Mitä tällaisessa parisuhdetilanteessa voi tehdä?
Tapasimme +30v ja olemme olleet kuutisen vuotta, nyt olemme 38. Alusta alkaen olleet yhteiset puheet lapsista, talosta ja kaikesta. Lapsen saaminen on ollut suurin haaveeni jo kauan.
Nyt minulle ilmoitetaan, että toinen ei haluakaan lasta, joten tätä on kuulemma "turha odottaa".
Minulla on suorastaan huijattu ja turhautunut olo jo ihan iän puolesta. En jaksa/halua mennä tinderiin, baareihin jne. tms. ja ylipäätään alkaa aloittamaan kaikkea tässä iässä ns. alusta.
Jatkaako "iloisena" ja olla katkera toista kohtaan ikuisesti lapsettomuudesta? Tilanne olisi eri, jos olisi joku lääketieteellinen juttu taustalla, mutta tässä ei tietääkseni ole siitä kyse
Kommentit (155)
Yksin vaan mukulaa hankkimaan! Muistan elävästi kun soitin työpaikan pihalta äidilleni, kun olihan se jossain vaiheessa pakko kertoa, että saan lapsen (yksin). Mutsi kirkui puhelimeen, että et ole tosissasi. Nooh, olin 33 v ja sain sen lapsen. Siitä eteenpäin muutaman vuoden deittailin, kunnes tapasin nykyisen mieheni ja nyt olemme olleet aviossakin jo 10 v.
Eli summa summarum, pienen lapsen kanssa on jopa helpompi tavata kumppani kuin täysin epätoivoisena 35+ ikäisenä, joka haluaa lapsen. Tuolloin jopa nekin miehet jotka haluavat perhettä, voivat kiertää kaukaa koska ahdistuvat aikataulusta tmv. Toki yksi sadasta ehkä onnistuu treffaamaan yhtä epätoivoisen miehen ja lasta yritetään heti samana vuonna, tämä ei kuitenkaan ole niin todennäköistä koska miehet ajattelevat että voivat hommata lapsia vaikka 45+
Jos sinä haluat lapsia ja kumppani ei niin ei tuossa ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin erota.
Ei olisi pitänyt tosiaan odottaa näin kauan. Viimeistään 35-vuotiaana on pakko tehdä selväksi miehelle, että nyt on aika. Ja jos mies haluaa odottaa vielä siinä iässä (odottaa tarkalleen mitä?), niin on erottava ja yritettävä löytää uusi kumppani. Sellaiset miehet, jotka lapsia haluavat 35 - 40 -vuotiaina, voivat olla siihen valmiita melko pian, koska ovat ymmärtäneet hakea tietoa aiheesta.
Olen itse 2 lasta pitkässä suhteessa saanut ja muistan eron jälkeen, kun deittailin vielä ollessani alle 40-v, niin innokkaita lisääntyjämiehiä pyöri ympärillä. Olettivat kai, että kun on jo kaksi lasta tehty, niin kolmas pullahtaa vähän kuin itsestään. No yksi näistä miehistä poseerasikin myöhemmin vauva sylissään FB:ssä, joten ei se mahdotonta ole. Ap:llakin on vielä pienet mahdollisuudet, jos on terve normaalipainoinen nainen. Ja jos ei omia biologisia lapsia saisi, niin voi löytyä joku kiva mies, jolla on lapsia. Oma ystäväni, jolla ei biologisia lapsia ole, nauttii parhaillaan siitä vaiheesta, kun miehensä lapset saavat omia lapsia. Eroa ei kannata pelätä ap.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä haluat lapsia ja kumppani ei niin ei tuossa ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin erota.
Eihän tuollainen valehteleva saasta ole edes ihminen. Tuo "suhde" oli vedätys ja valhetta.
Vierailija kirjoitti:
Hakkisin lapsen ilman miestä. Baarista löytää miehiä ilmaiseksi, ei tarvitse edes siemenestä maksaa mitään.
Hiljaa ateisti håra.
Mä jättäisin tossa kohtaa salaa ehkäisyn pois ja oisin kun ei mitään olisi tapahtunutkaan
Onneksi
et noin hullun ja ala-arvoisen kanssa
pas.aa perimäänsä
mahdollistanut jatkaa.
Ajattele. Onneksi on näin.
Tuntisin itseni petetyksi enkä pystyisi luottamaan enää. Eroaisin ja luottaisin siihen, että rakkauteni, jota hän ei ansaitse, hiipuu sydämestäni vähitellen.
On julmaa mieheltä vain ilmoittaa tiuskaisten ettei haluakaan lapsia kun yhteinen konsensus on vuosia ollut että perhe perustetaan. Mieltään saa aina muuttaa, mutta se oma kanta tulisi perustella sekä kertoa milloin ajatukset alkoivat mennä päinvastaiseen suuntaan. Jään itse mahdollisesti lapsettomaksi taloudellisen epävarmuuden takia, näin esimerkiksi. Mielestäni olisi itsekästä hankkia lapsi tilanteeseen jossa en voi tarjota lapselle hyviä lähtökohtia elämään. Uskon että AP:ta auttaisi jos hän ymmärtäisi syyt miehen päätöksen taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä uskaltaisi alkaa kumppanuusvanhemmuuteen.
Minulla on lapsia, ja ex teki kiusaa vuosia. Siis lasten oma isä. Kun on nähnyt ja kokenut sen, miten vaikeaa voi olla, ja miten sairaita ihmiset voivat olla, en koskaan uskaltaisi ottaa tuollaista riskiä, mitä kumppanuusvanhemmuus on. Se ihminen on täysin tuntematon! Siitä omasta ex-puolisostakin paljastuu tuntematon puoli, kun erotaan.
Ennemmin lapsi itsellisesti, lahjasoluilla.
Ihan yksinhuoltajana voin näin sanoa.
No loogisesti ajatellen exillä on isoja lihakimpaleita hampaankolossa, joten kiusaaminen on tyypillistä eron jälkeen. Mutta uskoisin, että kumppanuusvanhemmalla on puhtaat hampaankolot, koska ei ole mitään syytä kiusata, ei katkeruutta, on ollut vain vilpitön halu saada lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala tilanne. Tsemppiä! Pystytkö puhumaan kumppanillesi, että tunnet olosi huijatuksi? Ja pelkäät että katkeroidut? Onko hän ehdoton että lapsia ei tule?
Sinä et iän puolesta voi enää odottaa ja uutta kumppanuuttakaan et tiedä saatko. Voi olla että joudut hyväksymään lapsettomuutesi, jos haluat suhdetta jatkaa. Joka tapauksessa voi olla että joudut hyväksymään sen; vaikka eroaisitte.
T. 40v 11v sinkkuna lapseton jolle kävi samoin
Mitä kumppanin kuuluisi tehdä, vaikka ap tuon kaiken kertoisikin? Väkisin tai velvollisuuttaan ryhtyä lapsentekoon?!
Kumppanin kuuluu erota koska eivät kuulu yhteen
Miksi sellaisessa parisuhteessa pitäisi tehdä enää yhtään mitään? Onko tuo ainoa asia, jossa tunnet itsesi huijatuksi hänen kanssaan?
Se on tullut nyt sinulle selväksi, että laitat asiat tärkeysjärjestykseen. Rakastatko tätä miestä enemmän kuin rakastaisit lapsiasi, jos sinulla sellaisia olisi? Jos tämä parisuhde on tärkeämpi kuin lapset, hyväksyt sen asian. Jos lapset ovat tärkeämmät, tee jotain muuta saadaksesi lapsen tai ehkä useampiakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä jättäisin tossa kohtaa salaa ehkäisyn pois ja oisin kun ei mitään olisi tapahtunutkaan
Ja kun selviää että olet raskaana, mies lähtee ja vauva syntyy keskelle erokriisiä ja joutuu elämään koko elämänsä epätoivottuna isänsä puolelta. Vanhemmat riitelevät elatusmaksuista, eikä isä halua koskaan tavata lastaan.
Miehen tieten voi olla ehkaisematta ja jattaa ehkaisy miehen vastuulle, mutta kannattaako tuon miehen kanssa tehda lasta?
Jos lapsen saaminen on sinulle niin valtavan tärkeää, niin kannattaa ehkä hankkia lapsi itsellisesti hoidoilla. Tällöin sinulla toki pitäisi olla paljon turvaverkkoja , sisarukset , ystävät jne. Ja myös fyrkkaa pitää olla.
Et sinä välttämättä lapsettomaksi jää. Jätä se huijari ja hakeudu heti hedelmöityshoitoihin. Näin teki 37-v. kaverini, joka sai lapset 39 ja 43 veenä.
Ei siinä ukkoa nurkkiin tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkisin lapsen ilman miestä. Baarista löytää miehiä ilmaiseksi, ei tarvitse edes siemenestä maksaa mitään.
Hiljaa ateisti håra.
Menikö uskishörhöllä tunteisiin? Kypsä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekisit lapset tuollaiselle sosiopaatille? Parempaa siementäkin on tarjolla.
Teki tuon tahallaan. Tietää, ettei nainen välttämättä jaksa alkaa etsiä kiireellä uutta miestä perheen perustamiseen. Kuka tuollaisen manipuloivan narsistisen kuspään kanssa edes pystyisi olemaan?