Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä se on oikeasti totta että isoluiset painaa enemmän!

Vierailija
05.09.2011 |

Eikä välttämättä tarvitse olla ylipainoinen.

Itsehän olen siis himpun verran ylipainoinen, ainakin BMI taulukon mukaan, mittani ovat 168cm/71kg. MUTTA mulla on oikeasti tosi isot luut jotka painaa, en voisi edes kuvitella että painaisin joskus vaikkapa alle 60kg koska olisin ihan anorektisen laiha... Olen ihan sopusuhtaisen kokoinen, ja viimeksi kun kävin saman pituisen kaverini kanssa farkkuostoksilla, ja kokeilimme samoja farkkuja ne mahtuivat minulle mutta eivät hänelle. Ja tämä kaverini painaa siis 65kg.

Kyllä se vaan on niin että ruumiinrakenteella on merkitystä painoon, ei pelkästään läskin määrällä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mallinen vaate mahtuu ylle. Mutta luuston paino ei sanottavasti vaihtele, se on lääketieteellinen fakta.

Vierailija
2/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäripalstalta:

Minulla on suuret luut, joten laihaa minusta ei saa?

Luiden paino ei selitä ylipainoa. Tutkimusten mukaan ihmisten luiden painoissa voi olla eroa muutama sata grammaa. Toisaalta ihmisten fyysisessä rakenteessa on eroja, esim. toisilla on enemmän lihaskudosta kuin toisilla tai rasva jakautuu eri tavalla eri ihmisten elimistössä. Kehon paino riippuu elimistön energian saannista suhteessa kulutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä välttämättä tarvitse olla ylipainoinen.

Itsehän olen siis himpun verran ylipainoinen, ainakin BMI taulukon mukaan, mittani ovat 168cm/71kg. MUTTA mulla on oikeasti tosi isot luut jotka painaa, en voisi edes kuvitella että painaisin joskus vaikkapa alle 60kg koska olisin ihan anorektisen laiha... Olen ihan sopusuhtaisen kokoinen, ja viimeksi kun kävin saman pituisen kaverini kanssa farkkuostoksilla, ja kokeilimme samoja farkkuja ne mahtuivat minulle mutta eivät hänelle. Ja tämä kaverini painaa siis 65kg.

Kyllä se vaan on niin että ruumiinrakenteella on merkitystä painoon, ei pelkästään läskin määrällä.

Höpö höpö. Ruuminrakenteella on merkitystä siinä mielessä, että toisella on leveämpi lantio ja toisella leveämmät hartiat. Painoon se ei kuitenkaan vaikuta.

Vierailija
4/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "raskaat luut" ovat myytti jolla huijataan lähinnä itseä.

Vierailija
5/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ehkä hiukan "isoluisen" näköinen ja mulla on tukevat jalat. Mutta kappas vaan, millainen tikku se mun jalan sisällä oleva luu on...ympärillä sen sijaan oli tavaraa ja reilusti :-). Auttoi ymmärtämään asiaa.

Vierailija
6/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siroluisiksi sanotaan usein niitä, joilla on kapeat lihakset. Semmoiset jotka eivät pullistu minkäänlaisella kuntosaliharjoitteluillakaan muhkeisiin mittoihin.

Raskasluisiksi taas usein sanotaan ihmisiä, joilla on leveät hartiat ja paksut lihakset (nyt en puhu läskistä, vaan lihaksista). Kyllähän he raskastekoisilta näyttävätkin, eikä heistä saa siron näköisiä ihan helposti saa.

Vierailija
7/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps ja kops!

Ei jessus joittenkin juttuja! :))

Vierailija
8/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luut painaa 2,61 kg.

Mieheni serkun poika, pituutta 198 cm, luut painavat 3,2 kg ja hän sm-tason urheilija.

Joten älä puhu; luiden merkitys painoon on marginaalinen!

Vierailija
9/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, mutta silti luilla ei juuri paljoa painoeroa ole. Joitakin kymmeniä grammoja.

Mä olen siroluinen ja siskoni taas romuluinen. Olemme suurinpiirtein saman kokoisia, mutta siskoni on silti huomattavasti isomman oloinen kuin minä. Ei toivoakaan, että voisimme käyttää samoja vaatteita.

Vierailija
10/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, mutta silti luilla ei juuri paljoa painoeroa ole. Joitakin kymmeniä grammoja.

Mä olen siroluinen ja siskoni taas romuluinen. Olemme suurinpiirtein saman kokoisia, mutta siskoni on silti huomattavasti isomman oloinen kuin minä. Ei toivoakaan, että voisimme käyttää samoja vaatteita.

Vierailija
11/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä välttämättä tarvitse olla ylipainoinen. Itsehän olen siis himpun verran ylipainoinen, ainakin BMI taulukon mukaan, mittani ovat 168cm/71kg. MUTTA mulla on oikeasti tosi isot luut jotka painaa, en voisi edes kuvitella että painaisin joskus vaikkapa alle 60kg koska olisin ihan anorektisen laiha... Olen ihan sopusuhtaisen kokoinen, ja viimeksi kun kävin saman pituisen kaverini kanssa farkkuostoksilla, ja kokeilimme samoja farkkuja ne mahtuivat minulle mutta eivät hänelle. Ja tämä kaverini painaa siis 65kg. Kyllä se vaan on niin että ruumiinrakenteella on merkitystä painoon, ei pelkästään läskin määrällä.

Höpö höpö. Ruuminrakenteella on merkitystä siinä mielessä, että toisella on leveämpi lantio ja toisella leveämmät hartiat. Painoon se ei kuitenkaan vaikuta.

Ruumiinrakentella on se vaikutus että kapea lantio, leveähköt hartiat ja pitkät jalat saavat minut näyttämään laihalta vaikka painoindeksin mukaan en sellainen ole. Farkkujen tuumakoko 30", pituus 35" ja rasvaprosentti 27.

Vierailija
12/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin. Minä olen kaverini kanssa samanmittainen

(noh, minä sentin pidempi kuin kaverini) ja paino sama, ehkä kilon tai kaksi saattaa heittää.

Vaatekoossa, tietty mallista riippuen, on isot erot. Kaverille menee yläosaan, malli kun malli, koko 36. Mulla pitää olla vähintään 38 ja joissain malleissa ei sekään kunnolla mene, koska olen leveäharteinen ja rintava.

Housuissa koko on sama, mutta se, miltä näytetään on ihan eri. Mulla on leveä lantio ja aika littana takapuoli painojumpasta huolimatta. Ja lyhyehköt jalat ja "ratsastushousu"malliset reidet, jotka tekee jaloista vielä lyhyemmän näköiset. Kaverilla pitkät jalat, kapea lantio, pepussa on ihan läskiäkin, mutta se on kuitenkin sellainen "ylös ja pyöreä" mallinen ja reidet solakat.

Näkövaikutelma on siis, että kaveri huomattavasti hoikempi kuin minä, vaikka tällä hetkellä ollaan samanpainoisia.

Eli luut ei ole eripainoisia, mutta ruumiinrakenteesta riippuen ihmiset näyttää samanpainoisinakin erilaiselta. Eli joku voi painaa viisikin kiloa enemmän kuin toinen samanpituinen ja VAIKUTELMA voi olla, että ovat yhtä hoikkia kumpikin.

Vierailija
13/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siroluisiksi sanotaan usein niitä, joilla on kapeat lihakset. Semmoiset jotka eivät pullistu minkäänlaisella kuntosaliharjoitteluillakaan muhkeisiin mittoihin. Raskasluisiksi taas usein sanotaan ihmisiä, joilla on leveät hartiat ja paksut lihakset (nyt en puhu läskistä, vaan lihaksista). Kyllähän he raskastekoisilta näyttävätkin, eikä heistä saa siron näköisiä ihan helposti saa.

Mä olen noita jälkimmäisiä, eikä musta taida mitään eteeristä keijukaista saada, vaikka kuinka laihduttaisin. Toisaalta olen hyvin tyytyväinen siihen, että mulla on testatusti ihan huippu lihaskunto, vaikka treenaan ihan maltillisesti (2-3 kertaa viikossa salilla ja pari lenkkiä päälle). Mulla on tasan samat mitat kuin ap:lla eli taidetaan mennä kilon verran ylipainon puolelle. Veikkaan silti, ettei kukaan vastaantulija erehdy pitämään meitä ylipainoisina. Mieluummin näin, kuin hoikka ja huonot lihakset, sanon minä.

Vierailija
14/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tasan samat mitat kuin ap:lla eli taidetaan mennä kilon verran ylipainon puolelle. Veikkaan silti, ettei kukaan vastaantulija erehdy pitämään meitä ylipainoisina.

Ylipainolla tarkoitin sitä, että BMI on nippa nappa yli 25.

Vierailija
15/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen luitten ympärille tarvitaan enemmän lihasta.

Vierailija
16/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luut painaa 2,61 kg.

Mieheni serkun poika, pituutta 198 cm, luut painavat 3,2 kg ja hän sm-tason urheilija.

Joten älä puhu; luiden merkitys painoon on marginaalinen!

169 cm ja 71 kg ja mun luut painaa 2,9 kg.

Pidän itseäni rotevarakenteisena, sillä minulla on leveät hartiat, ja rintakehä, lihaksikas kroppa yleensäkin.

Mutta en missään nimessä ole LIHAVA.

Vierailija
17/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen luitten ympärille tarvitaan enemmän lihasta.

monen on niin hirveän vaikea käsittää!!!!

Vierailija
18/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka olisikin raskaat luut (joita ei ole), niin ei se silti selittäisi sitä, että näyttää läskiltä.

Läski on läski.

Vierailija
19/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka olisikin raskaat luut (joita ei ole), niin ei se silti selittäisi sitä, että näyttää läskiltä.

Läski on läski.

tässä ketjussa olekaan kyse siitä että näyttää läskiltä!

Vaan siitä, että raskasluiset painaa enemmän. Eikä välttämättä näytä läskiltä tai ole sitä.

Kevytkin ihminen voi näyttää aika läskiltä.

Vierailija
20/46 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luusi ovatkin painavammat kuin eurooppalaisilla. Samoin lihasmassaa on suhteessa enemmän.