Anoppi sopii kaiken lapsenlapsiin liittyvän miehen kanssa
Anoppi toivoo, että lapsenlapsia vietäisiin sinne, mutta ei ikinä yritä sopia asioita muuten kuin miehen kanssa. Tämä silloinkin vaikka mies ei olisi muun perheen kanssa lomalla. Ajattelin etten jatkossa itse kuljeta lapsia anopin luokse, jos mun kanssa ei mistään ole sovittu.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Anopit tekevät aina kaiken väärin, joten olen antanut pojan perheen elää omaa elämäänsä heidän omalla tavallaan, ei se ole minulta pois. Tästä tosin seuraa se, että poikaa perheineen ei kutsuta serkkujensa häihin tai mummon synttäreille, kun "eihän ne ole meidän kanssa tekemisissä". Totta, koskaan ei nähdä missään kekkereillä edes epävirallisesti, vaikka suku muuten pitää yhtä.
Mutta ei tupata, kun ei tykätä.
Minkälainen äiti ei kutsu yhtä lapsistaan synttereilleen, koska on päättänyt, että lapsen puoliso ei hänestä pidä? Aikuinen kestää hieman epämukavuutta, eikä ikinä hylkää lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina syy on anopin jos miniä ei siedä anoppiaan? Omissa asenteissa ei vikaa?
Tässähän miniä haluaa olla anopin kanssa tekemisissä. Anoppi jostain syystä kursailee. Minusta on ihan ok, että anoppi ensisijaisesti pitää poikaansa lasten huoltajana, mutta kyllä kun pyydetään sopimaan miniän kanssa, sen pitäisi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
1. Anoppi soittaa pojalleen.
2. Ko. poika soittaa vaimolleen.
3. Miniä soittaa anopille ja lyö lukkoon asiat.
Mikä tässä on ongelma?
Tuossa kirjoittaa puhelinoperaattorin edustaja. Yhden soiton sijaan tulee enemmän rahaa, jos soittoja on kolme.
Viesti mieheltä äidille: olen työreissussa, ole yhteydessä Minnaan.
Vierailija kirjoitti:
Viesti mieheltä äidille: olen työreissussa, ole yhteydessä Minnaan.
Ei mene perille. Mies vaikuttaa sitten lopulta väsyvän tilanteeseen ja alkaa vastailla anopille "katsellaan koska nähtäisiin" jne. ja kaikki jää sitten auki.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on semmosiakin anoppeja olemassa, rasittavia.
Läpi paistaa se kuinka yrittävät perhettä määrätä kaikin keinoin.
Kuuntelen joskus kahta yli 60 v naista joista molemmilla yli 40 v.pojat joilla vaimot ja lapsia..sieltä nousee se oma poika esiin, kuin korokkeelle ja eivät edes tajua sitä itse.Molemmat ainoita lapsia.
Oma lapsi on aina oma, miniästä ei tule koskaan omaa koska ei ole samaa vertakaan. On vaan poikamme kaveri tai mikä lie. Miniällä on omat vanhempansa.
Miniä ei koskaan muutenkaan vaivaudu puhumaan mitään, vääntelee vaan pojallemme naamaa kahvipöydässä tekojemme ja puheiden mukaan. Pilaa perhejuhlat ilkeilemällä. Ei tee mieli olla yhteydessä.
Jos se anoppi jatkaa miehen pommittamista kyselyillä, miksi mies ei sano tiukasti "en tiedä, en ole kotona, olen työreissussa, kysy 'Marjalta'." Ja jos jankkaus jatkuu, vastaa vain "kysy suoraan 'Marjalta'". ja seuraaviin viesteihin ei sitten enää vastata.
Jos anoppi ei opi, oma häpeänsä.
Ymmärrän lähtökohtaisesti sen, että isovanhempi kysyy aina omalta lapseltaan ensisijaisesti, mutta pitäisi myös tajuta olla yhteydessä siihen lapsen puolisoon, jos näin pyydetään (tapauskohtaisesti).
Vierailija kirjoitti:
Jos se anoppi jatkaa miehen pommittamista kyselyillä, miksi mies ei sano tiukasti "en tiedä, en ole kotona, olen työreissussa, kysy 'Marjalta'." Ja jos jankkaus jatkuu, vastaa vain "kysy suoraan 'Marjalta'". ja seuraaviin viesteihin ei sitten enää vastata.
Jos anoppi ei opi, oma häpeänsä.
Ymmärrän lähtökohtaisesti sen, että isovanhempi kysyy aina omalta lapseltaan ensisijaisesti, mutta pitäisi myös tajuta olla yhteydessä siihen lapsen puolisoon, jos näin pyydetään (tapauskohtaisesti).
Jotkut miniät voi olla todella ilkeitä ja käyttää valtaa ihan ilkeyttään ilman aihetta että saa kyykyttää anoppia, tämänkin olen kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut tätä että anoppi saattaa laittaa työreissussa olevalle miehelle viestiä tulevatko lapset tänään sinne välipalalle jne. ja sitten mies välittää näitä viestejä sulle tiedoksi kuljetusta varten?
Ei mitenkään vakiona. Laittakaa pystyyn anopin, appiukon ja miehen kanssa yhteinen Whatsapp-ryhmä ja sinne kaikki tällaiset viestit.
Onhan se nyt selvä, että jos sinun oletetaan kuskaavan, niin sinun kanssasi myös asia sovitaan. Tuo on hankalaa myös ja ennen kaikkea miehellesi, kun on välikätenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut tätä että anoppi saattaa laittaa työreissussa olevalle miehelle viestiä tulevatko lapset tänään sinne välipalalle jne. ja sitten mies välittää näitä viestejä sulle tiedoksi kuljetusta varten?
Meillä on ja se on minusta normaalia. Mies päättää, kun on hänen suvun koskevista asioista ja minä taas omani. Näin jaetaan vastuu lapsista. Toiselle vanhemmalle vain ilmoitusluontoinen asia.
Joo, toki tämä on pääperiaate. Mutta tässä tapauksessa miniän oletetaan kuskaavan lapsia anopille. Se ei ole pelkkä ilmoitusasia, vaan pitää tietysti sopia miniän kanssa.
Jos normaalisti isä kuskaa, mutta on nyt poikkeuksellisesti työmatkalla, eikä anoppi tiedä sitä, tilanne on normaali. Mies pyytää vaimoaan tekemään asian puolestaan.
Ikävää jos aikuiset ihmiset ei osaa elää sovussa ja ollaan huono malli lapsille jotka kyllä huomaa asiat.
Miksi aina syy on anopin jos miniä ei siedä anoppiaan? Omissa asenteissa ei vikaa?