Urpo Haluatko miljonääriksi ei tiennyt mikä on Lentävä hollantilainen
Meitä on moneen junaan ja osa jää aina asemallekin. Sen huomaa tällä palstalla erityisesti...
Ei mulla muuta.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos annetaan vaihtoehtoja se neljä kappaletta, eikä niistä yksikään ole ooppera, miten voi olla ettei tiedä sen olevan laiva.
No jos ei ole kuullut koko asiasta, tai ei muista. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Kolmas vaihtoehto on että on täys retardi.
Ei mulla muuta.
Tiiäk sää kuka sen oopperan on säveltänyt? Oot täysi retardijos et ilman googletusta tiedä.
Ei kai tuota kysymystä ekana kysytty? Ite oot retardi!
Ihmiset tietävät eri asioita. Miksi pitäisi tietää jotain Lentävästä hollantilaisesta. Olen itse miettinyt sitä, että jos osallistuisin tietokilpailuun, voisin hyvinkin narahtaa johonkin helppoon kysymykseen, vaikka tiedän monista asioista aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava kysymys olikin kuka suomalainen on voittanut Oscarin tuottajan ominaisuudessa.
Urpo ei tiennyt tätäkään...
Hei kuule, miks sä et mee sinne miljonääriksi pyrkimään? Vai onko sulla niin ruma naama ettei sua kelpuuteta vaik hakisitkin?
Enpä minäkään tiedä mikä evvk nykyartisti on tehnyt jonkun evvk hittikappaleen, kuten usein on kysymyksenä. Tai kuka turhajulkku oli temppari/salkkari/bb/ties missä tositv:ssä pari vuotta sitten voittajana. Tai oliko käsipallon suomenmestarina 2020 dicken, kocken, mulken vai ehkä jormacken Etc.
Aika helposti siis tippuisin tuosta kisasta jo ekoissa kysymyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tietävät eri asioita. Miksi pitäisi tietää jotain Lentävästä hollantilaisesta. Olen itse miettinyt sitä, että jos osallistuisin tietokilpailuun, voisin hyvinkin narahtaa johonkin helppoon kysymykseen, vaikka tiedän monista asioista aika paljon.
Onhan tuota mainittu monessakin paikassa, esim. pirates of caribbean leffasarjassa oli tuokin laiva. Se on sitä ns. yleissivistystä jota ei saa jos tiedonlähteet rajoittuu jodeliin ja bsky:n tai faceen/instaan.
Tärkeintä on, että Sinä ap, suuressa viisaudessasi tiedät.
Mun mies oikeesti on haka näissä, mutta ei tiennyt, kuka suomalainen on voittanut Oscarin.
Minä taas tiedän lähes kaiken klassisesta musiikista, mutta kysymyksiin esim. peleistä tai tv-sarjoista en osaisi vastata, urheilukin on ihan vieras aihealue tennistä lukuunottamatta.
Pitääkö paikkansa vaikutelmani että viime aikoina 50/50 -korteen turvautunut kilpailija on lähes aina vastannut väärin?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kysymyksenä mikä oli Jopo?
Jokapojan polkupyörä. 70-luvulla keksitty suomalainen kidutusvälinen jota käytetään myös liikkumiseen.
T.Urpo
Vierailija kirjoitti:
Seuraava kysymys olikin kuka suomalainen on voittanut Oscarin tuottajan ominaisuudessa.
Urpo ei tiennyt tätäkään...
Johnny Thunder
T: Urpo
Joo, sehän ammuttiin alas siellä Itä-Ukrainassa.
Eilen ylivaikeaa kun oli mies, naisille 30 000 euroa raudan kemiallisen merkin tietämällä.
Vierailija kirjoitti:
Se on joko aavelaiva taikka hollantilainen jalkapallo maalivahti ruut gullitti.
ei gullitti ollu molari, van der sar oli
Vierailija kirjoitti:
Aavelaiva? Ooppera? Jos jompaa kumpaa noista et osaa vastata, olet luultavasti vajaaä1yinen.
Tietämättömyys on myös mahdollinen. Ei se kai viittaa vajaaälyisyyteen, jos ei tiedä kaikkia maailman trivial pursuit- kysymyksiä?
En minäkään osaisi vastata, kuka oli Rooman olympialaisten miesten 50 km kävelyn loppukilpailussa sijalla 27 ?
En silti koe itseäni vajaaälyiseksi. Vai eikö sitä huomaa itse?
Ei tarvi tätä ohjelmaa katsoa. Kun avaat Iltasanomat tai Seiskan niin otsikot huutaa, että ihminen X vastasi kysymykseen X väärin. Miksi näin? Yleensä muista ohjelmista ei saa otsikosta näin tarkkaa infoa vaan sanotaan jotain epämääräisempää.
Arjen Robben? Jos joku vain koski tyyppiin niin oli heti ilmalennossa.
Lentävä hollantilainen... Piipputupakkaa, Drinkki Amsterdamin satamakapakassa, aavelaiva, MC-kerho Belgiassa.
Se on marjapiirakka.