Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla "sitkun"-haaveita/suunnitelmia

Vierailija
01.09.2025 |

Siis vaikka

"sitkun olen eläkkeellä..." tai "sitkun lapset ovat muuttaneet pois kotoa..." tai "sitkun tapahtuu jotain muuta elämänmuutosta...." "aion todellakin tehdä tai aloittaa..." mitä? Tai "en enää todellakaan aio tuhlata aikaani..."mihin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pain, no gain

Vierailija
2/32 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen weetee ja haaveilen lottovoitosta että voin muttaa Epsanjaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutku suunnitelmia senkin edestä. Joskus jopa noku suunnitelmiakin.

Vierailija
4/32 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitku saan töitä niin voin taas ostaa kivoja asioita. Ja maksaa asuntolainaa. 

Vierailija
5/32 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kuuden vuoden päästä eläkkelle. Sitten alan haaveita toteutella.

Vierailija
6/32 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron sitku kerrot itse ensin.

Vierailija
7/32 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kuolet pois noin viiden vuoden kuluttua, esimerkiksi...

Vierailija
8/32 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytku olen eläkkeellä, ei muuta toivetta ole kuin pysyä mahdollisimman terveenä ja liikuntakykyisenä. 

Vierailija
9/32 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On montakin, mutta enpä kerro, jotta toteutuvat. Ovat toivesitkuja.

Vierailija
10/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää.

Ehdin toteuttamaan suurimman unelmani (koti ulkomailta), pienempiä unelmia toteutan koko ajan. Toki ensikesän unelman toteuttamiseen on vielä 9kk enkä tiedä olenko hengissä mutta pläni on valmis

Vierailija
11/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sitku suunnitelmia, kuulostaa pahalta nuo sitkun jutut

Vierailija
12/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on. ELämä on juuri nyt melkoista sinnittelyä sekä oman työtilanteen, miehen työttömyyden että lapsen sairauden takia. SITKU joku näistä paranee, voidaan keskittyä muuhunkin kuin selviytymiseen. ja SITKU lapsi paranee tai on edes paremmassa kunnossa voin ehkä joskus keskisttyä itseenikin.

Stikuttelua säälitään ja paheksutaan, mutta joskus se vaanon välttämätöntä. Ja ei, en pysty nauttimaan omasta kiireestä, lapsen sairaudesta enkä miehen työttömyydestäkään. 

Vierailija
13/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Aki Hintsan kirjat, ei kannata siirtää haaveitaan vaan tehdä ne nyt, et tiedä milloin kuolet... 

Vierailija
14/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on. ELämä on juuri nyt melkoista sinnittelyä sekä oman työtilanteen, miehen työttömyyden että lapsen sairauden takia. SITKU joku näistä paranee, voidaan keskittyä muuhunkin kuin selviytymiseen. ja SITKU lapsi paranee tai on edes paremmassa kunnossa voin ehkä joskus keskisttyä itseenikin.

Stikuttelua säälitään ja paheksutaan, mutta joskus se vaanon välttämätöntä. Ja ei, en pysty nauttimaan omasta kiireestä, lapsen sairaudesta enkä miehen työttömyydestäkään. 

Tämä.

Sitkuttelu antaa toivoa ja päämäärän jota tavoitella. Ei siis mirlestäni ole ollenkaan paha asia. Jotain millä jaksaa huonon ajan yli.

Sanontakin sen kertoo:

- kun luulet jo menettäneesi kaiken on jäljellä vielä tulevaisuus!

Vierailija
15/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä haluaisin muuttaa ulkomaille johonkin lämpimämpään maahan. Ammattini on sellainen, että suomalaisella koulutuksella ei käytännössä pätevöidy tekemään työtä kuin Suomessa, joten ennen eläkeikää en oikein pysty haavettani toteuttamaan. Olen vieläpä sinkku, niin että en pääse haaveittani toteutatmaan miehen siivellä tms. kuten tiedän joidenkin tehneen.

Vierailija
16/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea Aki Hintsan kirjat, ei kannata siirtää haaveitaan vaan tehdä ne nyt, et tiedä milloin kuolet... 

Periaatteessa joo, mutta kun aina ei ole vaan mahdollista. Itselläni haaveiden toteuttamisen nyt estää kahden lapsen totaaliyksinhuoltajuus ja siihen liittyvä vähävaraisuus. Kyllä minä ajattelen, että sitten kun olen lapseni toivottavasti kunnialla kasvattanut, on ehkä aikaa ja rahaa omillekin haaveille. Tiedän toki, että voin kuolla vaikka ensi yönä, kuten kuka tahansa. Mutta ei se muuta mitään, lapset on tärkeämpiä kuin mun haaveet. 

Samoin on monia muitakin asioita, jotka voi tehdä sitkuttelun ihan välttämättömäksi. Esim. joku sairaus voi tehdä sen, että ennen kuin se saadaan parempaan tilaan, ei pysty toteuttamaan oikein mitään haaveitaan.

Muutenkin minusta jossain määrin SITKU on lähinnä kypsyyttä, eikä ongelma. Esim. että mennään matkalle, SITKU/jos  olen saanut säästettyä siihen rahaa, eikä niin että otetaan vaan kulutusluottoa ja mennään vailla huolta huomisesta, ajatellen että hei, mähän voin olla huomenna kuollut.

Vierailija
17/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkun pääsen eroon katkreuudesta naisille  ja saan lopetettua jatkuvan naisvihan levittämisen keskustelupalstoilla, niin perustan perheen jonkun ihanan kauniin naisen kanssa, jolla ei ole lapsia toisten miesten knassa eikä ole mikään jakorasia.

Vierailija
18/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kuolet pois noin viiden vuoden kuluttua, esimerkiksi...

Menikö luuserilla tunteisiin?

Vierailija
19/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sitkun-haavesuunnitelmia ja niiden mukaan olen myös toiminut. Mutkun aina joku asia tulee esteeksi niin, ettei suunnitelmaa voikaan toteuttaa.

Vierailija
20/32 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitku saan asuntolainan alle 200 000 euroon, voin taas kilpailuttaa sitä pankkien välillä. Nyt kukaan ei halua koskea tällaiseen tilanteeseen, onneksi yksi pelasti aikanaan.

Mulla on ollut sitku- mutku- ja voiku- kaaren lisäksi monta eiku-tilannetta :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi