Anoppi sopii kaiken lapsenlapsiin liittyvän miehen kanssa
Anoppi toivoo, että lapsenlapsia vietäisiin sinne, mutta ei ikinä yritä sopia asioita muuten kuin miehen kanssa. Tämä silloinkin vaikka mies ei olisi muun perheen kanssa lomalla. Ajattelin etten jatkossa itse kuljeta lapsia anopin luokse, jos mun kanssa ei mistään ole sovittu.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut tätä että anoppi saattaa laittaa työreissussa olevalle miehelle viestiä tulevatko lapset tänään sinne välipalalle jne. ja sitten mies välittää näitä viestejä sulle tiedoksi kuljetusta varten?
Miksi lapset menee välipalalla miehen luo kun hän on työreissussa?
Nyt panit parastasi 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on semmosiakin anoppeja olemassa, rasittavia.
Läpi paistaa se kuinka yrittävät perhettä määrätä kaikin keinoin.
Kuuntelen joskus kahta yli 60 v naista joista molemmilla yli 40 v.pojat joilla vaimot ja lapsia..sieltä nousee se oma poika esiin, kuin korokkeelle ja eivät edes tajua sitä itse.Molemmat ainoita lapsia.
Äitinä ihmettelen, miksi kaikki lasta koskevat asiat pitää äitien päättää ja sitten valitetaan, kuinka kaiken joutuu tekemään yksin ja ollaan niin väsyneitä.
Meillä mies on tasavertainen huoltaja ja päättäjä, siinä missä minä äitinä, eikä tarvitse kysyä minulta lupaa, kun mies ei onneksi ole holhouksen alainen ja vajaaälyinen, vaan vastuullinen aikuinen ja vanhempi.
No mitenkäs kuskaukset, jos reissutyössä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaikutat hankalalta. En haluaisi sopia sinun kanssa mistään. -Anoppi
No jos tuollainen on niin hankalaa ettei miniän kanssa voi olla tekemisissä niin hyväksyy sitten, että turha on olla miniän lastenkaan kanssa tekemisissä.
Miksi miniä ei voi olla yhteydessä anoppiin ja olla se fiksumpi osapuoli?
Ymmärrän näitä anoppeja. Yleensä he hoitavat asioitaan mieluimmin oman lapsensa kautta, koska välit läheisimmät ja suhde pitkä, toisin kuin lapsen puolison.
Näin teen itsekin omiin aikuisiin lapsiin, jos jotakin asiaa heidän puolisoille. Kovin hankalalta kuulostaa, luojalle kiitos vielä ei ole lastenlapsia ja tarpeeksi hajurakoa. Minusta ongelma on AP. itsellä ja miehellä. Miksi ap. ei voi itse soittaa, vaan odottaa valmista? Miksi hän on anopin yläpuolella?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mies sopii lasten asioita ohi vaimonsa ja nakittaa vaimolleen homman kertomatta siitä vaimolle.
Tämä on vaimosta anopin syy, koska anoppi on aina syyllinen. Vai olisiko se se rakas aviomies, joka ei osaa kommunikoida vaimonsa kanssa?
Anopille on sanottu miehen työmatkoista ja kehotettu olemaan silloin lasten äitiin yhteydessä, jos hän haluaa sopia jotain tekemistä lasten kanssa.
Eikö tämä ollutkaan juuri se täydellinen kuvio? Mies sopii ja hoitaa oman sukunsa kanssa asiat.
Ja kun tekee niin, niin sekin on perseestä.
Kommentoija 84: kuka niitä lapsenlapsia haluaa tavata? Yleensä se joka jotain haluaa, on myös valmis tekemään jotain asian eteen.
Eikös pslstan teema yleensä ole että kumpikin hoitaa oman sukunsa kanssa asiat. Eli kumpikaan ei puhu toisten sululaisten tai appivanhempien kanssa.
Aloitus on täsmälleen sen mukainen. Poika hoitaa keskustelut äitinsä kanssa.
Ap! Älä vastaa miehesi kautta, vaan suoraan anopille. Sama kait sille, jos mieheltäsi kysyy. Mikäli siitä huolimatta jatkaa viestittelyä miehesi kautta, on kyse vallankäytöstä. Itse päätät, ryhdytkö. Minä en suostuisi pompoteltavaksi. Sais mieheni käyttää lapsia näytillä sillon ku on maisemissa. Minulla ois muuta tekemistä tuolloin. Terveisiä lähettäisin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös pslstan teema yleensä ole että kumpikin hoitaa oman sukunsa kanssa asiat. Eli kumpikaan ei puhu toisten sululaisten tai appivanhempien kanssa.
Aloitus on täsmälleen sen mukainen. Poika hoitaa keskustelut äitinsä kanssa.
Mitä väliä miten yleensä asioita hoidetaan, jos on yksinkertaisesti tyhmää jo aikaeron takia yrittää sopia asioita jossain kaukana työmatkalla olevan ihmisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei voi voittaa.
Sovi poikasi kanssa lastenlasten hoitamisesta. Miniällä menee herne nenään kun hän ei ole joka asian päällä ja valittaa vauvapalstalla.
Sovi miniän kanssa lastenlasten hoitamisesta. Miniällä menee hermo kun kaikki on hänen vastuullaan ja anoppi soittelee hänelle eikä pojalleen. Vauvapalsta taas laulaa.
Jep. Mä olen niin kyllästynyt näihin jatkuviin valituksiin täällä joissa aina anoppi on pas.ka, teki tämä sitten niin tai näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei voi voittaa.
Sovi poikasi kanssa lastenlasten hoitamisesta. Miniällä menee herne nenään kun hän ei ole joka asian päällä ja valittaa vauvapalstalla.
Sovi miniän kanssa lastenlasten hoitamisesta. Miniällä menee hermo kun kaikki on hänen vastuullaan ja anoppi soittelee hänelle eikä pojalleen. Vauvapalsta taas laulaa.
Jep. Mä olen niin kyllästynyt näihin jatkuviin valituksiin täällä joissa aina anoppi on pas.ka, teki tämä sitten niin tai näin.
Kannattaisiko sitten miettiä jotain muuta tekemistä vauvapalstalla hengailun sijaan? Itse valitset mihin aikasi käytät.
Voi kun ottaisi edes lapset kylään, niin mielelläni voisin viedä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on semmosiakin anoppeja olemassa, rasittavia.
Läpi paistaa se kuinka yrittävät perhettä määrätä kaikin keinoin.
Kuuntelen joskus kahta yli 60 v naista joista molemmilla yli 40 v.pojat joilla vaimot ja lapsia..sieltä nousee se oma poika esiin, kuin korokkeelle ja eivät edes tajua sitä itse.Molemmat ainoita lapsia.
Äitinä ihmettelen, miksi kaikki lasta koskevat asiat pitää äitien päättää ja sitten valitetaan, kuinka kaiken joutuu tekemään yksin ja ollaan niin väsyneitä.
Meillä mies on tasavertainen huoltaja ja päättäjä, siinä missä minä äitinä, eikä tarvitse kysyä minulta lupaa, kun mies ei onneksi ole holhouksen alainen ja vajaaälyinen, vaan vastuullinen aikuinen ja vanhempi.
No mitenkäs kuskaukset, jos reissutyössä?!
Eikö mies osaa delegoida anopin puhelua ap. tai sanoa anopille suoraan, ettei lasten vierailut sovi ohjelmaan? Puhutaanko tuossa perheessä? Ja miten tämä on anopin syy tai naapurin Peran? Vai onko vaimo ja mies molemmat mykkäkoulussa ja tarvitaan ulkopuolinen viestin viejä? Eihän anoppi edes päätä vierailusta.
Meillä mies olisi kertonut äidilleen, ettei nyt vierailut sovi, koska matkalla tai sopikaa keskenään lasten äidin ja anopin kanssa. Ihme soutamista ja puhumattomuutta ja anopin syyllistämistä ap. llä.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut tätä että anoppi saattaa laittaa työreissussa olevalle miehelle viestiä tulevatko lapset tänään sinne välipalalle jne. ja sitten mies välittää näitä viestejä sulle tiedoksi kuljetusta varten?
Tässä esimerkissä myös mies on ongelma. Sanot suoraa miehelle, että pyytää anoppia sopimaan asiasta sinun kanssasi tai muuten ei tapahdu mitään. Saman voi sanoa anopille.
Ai nyt anoppi ohittaa miniän jos hoitaa asioita poikansa kanssa ja kautta. Siis hei, ei teidän oikeasti tarvitse vihata miehenne äitiä noin katkerasti. Teillä on ihan eri asema miehenne elämässä. Anoppi on äiti, sinä olet vaimo! Anoppi ei edes voi valita. Hän on poikansa äiti loppuun asti. Miniä sen sijaan on pojan kanssa vapaaehtoisesti ja voi vaikka erota jos alkaa tympimään. Ihan turhaan kehittelette riitaa ja valatataistelua.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija 84: kuka niitä lapsenlapsia haluaa tavata? Yleensä se joka jotain haluaa, on myös valmis tekemään jotain asian eteen.
Ei kait anoppi voi yksipuolisesti päättää haluaako tavata lapsenlapsiaan vai ei, kyllä siihen suurimmassa osassa tarvitaan lasten vanhemman suostumus.
Ja kyllä elämän täytyy olla todella vaikeaa, jos kaikki tapahtuu noin kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kait anoppi voi yksipuolisesti päättää haluaako tavata lapsenlapsiaan vai ei, kyllä siihen suurimmassa osassa tarvitaan lasten vanhemman suostumus.
Ja kyllä elämän täytyy olla todella vaikeaa, jos kaikki tapahtuu noin kirjaimellisesti.
No pitäisikö se suostumus sitten pyytää suoraan eikä olla yhteydessä välikäsien kautta, jos haluaa että ne lapset omaan pihaan jonkun kyydissä ilmestyvät?
Voivoi, vaikeeta on elämä, jos tämmösestä elämä kaatuu. Typeryksiä on, varmasti jokaisen tuttavapiirissä joku. Toimii itse toisin ja fiksummin, eikä ota murhetta tuommoisten "kuka kenellekin soittaa"-ihmisten typeryyksistä. Soittaa itse sille typerykselle ja sooii asian kerrallaan, loukkantumatta. Eiköhän se toinenkin jossain vaiheessa väsy ja ymmärrä ottaa yhteyden suoraan sinuun, kun tarvis. Kun et vaan provosoidu käyttäytymään samoin kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Voivoi, vaikeeta on elämä, jos tämmösestä elämä kaatuu. Typeryksiä on, varmasti jokaisen tuttavapiirissä joku. Toimii itse toisin ja fiksummin, eikä ota murhetta tuommoisten "kuka kenellekin soittaa"-ihmisten typeryyksistä. Soittaa itse sille typerykselle ja sooii asian kerrallaan, loukkantumatta. Eiköhän se toinenkin jossain vaiheessa väsy ja ymmärrä ottaa yhteyden suoraan sinuun, kun tarvis. Kun et vaan provosoidu käyttäytymään samoin kuin hän.
No kun ei ymmärrä. Yhtä hankalaa on ollut vuosien ajan. Olen tähän ihan loppu.
Niin siis mies sopii lasten asioita ohi vaimonsa ja nakittaa vaimolleen homman kertomatta siitä vaimolle.
Tämä on vaimosta anopin syy, koska anoppi on aina syyllinen. Vai olisiko se se rakas aviomies, joka ei osaa kommunikoida vaimonsa kanssa?