Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä se on oikeasti totta että isoluiset painaa enemmän!

Vierailija
05.09.2011 |

Eikä välttämättä tarvitse olla ylipainoinen.

Itsehän olen siis himpun verran ylipainoinen, ainakin BMI taulukon mukaan, mittani ovat 168cm/71kg. MUTTA mulla on oikeasti tosi isot luut jotka painaa, en voisi edes kuvitella että painaisin joskus vaikkapa alle 60kg koska olisin ihan anorektisen laiha... Olen ihan sopusuhtaisen kokoinen, ja viimeksi kun kävin saman pituisen kaverini kanssa farkkuostoksilla, ja kokeilimme samoja farkkuja ne mahtuivat minulle mutta eivät hänelle. Ja tämä kaverini painaa siis 65kg.

Kyllä se vaan on niin että ruumiinrakenteella on merkitystä painoon, ei pelkästään läskin määrällä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen luitten ympärille tarvitaan enemmän lihasta.

Vierailija
22/46 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi luut voi painaa 7 kiloa ja yli kymmenenkin luustoliiton mukaan. Aikuisen miehen luusto on jossain 7-12 kilon haarukassa.On myös raskasluisia ihmisiä esim jonkun rotevan miehen ranne voi olla puolet paksumpi kuin jollain hennolla miehellä tai naisella. Tottakai silloin on isommat lihaksetkin ja koko ruumiinrakenne. On kuitenkin totta että huomattavat ylipainot tulee läskistä tai sitten on treenattu kuin joku kehonrakentaja. Mielellään vedotaan raskaisiin luihin mutta niiden osuus huomattavasta ylipainosta on yleensä vähäinen.Tiedän miehen joka on noin 220 pitkä ja kengän numero on 60. Ei varmasti ole luustokaan 3 kilon luokkaa vaan reilusti enemmän. veikkaan 15-20 kiloa on sen verran järeää tekoa tämä kaveri. Hän kertoi painavansa noin 175 kiloa eikä ollut yhtään ylipainoisen näköinen. Ei se luiden rakenne ja paino niin merkityksetön tai kaikissa tapauksissa niin pieni ole niinkuin jotkut täällä väittävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus, miten te olette luunne punninneet :=O

Vierailija
24/46 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkä ja raskasrakenteinen nainen. Nyt on liikaa painoa rehellisesti, mutta parhaalta näytän normaalipainon ylärajoilla.

Vierailija
26/46 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te "isoluiset" ole vieläkään oppineet, että av-mammat eivät hyväksy perustelujanne. Tällä palstalla normaalipainoinen (siis mammojen mittarin mukaan) näyttää lähes keskitysleirivangilta: on vain luut ja nahka ja BMI selvästi alle 20. Kaikki muut ovat laskimooseksia ja siiderivalaita. Laihoillakin on piilorasvaa!

Vierailija
27/46 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisen luuranko painaa yleensä normaalisti 7-12 kg. 

Vierailija
28/46 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 17:27"]Jessus, miten te olette luunne punninneet :=O
[/quote]

Sellainen kehonkoostumusanalyysilaite whatever antaa tuloksen myös kehon luumassasta. En nyt hirveästi siihen luottaisi mutta joku idea siinä on. Minä olen lähes saman pituinen mieheni kanssa ja meillä oli luumassassa eroa jotain grammoja. Olemme aivan eri muotoisia ja hänellä lihasta paljon enemmän.

Vierailija
29/46 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuuh. Mutta sitä ei taida moni miettiä, että jos lihava ihminen liikkuu, hänen lihaksistonsa kasvaa, ja kyllähän ne luutkin sitten joutuvat vähän vahvistumaan. Veritilavuuttakin varmaan tarvitaan lisää, jotta kyetään elättämään niin suurta massaa. Eli ylipaino ei koostu pelkästä läskistä. Se on sitten toinen juttu, montako prosenttia tuo huoltokudosten osuus on painonlisäyksestä.

Vierailija
30/46 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itehhän oon noin 160cm ja painan 47kg ja mun reisiluut on lähemmäs 10cm paksut ehkä jopa enemmän ja enkä ole yhtään lihava ja mun kaverit on mua vähä pidempiä ja ne painaa mua joku 5 kg vähemmä mut niil on kyl tosi ohuet luut joita ne murtaa kokoaja :D SE ON ETU JOS ON PAKSUT LUUT!!! xD

Vierailija
31/46 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

painavia luita ei ole on vain paksummat luut :D

Vierailija
32/46 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tytöstä sanottiin jo ultrassa että hyvin siroluinen lapsi.

Hän on nyt 7 vuotias ja edelleen erittäin pikkuruinen ja siro.

En tiedä luiden painosta mutta kyllä sen nyt ihan silmälläkin näkee että toinen on ns romuluinen ja toisella puolestaan siro ja pieni luusto.

Vierailija
33/46 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä loukkaavat toisia henkilöitä ja jos tällainen jatkuu niin tähän palveluun tulee kymmeneksi vuodeksi porttikielto.

Vierailija
34/46 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten luut painaa n 5kg ja naisten 3kg tms..

Vierailija
35/46 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen luut painaa 7-12 kg... aika lintuja ootte

Vierailija
36/46 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä välttämättä tarvitse olla ylipainoinen.

Itsehän olen siis himpun verran ylipainoinen, ainakin BMI taulukon mukaan, mittani ovat 168cm/71kg. MUTTA mulla on oikeasti tosi isot luut jotka painaa, en voisi edes kuvitella että painaisin joskus vaikkapa alle 60kg koska olisin ihan anorektisen laiha... Olen ihan sopusuhtaisen kokoinen, ja viimeksi kun kävin saman pituisen kaverini kanssa farkkuostoksilla, ja kokeilimme samoja farkkuja ne mahtuivat minulle mutta eivät hänelle. Ja tämä kaverini painaa siis 65kg.

Kyllä se vaan on niin että ruumiinrakenteella on merkitystä painoon, ei pelkästään läskin määrällä.

Höpö höpö. Ruuminrakenteella on merkitystä siinä mielessä, että toisella on leveämpi lantio ja toisella leveämmät hartiat. Painoon se ei kuitenkaan vaikuta.

Leveämmässä luussa on enemmän painavaa luumassaa.

Vierailija
37/46 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mun mielestä isoluinen, olen pitkä, mulla on leveä lantio ja suorastaan jäätävän leveä jalkaterä, mutta hoikka olen kuitenkin, bmi 18,5

Vierailija
38/46 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne luut paina, MUTTA tietysti jos on ns. Leveämmät luut niin painoa tulee muutama kg kun ihonhan pitää peittää kaikki.

Vierailija
39/46 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kun lisää kilpirauhasvaivat, niin syyt valtaviin ylipainoihin on selvitetty.

Vierailija
40/46 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveä ja paksu luusto tarvitsee ympärilleen enemmän kudosta: lihasmassaa ja ihoa ihonalaisine kudoksineen. Eli rotevampi on samalla rasvaprosentilla jonkin verran painavampi kuin hyvin siro ja kapearakenteinen henkilö.

Ero on kuitenkin pieni ja ylipainoaan ei tällä voi selittää. Kokemukseni mukaan sillä siroista siroimmalla ja rotevista rotevimmalla (sama sukupuoli ja pituus) on noin 5-8 kg todellista rakenteesta johtuvaa painoeroa. 

-th