Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi sopii kaiken lapsenlapsiin liittyvän miehen kanssa

Vierailija
22.10.2025 |

Anoppi toivoo, että lapsenlapsia vietäisiin sinne, mutta ei ikinä yritä sopia asioita muuten kuin miehen kanssa. Tämä silloinkin vaikka mies ei olisi muun perheen kanssa lomalla. Ajattelin etten jatkossa itse kuljeta lapsia anopin luokse, jos mun kanssa ei mistään ole sovittu.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä asioita anopin kanssa pitää sopia. Meillä lasten asiat sovitaan omassa perheessä eli äiti ja isä yhdessä. Lapset hoidetaan itse ja kylään mennään normaalisti kuten ennen lapsiakin yhdessä yleensä. Ei meillä ole mitään vanhempien yli sovittavia mummon ja lapsenlapsen välisiä kahden keskeisiä juttuja. Mitä ne edes voisi olla. 

Etkö sinä muista omasta lapsuudestasi mitään puuhastelua isovanhemman kanssa kaksin? Etkö käynyt ikinä lomilla isovanhemmilla kun vanhemmat olivat töissä?

En. Äiti hoiti meidät itse ennen kouluikää ja kylässä käytiin perheenä. Ei käytetty isovanhempia lastenhoitopalveluna. Koulun jälkeen mentiin itse välillä kylään isovanhemmille ja ilmoitettiin kotiin, että menin mummolle syömään ja tekemään läksyjä. Omien lasten isovanhemmat asuu niin

Ok. Meillä vanhemmat eivät olleet opettajia, joten lomaa oli vähemmän kuin koululaisilla. Minusta oli välillä lomalla mukavaa olla isovanhemmilla, kun siellä oli enemmän tekemistä kuin yksin kotona.

Vierailija
62/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun itsetunto jotenkin koetuksella? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä asioita anopin kanssa pitää sopia. Meillä lasten asiat sovitaan omassa perheessä eli äiti ja isä yhdessä. Lapset hoidetaan itse ja kylään mennään normaalisti kuten ennen lapsiakin yhdessä yleensä. Ei meillä ole mitään vanhempien yli sovittavia mummon ja lapsenlapsen välisiä kahden keskeisiä juttuja. Mitä ne edes voisi olla. 

Etkö sinä muista omasta lapsuudestasi mitään puuhastelua isovanhemman kanssa kaksin? Etkö käynyt ikinä lomilla isovanhemmilla kun vanhemmat olivat töissä?

En. Toinen mummo oli vanhainkodissa ja toinen 600km päässä. On ihan luksuselämän ongelmia tuollaiset keksityt sopimisvaikeudet. 

Ohis

Vierailija
64/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Minusta sinun kanssasi on on vähän vaikea kommunikoida 

Vierailija
65/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Toinen mummo oli vanhainkodissa ja toinen 600km päässä. On ihan luksuselämän ongelmia tuollaiset keksityt sopimisvaikeudet. 

Ohis

Anteeksi, en ihan ymmärtänyt miksi tämä sinua haittaa? Voisitko auttaa minua ymmärtämään asian?

Vierailija
66/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe ongelmaa. Kai se anopille nyt on lähtökohtaisedti luontevaa kysyä näistä asioista pojaltaan. Poika sitten keskustelee vaimonsa kanssa jos tarvitsee, tai pyytää äitiään soittamaan vaimolle jos katsoo tarpeelliseksi.

Ei kai se anoppi niin tarkasti aikataulujanne tiedä, että osaisi ennalta arvata kummalla on tänään paremmat edellytykset asioista sopia?

Näin se meilläkin on ja ihan hyvin on sujunut.

Anopille on sanottu, että tällä viikolla mies on matkoilla, kannattaa olla puolisoon yhteydessä jos haluaa loman ajaksi sopia lasten kanssa jotakin tekemistä eli mitä anoppi kertoi toivovansa. Ei mene silti perille.

Sitten ei mene perille eikä näe lapsia lomalla. Syy ja seuraus. Jos ei kykene edes viestiä miniälle laittamaan niin sitten olkoot syysloman ajan yksin.

Eihän siit

Viisaasti sanottu. En tee tästä numeroa, mutten myöskään ala kuskiksi, jos mitään ei suoraan sovita.

Vierailija
67/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei vastaa äidilleen että Sovi Minnan kanssa, minä olen reissussa? Meilläkin mies pääsääntöisesti sopii asiat äitinsä kanssa ja minä taas hoidan yhteydenpidon oman sukuni kanssa. Tarvittaessa sitten viesteilen anopin kanssa jos asia on kätevämpi hoitaa niin.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se just ole ideaali tilanne? Sitähn täällä monet ovat toivoneet. Että mies hoitaa kaikki asiat omien sukulaistensa kanssa. Ja vaimo omiensa.

Periaatteessa näin, mutta tässä aloittajan tapauksessahan mies oli sopinut äitinsä kanssa jotain, mitä ap:n pitää tehdä. Ihan eri juttu, jos mies olisi sitten vienyt lapset äidilleen. En mä ainakaan tykkäisi siitä, että kaksi ihmistä sopii jotain, mistä nakki napsahtaa sitten mulle. Ap:n tapauksessa miehen olisi pitänyt ennen äidilleen lupaamista kysyä ap:ltä, ehtiikö/jaksaako/viitsiikö/haluaako ap kuskata lapset anoppilaan ja vasta sitten, jos vastaus on myönteinen, sopia äitinsä kanssa. 

Vierailija
69/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Minusta sinun kanssasi on on vähän vaikea kommunikoida 

Ihan normaalia laittaa Matille viesti, että kysytkö Mirjalta voiko tehdä asian x vs kysyy Mirjalta itse?

Kyllä se kuule niin on, että jos ei jonkun kanssa halua tekemisissä olla niin ei häneltä silloin mitään palveluksiakaan pyydetään välikäsien kautta.

Omituista ja outoa tuollainen, että osoittaa inhoa/haluttomuutta kommunikoida jotain ihmistä kohtaan ja sitten vielä olettaa, että tämä kuskaa omia lapsia itselle seuraneidiksi.

Miksi kukaan edes veisi lapsia hoitoon sellaiselle ihmiselle, joka osoittaa mieltään niin, ettei suostu olemaan tämän kanssa tekemisissä.

En todellakaan veisi itse lapsiani sellaisen ihmisen luo hoitoon, joka ei edes suostuisi keskustelemaan minun kanssa tilanteen yksityiskohdista. Eikä mieheni ikinä sellaista olettaisikaan.

Vierailija
70/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei vastaa äidilleen että Sovi Minnan kanssa, minä olen reissussa? Meilläkin mies pääsääntöisesti sopii asiat äitinsä kanssa ja minä taas hoidan yhteydenpidon oman sukuni kanssa. Tarvittaessa sitten viesteilen anopin kanssa jos asia on kätevämpi hoitaa niin.

Minusta tuntuu ettei anoppi oikein ymmärrä miehen kehotuksia sopia asioista suoraan. Voi tietysti olla jotain ongelmia muistin kanssa eikä jää kunnolla mieleen, että miehellä on niitä työreissuja.

Vierailija
71/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun itsetunto jotenkin koetuksella? 

Miksi tällainen kysymys?

Vierailija
72/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menettelisin ap:n sijassa niin, että kun mieheltä tulee viesti anopin esittämistä kysymyksistä, niin laittaisin itse anopille ystävällisen viestin: "Jaakko viestitti minulle, että olit kysynyt häneltä, tulevatko lapset luoksesi perjantaina ja kuinka kauan ovat. Ehdotuksesi perjantaista käy hyvin, kiitos! " Sitten vastaisin anopin mahdollisesti esittämiin muihinkin kysymyksiin ja esittäisin itse mielessäni olevat kysymykset, esim Onko klo 13-14 sopiva aika? Käykö sinulle, että minä käyn sillä aikaa ostoksilla, kun lapset ovat sinulla? Jne. Anoppisi luultavasti vastaisi nyt sinulle, kun olet tehnyt aloitteen yhteydenpitoon välillänne. Ehkäpä anoppi ei uskalla ottaa yhteyttä sinuun, olisitko joskus antanut aihetta olettaa, ettet tykkää hänen viesteistään/soitoistaan?

Vierailija
73/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menettelisin ap:n sijassa niin, että kun mieheltä tulee viesti anopin esittämistä kysymyksistä, niin laittaisin itse anopille ystävällisen viestin: "Jaakko viestitti minulle, että olit kysynyt häneltä, tulevatko lapset luoksesi perjantaina ja kuinka kauan ovat. Ehdotuksesi perjantaista käy hyvin, kiitos! " Sitten vastaisin anopin mahdollisesti esittämiin muihinkin kysymyksiin ja esittäisin itse mielessäni olevat kysymykset, esim Onko klo 13-14 sopiva aika? Käykö sinulle, että minä käyn sillä aikaa ostoksilla, kun lapset ovat sinulla? Jne. Anoppisi luultavasti vastaisi nyt sinulle, kun olet tehnyt aloitteen yhteydenpitoon välillänne. Ehkäpä anoppi ei uskalla ottaa yhteyttä sinuun, olisitko joskus antanut aihetta olettaa, ettet tykkää hänen viesteistään/soitoistaan?

Olen joskus toiminut näin, mutta anoppi on silti sen jälkeenkin ollut vastaavissa tilanteissa yhteydessä pelkästään poikaansa. En oikein näe ratkaisuksi, että minä yrittäisin jatkuvasti omalla toiminnallani paikata anopin puutteellista tapaa kommunikoida.

On tärkeää pystyä tekemään yhteistyötä, mutta sekä työelämässä että vapaalla asiat käyvät aika raskaaksi, jos itse ottaa aina kaiken mahdollisen omille harteilleen kannettavaksi.

Vierailija
74/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suututtaa, ettei anoppi ota yhteyttä sinuun, niin ota sinä yhteyttä häneen. Miksi vastata tyhmyyteen tyhmyydellä? Taidatte olla samanlaisia jääräpäitä molemmat, sinä ja anoppisi. Tuommoisesta loukkaantumiskierteestä kärsivät vain ne lapset.

Vierailija
75/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus toiminut näin, mutta anoppi on silti sen jälkeenkin ollut vastaavissa tilanteissa yhteydessä pe

Joo eri juttu, jos anopoi edelleen ohittaa sinut...

Vierailija
76/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suututtaa, ettei anoppi ota yhteyttä sinuun, niin ota sinä yhteyttä häneen. Miksi vastata tyhmyyteen tyhmyydellä? Taidatte olla samanlaisia jääräpäitä molemmat, sinä ja anoppisi. Tuommoisesta loukkaantumiskierteestä kärsivät vain ne lapset.

Olen joskus aiemmin toiminut näin, mutta alkaa vähitellen tulla mitta täyteen. Ei tässä ole oikein mitään mieltä, jos yhteydenpito on toistuvasti näin vaikeaa.

Vierailija
77/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei voi voittaa.

Sovi poikasi kanssa lastenlasten hoitamisesta. Miniällä menee herne nenään kun hän ei ole joka asian päällä ja valittaa vauvapalstalla.

Sovi miniän kanssa lastenlasten hoitamisesta. Miniällä menee hermo kun kaikki on hänen vastuullaan ja anoppi soittelee hänelle eikä pojalleen. Vauvapalsta taas laulaa.

Vierailija
78/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla ollut tätä että anoppi saattaa laittaa työreissussa olevalle miehelle viestiä tulevatko lapset tänään sinne välipalalle jne. ja sitten mies välittää näitä viestejä sulle tiedoksi kuljetusta varten?

No ei oo! Mistä takahikiältä ootta? Paa ukkos aisoihin ja lakkaa toimimasta välikäsien kautta. Ukolles terveisiä: kasva aikuiseksi!

Vierailija
79/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ei voi voittaa.

Sovi poikasi kanssa lastenlasten hoitamisesta. Miniällä menee herne nenään kun hän ei ole joka asian päällä ja valittaa vauvapalstalla.

Sovi miniän kanssa lastenlasten hoitamisesta. Miniällä menee hermo kun kaikki on hänen vastuullaan ja anoppi soittelee hänelle eikä pojalleen. Vauvapalsta taas laulaa.

Mitä sinä ehdotat ratkaisuksi? Käsittääkseni tänne saa kirjoittaa tällaistakin aiheista. On ihan vapaaehtoista tulla lukemaan aloituksia.

Vierailija
80/148 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on semmosiakin anoppeja olemassa, rasittavia.

Läpi paistaa se kuinka yrittävät perhettä määrätä kaikin keinoin.

Kuuntelen joskus kahta yli 60 v naista joista molemmilla yli 40 v.pojat joilla vaimot ja lapsia..sieltä nousee se oma poika esiin, kuin korokkeelle ja eivät edes tajua sitä itse.Molemmat ainoita lapsia.

Kyllä se paistaa sisarussuhteissakin. Mieheni sisko ei edes tervehi lapsiamme, mikäli mieheni ei oo mukana. Mieheni kävelee nykyään ohi. Kunnioittaa vaimoaan ja lapsiaan. Anoppi vainaa ei tuohon kyenny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä