Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex meni vihille salarakkaansa kanssa

Vierailija
26.10.2025 |

Heillä oli 5 vuoden salasuhde liittomme aikana. Molemmat olivat perheellisiä. Lopulta jäivät kiinni. Tuntuu kuvottavalta heidän liittonsa, kaksi kyytä kietoutuu yhteen. 

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu köllitty, ihana viimein saimme  siunauksen,rakkaus voitti esteet.

Vierailija
102/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatellaan, että "pettäjä pettää aina uudelleen", niin siitä tulee luonnonlaki, asia, jolle ei voi mitään. Voiko ihmistä silloin vetää vastuuseen omista teoistaan?

Jos ajatellaan, että pettäminen voi johtua monenlaisista syistä, ja että pettäjäkin voi kasvaa ihmisenä ja löytää onnen, niin tekemisen moraalinen vastuu siirtyy ihmiselle.

Joka tapauksessa pettäminen ja vieraissa sängyissä käyminen on niin yleistä ja peri-inhimillistä, että ei siitä ihan kauheasti kannata yllättyä. Liha on heikkoa, henki myös :D

Olen ollut petetty, pettäjä ja toinen nainen. Nyt just hyvässä ja arvostavassa suhteessa, johon ei kaivata muita. Tiedän kuitenkin, että mikään ei ole pysyvää.

Pettäminen johtuu aina pettäjästä, siitä, ettei pettäjä kykene välittämään muista kuin omista haluistaan ja tunteistaan. Pettäjä kuitenkin tietää, että se pettäminen tulee henkisesti satuttamaan toista sekä pettäminen aiheuttaa lähes aina trauman petetylle. Pettäjältä puuttuu sellainen kyky aitoon välittämiseen ja rakkauteen sitä petettyä kohtaan, eihän hän muuten tekisi pahuutta tälle. Ei kukaan joka välittää toisesta ihmisestä tekisi pahaa. Vai väitätkö, että ei kukaan lapsien hyväksikäyttäjä, ra i s kaaja tai mu r h aa j a ole oikeasti paha ihminen ja kykenee muuttamaan tapansa ja olemaan hyvä ihminen?

Voi olla hyvin mahdollista, että jossain tulevaisuudessa pettäjä ei enää petä ja on muuttunut, mutta se on silti todennäköisempää, että pettäjä ei muutu sen nykyisen petetyn kanssa, koska suhteen dynamiikka on jo muuttunut. Myös jäämällä suhteeseen osoitat, että olet kynnysmatto pettäjälle ja jäät tekisi pettäjä mitä tahansa.

Petetyille on paljon tukiryhmiä, jossa toistamiseen ihmiset tulevat vuosien jälkeen takaisin kertomaan, että pettäjä petti uudeleen. Joskus se on kuukausien jälkeen, joskus se voi olla kymmenien vuosien jälkeen. Mutta lopputulos on aina sama. Pettäjä pettää uudelleen. Miksi ottaa riskiä, kun maailma on täynnä ihmisiä, jotka aidosti rakastavat kumppaniaan eivätkä ikinä pettäisi?

Jos pettäjät ovat hyviä eivätkä aina petä, niin mielestäni pettäjät voisivat seurustella toistensa kanssa. Mutta jostain jännän syystä pettäjät välttelevät toisia pettäjiä ja seurustelevat niiden kanssa, joilla ei ole pettämishistoriaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin menin salarakkaan kanssa naimisiin. Yhdessä nyt 20 vuotta. Vaihtamalla todellakin parani!

Minäkin menin naimisiin salarakkaan kanssa ja on oltu onnellisesti yhdessä yli 15 vuotta. Edelleen niin rakastuneina. Vaihtamalla elämä todella parani! 

Tämä oli molemmille ainoa hairahdus elämässä, ja olen varma ettei kumpikaan lähtisi siihen peliin toistamiseen. Olimme molemmat huonoissa liitoissa ja meillä  synkkasi niin loistavasti, että se oli menoa. Emme jääneet kiinni. Tiedostamme oikein hyvin, että teimme väärin päät täynnä rakastumisen höyryjä. Erosimme aikamme kipuiltuamme ja menimme naimisiin. 

Molempien exät on myös uudelleen naimisissa ja  ovat löytäneet itsellensä sopivammat kumppanit mitä me olimme. Nuorena voi tehdä todella heikkoja parisuhdevalintoja. Lopulta meistä jokainen voitti. 

Saa kivittää alapeukui

En näe syytä kivittää. 

T:se joka oli 37 v naimisissa hänen kanssa, jonka kanssa petin ja pysyin hänelle uskollisena hänen menehtymiseen saakka

Vierailija
104/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pettäjä ja parisuhteessa ollut 26v. En epäile, pettääkö puolisoni, vaan toivon sitä.

Miksi olette yhdessä jos ette riitä toisillenne?

Vierailija
105/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse eronnut suhteesta, jossa rakkaus oli kuollut, mutta välitin yhä tästä ihmisestä.
En ymmärrä miten kukaan voi pettää ihmisiä, joista välittää? Miten siihen kykenee? Ettei ajattele yhtään toisia vain itseänsä.
Olen nähnyt miten rikki ihmiset on pettämisen jälkeen. Heillä on vaikeaa luottaa muihin ja jopa itseensä sen jälkeen. He miettivät oliko mikään heidän suhteessa totta. Se on ihan hirveää. Ja täällä ihmiset puolustelee tätä?
Jotenkin tässä keskustelussa näkee miten pahoja jotkut ihmiset ovat. Haukkuvat petettyjä ihan kuin petetyt eivät saisi puhua omasta kokemuksestaan ja mielipiteistään. Pitäisi olla vain hiljaa kokemastaan vääryydestä.
Ei traumasta puhuminen ole katkeruutta. Katkeruus on vain sana, jota käytetään, jotta saadaan muut hiljentymään. Se on pahuuden merkki.

Vierailija
106/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat ilmeisesti todella rakastuneita, kun menivät naimisiin. Avioliitossa olo ei ole elinkautinen vankeustuomio. Sen aikana voi todella rakastua johonkin toiseen, eikä ole pakko roikkua kiinni siinä epäonnistuneessa liitossa. Sinun kannattaisi lopettaa eksäsi kyttääminen ja hankkia uusi oma elämä.

Ihmiset menevät naimisiin ilman rakkauttakin. Ja ihmiset voivat pettää vaikka olisivat menossa naimisiin tai naimisissa. Mitään takeita ei ole kenestäkään. Pettäjissä on se ongelma että tuskin täyttä aitoa luottamusta tulee ikinä olemaan. Sitä tietää mihin toinen pystyy ja miten se on vaan mahdollista pettää. Vaikket ikinä itse pettäisi toista kertaa, toinen sen voi tehdä.

Vierailija
107/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Olen itse eronnut suhteesta, jossa rakkaus oli kuollut, mutta välitin yhä tästä ihmisestä. En ymmärrä miten kukaan voi pettää ihmisiä, joista välittää? Miten siihen kykenee? Ettei ajattele yhtään toisia vain itseänsä. Olen nähnyt miten rikki ihmiset on pettämisen jälkeen. Heillä on vaikeaa luottaa muihin ja jopa itseensä sen jälkeen. He miettivät oliko mikään heidän suhteessa totta. Se on ihan hirveää. Ja täällä ihmiset puolustelee tätä? Jotenkin tässä keskustelussa näkee miten pahoja jotkut ihmiset ovat. Haukkuvat petettyjä ihan kuin petetyt eivät saisi puhua omasta kokemuksestaan ja mielipiteistään. Pitäisi olla vain hiljaa kokemastaan vääryydestä. Ei traumasta puhuminen ole katkeruutta. Katkeruus on vain sana, jota käytetään, jotta saadaan muut hiljentymään. Se on pahuuden merkki.

En ole missään kohtaa puolustanut pettäjiä ja pettämistä enkä ole haukkunut petettyjä. Mä vain peräänkuulutan sitä, että pettäjä voi muuttua. Kerran pettäjä aina pettäjä ei todellakaan päde kaikkien kohdalla. Joskus pettänyt osaa kyllä rakastaa ja olla uskollinen toisessa suhteessa. Puhun ihan kokemuksesta.

108/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivat ilmeisesti todella rakastuneita, kun menivät naimisiin. Avioliitossa olo ei ole elinkautinen vankeustuomio. Sen aikana voi todella rakastua johonkin toiseen, eikä ole pakko roikkua kiinni siinä epäonnistuneessa liitossa. Sinun kannattaisi lopettaa eksäsi kyttääminen ja hankkia uusi oma elämä.

Avioliitto on "kunnes kuolema meidät erottaa" -sopimus. Sakramentti, jonka rikkomisesta on vakavat seuraukset.

Mihin uskontokuntaan kuulut? Luterilaisessa kirkossa avioliitto ei ole sakramentti. Katolisessa kirkossa taas on. Mutta heitä on Suomessa aika vähän.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
109/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta, jos ei jo nyt, on kummallakin uudet salarakkaat.

Minun kohdallani kävi niin, että ex ja tämän "hyvä ystävä" olivatkin jo pitkään olleet enemmän kuin ystävät.

Oli ihan mietitty miten tästä minulle ilmoitetaan, jotta pääsevät aloittamaan pitkään suunnittelemansa yhteisen elämän.

No, sitten kun viimein oli tie vapaa siihen yhteisen elämän aloittamiseen, niin heille tuli ero. Jälkikäteen olen miettinyt, että ehkäpä se heidän "vetovoima" perustui siihen, että kyseessä oli jännittävä "kielletty rakkaus" tms. Ja kun homman oli aika tulla ihan tavalliseksi parisuhteeksi, niin ei siinä ollutkaan enää mitään jännää ja kiehtovaa.

Varmaksi en tietenkään tiedä, kunhan olen pohtinut. 

Vierailija
110/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Olen itse eronnut suhteesta, jossa rakkaus oli kuollut, mutta välitin yhä tästä ihmisestä. En ymmärrä miten kukaan voi pettää ihmisiä, joista välittää? Miten siihen kykenee? Ettei ajattele yhtään toisia vain itseänsä. Olen nähnyt miten rikki ihmiset on pettämisen jälkeen. Heillä on vaikeaa luottaa muihin ja jopa itseensä sen jälkeen. He miettivät oliko mikään heidän suhteessa totta. Se on ihan hirveää. Ja täällä ihmiset puolustelee tätä? Jotenkin tässä keskustelussa näkee miten pahoja jotkut ihmiset ovat. Haukkuvat petettyjä ihan kuin petetyt eivät saisi puhua omasta kokemuksestaan ja mielipiteistään. Pitäisi olla vain hiljaa kokemastaan vääryydestä. Ei traumasta puhuminen ole katkeruutta. Katkeruus on vain sana, jota käytetään, jotta saadaan muut hiljentymään. Se on pahuuden merkki.

Tänne kirjoittaa yksi, joka on tullut petetyksi ja hän on jäänyt vuosiksi vellomaan ja piehtaroimaan vihaansa. Hän kirjoittaa rumaa, törkeää, asiatonta tekstiä. Väittää lapsellisesti, että pettäjä pettää aina ym. todistamatonta soopaa. Se EI ole enää traumasta puheista vaan jo sairautta. Hänelle vastataan ehkä jo suoraankin, mutta pyytämänsä mukaan. Traumatisoitunutkin voi ja pitää käyttäytyä asiallisesti täälläkin. 

Vierailija
111/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset menevät naimisiin ilman rakkauttakin. Ja ihmiset voivat pettää vaikka olisivat menossa naimisiin tai naimisissa. Mitään takeita ei ole kenestäkään. Pettäjissä on se ongelma että tuskin täyttä aitoa luottamusta tulee ikinä olemaan. Sitä tietää mihin toinen pystyy ja miten se on vaan mahdollista pettää. Vaikket ikinä itse pettäisi toista kertaa, toinen sen voi tehdä.

Voi se kumppani pettää siltikin vaikka ei sitä koskaan ennen olisikaan tehnyt. Ei sellaisesta kumppanista ole yhtään sen enempää takeita joka ei vielä ole pettänyt ketään.

Vierailija
112/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole missään kohtaa puolustanut pettäjiä ja pettämistä enkä ole haukkunut petettyjä. Mä vain peräänkuulutan sitä, että pettäjä voi muuttua. Kerran pettäjä aina pettäjä ei todellakaan päde kaikkien kohdalla. Joskus pettänyt osaa kyllä rakastaa ja olla uskollinen toisessa suhteessa. Puhun ihan kokemuksesta.

Vaikka kokemuksesi olisikin tuo, ihan tilastollisesti on todennäköisempää, että pettäjä pettää uudelleen. Hienoa, ettet ole pettänyt, mutta kuitenkin todennäköisempää on, että se pettäjä kuitenkin pettää uudelleen jossain vaiheessa, tai pettäisi, jos petetty jäisi suhteeseen. Ja se, että huutelet täällä miten katkeria ynnämuita petetyt ovat tekevät sinusta vain yksinkertaisesti pahan ihmisen.

Pettäjänä sinun ei tarvitse olla täällä, tämä keskustelu kun ei ollut pettäjän aloittama vaan petetyn. Se, että riitelet petettyjen kanssa kertoo vain siitä, ettet anna heidän keskustella aiheesta ja omista kokemuksistaan. Et halua heidän jakavan mielipiteitään tai näkemystään asiasta.

Aloita uusi keskustelu pettäjille. Anna petettyjen olla rauhassa. Sinä teit jo väkivaltaa yhtä petettyä kohtaan, miksi jatkat sitä täällä uudelleen?

Jos oikeasti olisit muuttunut, antaisit petettyjen olla ja keskustella rauhassa toistensa kanssa.

Vierailija
113/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kokemuksesi olisikin tuo, ihan tilastollisesti on todennäköisempää, että pettäjä pettää uudelleen. Hienoa, ettet ole pettänyt, mutta kuitenkin todennäköisempää on, että se pettäjä kuitenkin pettää uudelleen jossain vaiheessa, tai pettäisi, jos petetty jäisi suhteeseen. Ja se, että huutelet täällä miten katkeria ynnämuita petetyt ovat tekevät sinusta vain yksinkertaisesti pahan ihmisen. Pettäjänä sinun ei tarvitse olla täällä, tämä keskustelu kun ei ollut pettäjän aloittama vaan petetyn. Se, että riitelet petettyjen kanssa kertoo

Miksi pelkäät noin paljon sitä että joku esittää keskusteluun vastakkaisia ajatuksia eikä vain myötäile aloitusta? Saanko minä keskustella, kun olen elämäni aikana ollut niin petetty kuin pettäjäkin? -eri

Vierailija
114/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan pahaa pariskunnasta, jotka salarakkaina mainitaan.Ei rakastuminen ole yksinkertaista ja jos nämä kaksi todella kohtasivat rakkauden naimisissa ollessaan, antakaamme heille oikeus siihen.

Itsekin todella ihastunut nuorempaan . Hävettää ikäero ja jätin sen taakse. Kipeää tekee. Loukkaisn häntä koska en kertonut takinkäännön syytä. Vaikeaa nuo ikäkompleksit. 

Vierailija
115/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne kirjoittaa yksi, joka on tullut petetyksi ja hän on jäänyt vuosiksi vellomaan ja piehtaroimaan vihaansa. Hän kirjoittaa rumaa, törkeää, asiatonta tekstiä. Väittää lapsellisesti, että pettäjä pettää aina ym. todistamatonta soopaa. Se EI ole enää traumasta puheista vaan jo sairautta. Hänelle vastataan ehkä jo suoraankin, mutta pyytämänsä mukaan. Traumatisoitunutkin voi ja pitää käyttäytyä asiallisesti täälläkin.

Ei, vaan sinä olet se, joka piehtaroit ja vellot vihassasi. Käytöksesi on rumaa, törkeää ja asiatonta. Olet lapsellinen, kun kirjoitat monta lausetta pelkää haukkumista ja mollaamista. Sinä et voi päättää mitä muut tuntevat täällä, tai mistä he täällä kirjoittavat. Sinä et voi päättää heille miten he keskustelevat traumastaan. Ja ei, se ei ole sairaus.
Sinä olet se, joka käyttäytyy täällä asiattomasti. Yrität jatkuvasti haukkumalla, vähättelemällä ja puhumalla asiattomasti hiljentää petettyjen mielipiteitä ja ajatuksia. Kirjoittamasi teksti kertoo vain, ettet ole oikeasti hyvä ihminen. Jos joku ei puhu traumastaan juuri niin kuin sinä haluat, niin alat mollaamaan ja haukkumaan. Käytöksesi on sairasta, jos mikä.

Vierailija
116/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Todennäköisesti helpottaa uhreja lähtemään suhteista kun ymmärtävät, etteivät pettäjät muutu."

Itseasiassa uhreja helpottaisi, kun ymmärtäisivät, että pettäjät muuttuu ja hän itse voi myös muuttua, kasvaa, kehittyä, oppia. Kuvitelmat, etteivät pettäjät muutu, saa petetyn jumittamaan, mahdollisesti koko loppuelämäkseen.

Aidosti rakastava ja välittävä henkilö ei petä. Siksi pettäjä ei muutu, eikä sellaiseen suhteeseen kannata jäädä. Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan pettäisi kumppaniaansa. Ei kannata tuhlata aikaa pettäjään, vain lähteä, kehittyä ja kasvaa sellaisen ihmisen kanssa, joka tahtoo kohdella sinua hyvin ja ilman väkivaltaa. Pettäjä on jo osoittanut, ettei siihen kykene.

Niin, mutta pettämiseksi se vasta menee siinä vaiheessa, jos ei kerro puolisolleen, että kokee tunteita toista kohtaan eli tosiaan aikaisessa vaiheessa. Jos huomaa, että tunteita on, se pitäisi heti päättää, JOS aikoo tehdä jotain tunteidensa kanssa eli lähestyy uutta henkilöä jollain lailla.

Vierailija
117/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole missään kohtaa puolustanut pettäjiä ja pettämistä enkä ole haukkunut pe

En tiedä oletko ite pettäjä vai oletko pettäjän kanssa kun sanot puhuvasi kokemuksesta. Kuulostaa lähinnä siltä että yrität vakuuttaa itseäsi. Et voi tietää 100% ettei puolisosi petä sinua. En usko että kukaan voi. Miks salasuhteessa paljastumatta olleet luulevat ettei toinen osapuoli pystyisi salaamaan suhteita jatkossakin.

Mielestäni on vain hyvä jos "kerran pettäjä ei ole aina pettäjä." Mutta en ole sellaiseen ikinä törmännyt, oli pettämisien sitten välissä 1 vuosi tai 20 vuotta.

Vierailija
118/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kokemuksesi olisikin tuo, ihan tilastollisesti on todennäköisempää, että pettäjä pettää uudelleen. Hienoa, ettet ole pettänyt, mutta kuitenkin todennäköisempää on, että se pettäjä kuitenkin pettää uudelleen jossain vaiheessa, tai pettäisi, jos petetty jäisi suhteeseen. Ja se, että huutelet täällä miten katkeria ynnämuita petetyt ovat tekevät sinusta vain yksinkertaisesti pahan ihmisen. Pettäjänä sinun ei tarvitse olla täällä, tämä keskustelu kun ei ollut pettäjän aloittama vaan petetyn. Se, että riitelet petettyjen kanssa kertoo

Mitä sä oikein sekoilet? Mä en ole missään riidellyt petettyjen kanssa! Mene nyt oikeasti jo terapeutille. Ei ole tervettä tuo sun touhu. 

Vierailija
119/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan ap, että olisiko sinua jotenkin enemmän helpottanut se jos eksä olisikin pian eronnut tuosta uudestaan? Eikö ennemminkin silloin koko homma olisi ollut ihan turhaa, jos hän olisi loukannut sinua vain jonkun hetkellisen hairahduksen takia? 

Vierailija
120/179 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin menin naimisiin salarakkaani kanssa. Valitettavasti hän menehtyi 37 vuoden avioliiton jälkeen. Kerran olin pettäjä, mutta en toista kertaa.

Niin, nuorena kaikki petäminen ja vehkeily on niiiiiiiiiiin jännää ja kutkuttavaa ja kertoo aaaah TOSIrakkaudesta, viis muista! Ja nyt sitten aikuisena tajuat noloutesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi