Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tällaisessa parisuhdetilanteessa voi tehdä?

Vierailija
25.10.2025 |

Tapasimme +30v ja olemme olleet kuutisen vuotta, nyt olemme 38. Alusta alkaen olleet yhteiset puheet lapsista, talosta ja kaikesta. Lapsen saaminen on ollut suurin haaveeni jo kauan. 

Nyt minulle ilmoitetaan, että toinen ei haluakaan lasta, joten tätä on kuulemma "turha odottaa".

Minulla on suorastaan huijattu ja turhautunut olo jo ihan iän puolesta. En jaksa/halua mennä tinderiin, baareihin jne. tms. ja ylipäätään alkaa aloittamaan kaikkea tässä iässä ns. alusta.

Jatkaako "iloisena" ja olla katkera toista kohtaan ikuisesti lapsettomuudesta? Tilanne olisi eri, jos olisi joku lääketieteellinen juttu taustalla, mutta tässä ei tietääkseni ole siitä kyse

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on koko ajan annettu vihjeitä ja toiveita, että tämä tulisi tapahtumaan. Reilua kertoa toki asia enne viimeisiä aikoja, muta olisi ollut reilua sanoa alussa tai paljon aiemmin.

Mies on manipuloinut sua jäämään suhteeseen valheella. Hän tiesi, että jos kertoisi totuuden, olisi todennäköisesti menettänyt sut, joten valitsi jatkaa valehtelua, so manipulointia. Olisin itse niin vihainen miehelle, että lähtisin lätkimään samantien. 

Ero tuosta tulossa. Ennen kuin pikkupoika häipyy kokonaan olisi syytä heittää rumasti - ihan päin kasvoja. Kaikki kotona ranttaliksi, koska milläänhän ei oikeasti ole eikä koskaan ollutkaan merkitystä. Anna palaa. Ei ikimaailmassa uskoisi sinusta. Anba palaa. Kaikki pask_ksi vaan. Jotain mauttoman törkeää. Osoita halveksuntasi. Sivalla myös sanoin vyön alle.

Vierailija
102/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia hankitaan ja 'perhe' perustetaan varmaan useamminkin, kun ollaan rakastuneita uudessa suhteessa.

Mikään parisuhde tuskin vuosien mittaan alkaa tuntua kiihkeämmältä ja harva mies ajattelee, että kun vuodet vierivät ja puoliso vanhenee silmissä ja seksi on jo rutinoitunut ja kotitöitä riittää, että yes, tämän suhteen haluan sinetöidä ikuiseksi hankkimalla lapsen.

Silloin pikemminkin epäkypsät miehet alkavat miettiä, että olisikohan jossain parempaa, joku nuori kaunis seksihirmu missi, joka tekee kotityöt yksin, ei koskaan nalkuta ja palvoo miestä.

Jos tulee ero, niin jos se mies jollain ilveellä saa nuoremman naisen, jonka kanssa seksissökin on vielä uutuudenviehätystä, niin hän tekee sitten pikavauhtia lapsen.

Kahdesta syystä. Toisaalta kun luulee sen uuden naisen olevan täydellinen, kun arki ei ole vielä astunut kuvioon ja kun ei vielä edes kunnolla tunneta ja toisaalta sitouttaakseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua, että sentään kertoi. 

Hän valehteli asiasta vuosia. Ei todellakaan reilua.

Alhainen hyypiö. 

Vierailija
104/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanot, ettei lapseton voi ymmätää lapsen tuomaa nautintoa. Joten päteekö myös, että lapsellinen ei voi ymmärtää lapsettomuuden lahjaa".

Varmaan näin, vaikea on ymmärtää, mutta en sitä kyllä minään "lapsettomuuden lahjana" pidä. Olen itse jo ehtoopuolella ja lapsenlapsiakin on monta, ja olen saanut  tilaisuuden nauttia myös heistä.

Itselläni kuitenkin on monta läheistä ystävää ja sukulaista, joilla ei ole lapsia. Ja kyllä aikoinaan he elivät lapsettomina ja näyttivät elävän hyvää elämää ja harvoin he puhuivat lapsettomuudestaan.

Mutta nyt iäkkäänä he kaikki ovat sanoneet, että surevat sitä, etteivät koskaan saaneet lapsia, koska sellaisia lääketieteen keinoja, mitä nyt on, ei ollut olemassa.

Elämä tuntuu yksinäiseltä, kun jää kaikesta siitä paitsi, mitä lapsellisilla on. Puolisonkin kuoltua, koti tuntuu yksinäiseltä ja ei ole sukua, joka pitäisi yhteyttä.

Vierailija
105/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tavannut toisen ja muutti mielensä.

Tai sitten hänellä on ollut elävää oppimateriaalia ympärillään, että varmin tapa pilata suhde on hankkia siihen lapsi. 

Entä, jos hänellä on jo lapsi..

Vierailija
106/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tavannut toisen

ja muutti

mielensä.

Hyvin pian mies muuttaa asuntoa, ostaa sen, menee naimisiin ja hankkivat lapsen. Nainen on jo olemassa.

"Sä olet historiaa" ja potkaisu seinään.

Vierailija
107/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja hanki lapsi yksin.

Vierailija
108/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa.

Hanki lapsi yksin.

Älä tee sitä.

1. Voit sanoa heihei omalle itsellesi ja omalle elämällesi.

2. Lapsella on OIKEUS rakastavaan perheeseen.

Jos saisit lapsen 40-vuotiaana, yksin, laske siitä elämääsi.

Vierailija
109/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanot, ettei lapseton voi ymmätää lapsen tuomaa nautintoa. Joten päteekö myös, että lapsellinen ei voi ymmärtää lapsettomuuden lahjaa".

Varmaan näin, vaikea on ymmärtää, mutta en sitä kyllä minään "lapsettomuuden lahjana" pidä. Olen itse jo ehtoopuolella ja lapsenlapsiakin on monta, ja olen saanut  tilaisuuden nauttia myös heistä.

Itselläni kuitenkin on monta läheistä ystävää ja sukulaista, joilla ei ole lapsia. Ja kyllä aikoinaan he elivät lapsettomina ja näyttivät elävän hyvää elämää ja harvoin he puhuivat lapsettomuudestaan.

Mutta nyt iäkkäänä he kaikki ovat sanoneet, että surevat sitä, etteivät koskaan saaneet lapsia, koska sellaisia lääketieteen keinoja, mitä nyt on, ei ollut olemassa.

Elämä tuntuu yksinäiseltä, kun jää kaikesta siitä paitsi, mitä lapsellisilla on. Puolisonkin kuoltua, koti tuntuu yksinäiseltä ja ei ole sukua, joka pitäisi yhteyttä.

No mutta kai ymmärrät miten ylimielistä on glorifioida sikiäjän elämää ja pitää lapsia lahjana, jos ei pitäisi myös lapsettomuutta lahjana? 

Sitä se on, jos osaa keskittä oikeisiin asioihin. Rauhaansa, kirkkauteen, jatkuvaan jumalan läsnäoloon (kiljuvan apinan sjiaan). 

Vaikka ne lääketieteen keinot ovat olemassa, ne eivät muuta mitään. Ne ovat kuin sumuverho sen välissä, että ei koe miestä luotettavana, viehättävänä, ja halua lisääntyä tämän kanssa. Tai että jumala ei niitä lapsia suo. Heille ei ole tuota mahdollisuutta tarjottu, joten he eivät ole arvioineet sitä perinpohjaisesti.

Yksinäisyydessä on omat hyvät puolensa. Ystäväsi ovat sinulle ystävällisiä, kun korottavat sinun elämäntapaasi sinun silmissäsi. Oikeita pyhimyksiä. Harmi, ettet sinä tee heille samaa.

Vierailija
110/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tuosta tulossa. Ennen kuin pikkupoika häipyy kokonaan olisi syytä heittää kirjaimellisesti jotain rumasti - ihan päin kasvoja. Ja kaikki kotona viimeistään nyt ranttaliksi, koska milläänhän ei oikeasti ole eikä koskaan ollutkaan merkitystä. Anna  palaa. Ei ikimaailmassa uskoisi sinusta. 

Vierailija
111/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kannattaa tehdä lapsi alle 25 vuotiaana ettei sitten yli 30 vuotiaana ihmettele miksei lapsia saanutkaan. Ap tavannut komean miehen joka huijasi täysin. Komeat miehet ei ole niitä parhaita miehiä jotka haluaa lapsia ja jaksaisi niitä hoitaa edes. Miksi odotit monta vuotta sen miehen kanssa. Kyllä 6 kuukaudessa pitää jo tietää haluaako mies lapsia ja jos ei halua niin sitten ero ja etsimään uutta miestä. Minun tyttöystävä ilmoitti 22 vuotiaana että haluaa sitten lapsia ja jos minulle ei sovi niin sitten emme ole yhdessä. Tehtiin lapsi alle vuoden päästä ja niitä on kaksi tehty se riittää.

Vierailija
112/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tuosta tulossa. Ennen kuin pikkupoika häipyy kokonaan olisi syytä heittää rumasti - ihan konkreettisesti päin kasvoja. Kaikki kotona ranttaliksi, koska milläänhän ei oikeasti ole eikä koskaan ollutkaan merkitystä. Anna palaa. Ei ikimaailmassa uskoisi sinusta. Anba palaa. Kaikki pask_ksi vaan. Jotain mauttoman törkeää. Osoita halveksuntasi. Sivalla myös sanoin vyön alle.

Vierailija
113/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jäin lapsettomaksi, ja kadun sitä enemmän kuin mitään muuta elämässäni. 

Eli voin ainakin omalta osaltani vahvistaa tuon. 

T. 54v

Vierailija
114/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kannattaa tehdä lapsi alle 25 vuotiaana ettei sitten yli 30 vuotiaana ihmettele miksei lapsia saanutkaan. Ap tavannut komean miehen joka huijasi täysin. Komeat miehet ei ole niitä parhaita miehiä jotka haluaa lapsia ja jaksaisi niitä hoitaa edes. Miksi odotit monta vuotta sen miehen kanssa. Kyllä 6 kuukaudessa pitää jo tietää haluaako mies lapsia ja jos ei halua niin sitten ero ja etsimään uutta miestä. Minun tyttöystävä ilmoitti 22 vuotiaana että haluaa sitten lapsia ja jos minulle ei sovi niin sitten emme ole yhdessä. Tehtiin lapsi alle vuoden päästä ja niitä on kaksi tehty se riittää.

"Naisten kannattaa tehdä lapsi alle 25 vuotiaana"

Voi olla. Mutta todella, todella harva 25 vuotias nainen nykypäivänä harkitsisi hetkeäkään lapsen hankkimista. Kulttuuri on nykyään sellainen että vasta yli kolmekymppisenä tuollaista asiaa ruvetaan edes miettimään. 

Vierailija
115/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän valehteli asiasta vuosia. Ei todellakaan reilua.

Alhainen hyypiö, varas, valehtelija.

Vierailija
116/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mutta kai ymmärrät miten ylimielistä on glorifioida sikiäjän elämää ja pitää lapsia lahjana, jos ei pitäisi myös lapsettomuutta lahjana? 

Sitä se on, jos osaa keskittä oikeisiin asioihin. Rauhaansa, kirkkauteen, jatkuvaan jumalan läsnäoloon (kiljuvan apinan sjiaan). 

Vaikka ne lääketieteen keinot ovat olemassa, ne eivät muuta mitään. Ne ovat kuin sumuverho sen välissä, että ei koe miestä luotettavana, viehättävänä, ja halua lisääntyä tämän kanssa. Tai että jumala ei niitä lapsia suo. Heille ei ole tuota mahdollisuutta tarjottu, joten he eivät ole arvioineet sitä perinpohjaisesti.

Yksinäisyydessä on omat hyvät puolensa. Ystäväsi ovat sinulle ystävällisiä, kun korottavat sinun elämäntapaasi sinun silmissäsi. Oikeita pyhimyksiä. Harmi, ettet sinä tee heille samaa".

Sieltäpä tulikin oikein raamatullista tekstiä :D!

Kai koko elämää voi pitää lahjana, näinhän joissakin piireissä julistetaan, vaikka kaikkien tiedossa onkin, että elämä on myös suurta kärsimystä monelle ihmiselle.

Lihavoin tuon yhden tekstin, kun tuo rinnastuksesi kiljuvaan apinaan on niin suuressa ristiriidassa tuon muka "jumalaisen rauhasi" kanssa. Tunnen myös monta uskovaista ja en ole koskaan kuullut, että he vertaisivat lapsia kiljuvaan apinaan. Vai onko tuo purskahduksesi kuitenkin osoitus siitä eläimellisyydestä, mikä sinussa piileksii aivan lähellä pintaa? Enkä missään vaiheeessa sanonut, että lapsia pitäisi hankkia mihin tahansa olosuhteisiin. Jos pariskunnalla ei ole keskenäistä rakkautta ja kunnioitusta, lasten hankkiminen ei ole suotavaa. Myös hyvin "raamatullinen ilmapiiri" voi olla todella vahingoittavaa lapselle.

Tuo viimeinen lauseesi on puppua. Pystymme puhumaan asiasta vastavuoroisesti, en tarvitse ketään glorifioimaan elämääni eikä minun tarvitse glorifioida myöskään heidän elämäänsä. Kohtaamme tasaveroisina toinen toistamme tukien ja auttaen.

Vierailija
117/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi esimerkki siitä, kuinka kukaan ei vihaa naista niin paljon kuin oma mies.

Veikkaan, että muutaman vuoden päästä miehellä on perhe jonkun toisen kanssa. 

Vierailija
118/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin keinöhedelmöitykseen. Mies tehköön mitä haluaa. Jos ei lapsi kelpaa, niin voi sitten ottaa eron ja muuttaa pois.

Jos murjottaa asiasta, niin voi perustella, että yksipuolisia päätöksiä on sun mielestä ok tehdä tässä asiassa, joten noudatin vain antamaasi mallia. 

Vierailija
119/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkisin lapsen ilman miestä. Baarista löytää miehiä ilmaiseksi, ei tarvitse edes siemenestä maksaa mitään.

Vierailija
120/155 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sun on ylipäätään lisääntyä. Tuossa iässä lapsi voi olla varmasti jo joku ke har i.

Nykyään lääketietieteen avulla asia voidaan testata etukäteen.

Ja kyllä aivan nuorillekin voi syntyä kehitysvammainen lapsi.

Terveitä lapsia syntyy jatkossa harvemmin ja harvemmin. Ympäristö on niin täyteen pumpattu haitallisia kemikaaleja, neurotoksiineja ja mikromuovia (joista monet läpäisee tutkimusten mukaan myös istukan), että ei ihmekään, jos näitä aakkoslapsia alkaa olla joka toinen.