Jutellaan italialaisesta ruoasta
Ostin juuri sitruunatäytteiden Pandoron jouluksi.
Mikä on lempi ruokasi italialaisessa keittiössä?
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italialainen ruoka on yliarvostettua.
Pohja jokaiselle ruoalle on tomaattipyre, tomaattipurkki murskattuja tomaatteja ja viiniä sekä vihreitä mausteita, valkosipui.Siinä teille italialainen keittiö . Olkaa hyvät.
Niin? Oletko maistanut tuoreita tomaatteja tai hyvää viiniä? Mikä keittiö on mielestäsi sitten arvostetumpi?
Matkustellut paljon ja asunut Espanjassa . Syönyt hyvää ruokaa, juonut hyvää viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse syödä pastaa tai vastaavaa kun valitsee sieniä, miekkakalaa, kalaa, itse tehtyjä makkaroita, hyvää tomaattipohjaista keittoa, palkokasveja, erityyppistä riistaa
Miekkakala on kuin lahnaa söisi. Itse tehtyjä makkaroita saa suomestakin. Myös keittoja. Riistaa ja Palkokasvejakin. Ei ne ole Italian omaisuutta.
No mitä sitten? Mikä sua riepoo siinä, että joku tykkää? Sä voit vetää pottuja ja läskisoosia niin paljon kuin haluat
Ajatteleppas jos selviäisi että läskisoosi olisikin alunperin Italialaista maalaisruokaa ?
Alkaisiko maistua =)
Ja jos sen nimi olisi vielä Prontto detto dure.
Yksi jankuttaja pilasi ketjun. Kiva oli muuten vaihtaa mielipiteitä Italian ruokakulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italialaisten perinteiset köyhäilyruoat näyttää olevan palstamammojen mieleen. Pizzassa ei tarvi olla täytteitä, ragussa ei lihaa. Sitten ylpeillään italialaisen ruoan tuntemuksella, vaikka muussa elämässä ei olla köyhiä eikä kipeitä.
Mitä sitten? Mitä se sun pyllyä rapsuttaa mistä ruoasta joku muu tykkää?
Yleensä nämä kitupizzojen fanit pitävät niitä jotenkin ainoina oikeina. Jopa fanaattisella tasolla. Eihän ne Italian pizzat kuitenkaan maistu juuri miltään.
Sulla on makuaisti jotenkin vialla, jos et saa nautintoa kuin jostakin ähkymättöläjästä. Aika monella suomalaisella taitaa olla. Ja sitten vielä kurlataan ruuat jollakin maidolla alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse syödä pastaa tai vastaavaa kun valitsee sieniä, miekkakalaa, kalaa, itse tehtyjä makkaroita, hyvää tomaattipohjaista keittoa, palkokasveja, erityyppistä riistaa
Miekkakala on kuin lahnaa söisi. Itse tehtyjä makkaroita saa suomestakin. Myös keittoja. Riistaa ja Palkokasvejakin. Ei ne ole Italian omaisuutta.
No mitä sitten? Mikä sua riepoo siinä, että joku tykkää? Sä voit vetää pottuja ja läskisoosia niin paljon kuin haluat
Ajatteleppas jos selviäisi että läskisoosi olisikin alunperin Italialaista maalaisruokaa ?
Alkaisiko maistua =)
Kyllä Italiassakin läskisoosia tehdään. Sehän on ihan globaalia ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olenkin käynyt Italiassa.
Minä olenkin sivistynyt. Bonjour vaan teille moukat.
Arrivederci !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaisiko maistua =)
Ahaa. No sitten voinkin syödä sitä.
On vaan niin noloa syödä suomalaisia perinneruokia kun ne ulkomaanruoat on niin hienoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olenkin käynyt Italiassa.
Minä olenkin sivistynyt. Bonjour vaan teille moukat.
Arrivederci !
Wauu. Puhut Italiaa. Buona notte vaan sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohja jokaiselle ruoalle on tomaattipyre, tomaattipurkki murskattuja tomaatteja ja viiniä sekä vihreitä mausteita, valkosipui.Siinä teille italialainen keittiö . Olkaa hyvät.
Niin? Oletko maistanut tuoreita tomaatteja tai hyvää viiniä? Mikä keittiö on mielestäsi sitten arvostetumpi?
Ranskalainen ja venäläinenkin keittiö menee heittämällä Italian ohi.
Syö sinä vaan hapankaalia ja juo vodkaa
Venäjällä onkin maailman paras Hapankaali ja Vodka. Stroganoff ja Aleksanterin leivokset... Nam
Blinit mädillä ja smetanalla. Wau!
Tutti beno alla frutti di maare.
Liisa 48v Useinkin italiassa matkustellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalainen ja venäläinenkin keittiö menee heittämällä Italian ohi.
Syö sinä vaan hapankaalia ja juo vodkaa
Venäjällä onkin maailman paras Hapankaali ja Vodka. Stroganoff ja Aleksanterin leivokset... Nam
Blinit mädillä ja smetanalla. Wau!
Blinit. Pelmenit. Borssikeitto. Salat Olivier. Saslik. Syrnikit. Ei pärjää Italian moskat.
Italialaista ruokaa ei syö kuin 90 luvulle jääneet Juntit.
Korea ja Indonesia on nyt Pop.
Rossosta saa italialaista ruokaa. Käymme vaimoni kanssa siellä usein herkuttelemassa.
Pasta Alfredoa ja Carbonaraa...Namskis nam.
Me olemmekin vähän sivistyneempää väkeä.
Kyllähän italialainen kahvilakulttuuri on parasta. Aamulla heräilevä kaupunki, torvien tööttäilyt ja kahvi+croissant, ei heti tule ihanampaa hetkeä mieleen.
Italialainen ruoka ei ole mitenkään erityistä. Yksinkertaista. Italialaiset eivät myöskään oikein osaa tehdä muita juustoja kuin Parmesania, Pecorinoa, Gorgonzolaa tai Mozzarellaa. Muut juustot ovat aika luokattomia. Samoin Italialainen leipä on surkeata pullamössöä.
Italiallainen Gelato on kyllä jumalaista.
Ranskalainen keittiö on ihan eri planeetalta Italialaiseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaisiko maistua =)
Millä nimellä? En nimittäin usko ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskimmat pizzat oon syöny Italiassa, Eikä ollut edes mikään turistien suosimat rysät kyseessä
Suomessa on totuttu amerikkalaistyyppiseen mättöpizzaan triplajuustolla ja lisätäytteillä. Se ei ole sama ruoka kuin alkuperäinen italialainen pizza.
Ihan sama. Se itslialaisten pizza on oikeasti huonoa verrattuna muihin. Pizzat kehittyivät paremmiksi muualla, mutta italialaiset jämähtivät jonnekin kuivalle keskiajalle.
Vierailija kirjoitti:
Rossosta saa italialaista ruokaa. Käymme vaimoni kanssa siellä usein herkuttelemassa.
Pasta Alfredoa ja Carbonaraa...Namskis nam.
Me olemmekin vähän sivistyneempää väkeä.
Ei täällä ole enää moneen vuoteen ollut Rossoa. Missä kaupungissa sellainen vielä on?
Jos Pitsa olisi alunperin savolainen perinneruoka. Kukaan ei täällä söisi sitä. On ne ulkomaan ihmiset vaan niin hienoja.