Mitä tällaisessa parisuhdetilanteessa voi tehdä?
Tapasimme +30v ja olemme olleet kuutisen vuotta, nyt olemme 38. Alusta alkaen olleet yhteiset puheet lapsista, talosta ja kaikesta. Lapsen saaminen on ollut suurin haaveeni jo kauan.
Nyt minulle ilmoitetaan, että toinen ei haluakaan lasta, joten tätä on kuulemma "turha odottaa".
Minulla on suorastaan huijattu ja turhautunut olo jo ihan iän puolesta. En jaksa/halua mennä tinderiin, baareihin jne. tms. ja ylipäätään alkaa aloittamaan kaikkea tässä iässä ns. alusta.
Jatkaako "iloisena" ja olla katkera toista kohtaan ikuisesti lapsettomuudesta? Tilanne olisi eri, jos olisi joku lääketieteellinen juttu taustalla, mutta tässä ei tietääkseni ole siitä kyse
Kommentit (155)
Naiset voimaantuneina paasaa että "teen lapsen sitten vaikka yksin". Vaikka jo lainsäädäntö lähtee siitä, että lähtökohtaisesti lapsella on oikeus sekä isään että äitiin. Tämä perustuu lukuisiin tutkimuksiin joiden mukaan lapsesta kasvaa tasapainoinen ja onnellinen suurimmassa osassa tapauksia silloin, kun bälit isään ja äitiin ovat läheiset ja lämpimät ja vanhemmat eivät morkkaa toisiaan.
Ei sille lapselle koskaan ole hauskaa päiväkodissa tai koulussa kertoa ettei ole isää. Koskee kaikkia tapauksia, oli isä kuollut, jättänyt lapsensa tai ettei isää koskaan ole ollutkaan. Ja vaikka asia konkretisoituu ehkä isänpäivänä, niin lapsella on kaipuu isäänsä joka päivä. Meillä on jo liikaa perheitä joissa lapsella on vain toinen vanhempi, miksi näitä pitää ehdoin tahdoin tehdä lisää? Itsekkyys "minulla on oikeus tehdä lapsi vaikka yksin" on aika narsistista. Voisi miettiä myös sen tulevan lapsen traumoja ja ikävää, kun ei ole isää. Se että äiti ehkä joskus löytää jonkun kumppanin ei koskaan ole kuitenkaan korvaus puuttuvalle isälle.
Olet ikävä kyllä jo liian vanha. Et erittäin todennäköisesti enää saa ensimmäistä lastasi. Useamman tehneet ovat jo osoittautuneet hedelmällisiksi ylipäänsä.
Mahdollisuus on vain jos olet upporikas ja voit teettää hoitoja loputtomasti yksityisklinikalla. Myös psyyken ja kehon täytyy olla tuolloin 10++.
Olet itse päästänyt tilanteen tuohon. Naisen pitää rajuta tai edes ottaa selvää siitä, mikä aikaikkuna on realistinen hedelmällisyydelle. Jos sellaista itsellä edes on.
On käsittämätöntä että olet perhettä toivovana NAISENA lähtenyt vielä yli kolmekymppisenä (!!) AVOliittoon, siis vastikkeettomaan seksisuhteeseen ja katselemaan tätä lapsiasiaa sinne jonnekin tulevaisuuteen.
Naisella ei ole aikaa toimia näin! Pitää olla viisaampi! Toivottavasti joku edes oppii tästä.
Mies on saanut kaiken ilmaiseksi. Puolet kaikesta maksavan kodinhoitajan, seksiä, helppoa elämää.
Miksi hän nyt kosisi ja ryhtyisi isäksi?
EI NÄIN, nuoret naiset. Jos te haluatte perheen, teidän pitää elää Itsekin sen mukaisesti. Ja näyttää se myös miehelle. Pitää olla joku taso, joku raja.
Jos ei nuorehko mies kosi JA suostu asettamaan sitovaa hääpäivää, et ns. anna (kyllä, seksi on aivan ihanaa naisillekin eikä vain antamista joten kyllähän se vaatii sitä selkärankaa myös naiselta) etkä varsinkaan muuta miehen luokse.
Itse olen noin elänyt ja ihanan perheeni saanut aikanaan. Nyt olen jo 50+ leski ja olen seurustellut vuosia. En kuitenkaan muuta pitkäaikaisen miesystäväni luo, ellei hän minua itse kosi.
Itse en tietenkään vanhanaikaisena naisena kosi, vaan elän omaa hyvää elämääni. Rakastan tätä miestä mutta näyttää siltä, että uutt avioliittoa ei ole tulossa.
Se on ihan OK. Se on tietyssä mielessä menetys, mutta se on sitä molemmille. Toisaalta tässä in oman kodin siisteys, vapaus ja rauha.
Miksi te nuoret naiset annatte vaimopalvelut olematta vaimo? On otettava itsekin asioista vastuuta. Biologia ei kohtele meitä reilusti. Monet niehetkään eivät. Itse pitää uskaltaa ottaa oma paikkansa ja arvonsa.
Jos nuori mies ei halua sinusta vaimoa ja lastensa äitiä, kuuntele häntä. Hänhän on kertonut sen. Ehkä ei sanoin, mutta mitä hän tarjoaa?
Ilmaisen piian ja sängynlämmittäjän paikkaa. Et edes ylöspitoa siitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset voimaantuneina paasaa että "teen lapsen sitten vaikka yksin". Vaikka jo lainsäädäntö lähtee siitä, että lähtökohtaisesti lapsella on oikeus sekä isään että äitiin. Tämä perustuu lukuisiin tutkimuksiin joiden mukaan lapsesta kasvaa tasapainoinen ja onnellinen suurimmassa osassa tapauksia silloin, kun bälit isään ja äitiin ovat läheiset ja lämpimät ja vanhemmat eivät morkkaa toisiaan.
Ei sille lapselle koskaan ole hauskaa päiväkodissa tai koulussa kertoa ettei ole isää. Koskee kaikkia tapauksia, oli isä kuollut, jättänyt lapsensa tai ettei isää koskaan ole ollutkaan. Ja vaikka asia konkretisoituu ehkä isänpäivänä, niin lapsella on kaipuu isäänsä joka päivä. Meillä on jo liikaa perheitä joissa lapsella on vain toinen vanhempi, miksi näitä pitää ehdoin tahdoin tehdä lisää? Itsekkyys "minulla on oikeus tehdä lapsi vaikka yksin" on aika narsistista. Voisi miettiä myös sen tulevan lapsen traumoja ja ikävää, kun ei
Älä jaksa. Moni lapsi pärjäisi paremmin ilman paska isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sille lapselle koskaan ole hauskaa päiväkodissa tai koulussa kertoa ettei ole isää. Koskee kaikkia tapauksia, oli isä kuollut, jättänyt lapsensa tai ettei isää koskaan ole ollutkaan. Ja vaikka asia konkretisoituu ehkä isänpäivänä, niin lapsella on kaipuu isäänsä joka päivä. Meillä on jo liikaa perheitä joissa lapsella on vain toinen vanhempi, miksi näitä pitää ehdoin tahdoin tehdä lisää? Itsekkyys "minulla on oikeus tehdä lapsi vaikka yksin" on aika narsistista. Voisi miettiä myös sen tulevan lapsen traumoja ja ikävää, kun ei
Sukusolujen luovutuksen kautta tuo lainsäädäntö ei päde.
Mutta tuo lainsäädäntö on luonnonlaien vastainen, eikä eroa siitä että ennen nainen oli miehen orja. Nykyään lapsi on. Tosiasiassa miehen rooli päättyy siementämiseen ja sen jälkeen lapsi on äitinsä ruumista ja tämän läheinen, ihan niin kuin apinoillakin. Koiraat eivät osallistu muuhun kuin reviirin vahtimiseen.
Itseäni ällöttävät miehet, jotka yrittävät tehdä itseään tykö lasten elämiin. Miksi? Onko oma kehitys puutteellista vai ovatko he kateellisia lapselle? Onko oma seksuaalisuus epäselvä? Joku on pielessä miehessä, joka häiriintyy ja menettää miehuutensa naisen tai lapsen läsnäolosta. Ei tällaisen kanssa voi pariutua.
Kultturinen suhtautuminen isättömyyteen on ihan aikuisten aikaansaamaa, ei lapsi ajattele tuollaista. Lapselle voi sanoa vaikka, että "olet onnekas, ettei sinulla ole kontrolloivaa, väkivaltaista ja sinua itkemään saavaa isää". Tämähän on ihan yleinen meemikin, että kun isä "auttaa" niin lapsi vaan alkaa itkemään. Isyys on ihan puhdas meemi, millä ei ole biologista pohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja naiselle on myös todennäköisempää löytää hyvä kumppani kun on ensin saanut lapset, sillä näiden lasten kautta saa mallin terveestä rakkaudesta. Miehelle on typillistä hypätä kuvioon loisimaan, sen sijaan että olisi johtoasemassa rakastamassa naista terveellä tavalla. Heistä vaan ei ole siihen, ellei nainen näytä mallia. Jakenen kanssa näyttäisi, muuta kuin oman lapsensa, sillä mieshän ei mihinkään ä m m ä n kotkotuksiin alistu?
Asiaa sivuten: Pitäisi perheissä ja suvuissa olla enemmän yhteydessä eri sukupolvien kesken.
Ei voi olettaa että nuoriso tämän yhteydenpidon yksipuolisesti tekee. Selvästi heillä on ja olisi näistäkin kirjoituksista päätellen tarvetta vanhempien ihmisten elämänkokemukselle, tuelle ja rohkaisulle.
Teen parhaani omalla paikallani. Olen kuulolla, pidän yhteyttä, en puutu enkä tuputa. Vaikeana päivänä on vaikea jutella jos ei ennenkään olla oltu tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä välttämättä lapsettomaksi jää. Jätä se huijari ja hakeudu heti hedelmöityshoitoihin. Näin teki 37-v. kaverini, joka sai lapset 39 ja 43 veenä.
Ei siinä ukkoa nurkkiin tarvita.
Jeps ja naisella on yksin parempi mahdollisuus hoidoissa kuin vakikumppanin kanssa. Yleensä näihin hoitoihin hakeutuvat parit pitkissä suhteissa, joissa takana järjetön määrä seksuaalista hyväksikäyttöä ilman tiineytymistä. Helppo tehdä johtopäätös, että pitkäaikainen hedelmätön paneminen --> hedelmällisyyden lasku. Mutta kun nainen vaihtaa kumppania tai tulee vieras sperma --> hedelmällisyys on ennallaan.
Mutta, siltikin aika random ottaa sperma kumppanilta jota ei ole edes nähnyt. Ei ole luonnonmukaista. Suuri riski ja kysymysmerkki, itse en suostuisi.
Itse suostuin aikanaan lapsen hankkimiseen kun puoliso painosti. Itse en juuri asiasta innostunut. Kyllä on jälkeenpäin harmittanut että tuli suostuttua moiseen, vaikka nyt jo aikuinen lapsi sinänsä mukava onkin.
M50+
Vierailija kirjoitti:
Itse suostuin aikanaan lapsen hankkimiseen kun puoliso painosti. Itse en juuri asiasta innostunut. Kyllä on jälkeenpäin harmittanut että tuli suostuttua moiseen, vaikka nyt jo aikuinen lapsi sinänsä mukava onkin.
M50+
No se nainen suostui siitettäväksesi ilman lasta, joten tasapeli.
Rakastamassa naista... anna nauraa.
Valmiita pienokaisia, lapsia kuviossa. Haaah.
.
Jos tää hullu (?) muija haluaa olla äiti, ne miehet hän sitten unohtaa sekoittamasta pakkaa.
Kun lapset alkaa olla 18 v, on nainen tämä ihan simona äidiksi halunnut lähes 60v.
60-vuotiaana parisuhdetta vörkkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin matkalle ovulaation aikoihin ja sieltä joku hoito, jonka kanssa voi rietastella viikon ilman ehkäisyä. Menisin Norjaan tai jonnekin missä on komeita miehiä. Mitä mies ei tiedä, ei voi hänen elämään vaikuttaa mitenkään.
Näin mä tekisin. Mies toisesta maasta, niin ei tule ikäviä kysymyksiä tai yhteentörmäyksiä myöhemmin.
Mä en ymmärrä tätä ilmiötä, että jos molemmat haluavat lapsen, niin miksi sitä venytetään vuosia, kun ollaan lähes nelikymppisiä? Miksei voi hankkia lasta jo 2-3 vuoden seurustelun jälkeen kun kerta ikääkin alkaa olla?
Minäkin olen paljon deittaillut 35-40-vuotiaita miehiä, jotka ovat juuri eronneet pitkistä (7-16 vuoden) avo-/avioliitoista ja nyt heillä on vauvakuume. Miksei he hankkineet lasta exän kanssa? Eräskin 36-vuotias mies oli alle vuosi sitten eronnut 16 vuoden suhteesta ja hänellä oli vauvakuume. Kun kysyin, miksei hän saanut lasta exän kanssa, vastasi hän: "ei ne koskaan edes puhuttu koko asiasta".
Sitten on taas niitä, jotka tulevat raskaaksi muutaman kuukauden seurustelun jälkeen... Toki en sitäkään suosittele...
Ei muuta kuin matkalle ovulaation aikoihin ja sieltä joku hoito, jonka kanssa voi rietastella viikon ilman ehkäisyä. Menisin Norjaan tai jonnekin missä on komeita miehiä. Mitä mies ei tiedä, ei voi hänen elämään vaikuttaa mitenkään.