Lääkkeettömät keinot unettomuuteen?
Mikä lääkkeetön keino teillä on toiminut unettomuuteen? Auttaako, jos ottaa melatoniinia ja iltamagnesiumia samanaikaisesti illalla ennen nukkumaanmenoa?
Kommentit (71)
Jospa menisit töihin
Tai edes urheililisit päivällä, tekisit vapaaehtoistyötä
Voin kertoa, että saisit makeat unet
Syön hiilaria illalla niin rupeaa väsyttämään, esim paahtoleivät tai pasta on hyvä.
Liikunta, säännöllinen vuorokausirytmi, raittius.
Jos ei koe kykenevänsä noudattamaan ylläolevia, on turha valittaa unettomuudesta.
Ihan kaikki päihteet, nikotiinit ja lääkitykset pois, ihan luomumeiningillä ei alkoholia, ei mitään muuta kuin vitamiineja ja oikeaa ruokaa. Kyllä ihmistä nukuttaa ja monesti nukahtaa niin äkkiä, ettei ehdi vaatteitaan riisua tai laittaa valoja pois.
Kokeile. Kaikki hyvän unihygienian keinot käyttöön. Ja jos ei mikään auta, kuten minun tapauksessani, ei voi muuta kuin hyväksyä se ettei nukahda.
Klo 11 nukkumaan ja 7 ylös, eli säännöllinen unirytmi on minulla tärkein. On kokeiltu ketipinorit, doksepiinit, mirtazapinit ja melatoniinit, ei auta niin on pakko vaan pitää rytmi oikeana.
Vierailija kirjoitti:
Syön hiilaria illalla niin rupeaa väsyttämään, esim paahtoleivät tai pasta on hyvä.
Kyllä siinä muutaman tunnin ehkä nukkuu, mutta sitten herää aamuyöstä eikä saa enää nukuttua. Aamulla väsyttää sitten aivan sairaasti.
Harjaan hiuksia pari tuntia ennen nukahtamista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikki päihteet, nikotiinit ja lääkitykset pois, ihan luomumeiningillä ei alkoholia, ei mitään muuta kuin vitamiineja ja oikeaa ruokaa. Kyllä ihmistä nukuttaa ja monesti nukahtaa niin äkkiä, ettei ehdi vaatteitaan riisua tai laittaa valoja pois.
Tässäpä taas hyviä neuvoja... tässä nyt on ehkä kuitenkin ihan oikeasti unettomuudesta kärsivä ihminen kyselemässä. Sellainen ei nukahda missään olosuhteissa "niin äkkiä ettei ehdi vaatteitaan riisua tai laittaa valoja pois".
Vierailija kirjoitti:
Liikunta, säännöllinen vuorokausirytmi, raittius.
Jos ei koe kykenevänsä noudattamaan ylläolevia, on turha valittaa unettomuudesta.
Minulla auringonvalon puute aiheuttaa unettomuutta. Siihen ei auta mikään muu kuin auringonvalo.
Minulla toimii magnesium, ja myös riittävällä D-vitamiinin saannilla näyttää olevan merkitystä. Kahvia en juo, ja alkoholi nyt on aivan myrkkyä unelle.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile. Kaikki hyvän unihygienian keinot käyttöön. Ja jos ei mikään auta, kuten minun tapauksessani, ei voi muuta kuin hyväksyä se ettei nukahda.
Pese se peräaukko.
Mulla on auttanut raskaan liikunnan lisääminen, kofeiinin jättäminen ja säännöllinen unirytmi. Otan melatoniinia, teaniinia ja magnesiumia.
Unettomuuteen auttaa se että menee nukkumaan vasta sitten kun oikeasti väsyttää, vaikka klo 5.00 aamulla.
Melatoniinia ei saa käyttää pitkiä aikoja. oma tuotanto lakkaa muuten.
Pitkäveteinen kirja kuunteluun. relax musiikki youtubesta.
Jätä läppäri, tabletti ja kännykkä iltaisin pois. Lue kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniinia ei saa käyttää pitkiä aikoja. oma tuotanto lakkaa muuten.
Hah. Melatoniina olen syönyt vuosia putkeen reseptillä ja ollut vuosia välissä ilman. Myöhemmin taas syönyt ja ollut ilman.
N56
Melatoniini ja magnesium auttaa itsellä kyllä. Huolehdin myös että olen fyysisesti riittävään aktiivinen päivällä, niin uni tulee kun kroppakin on väsynyt.