Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Et voi koskaan tietää mitä toinen ihminen käy läpi ja millaista taakkaa kantaa!

Vierailija
22.10.2025 |

Ikinä et voi tietää millaista "taakkaa" toinen ihminen kantaa ja mitä elämässään käy läpi. Mieti ennen kuin ilkeilet!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaille juoruilijoille ei edes kaikkea kerrota.

Vierailija
2/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Ei voi tietää mikä johtuu mistäkin. Joku on voinut sairastua, menettää läheisen yllättäen, yllättävä ero tai kaikki nämä samaan aikaan. Kroppa voi oireilla väsymyksenä, muistikatkoksina, aivosumuna. Kaikki eivät itke tai ole näkyvästi ahdistuneita, eivätkä kerro avoimesti mitä on tapahtunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Moni ei muista sitä, että ihminen on enemmän kuin hänelle näkyvä ulkokuori.

Hyvä harjoitus: esim. kadulla tai bussissa huomioi joku muu ihminen vierelläsi.

- Keskity ajattelemaan, että yhtälailla kuin sinulla, hänellä on monimutkainen historia takanaan, on rakkauksia, traumoja jne.

- Hän on menossa jonnekin kuten sinäkin, ehkä työpaikan kokonaiseen maailmaan ja jonkin alan erityisosaamisen pariin. Ja häntä odottaa yhtä tärkeä koti, kuin sinua.

- Hänellä on haaveita ja pelkoja, kuten sinullakin.. No tätä voisi jatkaa vaikka kuinka, pointtina sisäistää, että jokainen on erityinen, et vain tunne tarinaansa. 

Vierailija
4/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä moni ilkeilee toiselle ihmiselle siitä huolimatta, vaikka tietäisikin, millaisia taakkoja toinen ihminen kantaa.

Nykyään kyseinen ilkeily on vaan lisääntynyt, ja itse olen ajatellut sen kumpuavan ilkeilijän omista ongelmista ja tietyistä kateellisuus/ katkeruustuntemuksistaan.  

Onneksi ihmisellä on vapautensa valita tietyissä tapauksissa, kenen ilkeilyn kohteeksi suostuu.  Jos aina jutustelut johtavat jonkun ihmisen kanssa "viistoon" ja oman mielensä pahoinvointikohtaukseen kannattaa välttää sellaisen ilkeilijän kohtaamista!

Vierailija
5/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, ei kiinnosta kuin omat ja läheisimpien murheet.

Vierailija
6/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap kanssasi täysin samaa mieltä. Kylmäävää, miten moni ajattelee toisten ihmisten olevan npc:itä tai mitättömiä sivuosan esittäjiä. 

Vierailija
7/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. 

Sain siitä hyvän muistutuksen kun tiuskaisin vastauksen työkaverille, joka kysyi samaa naurettavan simppeliä asiaa kolmatta kertaa samana päivänä. Sellaista asiaa minkä pitäisi olla hänelle itsestäänselvyys. Myönnän että meni hermo.

Työpäivän jälkeen hän nappasi hihastani kiinni ja pyysi sekoiluaan anteeksi. Kuulemma yöunet ovat jääneet vähäisiksi ja stressitasot ovat tapissa, siksi muisti ja normaalit kognitiot pätkivät. Hänen ja miehensä sijoitusasunnon oli vuokralainen tuhonnut kokonaan ja jättänyt jälkeensä kuolleita koiranpentuja, rottia, paskaa ja hävityksen kauhistusta. Penniäkään ei varattomalta saatu perittyä takaisin ja siivoaminen jäi työkaverin ja puolisonsa harteille. Parin viikon tauoton urakka kun kyseessä oli iso omakotitalo.

Yritän nykyään olla pitkämielinen vaikka joku työkaveri miten ärsyttäisi.

Vierailija
8/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä moni ilkeilee toiselle ihmiselle siitä huolimatta, vaikka tietäisikin, millaisia taakkoja toinen ihminen kantaa.

Nykyään kyseinen ilkeily on vaan lisääntynyt, ja itse olen ajatellut sen kumpuavan ilkeilijän omista ongelmista ja tietyistä kateellisuus/ katkeruustuntemuksistaan.  

Onneksi ihmisellä on vapautensa valita tietyissä tapauksissa, kenen ilkeilyn kohteeksi suostuu.  Jos aina jutustelut johtavat jonkun ihmisen kanssa "viistoon" ja oman mielensä pahoinvointikohtaukseen kannattaa välttää sellaisen ilkeilijän kohtaamista!

Töissä näitä on vaikea vältellä.

Vierailija
9/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Sain siitä hyvän muistutuksen kun tiuskaisin vastauksen työkaverille, joka kysyi samaa naurettavan simppeliä asiaa kolmatta kertaa samana päivänä. Sellaista asiaa minkä pitäisi olla hänelle itsestäänselvyys. Myönnän että meni hermo.

Työpäivän jälkeen hän nappasi hihastani kiinni ja pyysi sekoiluaan anteeksi. Kuulemma yöunet ovat jääneet vähäisiksi ja stressitasot ovat tapissa, siksi muisti ja normaalit kognitiot pätkivät. Hänen ja miehensä sijoitusasunnon oli vuokralainen tuhonnut kokonaan ja jättänyt jälkeensä kuolleita koiranpentuja, rottia, paskaa ja hävityksen kauhistusta. Penniäkään ei varattomalta saatu perittyä takaisin ja siivoaminen jäi työkaverin ja puolisonsa harteille. Parin viikon tauoton urakka kun kyseessä oli iso omakotitalo.

Pyysitkö sä ilkeilyä anteeksi?

Vierailija
10/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Py

En. En ilkeillyt, vaan toistin saman vastauksen vähän turhan topakasti.

Vierailija
11/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vain pystyä normaaliin elämään, ja parhaani mukaan tolkuissani olevaa esitän. Todellisuudessa kärsin tällä hetkellä pahoista mielenterveysvaivoista kaikkien viimeaikaisten liian kuormittavien tapahtumien seurauksena, mutten vain jotenkin halua kaataa (tätäkin) ystävien niskaan, saati työkavereiden tai puolituttujen. Seurauksena ihmiset saattavat ihmetellä tai jopa loukkaantua kun unohdan tässä sumussa vaikka vastata viestiin tai perun tapaamisia kun en vaan jaksa. Oma vika toki kun esitän reippaampaa kuin olen, mutta se johtuu myös siitä etten haluaisi myöntää omaa tilaani itsellenikään.

Vierailija
12/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ja monesti se jolla on juuri se raskain taakka harteilla, on seurassa vaiti eikä varsinkaan valita jokaisesta pikkuasiasta. 

Vierailija
13/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elämän vaikeudet oikeuttaa päästelemään höyryjä ja tiuskimaan työpaikalla? 

Kaikilla muillakin on huolia ja murheita eikä siitä tulisi yhtään mitään, jos kaikki antaisivat tunteiden vapaasti virrata ihan kaikkialla. Työkaverit eivät ole terapeutteja.

Vierailija
14/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja monesti se jolla on juuri se raskain taakka harteilla, on seurassa vaiti eikä varsinkaan valita jokaisesta pikkuasiasta. 

Tai verhoaa kaiken huumoriin, kuten minä. Enkä yleensäkään valita. Olen oppinut patoamaan kaiken sisälleni, koska aniharva ymmärtäisi. Valittaminen ja märehtiminen on turhaa, energiaa vievää. Syvällä sisimmässä olen täysin rikki ja luovuttanut. 

Vierailija
15/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan voi sanoa kenen taakka on se raskain. Ihmiset ovat yksilöitä, erilaisin voimavaroin. 

Vierailija
16/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uteliaille juoruilijoille ei edes kaikkea kerrota.

Epäluottamuksesta seuraa myös epäluottamusta. Samoin ulkopuoliseksi jättämisestä.

Vierailija
17/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Yritän nykyään olla pitkämielinen vaikka joku työka

Jotkut sanoo "topakasti" jatkuvasti, kun eivät siedä erilaisuutta. Topakasti sanon joskus harvoin itsekin, ilkeilijälle takaisin, kun sietoraja alkaa täyttyä.

Vierailija
18/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan voi sanoa kenen taakka on se raskain. Ihmiset ovat yksilöitä, erilaisin voimavaroin. 

Minä allekirjoitan tuon aiemman kommentin. Eli se raskainta taakkaa kantava on usein hiljaisin.

-eri

Vierailija
19/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä allekirjoitan tuon aiemman kommentin. Eli se raskainta taakkaa kantava on usein hiljaisin.

-eri

Näkökantasi on suppea. Ei kaikki puheliaatkaan kerro välttämättä raskaimmista taakoistaan. Tietyistä asioista onkin viisasta vaieta. 

Vierailija
20/24 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ei voi tietää mikä johtuu mistäkin. Joku on voinut sairastua, menettää läheisen yllättäen, yllättävä ero tai kaikki nämä samaan aikaan. Kroppa voi oireilla väsymyksenä, muistikatkoksina, aivosumuna. Kaikki eivät itke tai ole näkyvästi ahdistuneita, eivätkä kerro avoimesti mitä on tapahtunut. 

Siis aloittajalla on joku lähtöajatus. Mikähän SE on?  "Henkilölle X sanottiin rumasti" ?? (Huom. tässäkin jo oma tulkinta siitä mikä on rumaa.)

En yhtään tämmöisistä mysteerilausunnoista, joita ei alusteta mitenkään!

Jos joku esim toheloi työssä, ja siitä koituu ikäviä seuraamuksia muille, kai hän on itse halukas taustoittamaan?

Moni on liiankin innokas puhumaan omista haasteistaan ja vastoinkäymisistään. Jos joku taas puhkuu elämänpettymyksensä sisään päin, eikä näytä kuin yrmeätä/blankoa naamaa ulos päin, muut reagoivat siihen omalla tavallaan. 

Itse olen autistinen, enkä puhu asioita, jotka minua _todella_ vaivaavat kenellekään, koska sellaista henkilöä ei ole. Olen jo melkp iäkäs, ja oppinut jotenkin sätkyttelemään täällä neurotavisten keskellä. Heillä on omat pelinsä, minä en niihin osallistu. Puhun neutraalisti, mikä tosin heidän/teidän päässä kääntyy milloin miksikin. No can do.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän