Ex meni vihille salarakkaansa kanssa
Heillä oli 5 vuoden salasuhde liittomme aikana. Molemmat olivat perheellisiä. Lopulta jäivät kiinni. Tuntuu kuvottavalta heidän liittonsa, kaksi kyytä kietoutuu yhteen.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäät noin paljon sitä että joku esittää keskusteluun vastakkaisia ajatuksia eikä vain myötäile aloitusta? Saanko minä keskustella, kun olen elämäni aikana ollut niin petetty kuin pettäjäkin? -eri
Projosoit vain omia tuntemuksia käyttämällä sanoja kuten "pelkääminen", kun kukaan ei ole täällä mitään mielipiteitä pelännyt. Itseasissa tuntuu siltä, että kun puhutaan siitä, miten pettäjät pettävät aina, niin pettäjät tätä sanontaa enemmän pelkäävät, kun niin vihaisia ovat petettyjä kohtaan kun se lausutaan.
Eivät siis mitään salarakkaita ole enää.
Ja eikös kahden kyyn kuulukin yhteen kietoutua? Ei kai kyy ja mato tai kyy ja rantakäärme tai muuta vastaavaa yhteen sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olen itse eronnut suhteesta, jossa rakkaus oli kuollut, mutta välitin yhä tästä ihmisestä. En ymmärrä miten kukaan voi pettää ihmisiä, joista välittää? Miten siihen kykenee? Ettei ajattele yhtään toisia vain itseänsä. Olen nähnyt miten rikki ihmiset on pettämisen jälkeen. Heillä on vaikeaa luottaa muihin ja jopa itseensä sen jälkeen. He miettivät oliko mikään heidän suhteessa totta. Se on ihan hirveää. Ja täällä ihmiset puolustelee tätä? Jotenkin tässä keskustelussa näkee miten pahoja jotkut ihmiset ovat. Haukkuvat petettyjä ihan kuin petetyt eivät saisi puhua omasta kokemuksestaan ja mielipiteistään. Pitäisi olla vain hiljaa kokemastaan vääryydestä. Ei traumasta puhuminen ole katkeruutta. Katkeruus on vain sana, jota käytetään, jotta saadaan muut hiljentymään. Se on pahuuden merkki.
En ole missään kohtaa puolustan
HUOH. Opettele lukemaan. Mä kirjoitin itsestäni helkutin tollo. Kyllä kirjotan rumasti koska mua alkaa jo nyppiä tuo kun ei ymmärretä lukemaansa ja koitetaan koko ajan laittaa sanoja mun näppikselle! Voi helvata mitä touhua!
Olen pettänyt, mutta en ole myöhemmin pettänyt. Osaan rakastaa. Haenko vielä ratakiskon mistä väännän asian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Todennäköisesti helpottaa uhreja lähtemään suhteista kun ymmärtävät, etteivät pettäjät muutu."
Itseasiassa uhreja helpottaisi, kun ymmärtäisivät, että pettäjät muuttuu ja hän itse voi myös muuttua, kasvaa, kehittyä, oppia. Kuvitelmat, etteivät pettäjät muutu, saa petetyn jumittamaan, mahdollisesti koko loppuelämäkseen.
Aidosti rakastava ja välittävä henkilö ei petä. Siksi pettäjä ei muutu, eikä sellaiseen suhteeseen kannata jäädä. Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan pettäisi kumppaniaansa. Ei kannata tuhlata aikaa pettäjään, vain lähteä, kehittyä ja kasvaa sellaisen ihmisen kanssa, joka tahtoo kohdella sinua hyvin ja ilman väkivaltaa. Pettäjä on jo osoittanut, ettei siihen kykene.
Niin, mutta pettämiseksi se vasta menee siinä vaiheessa
Miksi ihmeessä puolisoa pitäisi satuttaa sillä että kertoo heti pienimmätkin ihastumisen tunteensa? Entä jos se onkin vain joku pieni ohimenevä hetki ja oletkin rikkonut liittosi ihan turhaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäät noin paljon sitä että joku esittää keskusteluun vastakkaisia ajatuksia eikä vain myötäile aloitusta? Saanko minä keskustella, kun olen elämäni aikana ollut niin petetty kuin pettäjäkin? -eri
Projosoit vain omia tuntemuksia käyttämällä sanoja kuten "pelkääminen", kun kukaan ei ole täällä mitään mielipiteitä pelännyt. Itseasissa tuntuu siltä, että kun puhutaan siitä, miten pettäjät pettävät aina, niin pettäjät tätä sanontaa enemmän pelkäävät, kun niin vihaisia ovat petettyjä kohtaan kun se lausutaan.
Oletko sä täysin seonnut? Se, että mä en ole sitä mieltä, että jokainen pettäjä pettää uudestaan ei tarkoita sitä, että olen vihainen petettyjä kohtaan. Sä tässä nyt koko ajan keksit valheita muista.
Ole vain onnellinen, että pääsit siitä pettäjästä. Siinä kaksi pettäjää sai toisensa. Paras kosto on näyttää että he ovat sinulle yhdentekeviä ja elää itse onnellista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä täysin seonnut? Se, että mä en ole sitä mieltä, että jokainen pettäjä pettää uudestaan ei tarkoita sitä, että olen vihainen petettyjä kohtaan. Sä tässä nyt koko ajan keksit valheita muista. .
Mielenkiintoista tuo käyttäytymisesi. Haukut jokaisessa vastauksessa toisia ihmisiä, jotka ovat eri mieltä kanssasi. Nytkin aloitit "oletko seonnut", toisessa huudat terapiasta, katkeruudsta jne.
Kyllä tuo kuulostaa vihalta ja katkeruudelta. Et taida sietää eriäviä mielipiteitä.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Ole vain onnellinen, että pääsit siitä pettäjästä. Siinä kaksi pettäjää sai toisensa. Paras kosto on näyttää että he ovat sinulle yhdentekeviä ja elää itse onnellista elämää.
Olen samaa mieltä. On parempi, että pääsit tuosta suhteesta eroon nyt kuin esimerkiksi kymmenen vuoden jälkeen. Jos pettäjä pettää sinua, olisi hän tehnyt sen jossain vaiheessa eikä sillä pettämisellä ole mitään tekemistä sinun kanssa, vaan pettäjän omien ongelmien.
Terveellisessä suhteessa ei lähennytä muiden ihmisten kanssa, siis sellaisten kanssa, joiden kanssa kokee olevansa ihastusta jne. Silloin aletaan pitämään väliä, koska jokaisessa, ihan jokaisessa suhteessa jossain vaiheessa tulee ihastumisia toisia ihmisiä kohtaan. Mutta jos halutaan ylläpitää parisuhdetta, niin laitetaan rajoja näiden ihmisten kanssa, joihin ihastumisia tulee. Ja jos rakkaus kuolee, niin sitten erotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä täysin seonnut? Se, että mä en ole sitä mieltä, että jokainen pettäjä pettää uudestaan ei tarkoita sitä, että olen vihainen petettyjä kohtaan. Sä tässä nyt koko ajan keksit valheita muista. .
Mielenkiintoista tuo käyttäytymisesi. Haukut jokaisessa vastauksessa toisia ihmisiä, jotka ovat eri mieltä kanssasi. Nytkin aloitit "oletko seonnut", toisessa huudat terapiasta, katkeruudsta jne. Kyllä tuo kuulostaa vihalta ja katkeruudelta. Et taida sietää eriäviä mielipiteitä. - eri
Olet todella yksinkertainen, jos kuvittelet tietäväsi mun jokaisen viestin tähän ketjuun. Kirjoitin täysin asiallisesti, mutta sä katkera lehmä tuli siihen vinkumaan omia traumojasi, niin meni hermot. Lisäksi sulle on kirjoittanut muutkin kommentteja. Kaikki ei ole mun kirjoittamia ja olen kirjoittanut asiallisestikin. Sä tässä aloit heti haastamaan riitaa ja nyt et kestä sitä, että saa samalla mitalla takaisin. Kestä se minkä aloitit lehmä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan pahaa pariskunnasta, jotka salarakkaina mainitaan.Ei rakastuminen ole yksinkertaista ja jos nämä kaksi todella kohtasivat rakkauden naimisissa ollessaan, antakaamme heille oikeus siihen.
Tässä on kiteytettynä se, miksen enää ikinä muuttaisi kenenkään kanssa yhteen, hankkisi yhteisiä lapsia, menisi naimisiin jne. En tekisi mitään, mikä nitoisi elämät yhteen.
Koska pitäisi ymmärtää, että joskus sitä nyt vaan tapahtuu niin, että tapaakin sen elämänsä tosirakkauden, ja edellinen liitto saa jäädä.
Edellinen parisuhteeni jäi lyhyeksi, kun toinen jonkun keskustelun yhteydessä tuumi juuri noin, että joskus sitä vaan voi käydä niin, että on naimisissa, rakastuu toiseen ja ero tulee sitten siksi. Juu ei. Missään nimessä sellaisen lauseen jälkeen en lähde kohti yhteistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Ansaitsevat todella toisensa ja loppuelämän, jossa epäilevät toisiaan pettäjinä
No huh huh. Minulla oli hyvä avioliitto ex-liittonsa kuseneen miehen kanssa. Kuolemaan asti oltiin erottamattomat, kuten vihkikaavassa sanotaan. Hänen exäänsä sen sijaan kadutti se, että hän vihasi lastensa isää hänen kuolemaansa saakka, koska mies petti ja jätti hänet. Mutta eipä sitä vihaa nyt sitten enää mikään muuta. Ex sitten ehkä kantaa katumusta iankaiken siitä asiasta, ettei osannut antaa anteeksi. Itse kai hän eniten siitä kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä itselle parasta olisi kuitenkin jättää pois kostoajatukset ja elää omaa elämää. Kosto ei ole koskaan zen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan pahaa pariskunnasta, jotka salarakkaina mainitaan.Ei rakastuminen ole yksinkertaista ja jos nämä kaksi todella kohtasivat rakkauden naimisissa ollessaan, antakaamme heille oikeus siihen.
Tässä on kiteytettynä se, miksen enää ikinä muuttaisi kenenkään kanssa yhteen, hankkisi yhteisiä lapsia, menisi naimisiin jne. En tekisi mitään, mikä nitoisi elämät yhteen.
Koska pitäisi ymmärtää, että joskus sitä nyt vaan tapahtuu niin, että tapaakin sen elämänsä tosirakkauden, ja edellinen liitto saa jäädä.
Edellinen parisuhteeni jäi lyhyeksi, kun toinen jonkun keskustelun yhteydessä tuumi juuri noin, että joskus sitä vaan voi käydä niin, että on naimisissa, rakastuu toiseen ja ero tulee sitten siksi. Juu ei. Missään nimessä sellaisen lauseen jälkeen en lähde kohti yhteistä elämää.
Aika surullista jos et uskalla tavoitella onnea siinä pelossa, että sen joskus voikin menettää. Itse mieluummin elän onnellisena sen aikaa mitä sitä kestää, vaikka rakkaudessa tietysti aina onkin riski sille että satuttaa itsensä. Se on kuitenkin ihan vaan elämää.
Mitä väliä sillä enää on? Ex on ex ja sillä sipuli!
Jäin miettiin, että missä vaiheessa AP sai tietää salasuhteesta. Siis vastako eron myötä? Vai tiesikö aikaisemmin ja jos, no miksei erottu aikaisemmin. 5 vuoden salasuhteen paljastuminen on kyllä shokki. Hyvää
Ymmärrän jos joku löytää uuden rakkauden ja haluaa olla hänen kanssaan. Mutta miksei voi erota ensin, sanoa vaan nykyiselle kumppanille, että nyt kävi näin. Suhteen voi aloittaa heti tämän jälkeen. Tällöin saa mitä haluaa ja voi olla onnellinen. Tämän vuoksi en ymmärrä pitkiä salasuhteita. Kietooko se jännitys ihmiset yhteen.
Petetyille suosittelen, jos vain englanti kääntyy niin sellaista sivustoa kuin ChumpLady. Googlettakaa niin pitäisi tulla heti ekana eteen. Toinen on myös tämän naisen kirjoittamia kirjoja "Leave a cheater, gain a life".
Kirjan ja sivuston on kirjoittanut nainen, joka on tukinut ja ollut yhteydessä satojen tuhansien petettyjen ja pettäjien kanssa. Myös kirja "Why does he do that" on toinen hyvä kirja, jonka on kirjoittanut tutkija, joka tutkinut ja haastatellut väkivaltaisia, narsistisia ja hyväksikäyttäviä miehiä.
Kummassakin lopputulos on sama - ihmiset, jotka kohtelevat muita huonosti syy on heissä itsessään, ei uhreissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin menin salarakkaan kanssa naimisiin. Yhdessä nyt 20 vuotta. Vaihtamalla todellakin parani!
Minäkin menin naimisiin salarakkaan kanssa ja on oltu onnellisesti yhdessä yli 15 vuotta. Edelleen niin rakastuneina. Vaihtamalla elämä todella parani!
Tämä oli molemmille ainoa hairahdus elämässä, ja olen varma ettei kumpikaan lähtisi siihen peliin toistamiseen. Olimme molemmat huonoissa liitoissa ja meillä synkkasi niin loistavasti, että se oli menoa. Emme jääneet kiinni. Tiedostamme oikein hyvin, että teimme väärin päät täynnä rakastumisen höyryjä. Erosimme aikamme kipuiltuamme ja menimme naimisiin.
Molempien exät on myös uudelleen naimisissa ja ovat löytäneet itsellensä sopivammat kumppanit mitä me olimme. Nuorena voi tehdä todella heikkoja parisuhdevalintoja. Lopulta meistä jokainen voitti.
Saa kivittää alapeukui
Toisaalta, mistäpä sinä tiedät, ettei petä sinuakin. Niinhän on hänen exänsäkin ehkä ajattelut, ettei ko. henkilö ikinä petä. Kunnes joku kaunis päivä vedettiin matto jalkojen alta, alkoi muuttolaatikoiden pakkaus ja revittiin osiin se yhteinen elämä.
Ihan hyvin voi olla mahdollista, että tuo tilanne on sinulla edessä jossain kohtaa.
Kerrot teidän olevan onnellisia, ja exien kanssa meni huonosti. Kerroitteko tahoillanne tätä koskaan niille exille, kun olitte vielä aiemmissa liitoissanne? Vai luulivatko hekin, että asiat on ihan hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olen itse eronnut suhteesta, jossa rakkaus oli kuollut, mutta välitin yhä tästä ihmisestä. En ymmärrä miten kukaan voi pettää ihmisiä, joista välittää? Miten siihen kykenee? Ettei ajattele yhtään toisia vain itseänsä. Olen nähnyt miten rikki ihmiset on pettämisen jälkeen. Heillä on vaikeaa luottaa muihin ja jopa itseensä sen jälkeen. He miettivät oliko mikään heidän suhteessa totta. Se on ihan hirveää. Ja täällä ihmiset puolustelee tätä? Jotenkin tässä keskustelussa näkee miten pahoja jotkut ihmiset ovat. Haukkuvat petettyjä ihan kuin petetyt eivät saisi puhua omasta kokemuksestaan ja mielipiteistään. Pitäisi olla vain hiljaa kokemastaan vääryydestä. Ei traumasta puhuminen ole katkeruutta. Katkeruus on vain sana, jota käytetään, jotta saadaan muut hiljentymään. Se on pahuuden merkki.<
Haukkumiselle ei ole minusta tarvetta, en ole haukkunut sinua. Uskottavuus vaan vähenee. Ymmärsin varmaankin väärin, en ymmärrä miten osaan rakastaa liittyy tähän. Yleisesti ottaen pettäminen voi tapahtua vaikka toinen rakastaa. Mutta tämä vain minun näkemys.
Pettäjä pettää aina tämä ei ole totta. Olen pettänyt yhden ihmisen kanssa nuorena, mutta en enää koskaan sen jälkeen.
Tietysti on sarjapettäjiä, mutta jokainen joskus pettänyt ei ole tällainen, että pettää aina ja ikuisesti.
Rakastumme, teemme virheitä, opimme niistä. Liian mustavalkoista yleistää kaikki maailman pettäjät kylmiksi tunteettomiksi seksiaddikteiksi.