Tampereella ei olekkaan kivaa asua. Kerron syyt.
Ennen oli ihan viihtyisä paikka mutta nyt kun tästä on tullut trendi paikka niin täällä alkaa olee ihan liikaa väkeä. Pakenin helsinkiä ja nyt Tampere muuttumassa samanlaiseksi.
- helsinkimäinen fiilis
- jatkuvia muutoksia
- kalliita kovan rahan putiikkeja
- Kurssit ovat aivan umpitäynnä
- kaikki kallistuu
- pulaa kohtuu hintaisista asunnoista
- uimahalleissa mahdoton käydä kun ei mahdu uimaan. Harmittaa kun otin vuosirannekkeen
- pyöräilyteiden holtiton rakentaminen
- jalankulkijoiden ignooraminen
- kovan rahan rakennuksia
Pahinta on se ruuhkaisuus ja työpaikkojen pula.
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Oulu, Lappeenranta, Kuopio.
Lappeenrannasta on ihan mahdotonta saada naista.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa on liikaa tyhmiä ei kannata tänne tulla, Kuopioon lähtisin itse jos olisi mahdollisuus, sopivan kokoinen ja kaunis kaupunki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No 213, ihan itse sä tässä todistelet omilla vastauksillasi, että taidan olla väitteissäni susta aivan oikeassa.
Minullehan et perkele jotain narkkareita puolustele! Kyllä minä olen niin esimerkillinen ja erinomainen ihminen! Varsinkin johonkin narkkareihin verrattuna! Kehtaatkin!
:D :D :D
Kyllä nää sun jutut perustuu johonkin omiin kuvitelmiisi.
Ai perustuu vai? Mä kyllä kysyin sulta jotain konkreettisia todisteita väitteillesi. Tilastot eivät edelleenkään tue väitteitäsi, etkä ole pystynyt esittämään mitään muitakaan todisteita.
Ainoa mitä susta on saatu irti, on se, että sua v'ituttaa katsella mielestäsi väärineläviä ihmisiä. Olet antanut lähinnä ymmärtää, että jos joku asia v'ituttaa arvon herraa, pitäisi se siivota julkisiltakin paikoilta pois arvon herran silmistä.
Sitten kun et enää muuta keksi, menevät jutut tasolle "v'ittuakos siinä puolustelet narkkareita Minulle" :D
Niin, että miksiköhän tässä alkaa vaikuttamaan siltä, että suurimmat ongelmat taitaakin kiteytyä sun ahdasmielisyyteen ja itseriittoisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No 213, ihan itse sä tässä todistelet omilla vastauksillasi, että taidan olla väitteissäni susta aivan oikeassa.
Minullehan et perkele jotain narkkareita puolustele! Kyllä minä olen niin esimerkillinen ja erinomainen ihminen! Varsinkin johonkin narkkareihin verrattuna! Kehtaatkin!
Ai perustuu vai? Mä kyllä kysyin sulta jotain konkreettisia todisteita väitteillesi. Tilastot eivät edelleenkään tue väitteitäsi, etkä ole pystynyt esittämään mitään muitakaan todisteita.
Ainoa mitä susta on saatu irti, on se, että sua v'ituttaa katsella mielestäsi väärineläviä ihmisiä. Olet antanut lähinnä ymmärtää, että jos joku asia v'ituttaa arvon herraa, pitäisi se siivota julkisiltakin paikoilta pois arvon herran s
Miksi puolustat päihteiden käyttöä? Miksi tavallista ihmistä ohjeistetaan varomaan ja väistämään narkomaaneja?
Onhan tämä narkkauksen normalisointi jo aivan liian pitkällä.
Edelleenkin 226 ne konkreettiset todisteet väitteillesi tästä suuresta vaarasta? Muutakin kuin tyhjänpäiväistä paskanjauhantaa ja itseriittoista moralisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulussa on liikaa tyhmiä ei kannata tänne tulla, Kuopioon lähtisin itse jos olisi mahdollisuus, sopivan kokoinen ja kaunis kaupunki
Sitten kun sinä sieltä Oulusta lähdet, niin ei ole enää pelkoa, että siellä olisi liikaa tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt 190 minkä vaaran se sekäkäyttäjä sulle aiheuttaa? Tilastoissa nämä "suuren vaaranaiheuttajat" eivät ainakaan näy. Päinvastoin, tilastot osoittavat, että turvallisempaan suuntaan mennään. Todellisuudessa kyse on kyllä ihan siitä, että et vaan pysty omalta ahdasmieliseltä moralismiltasi hyväksymään ketään joka elää sun mielestä väärin.
Muutama kerta on Hämeenkadulla ja Ratinan välissä puukotettu tai aamuskeltu. Et joo todella turvallinen kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä susta on saatu irti, on se, että sua v'ituttaa katsella mielestäsi väärineläviä ihmisiä. Olet antanut lähinnä ymmärtää, että jos joku asia v'ituttaa arvon herraa, pitäisi se siivota julkisiltakin paikoilta pois arvon herran s
Niin sinun silmissäsi ne kiteytyvät, mutta yhtä lailla voisin heittää että epätoivoisesti haluat fiilistellä laitapuolen kulkijoita ja tivata todisteita siitä että heistä ei ole haittaa ympäristölleen.
Jos ainoa todisteesi hamppien harmittomuudesta on se, että jokin tutkimus väittää Tampereen muuttuneen turvallisemmaksi verrattuna menneisiin vuosiin, niin vaikka se olisikin totta, ei se todista mitään narkkijengien lieveilmiöistä, koska et nyt mitään linkkiä tarjonnut tai muutenkaan avannut asiaa. Pelkkä toteamus turvallisuustilanteesta ei myöskään sisällä mitään tietoa sen mahdollisen muutokseen eniten vaikuttaneesta mittarista. Tähän voisi esimerkiksi spekuloida että nuorison ja nuorten aikuisten keskuudessa ryyppääminen ja baareissa käynti on menettänyt huomattavasti suosiotaan Suomessa viime vuosina, joka varmasti on iso tekijä yleisen turvallisuuden lisääntymiseen. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö päihdeongelmaisten aiheuttamat ongelmat samanaikaisesti voisi lisääntyä. Tampere oli kuitenkin poliisin tilastoissa hiljattain Suomen ongelmallisimpien kaupunkien top3:ssa jos oikein muistan.
Ja jos nyt pilkkua rankaistaan niin kukaan ei muuta syytä tarvitse jonkun ihmisryhmän paheksumiseen, kuin esimerkiksi sen että julkisella paikalla ei ole laillista juoda alkoholia, saatikka poltella pilveä tai muutoin olla laittomien aineiden vaikutuksen alaisena. Ei myöskään ole kovin harvinaista lukea puskaradioryhmistä kuinka keskustan apteekkien ulkopuolella ihmisiä seurailtiin ja ahdisteltiin.
Sanoin ensimmäisessä aihetta sivuavassa viestissäni ymmärtäväni, että addiktio on sairaus, mutta ymmärtäminen menee yli jos päivittäin ns. tavalliset kansalaiset joutuvat todistamaan jatkuvaa lain rikkomista tai pelkäämään omaisuutensa puolesta. Liioittelin ilmiön näkyvyyttä ehkä hieman provosoivasti, mutta valitettavasti ei paljoa tarvinnut liioitella, koska jokaviikkoista näiden tapausten puuhien seurailu on. Riippuu paljolti missä liikkuu mutta ilmiö on levinnyt huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
"Niin, oletko nisti?"
En. En käytä muita päihteitä kuin kahvia. Ihmisistä on tullut hieman hysteerisiä.
Miksi näytät niin epäsiistiltä/epämääräiseltä, että muut luulevat sinua narkomaaniksi?
Tampereella ei ole asuntoja tarjolla juuri kenellekkään. Pelkkää Airbnb bisnestä. Kalustettuja väliaikaisia ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt 190 minkä vaaran se sekäkäyttäjä sulle aiheuttaa? Tilastoissa nämä "suuren vaaranaiheuttajat" eivät ainakaan näy. Päinvastoin, tilastot osoittavat, että turvallisempaan suuntaan mennään. Todellisuudessa kyse on kyllä ihan siitä, että et vaan pysty omalta ahdasmieliseltä moralismiltasi hyväksymään ketään joka elää sun mielestä väärin.
Muutama kerta on Hämeenkadulla ja Ratinan välissä puukotettu tai aamuskeltu. Et joo todella turvallinen kaupunki.
Plus kaikki varkaudet ja häiriökäyttäytyminen jopa ihan tavallisissa kerrostaloissa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä susta on saatu irti, on se, että sua v'ituttaa katsella mielestäsi väärineläviä ihmisiä. Olet antanut lähinnä ymmärtää, että jos joku asia v'ituttaa arvon herraa, pitäisi se
Jep, omiin oikeusperiaatteisiini ei sovi että ongellisten ihmisten haittoja vähätellään sillä että: -ei niille kannata mitään sanoa tai ottaa mitään kontktia.
Ihan kuin ulkopuolisten ihmisten vastuulla olisi varoa räjähdysherkkien psyykeensä pilanneiden piripäiden primitiivireaktioita tai suhtautua pöllittyyn omaisuuteen tyylillä:
-noh, onneksi ne vei vaan viiden tonnin fillarin eikä itselle käynyt mitään, rahaa se vaan on. Ei kannata mennä perään sanomaan että anna takaisin tai mennä keskeyttämään lukon rälläköintiä jottei vaan raukka telo itseään tai muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan muutaman kerran. Näitä sattuu ja tapahtuu aina välillä isoissa kaupungeissa. Näitä kyllä tapahtui silloin "vanhoina hyvinäkin aikoina" ja tilastojen valossa näitä ei tapahdu yhtään sen enempää nykyään.
Mutta kannattaa joo vältellä ulkomaailmaa ihan varmuuden vuoksi. Jos sä kuolet, kyllähän se kaikista todennäköisimmän tapahtuu juuri niin, että joku narkkari ampuu sut huvin vuoksi hämeenkadulla.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin 226 ne konkreettiset todisteet väitteillesi tästä suuresta vaarasta? Muutakin kuin tyhjänpäiväistä paskanjauhantaa ja itseriittoista moralisointia.
Jos oikeasti mediassa asti kehotetaan välttämään, väistämään, varomaan ja jopa vaihtamaan kadun puolta ja jättämään korut ja muut arvoesineet kotiin liikkuessaan kaupungilla, on päideongelma jo lähtenyt käsistä. Tämä ei ole enää moralisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti mediassa asti kehotetaan välttämään, väistämään, varomaan ja jopa vaihtamaan kadun puolta ja jättämään korut ja muut arvoesineet kotiin liikkuessaan kaupungilla, on päideongelma jo lähtenyt käsistä. Tämä ei ole enää moralisointia.
Juuri näin. Lainvalvonnassa ja sanktioissa on puute jos näihin ei puututa sillä tasolla että tavan ihmiset saavat elää rauhassa. Ei tollasta perseilyä tarvitse sietää, eikä huumeet ole edelleenkään maassamme laillisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Lainvalvonnassa ja sanktioissa on puute jos näihin ei puututa sillä tasolla että tavan ihmiset saavat elää rauhassa. Ei tollasta perseilyä tarvitse sietää, eikä huumeet ole edelleenkään maassamme laillisia!
Ja kun normiväki toimii kuten kehotetaan, katukuvasta poistuu normiväki ja ongelmat sen kun lisääntyvät.
Tavallisia joukkoliikenteen käyttäjiäkin kehotettiin POISTUMAAN AIEMMIN KYYDISTÄ jos häiriökäytöstä ilmenee matkan aikana. Siis väsyneenä töiden jälkeen raskaiden kauppakassien kanssa minäkö väistän jotakin tyhjäntoimittajaa, jonka elämäntehtävä on häröily ja häiriköinti? En maksa veroja, jotta hörhöillään, maksan veroja yhteiskunnan hyvinvoinnista ja turvallisuudesta!
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä että Mansessa on nykyään Helsingin tauti.
Oli ennen mukava paikka, ei enää.
Just just. Ihan on suuruudenhullua touhua. Ikävä vanhaa Tamperetta! Terveisin mummo Tampereelta
Tuolla tyypillä on takuulla joku läheinen narkkari, jos ei kerta itse käytä. Tai sitten se on kuiville päässyt narkkari (ne ei tosin yleensä vähättele noin paljon huumeiden käyttöä). Ei se muuten niitä tuollein puolustelisi ja pitäisi kovien huumeiden julkista käyttöä normaalina toimintana. Ei tuollainen ole ollenkaan tervettä suhtautumista huumeisiin ja niiden aiheuttamaan häiriökäyttäytymiseen ja uhkaan.
Ja kun normiväki toimii kuten kehotetaan, katukuvasta poistuu normiväki ja ongelmat sen kun lisääntyvät.
^^
juuri näin, naulan kantaan. Jos töissä käy ja liikennöintinsä maksaa niin silloin pitäisi olla selvää että saa sen rauhassa tehdä ja apinat heitetään ulos! Mitenköhän kävisi jos joskus ns. kunnon kansalaiset puolustaisivat toisiaan ja todellakin poistaisivat rehellisellä niskaperseotteella häiriköt?
Oulu on jo turhan eksoottinen.