Jutellaan italialaisesta ruoasta
Ostin juuri sitruunatäytteiden Pandoron jouluksi.
Mikä on lempi ruokasi italialaisessa keittiössä?
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse syödä pastaa tai vastaavaa kun valitsee sieniä, miekkakalaa, kalaa, itse tehtyjä makkaroita, hyvää tomaattipohjaista keittoa, palkokasveja, erityyppistä riistaa
Miekkakala on kuin lahnaa söisi. Itse tehtyjä makkaroita saa suomestakin. Myös keittoja. Riistaa ja Palkokasvejakin. Ei ne ole Italian omaisuutta.
No mitä sitten? Mikä sua riepoo siinä, että joku tykkää? Sä voit vetää pottuja ja läskisoosia niin paljon kuin haluat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse syödä pastaa tai vastaavaa kun valitsee sieniä, miekkakalaa, kalaa, itse tehtyjä makkaroita, hyvää tomaattipohjaista keittoa, palkokasveja, erityyppistä riistaa
Miekkakala on kuin lahnaa söisi. Itse tehtyjä makkaroita saa suomestakin. Myös keittoja. Riistaa ja Palkokasvejakin. Ei ne ole Italian omaisuutta.
Mikä ruoka sitten on jonkun maan omaisuutta? Sä olet kuin pikkulapsi
Vierailija kirjoitti:
Italialainen ruoka on yliarvostettua.
Pohja jokaiselle ruoalle on tomaattipyre, tomaattipurkki murskattuja tomaatteja ja viiniä sekä vihreitä mausteita, valkosipui.Siinä teille italialainen keittiö . Olkaa hyvät.
Niin? Oletko maistanut tuoreita tomaatteja tai hyvää viiniä? Mikä keittiö on mielestäsi sitten arvostetumpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ruoka sitten on jonkun maan omaisuutta? Sä olet kuin pikkulapsi
Mikä tekee Riistasta tai Palkokasveista Italialaisia ? Makkarasta tai Kalasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohja jokaiselle ruoalle on tomaattipyre, tomaattipurkki murskattuja tomaatteja ja viiniä sekä vihreitä mausteita, valkosipui.Siinä teille italialainen keittiö . Olkaa hyvät.
Niin? Oletko maistanut tuoreita tomaatteja tai hyvää viiniä? Mikä keittiö on mielestäsi sitten arvostetumpi?
Ranskalainen ja venäläinenkin keittiö menee heittämällä Italian ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Tomaatteja kasvaa muissakin maissa ja Ranskalainen viini on huomattavasti parempaa kuin Chiantin litkut.
Mä olenkin käynyt Italiassa.
Minä olenkin sivistynyt. Bonjour vaan teille moukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö sinä vaan hapankaalia ja juo vodkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään "arvostetumpaa".Kaikki maat ovat taitavia omassa ruoassaan. Italialainen ruoka on ylikehuttua , tavallista tomaattiinbaseerattua ruokaa. Ei sen kummempaa.Itse ravintola alalla ollut myöskin ravintolanpitäjänä, joten voin vaan sanoa että joka maassa omat hyvät ruoat. Ei ranskalainenkaan keittiö ole erikoinen.
Kyllä suomalaiset ja ruotsalaiset osaavat tehdä todella upeita ruokia , mitä ei Italiassa osata.
Pariisissa kun kävin petyin todella ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
En niinkään mikään yksittäinen ruoka, vaan se laadukkaide, tuoreiden, paikallisten raaka-aineiden, ruokakulttuurin ja yhteisöllisyyden yhdistelmä.
Tämä, kukaan ei osta kaupasta valmista lisäaineilla kyllästettyä "äitien tekemää"-einesp*skaa.
Jos tykkää väärennetyistä viineista tai mozzarellasta. Tai Mafian lantraamasta Oliiviöljystä.
Italia. Tuo ruokaväärennösten luvattu maa.
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Mutta hän ei tiennyt, että ravioli on väliruoka. Ei tilannut antipastiakaan. Eikä pääruokaa. Luuli saavansa kattilallisen isolla lautasella raviolia jossa 400 g jauhelihaa soosina. Olisi edes tilannut bistecca fiorentinon. Siinä olisi ollut lihaa tarpeeksi mutta kukkaro ei tietty sitä kestänyt.
Fiorentina on kyllä niin ylihinnoiteltu turistiravintoloissa! Sitä kun ei voi pientä määrää tilata
Onneksi lähitilan lihakaupasta saa vielä 27e kilo! Tehdään aina itse kotona, lusikoitavan pehmeää lihaa! Suomessa saa vain unelmoida sellaisesta
Meillä täällä maaseudulla maksaa se kahden hengen menu jossa on kilo bistecca fiorentinaa, antipastit, pastat, salaatit, jälkiruoka 48 e. En muista paljonko tilalta ostaessa maksaa. Käytiin Maremmassa hakemassa hyvät lihat ja parempaa ei juuri taida olla....Chiananaudat siellä käyskentelevät niityllä, ovat komeita eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten? Mikä sua riepoo siinä, että joku tykkää? Sä voit vetää pottuja ja läskisoosia niin paljon kuin haluat
Onpa ikävä vastaus.Toisen mielipide ei merkitse muuta kjuin että haukut pystyyn ihmisen. Lopettakaa tämä lapsellinen morkkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö sinä vaan hapankaalia ja juo vodkaa
Venäjällä onkin maailman paras Hapankaali ja Vodka. Stroganoff ja Aleksanterin leivokset... Nam
Vierailija kirjoitti:
Italialaisten perinteiset köyhäilyruoat näyttää olevan palstamammojen mieleen. Pizzassa ei tarvi olla täytteitä, ragussa ei lihaa. Sitten ylpeillään italialaisen ruoan tuntemuksella, vaikka muussa elämässä ei olla köyhiä eikä kipeitä.
Ylpeillään? Ehdotan itsellesi, ettet osa johonkin tämän tapaiseen keskusteluun osaa jos et kertakaikkiaan mitään tiedä Italian ruokakulttuurista. Pizza on pizza eikä mikään kilon täytteillä tehty piirakka. Pasta ei ole pääruoka. Mutta kun et tajua niin nimittelet köyhäilyruoaksi. Juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleppas jos selviäisi että läskisoosi olisikin alunperin Italialaista maalaisruokaa ?
Alkaisiko maistua =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt todella hyvän pizzan Roomassa, siinä oli mozzarellaa, bresaolakinkkua, rucolaa, oliiviöljyä; oli aivan loistava. Mies söi Trasteveren kaupunginosassa todella pienessä ravintolassa elämänsä parhaan pastan merenelävillä. Jossain syötiin myös tonnikala bruschettat, todella hyvin tehdyt.
Kotona olen tehnyt klassissa raguta, hauduteltiin 4h ja oli hyvää, ei tilkkaakaan kermaa, on todella hyvää. Joululahjatoiveena on pastakone, että seuraavan kerran tehdään pastakin itse
Miksi siihen pastantekoon tarvitaan kone?
Kaulimellako meinaat tehdä lasagnalevyä tai lasagnetteja? Sillä koneella saa ohuita levyjä ja on kätevä käytössä. Itselläni on ainakin 30 vuotta sellainen, tosin käsinveivattava on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Tomaatteja kasvaa muissakin maissa ja Ranskalainen viini on huomattavasti parempaa kuin Chiantin litkut.
Tänään luin että italiassa kuollut ihmisiä koska heidän broccoli sisältää myrkyllisiä bakteereja.Eileen luin että italaialainen tomaattipyre mitä myydään Lidlissä ja Icassa on homehtunutta. Että italialaset tomaatit myydään vaikka olisi homeisia.