Anoppi sopii kaiken lapsenlapsiin liittyvän miehen kanssa
Anoppi toivoo, että lapsenlapsia vietäisiin sinne, mutta ei ikinä yritä sopia asioita muuten kuin miehen kanssa. Tämä silloinkin vaikka mies ei olisi muun perheen kanssa lomalla. Ajattelin etten jatkossa itse kuljeta lapsia anopin luokse, jos mun kanssa ei mistään ole sovittu.
Kommentit (148)
Onko muilla ollut tätä että anoppi saattaa laittaa työreissussa olevalle miehelle viestiä tulevatko lapset tänään sinne välipalalle jne. ja sitten mies välittää näitä viestejä sulle tiedoksi kuljetusta varten?
Niitä on semmosiakin anoppeja olemassa, rasittavia.
Läpi paistaa se kuinka yrittävät perhettä määrätä kaikin keinoin.
Kuuntelen joskus kahta yli 60 v naista joista molemmilla yli 40 v.pojat joilla vaimot ja lapsia..sieltä nousee se oma poika esiin, kuin korokkeelle ja eivät edes tajua sitä itse.Molemmat ainoita lapsia.
No eikö se just ole ideaali tilanne? Sitähn täällä monet ovat toivoneet. Että mies hoitaa kaikki asiat omien sukulaistensa kanssa. Ja vaimo omiensa.
Vierailija kirjoitti:
No eikö se just ole ideaali tilanne? Sitähn täällä monet ovat toivoneet. Että mies hoitaa kaikki asiat omien sukulaistensa kanssa. Ja vaimo omiensa.
Jos tuo olisi ideaalitilanne, tuskin tätä aloitusta olisi tehty. Jos haluaa jonkun lapsenlapsiaan kuljettavan kylään, kannattaa varmaan yrittää järjestää kuljetus sen henkilön kanssa, joka on lasten kanssa kotona ja jolla on päiväohjelma tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tätähän tällä palstalla juuri toitotetaan parhaaksi ratkaisuksi. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa myöskään, kun joku miniä valittaa siitä, että anoppi on yhteydessä häneen eikä poikaansa.
Näköjään niin tai näin, niin aina se on väärin päin.
Meilläkin kumpikin hoiti sopimiset omien vanhempien kanssa. Siinä oli kuitenkin se vaihe, että asia sovittiin myös omassa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut tätä että anoppi saattaa laittaa työreissussa olevalle miehelle viestiä tulevatko lapset tänään sinne välipalalle jne. ja sitten mies välittää näitä viestejä sulle tiedoksi kuljetusta varten?
Miksi lapset menee välipalalla miehen luo kun hän on työreissussa?
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen joskus kahta yli 60 v naista joista molemmilla yli 40 v.pojat joilla vaimot ja lapsia..sieltä nousee se oma poika esiin, kuin korokkeelle ja eivät edes tajua sitä itse.Molemmat ainoita lapsia.
Äitinä ihmettelen, miksi kaikki lasta koskevat asiat pitää äitien päättää ja sitten valitetaan, kuinka kaiken joutuu tekemään yksin ja ollaan niin väsyneitä.
Meillä mies on tasavertainen huoltaja ja päättäjä, siinä missä minä äitinä, eikä tarvitse kysyä minulta lupaa, kun mies ei onneksi ole holhouksen alainen ja vajaaälyinen, vaan vastuullinen aikuinen ja vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tätähän tällä palstalla juuri toitotetaan parhaaksi ratkaisuksi. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa myöskään, kun joku miniä valittaa siitä, että anoppi on yhteydessä häneen eikä poikaansa.
Onko koskaan käynyt mielessä sellainen vallankumouksellinen ajatus, ettei joka tilanteeseen välttämättä sovi sama toimintamalli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan samaa olen lukenut täältä ketju toisensa perään. Että itsekin olisin nyt ensisijaisesti yhteydessä poikaani jos jotain asiaa olisi. Miniälle soittaminen olisi se ihan kaikkein pahin ja törkein teko.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ja se on minusta normaalia. Mies päättää, kun on hänen suvun koskevista asioista ja minä taas omani. Näin jaetaan vastuu lapsista. Toiselle vanhemmalle vain ilmoitusluontoinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko koskaan käynyt mielessä sellainen vallankumouksellinen ajatus, ettei joka tilanteeseen välttämättä sovi sama toimintamalli?
Ei tälle palstalle mitkään kompromissit sovi. Ei ole kuin musta ja valkoinen.
(itsehän en ole tätä mieltä, kirjoitin vain yleisen palstatotuuden)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitinä ihmettelen, miksi kaikki lasta koskevat asiat pitää äitien päättää ja sitten valitetaan, kuinka kaiken joutuu tekemään yksin ja ollaan niin väsyneitä.
Meillä mies on tasavertainen huoltaja ja päättäjä, siinä missä minä äitinä, eikä tarvitse kysyä minulta lupaa, kun mies ei onneksi ole holhouksen alainen ja vajaaälyinen, vaan vastuullinen aikuinen ja vanhempi.
Hienoa jos teillä on kummallakin lomien ja työmatkojen aikana koko loppuperheen päiväohjelma kummallakin hyvin tiedossa, että pystytte aina toisen puolesta lupaamaan milloin lapset voi isovanhemmille kuskata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan samaa olen lukenut täältä ketju toisensa perään. Että itsekin olisin nyt ensisijaisesti yhteydessä poikaani jos jotain asiaa olisi. Miniälle soittaminen olisi se ihan kaikkein pahin ja törkein teko.
Pojan pitää olla sen verran järjissään, että kysyy puolisoltaan, että onko ok. Etenkin kun on itse reissussa eikä pysty osallistumaan.
Näin meillä toimitiin, oli sitten kyse minun tai puolison vanhemmista. Toimi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojan pitää olla sen verran järjissään, että kysyy puolisoltaan, että onko ok. Etenkin kun on
Jos mies vastaa ok, tulee lisäviestiä syövätkö lapset lämpimiä leipiä, jääkö Minnakin (eli minä) sinne, ovatko lapset illalliseen asti jne. Huomattavan hankalaa sopia kaikki välikäden kautta.
Yrittääkö anoppi vähentää sinun kuormitusta vai onko tavoitteena nähdä lapsia ilman sinua? Jos kyseessä on anopin oma hassu tapa huomioida sinua, niin ottaisin puheeksi suoraan, että voisi sinun kautta yhteydessä kun mies tekee enemmän reissuja ym. Lämpimästi ehdottaa tätä.
Jos taas kyse on siitä, että anoppi ei halua tavata lapsia niin että sinä olet paikalla niin se kuulostaa hyvin epäterveeltä lähestymistavalta lapsenlapsiin ja ehkä asiasta olisi hyvä jutella ihan vaan parisuhteen sisällä, että miten haluatte tähän reagoida.
Itselläni ei kävisi mielessäkään, etten suostuisi tapaamaan sukulaislasta vain ilman äidin läsnäoloa. Eikä sellaiseen pidä suostua oli kyseessä sitten mummi, kummi tai naapurin Pertti. Kyllä lapsen suhde vanhempiin (molempiin) pitää aina tunnustaa ja sisäistää. Jos ei kykene olemaan vanhemman kanssa tekemisissä niin sitten pitää hyväksyä, ettei suhde lapseenkaan sukulaisena pääse muodostumaan. Lapsi kuitenkin liittää suvun perheeseen kuuluvaksi kehäksi tavallaan. Ystäväsuhteet ovat tästä erillään, mutta äärimmäisen harvoin lapsi haluaa muodostaa erillistä suhdetta aikuiseen, joka ei halua olla missään tekemisissä tämän vanhemman kanssa. Toki traumatapaukset erikseen.
No mites aloittajan äiti eli miehen anoppi. Hoitaako lapsia koskevat asiat tyttärensä kanssa vai lasten isän kanssa?
Ihan miten vaan.