Mies väitti maksavansa enemmän perheen kuluja. Istuttiin alas ja katsottiin kummankin viime vuoden tilitapahtumat. Arvatkaa mikä oli tulos..
Miehellä ei ollut mitään hajua paljonko lasten kuluihin (mun päävastuulla) menee rahaa vuodessa. Pelkästään harrastuksista olin maksanut tuhansia. Vaatteet, varusteet, hygienia, bussikortit, lääkärit, kavereiden synttärilahjat, leirit, leffat ym. vapaa-ajan kulut. Yhtäkkiä ne miehen maksamat autovakuutukset ja sähkölaskut ei enää ollutkaan perheen "päämenot"
Kommentit (531)
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan tunnistan tuon tilanteen. Toisaalta, meillä ei ole ollut tietyissä kasvatusasioissa ihan samaa linjaa. Mies on ollut sitä mieltä, ettei lapsi tarvitse jatkuvasti jotain uutta vaatetta. Minusta niitä on taas ollut kiva ostaa. Mies on ollut sitä mieltä, ettei lomiin ja matkoihin kannattaisi käyttää rahaa, minusta se on taas paremmin käytettyä rahaa kuin se mikä laitetaan autoihin tai viihde-elektroniikkaan. Mies on sitä mieltä että lukiolainen saisi mennä töihin jos pitää saada iphone tai merkkitakki. Minä taas olen sitä mieltä että lukiolaisen työtä on koulunkäynti.
Minä en laskenut miehen viihde-elektroniikka ostoksia oikein minään kontribuutiona yhteiseen kassaan, eikä hän puolestaan laske minun hankkimiani kylpylälomia.
90% miehen puolellasi näissä näkemyksissä.
Lomiin käyttäisin rahaa, mutta vain sellaisiin, missä on jotain järkeä. Eli harrastusreissuihin. Meillä väännetään aina siitä, että vaimo haluaa just jotain kylpylä- ja rantalomia, missä kaikki muut tylsistyy kuoliaaksi. Käytännössä käydään sitten perheen pojan kanssa "miesten reissuissa" ja vaimo käy tyttären kanssa "naisten reissuissa". Tosin nykyään enenevissä määrin tytär on halunnut miesten reissuille juuri tuon takia, ettei jaksa sitä makaamista ja syömistä, mitä vaimo pitää rentouttavana.
...itsehän vain odottelen, että jää kiinni baarimikon kanssa panemisesta rentoutumislomillaan, jolloin on helppo pistää omaisuus jakoon yhdestä iskusta. Itsellä täysin selvät askelmerkit siihen ja muutot ja omaisuudet on hoidettu päivässä :P
Joillakin miehillä tuntuu todellisuus kummasti hämärtyvän. Meilläkin mies luuli maksavansa juoksevia kuluja enemmän. Luuli että lapsilisä riittää kattamaan lapsen menot kuukaudessa. Käytiin sitten laskuista läpi, että kuinka paljon rahaa menee mihinkin. Minä maksan kotivakuutuksen ja lapsen terveys- ja sairaanhoitovakuutuksen, ovat yli 60 euroa joka kuukausi. Siihen lisäksi lapsen vaatteet, tarvikkeet, harrastukset, ruokaostokset ja muut. Maksan puolet asunnosta, sähköstä, vedestä ja muista. Kävi muuten hyvin äkkiä ilmi, että maksan enemmän mitä mies. Toki, tienaan paremmin joten voin siinä suhteessa maksaakin enemmän. Maksan myös mm. miehen edellisen suhteen lapsien kuluja, vaatteita ja harrastuskuluja, ruokia, matkustelua ja muuta sellaista.
Joihinkin miehiin on pesiytynyt sellainen lähtökohtainen ajattelumalli, että mies muka maksaisi aina enemmän. Ihan sama mikä se totuus on. Ja mainittakoon vielä se, että jos olisi kyseessä minun lapseni edellisestä suhteesta, niin mies ei kustantaisi penniäkään mistään ylimääräistä, eikä varsinkaan ei biologisten lasten menoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihme ole että moni perheen isä vetää itsensä vielä nykyäänkin narun jatkoksi.
Miesten selviytymiskeino aikojen alusta asti. Kun ei ole riittänyt se mikä on ollut ja mitä laumalleen on tarjonnut.
Ja ei en pidä sitä hyvänä asiana.
Hei, yksi pieni huomio: minä en ollut valittanut yhtään mitään. Miehellä se illuusio oli, että hän maksaa enemmän ja alkoi marista siitä. Olisiko minun pitänyt valehdella: oi, kulta, niin maksatkin, ihanaa kun elätät perheesi.
Ap
Mitä yhteistä on parisuhteella ja venäläisellä rusetilla? Riski on aina olemassa
Koska pariutuminen on naiselle aina riskialtista, kun ikinä ei voi tietää, että onko unelmien prinssi sittenkin hirviö prinssin vaatteissa, voidaan miehet jakaa karkeasti näihin neljään ryhmään
1. Perinteinen patriakka: Vaimo tekee kaikki kotityöt, mutta vastineeksi huushollin ylläpidosta mies kustantaa vaimonsa elämän; perinteiset arvot, yhteinen talous.
2. Moderni ja tasa-arvoinen: Perinteisiä rooleja ei ole, kun kotityöt ja talous jaetaan tasa-arvoisesti; kun parisuhde ei ole patriarkaalisen jäykkä
3. Oidipuskompleksinen miesvauva: Ei kykene/halua ymmärtää, että parisuhde on molemminpuolinen vastuu suhde; kun ei halua tehdä kotitöitä eikä maksaa kuluja, mutta seksiä täytyisi kuitenkin saada. "Yllättyvät" aina, kun nainen jättää oidipuskompleksisen miesvauvan.
4. Psykopaatti-narsistit: kuten oidipuskompleksiset miesvauvat myös nämä haluaa käyttää naisia hyväkseen; erotuksena miesvauvoihin nämä eivät kitise naisesta, nämä ovat aidosti vaarallisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihme ole että moni perheen isä vetää itsensä vielä nykyäänkin narun jatkoksi.
Miesten selviytymiskeino aikojen alusta asti. Kun ei ole riittänyt se mikä on ollut ja mitä laumalleen on tarjonnut.
Hei, yksi pieni huomio: minä en ollut valittanut yhtään mitään. Miehellä se illuusio oli, että hän maksaa enemmän ja alkoi marista siitä. Olisiko minun pitänyt valehdella: oi, kulta, niin maksatkin, ihanaa kun elätät perheesi.
Ap
Mutta illuusiomiehesi ei maksanut riittävästi. Se tuli selväksi. Ne on ne miehet semmosia velikultia.
Sori, mutta kuulostat paskalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvin monella miehellä on tuo harhaluulo, että mies maksaa leijonanosan. Se käy ilmi lähes joka ketjusta, jossa pariskuntien raha-asioita puidaan. "Miehen rahat kyllä kelpaavat, olet vain miehen lompakon perään, asut miehen omistamassa asunnossa." Yhtä harhaista kuin miesten kuvitelmat siitä, että he vanhenevat kuin viini :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämä menisi näin, että jos vaimo päättäisi lasten kanssa menoista, niin hän ne myös maksaisi. Sitten jos hän haluaisi minut mukaan maksamaan, niin hän myös ensin neuvottelisi näistä menoista minun kanssani. Hänellä ei suinkaan olisi vaan oikeutta tuoda laskua eteeni.
Että simmottiin.
Ja sinähän tietysti osallistuisit aktiivisesti lasten hankintojen tekemiseen, jolloin neuvotteleminenkin onnistuisi, et vain jättäisi lasten hankintoja kokonaan vaimon niskoille, niin kuin ap:n mies?
itsehän vain odottelen, että jää kiinni baarimikon kanssa panemisesta rentoutumislomillaan, jolloin on helppo pistää omaisuus jakoon yhdestä iskusta. Itsellä täysin selvät askelmerkit siihen ja muutot ja omaisuudet on hoidettu päivässä :P
Mä en ymmärrä mitään oikein odottelet. Jos teillä ei kerran ole rakkautta ja kunnioitusta, on sama erota heti, eivät ne sieltä palailekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voinut tietää summia, jos et ole kertonut
Ei miestä varmaan ole kiinnostanut. Mies voisi avata suunsa itsekin joskus: Hei, onkos Jannan jalkapallolasku jo tullut? Heitä mulle, laitan tänään laskuja maksuun. Meettekö tänään katsoon talvitakkeja? Laitan sun tilille 300. Miehet ovat vapaamatkustajia perheessä, ei heitä tosiaan kiinnosta.
Mies on hykerrellyt tyytyväisenä täysin tietoisena tilanteesta että vaimo maksaa suurimman osan lasten ja perheen kuluista, ja toivonut ettei vaimo huomaa/tajua ja ota asiaa esille.
No, tuskin oli tietoinen tilanteesta, kun otti raha-asiat esille. Mutta se on totta, että ei kai aikuinen ihminen oikeasti luule, että uudet jalkapallokengät tippuu taivaasta tai että lapsilisä riittäisi lasten menoihin. Tai no, kun tätä palstaa lukee, niin aika monella velalla tuntuu olevan se käsitys.
'90% miehen puolellasi näissä näkemyksissä.
Lomiin käyttäisin rahaa, mutta vain sellaisiin, missä on jotain järkeä. Eli harrastusreissuihin. Meillä väännetään aina siitä, että vaimo haluaa just jotain kylpylä- ja rantalomia, missä kaikki muut tylsistyy kuoliaaksi. Käytännössä käydään sitten perheen pojan kanssa "miesten reissuissa" ja vaimo käy tyttären kanssa "naisten reissuissa". Tosin nykyään enenevissä määrin tytär on halunnut miesten reissuille juuri tuon takia, ettei jaksa sitä makaamista ja syömistä, mitä vaimo pitää rentouttavana.
...itsehän vain odottelen, että jää kiinni baarimikon kanssa panemisesta rentoutumislomillaan, jolloin on helppo pistää omaisuus jakoon yhdestä iskusta. Itsellä täysin selvät askelmerkit siihen ja muutot ja omaisuudet on hoidettu päivässä :P '
---
Sitä itsekeskeisyyden ja kusipäisyyden määrää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvin monella miehellä on tuo harhaluulo, että mies maksaa leijonanosan. Se käy ilmi lähes joka ketjusta, jossa pariskuntien raha-asioita puidaan. "Miehen rahat kyllä kelpaavat, olet vain miehen lompakon perään, asut miehen omistamassa asunnossa." Yhtä harhaista kuin miesten kuvitelmat s
Kun oltiin ostamassa asuntoa, niin sovittiin että minä maksan asunnon reilun 8000,00 euron lisäostot ja mies maksaa jonkin aikaa auton kuluja enemmän, jotta saadaan tasattua tuota asunnon laskua. Arvatkaas menikö puolta vuottakaan, kun mies alkoi nurista, että hän joutuu yksin maksamaan auton kulut ja arvatkaas kuinka monta kertaa jouduin käymään samaisen laskutoimituksen läpi, että paljonko hänen pitää maksaa auton kuluja ennen kuin ollaan edes tasoissa?
...itsehän vain odottelen, että jää kiinni baarimikon kanssa panemisesta rentoutumislomillaan, jolloin on helppo pistää omaisuus jakoon yhdestä iskusta. Itsellä täysin selvät askelmerkit siihen ja muutot ja omaisuudet on hoidettu päivässä :P
Tiedäthän, että erota voi ilman uskottomuuttakin? Se on täysin sallittua ihan vain siksi, että haluat eron.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämä menisi näin, että jos vaimo päättäisi lasten kanssa menoista, niin hän ne myös maksaisi. Sitten jos hän haluaisi minut mukaan maksamaan, niin hän myös ensin neuvottelisi näistä menoista minun kanssani. Hänellä ei suinkaan olisi vaan oikeutta tuoda laskua eteeni.
Että simmottiin.
Mikset hoida itse lasten kuluja ja veloita vaimolta? Ei sinne kaupoille kahta ihmistä tarvita aikaa käyttämään.
Mun palkkani menee kokonaan yhteiselle tilille. Ja oletan että jos vaimo jotain kuluja hankkii niin ne maksettaisiin sieltä. Niin pysytään kartalla että meidän rahat riittää.
Sama juttu toki koskee itseänikin.
Vierailija kirjoitti:
itsehän vain odottelen, että jää kiinni baarimikon kanssa panemisesta rentoutumislomillaan, jolloin on helppo pistää omaisuus jakoon yhdestä iskusta. Itsellä täysin selvät askelmerkit siihen ja muutot ja omaisuudet on hoidettu päivässä :P
Mä en ymmärrä mitään oikein odottelet. Jos teillä ei kerran ole rakkautta ja kunnioitusta, on sama erota heti, eivät ne sieltä palailekaan.
Kokovartalomulqulla ei ole vielä uutta kotipiikaa ja seksiorjaa katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Mitä näistä kummallaakn on tekemistä lapsiperheliiton kanssa?
Tässä kasvatellaan lapset yhdessä ja erotaan sitten, kun ovat muuttaneet pois kotoa. Hiljaisesti varmaan hyväksytty ajatus molemmilla. Tietysti perus parisuhdeseksiä sen pari kertaa kuukaudessa ja arki rullaa ihan kivasti.
Lasten pois muuttaessa itsellä ikää hieman yli 50v, joten ehtii vielä sitten ilotulitella menemään taas.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta kuulostat paskalta ihmiseltä.
Perustele.-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvin monella miehellä on tuo harhaluulo, että mies maksaa leijonanosan. Se käy ilmi lähes joka ketjusta, jossa pariskuntien raha-asioita puidaan. "Miehen rahat kyllä kelpaavat, olet vain miehen lompakon perään, asut miehen omistamassa a
Kun oltiin ostamassa asuntoa, niin sovittiin että minä maksan asunnon reilun 8000,00 euron lisäostot ja mies maksaa jonkin aikaa auton kuluja enemmän, jotta saadaan tasattua tuota asunnon laskua. Arvatkaas menikö puolta vuottakaan, kun mies alkoi nurista, että hän joutuu yksin maksamaan auton kulut ja arvatkaas kuinka monta kertaa jouduin käymään samaisen laskutoimituksen läpi, että paljonko hänen pitää maksaa auton kuluja ennen kuin ollaan edes tasoissa?
Meillä oli samantyyppinen tilanne. Minä olin töissä ja maksoin laskut yms kun mies oli opiskelijana neljä vuotta. Sitten mies sai töitä ja minä lähdin opiskelemaan. Ei mennyt kovin kauaa kun mies alkoi valittamaan siitä, että joutuu maksamaan kaiken. Muistutin häntä siitä, että minä maksoin kaiken neljän vuotta. Oli ihan että joo niinpä tosiaan maksoitkin! Mitä hittoa?
No miten päätitte asian ratkaista? Ja oliko isosta summasta kyse sen jälkeen kun lapsilisät oli vähennetty omasta osuudestasi?
Ja miten miehesi asian otti? Ihan rehellisesti, jos olet manageroinut kustannukset itsellesi, niin hyvä että avaat ne hänen kanssaan ja tasaatte kulut. Jos tarpeen... Jos ei ole tarpeen niin tämähän on vain vittuilua?