Varjoisia ilmestyksiä, pahuuden manifestoitumia! Minun muistoani ette raadollisella pimeydellänne saastuta!

Naurahdin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi