Anoppi sopii kaiken lapsenlapsiin liittyvän miehen kanssa
Anoppi toivoo, että lapsenlapsia vietäisiin sinne, mutta ei ikinä yritä sopia asioita muuten kuin miehen kanssa. Tämä silloinkin vaikka mies ei olisi muun perheen kanssa lomalla. Ajattelin etten jatkossa itse kuljeta lapsia anopin luokse, jos mun kanssa ei mistään ole sovittu.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija 84: kuka niitä lapsenlapsia haluaa tavata? Yleensä se joka jotain haluaa, on myös valmis tekemään jotain asian eteen.
Ei kait anoppi voi yksipuolisesti päättää haluaako tavata lapsenlapsiaan vai ei, kyllä siihen suurimmassa osassa tarvitaan lasten vanhemman suostumus.
Ja kyllä elämän täytyy olla todella vaikeaa, jos kaikki tapahtuu noin kirjaimellisesti.
No pitäisikö se suostumus sitten pyytää suoraan eikä olla yhteydessä välikäsien kautta, jos haluaa että ne lapset omaan pihaan jonkun kyydissä ilmestyvät?
Mieskö on joku välikäsi? Eikö hän olekaan isä ja oikea vanhempi?
Onko suomi äidinkielesi? Oletko kuullut ikinä aiemmin sanaa välikäsi siinä yhteydessä, kun joku toimii tietojen välittäjänä muiden osapuolten välillä? Ellet ole, niin oli ilo päästä lisäämään tietämystäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija 84: kuka niitä lapsenlapsia haluaa tavata? Yleensä se joka jotain haluaa, on myös valmis tekemään jotain asian eteen.
Ei kait anoppi voi yksipuolisesti päättää haluaako tavata lapsenlapsiaan vai ei, kyllä siihen suurimmassa osassa tarvitaan lasten vanhemman suostumus.
Ja kyllä elämän täytyy olla todella vaikeaa, jos kaikki tapahtuu noin kirjaimellisesti.
No pitäisikö se suostumus sitten pyytää suoraan eikä olla yhteydessä välikäsien kautta, jos haluaa että ne lapset omaan pihaan jonkun kyydissä ilmestyvät?
Osaatko sinä teleportata toiselta puolelta maailmaa kuljettamaan lapsia jonnekin?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä asioita anopin kanssa pitää sopia. Meillä lasten asiat sovitaan omassa perheessä eli äiti ja isä yhdessä. Lapset hoidetaan itse ja kylään mennään normaalisti kuten ennen lapsiakin yhdessä yleensä. Ei meillä ole mitään vanhempien yli sovittavia mummon ja lapsenlapsen välisiä kahden keskeisiä juttuja. Mitä ne edes voisi olla.
Meillä lasteni mummolle oli aikoinaan erittäin tärkeää, että saisi nimenomaan viettää lasten kanssa aikaa ihan keskenään, ettei lasten vanhemmat ole paikalla. Yökyläänkin olisi pitänyt viedä täysimetyksellä oleva vauva. Siis vain se vauva.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ollutkaan juuri se täydellinen kuvio? Mies sopii ja hoitaa oman sukunsa kanssa asiat.
Ja kun tekee niin, niin sekin on perseestä.
En mä ainakaan suostuisi siihen, että mies sopii lasten menoja ja velvoittaa jostain reissun päältä minut kuskiksi kysymättä minulta, että sopiiko ajankohta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin kumpikin hoiti sopimiset omien vanhempien kanssa. Siinä oli kuitenkin se vaihe, että asia sovittiin myös omassa kodissa.
Reissun päältä on työlästä sopia asioita kotona olevien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä asioita anopin kanssa pitää sopia. Meillä lasten asiat sovitaan omassa perheessä eli äiti ja isä yhdessä. Lapset hoidetaan itse ja kylään mennään normaalisti kuten ennen lapsiakin yhdessä yleensä. Ei meillä ole mitään vanhempien yli sovittavia mummon ja lapsenlapsen välisiä kahden keskeisiä juttuja. Mitä ne edes voisi olla.
Meillä lasteni mummolle oli aikoinaan erittäin tärkeää, että saisi nimenomaan viettää lasten kanssa aikaa ihan keskenään, ettei lasten vanhemmat ole paikalla. Yökyläänkin olisi pitänyt viedä täysimetyksellä oleva vauva. Siis vain se vauva.
Näistä olen lukenut, mutta oudolta kuulostaa. Mikä tossa on motiivi? Jotenkin hälytyskellot soi. Meillä meni pitkään, että anoppi ymmärsi lastenlasten olevan ihmisiä ja sukulaisia siinä missä muutkin eikä heihin ole mitään erityisoikeuksia tai velvollisuuksia ja vaatimuksia, missä me olisimme yhtä suurta perhettä. Ei käytöksen ja suhteiden tarvitse muuttua mihinkään, kun vauva syntyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä olen lukenut, mutta oudolta kuulostaa. Mikä tossa on motiivi? Jotenkin hälytyskellot soi. Meillä meni pitkään, että anoppi ymmärsi lastenlasten olevan ihmisiä ja sukulaisia siinä missä muutk
Ei tarvitse, mutta kyllä ne usein oikeasti muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei vastaa äidilleen että Sovi Minnan kanssa, minä olen reissussa? Meilläkin mies pääsääntöisesti sopii asiat äitinsä kanssa ja minä taas hoidan yhteydenpidon oman sukuni kanssa. Tarvittaessa sitten viesteilen anopin kanssa jos asia on kätevämpi hoitaa niin.
Minusta tuntuu ettei anoppi oikein ymmärrä miehen kehotuksia sopia asioista suoraan. Voi tietysti olla jotain ongelmia muistin kanssa eikä jää kunnolla mieleen, että miehellä on niitä työreissuja.
Jos oikeasti on muistiongelmaa, niin ei niitä lapsia mummon hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä olen lukenut, mutta oudolta kuulostaa. Mikä tossa on motiivi? Jotenkin hälytyskellot soi. Meillä meni pitkään, että anoppi ymmärsi lastenlasten olevan ihmisiä ja sukulaisia siinä missä muutk
En tiedä muista, mutta tuo mummo on muutenkin hyvin rajaton. Mielellään ylistää omaa erinomaisuuttaan. Lisäksi olisi hyvä syy kitistä seuraneideille, kuinka ei jaksaisi hoitaa, mutta nuoripari ei ilman HÄNEN apua selviä.
Oli kyllä muitakin ongelmia samaisen mummon kanssa. Lapset on jo koululaisia, tämän mummin luona eivät ole olleet yökylässä. Ei yksin eikä vanhempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No mites aloittajan äiti eli miehen anoppi. Hoitaako lapsia koskevat asiat tyttärensä kanssa vai lasten isän kanssa?
Kummankin kanssa hoitaa. Välillä tapailevat ihan kahdestaan illallisellakin yms. äitini luona.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites aloittajan äiti eli miehen anoppi. Hoitaako lapsia koskevat asiat tyttärensä kanssa vai lasten isän kanssa?
Kummankin kanssa hoitaa. Välillä tapailevat ihan kahdestaan illallisellakin yms. äitini luona.
ap
Tuo ei ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse menettelisin ap:n sijassa niin, että kun mieheltä tulee viesti anopin esittämistä kysymyksistä, niin laittaisin itse anopille ystävällisen viestin: "Jaakko viestitti minulle, että olit kysynyt häneltä, tulevatko lapset luoksesi perjantaina ja kuinka kauan ovat. Ehdotuksesi perjantaista käy hyvin, kiitos! " Sitten vastaisin anopin mahdollisesti esittämiin muihinkin kysymyksiin ja esittäisin itse mielessäni olevat kysymykset, esim Onko klo 13-14 sopiva aika? Käykö sinulle, että minä käyn sillä aikaa ostoksilla, kun lapset ovat sinulla? Jne. Anoppisi luultavasti vastaisi nyt sinulle, kun olet tehnyt aloitteen yhteydenpitoon välillänne. Ehkäpä anoppi ei uskalla ottaa yhteyttä sinuun, olisitko joskus antanut aihetta olettaa, ettet tykkää hänen viesteistään/soitoistaan?
Olen joskus toiminut näin, mutta anoppi on silti sen jälkeenkin ollut vastaavissa tilanteissa yhteydessä pe
No itse en veisi lasta hoitoon, jos kommunikointi ei toimisi. Olisi outoa viedä ja hakea lapsia, jos toinen ei käytännössä puhuoso minulle. Haluan myös tietää lapseni kuulumiset, ovatko syöneet, ovatko käyttäytyneet ok, kuten kuka tahansa normaali vanhempi haluaa tietää.
Lapsia en hoida välimatkankaan takia mutta poikani suutahti jostain ja hyvin viileää yhteyttä monta vuotta. En sitten häirinnyt heitäkään, lapsia muistin etänä kuten muitakin lastenlapsiani, samanarvoisesti. Miniä rupesi sitten pitämään yhteyttä, laittelemaan kuvia ja hänen kanssaan vaihdetaan kuulumisia. Jopa totesi kerran että sinähän ootkin ihan kiva ja lapset tykkää. Sen verran toki nähtykin.
Mitäs anopinvihaajat sanoo tästä asetelmasta?
Täähän on just jees. Kumpikin pitää oman sukunsa aisoissa. Ettei olis miehen kommunikointi ongelma tässä? Lopettaa lupailun että sinä tuot ja vie itse ne kersat sinne mummolaan.
Anopit tekevät aina kaiken väärin, joten olen antanut pojan perheen elää omaa elämäänsä heidän omalla tavallaan, ei se ole minulta pois. Tästä tosin seuraa se, että poikaa perheineen ei kutsuta serkkujensa häihin tai mummon synttäreille, kun "eihän ne ole meidän kanssa tekemisissä". Totta, koskaan ei nähdä missään kekkereillä edes epävirallisesti, vaikka suku muuten pitää yhtä.
Mutta ei tupata, kun ei tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ollutkaan juuri se täydellinen kuvio? Mies sopii ja hoitaa oman sukunsa kanssa asiat.
Ja kun tekee niin, niin sekin on perseestä.
En mä ainakaan suostuisi siihen, että mies sopii lasten menoja ja velvoittaa jostain reissun päältä minut kuskiksi kysymättä minulta, että sopiiko ajankohta vai ei.
Eikö sun ukkos osaa kysyä sun mielipidettä? Vai eikö sitä vaan kiinnosta?
ok
mitä sä haluat meidän tekevän asialle?
Vierailija kirjoitti:
Täähän on just jees. Kumpikin pitää oman sukunsa aisoissa. Ettei olis miehen kommunikointi ongelma tässä? Lopettaa lupailun että sinä tuot ja vie itse ne kersat sinne mummolaan.
Niin että ap vie lapset anopin luo siihen kellonaikaan, jonka anoppi on ilmoittanut ap:n miehelle ja hakee siihen aikaan kun mummo ilmoittaa ap:n miehelle hakuajaksi. Sitten ap ja anoppinsa eivät puhu mitään siinä samalla kun ap vie ja hakee omia lapsiaan. Ap ei voi soittaa anopille esimerkiksi kauppareissulla, että ovatkohan lapset syöneet mitään (ostaako heille nopeaa syötävää) vaan tämä pitää sitten miehen kautta kysyä vaikka se mies olisi 1000km päässä ja ap ja anoppinsa kohtaavat kasvotusten.
Hirveen tervettä niille lapsillekin mennä mummolaan, kun mummo pitää heidän äidille ihmeellistä mykkäkoulua ja leikkii kuuroa kun tämä tervehtii.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia en hoida välimatkankaan takia mutta poikani suutahti jostain ja hyvin viileää yhteyttä monta vuotta. En sitten häirinnyt heitäkään, lapsia muistin etänä kuten muitakin lastenlapsiani, samanarvoisesti. Miniä rupesi sitten pitämään yhteyttä, laittelemaan kuvia ja hänen kanssaan vaihdetaan kuulumisia. Jopa totesi kerran että sinähän ootkin ihan kiva ja lapset tykkää. Sen verran toki nähtykin.
Mitäs anopinvihaajat sanoo tästä asetelmasta?
Luultavasti pojallasi on syynsä pitää sinut loitolla.