Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä h****ti siinä on että vaihdevuosia pitää tyrkyttää jo 40v!

Vierailija
26.10.2025 |

Olen 42 ja ei vaihdevuosista tietoakaan. Säännölliset normaalit kuukautiset ja olen elämäni kunnossa. Suvussa vaihdevuodet tullee 55v+

Miksi kaikkialla mainostetaan vaihdevuosia ja pakotetaan lääkityksiä? Lääkefirmatko näitä "esivaihdevuosia" sponssaa? Ihan sairasta! Varmaan kohta on esivanhuusikä jota pitää alkaa lääkitä 30v lähtien.

Kommentit (177)

Vierailija
1/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle kukaan mitään mainosta eikä varsinkaan pakota. Olen 41v.

Vierailija
2/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekaan.

M48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tykutetty. Kukaan ei kertaakaan ole edes maininnut vaihdevuosia. Olen 55v.

Vierailija
4/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että tietoa lisätään. Monet kärsii esivaihdevuosioireista eivätkä ymmärrä mistä johtuu. Juurikin 40+ ikäiset, jotka eivät  ymmärrä oireiden liittyvän vaihdevuosiin. Oireita on paljon ja ne laskevat elämänlaatua. 

Vierailija
5/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap PMS vai miksi tuommoinen kiukku mainoksista? 

Vierailija
6/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet kestävät 10 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia ja vaihdevuosien jälkeen oireet voivat kestää loppuelämän.

Vaihdevuodet on keskimäärin 51-vuotiaana. Se on käytännössä yksi päivä, jolloin on kulunut vuosi edellisistä menkoista.

Vierailija
7/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet kestävät 10 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia ja vaihdevuosien jälkeen oireet voivat kestää loppuelämän.

Vaihdevuodet on keskimäärin 51-vuotiaana. Se on käytännössä yksi päivä, jolloin on kulunut vuosi edellisistä menkoista.

Eli keskimäärin esivaihdevuosioireet alkavat 41-vuotiaana.

Vierailija
8/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että esivaihdevuodet alkavat ikäisilläsi, oi sinä vanhenemispelkoinen hysteerikko. Menkat voivat olla säännölliset ja yhtäkkiä loppuvat kuin seinään, itsellä kävi niin 48 v, ihan normaali-ikäsenä. Esivaihdevuodet  alkavat n. 10 vuotta  ennen menkkojen loppumista. 

Vierailija
9/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Olen 46v. ja säännöllisesti menkat.  Mainosten mukaan tässä iässä on pakko syödä kaikenmaailman kapseleita ja pillereitä tai muuten on automaattisesti raihnainen ja vaivainen.

Kenellä muka oikeasti menkat ja seksielämä loppuu ja hiukset harmaantuu alle 55-vuotiaana? 

Vierailija
10/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä h...tti siinä on, että pitää kommentoida asioita, jotka ei koske itseä.

t. Esivaihdevuosista hyvin paljon kärsivä

Vierailija
11/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa medikalisaatiota tuputetaan naisille.

Naisten hormonitoiminta on koko yhteiskunnan asia ja rahasampo. 

Vierailija
12/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota sulle mitään lääkkeitä, älä pöllöile. Syöt juuri niitä lääkkeitä mitä katsot tarvitsevasi, sanoipa muut mitä tahansa. Netissä ja mediassa lukee mitä lukee, aivan sama. Ohitat vain tyynesti ne artikkelit, kun ne ei kerran sinua koske. 

Vierailija
13/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Olen 46v. ja säännöllisesti menkat.  Mainosten mukaan tässä iässä on pakko syödä kaikenmaailman kapseleita ja pillereitä tai muuten on automaattisesti raihnainen ja vaivainen.

Kenellä muka oikeasti menkat ja seksielämä loppuu ja hiukset harmaantuu alle 55-vuotiaana? 

No, voi herran jestas. Ihmiset on erilaisia ja joillekin tulee pahat oireet. Eikö voi kunnioittaa sitä ja olla vaan iloinen, että itselle ei tullut? 

Vierailija
14/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosien jälkeen oireet voivat kestää loppuelämän?

Eli naiseus on lääkitsemistä vaativa sairaus.

Vierailija
15/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aloituksen tehnyt älykääpiö ei ole lisääntynyt.

Vierailija
16/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ekat oireet 32v. :D Mutta ei ole pakko kokea olevansa "siinä iässä".

Vierailija
17/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä miksi TikTok tyrkyttelee esivaihdevuosivideoita. Kikkakolmisia, vertaistukea ja lääkkeitä. Olen 43v ja raskaana. Ihan luomusti. 

Vierailija
18/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, että tietoa lisätään. Monet kärsii esivaihdevuosioireista eivätkä ymmärrä mistä johtuu. Juurikin 40+ ikäiset, jotka eivät  ymmärrä oireiden liittyvän vaihdevuosiin. Oireita on paljon ja ne laskevat elämänlaatua. 

Oon 38 ja mulla on alkanut tulemaan menkat 2 kertaa kuukaudessa ja nyt huomasin että mä hikoilen vaikka en edes tee mitään, pientä lämpöilyä koko ajan.

Muutenkin mielenterveys aina ollut heikoilla ja krooninen unettomuus ja jos menen tästä sanomaan niin ne pitää mua vaan entistä hullumpana..

Kroppa ollut aina kovilla syömishäiriöiden takia ja ihan loogista että ois ikääntynyt siihen rääkkiin nähden ennen aikojaan mutta mistäpä tähän nyt apua sitä.

Vierailija
19/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa tieteellinen viite että alkavat 10v ennen vaihdevuosia? Ihan puppua! Jos oireet ovat jotain niin epämääräistä kuin unettomuus, mielialanvaihelut ja painon nouseminen niin miten ne välttämättä liittyvät edes vaihdevuosiin

Lääketieteellisesti vaihdevuodet alkaa kun hormonitoiminta muuttuu ja se on silloin kun kuukautiskierto alkaa muuttua. Kaikki muu on medikalisaatiota ja sun muuta rahastusta.

Vierailija
20/177 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat muuttui 40v tosi runsaiksi. 53v loppui menkat. Melkein loppuun asti oli kierto 28 päivää tasan. Vasta viimeisenä vuonna alkoi kierto heitellä. Minua ärsyttää kaikki mainokset. Se on varmaan joku vaihdevuosioire 🤣