Kun sukulaiset syyllistää etten hoida lapsuudessa väkivaltaista vanhempaani
Autan kyllä, mutta en ota liikaa hoidettavaksi. Hän tarvii paljon apuja, ja sitten pyytää muilta sukulaisilta. He saattavat pitkin hampain auttaa, mutta ovat vihaisia minulle koska heidän mielestään minun pitäisi hoitaa nämä asiat.
Minulla vanhempani kanssa ongelmallinen suhde joka ei tietysti näy päällepäin. Hän oli pelottava ja väkivaltainen mieltä lapsia kohtaan kun olimme pieniä. Olen kärsinyt tämän takia paljon elämässä, se in vaikuttanut omanarvontuntooni, parisuhteeseen jne. Ehkä olisi jaksamista enemmän jos olisi onnellinen lapsuus.
Miten itse suhtaudutte väkivaltaiseen vanhempaan aikuisena?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Kai olet sanonut niille väkivallasta. Vai eivät tajua mitään mistään. Avusta voivat maksaakin yksityiselle jossain vaiheessa tai siivous.
En ole kertonut kaikille. Ei ole aihe joka tulee puheeksi, kun ei juurikaan olla tekemisissä.
Katko välit, jos ei ymmärrä puhetta. Noita kusipäisiä vanhempia on hoitokodit pullollaan.
En ole missään tekemisissä ja miksi olisinkaan, onhan hänellä uusi perhe (joka on myös ollut minua kohtaan väkivaltainen).
Toinen vanhempani on myös monta kertaa muuttanut kauemmas minusta ja tehnyt täysin yksipuolisia päätöksiä huomioimatta hyvinvointiani ja tarpeitani, tulevaisuuttani lapsena, joten enpä tiedä miksi itse laittaisin tikkua ristiin hänen eteensä vanhuksena. Muuttakoot minun perässäni ja kärsikööt yhtä lailla, jos tarvitsee jotakin. Todennäköisemin kuitenkin vinkuu ja inisee jossain uhriuttaan, vaikka on itse tehnyt itsekkäät päätökset, jotka ovat johtaneet yksinäisyyteensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olet sanonut niille väkivallasta. Vai eivät tajua mitään mistään. Avusta voivat maksaakin yksityiselle jossain vaiheessa tai siivous.
En ole kertonut kaikille. Ei ole aihe joka tulee puheeksi, kun ei juurikaan olla tekemisissä.
Miksi annat sukulaisten, joiden kanssa et ole tekemisissä, mielipiteiden vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat sukulaisten, joiden kanssa et ole tekemisissä, mielipiteiden vaikuttaa?
Hyvä kysymys. Osaavat vaan olla tosi ikäviä ja kuulen välillä joltain että ovat selän takana valittaneet. Ovat aivan jäätävän kylmiä ja tympeitä kun näkee jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Osaavat vaan olla tosi ikäviä ja kuulen välillä joltain että ovat selän takana valittaneet. Ovat aivan jäätävän kylmiä ja tympeitä kun näkee jossain.
Pitävät sinua helppona uhrina painostukselle. Jätä puheet ja kitinät omaan arvoonsa. Toivo vaikka mielessäsi heille kaikenlaisia onnettomuuksia ja huonoa karmaa, silloin jaksaa jopa hymyillä päin naamaa samalla.