Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti erosta kun isä makaa kuolinvuoteella

Vierailija
21.10.2025 |

On ehkä enää päivistä kysymys Meillä mennyt jo pidempään huonosti, mutta aiemmin mies ei ole halunnut erota. Nyt melkein heti kun isä siirrettiin saattohoito-osastolle mies ilmoitti että nyt just hänelle riitti tämä avioliitto ja hän hakee eroa vaikka yksin. Tässä sitten samalla kun suren isääni jonka kuolema on minulle iso kriisi. 

Olen järkyttynyt ja shokissa. Koen vahvaa turvattomuutta, jota olen kyllä kokenut miehen kanssa aiemminkin. Tämä vaan oli jotain niin hirveää että en ikinä olisi voinut kuvitella että tekisi minulle näin ihan jo meidän historian ja lasten takia, vaikka avioliitto olisikin myöhemmin päätynyt eroon. En vaan ymmärrä miten joku voi tehdä noin?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Primitivus erectus

Haittahormonin (testosteroni) tehokas tuottaja ja ilmentäjä. Ei kykene korkeampaan ajatteluun. Hahmottaa maailmaa oman kiihottuneisuutensa (erectus) kautta, esimerkiksi tuo nainen kiihottaa erectusta, tuo ei. Hämmentyy, kun muut eivät tee niin (primitivus). Hämmentyneisyys purkautuu väkivaltana ja haluna alistaa muita, varsinkin ihmisnaisia. Osaa muutamia sanoja, mutta ei ymmärrä niiden merkitystä. Puhe on lähinnä lajitovereiden matkimista ja epämääräistä mölinää. Leimautuu helposti toisiin uskonnollisiin tämän lajin edustajiin. Primitivus erectusta ei pidä sekoittaa ihmismieheen (Homo sapiens sapiens). Näissä ei ole muuta samaa kuin ulkoiset piirteet suurinpiirtein. Primitivus erectus pyrkii kuitenkin esiintymään ihmismiehenä. Älyn puute paljastaa sen kuitenkin nopeasti. Kaikista kontakteista Primitivus erectukseen tulee pidättäytyä kokonaan.

😁🤣

Vierailija
102/115 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös tuo ollut ihan selvä tapaus?

Vierailija
104/115 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin miehen ajoi tuohon perintö. Jos olisi hakenut eroa vasta faijan kuolemaan jälkeen, ei olisi voinut vaatia osuutta perinnöstä. Jos hakee eroa, kun faijas ei ole vielä kuollut, ja hän kuolee ennen ositusta, hän voi vaatia omaa osaansa sieltä tulevasta perinnöstä, jos ei ole suljettu pois testamentilla.

Eli ahneus esim. saa toimimaan näin.

Vierailija
105/115 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että on jättänyt eropaperin oikeuteen. Siihen loppuu perinnön vaatiminen. Kaikki muut eroon liittyvät asiat saavat olla levällään ja kesken.

Vierailija
106/115 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä on tosiaan noin paskoja, impulsiivisia. Moni mies ei ole tottunut asettumaan toisen ihmisen asemaan, ei välttämättä edes omien lastensa. Voi jopa olla ns. laukaiseva syy erolle hankaluuksissa painivassa liitossa että vaimo on muuttunut ankeammaksi isänsä kuolinvuoteella

Uskon, että tämä on totta, sillä edes provoilijat eivät keksisi tällaista. Monestihan se totuus on taruakin ihmeellisempää. True Crime dokkareissakin on sellaisia käänteitä, ettei edes leffojen tekijät keksisi niin käsittämättömiä asioita.

Niinpä. Miettikää joku Auer-hommeli Netflix-elokuvana. Ulkomailla oltaisiin että wtf, miten epäuskottavaa 😅

Vierailija
107/115 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä on tosiaan noin paskoja, impulsiivisia. Moni mies ei ole tottunut asettumaan toisen ihmisen asemaan, ei välttämättä edes omien lastensa. Voi jopa olla ns. laukaiseva syy erolle hankaluuksissa painivassa liitossa että vaimo on muuttunut ankeammaksi isänsä kuolinvuoteella

Uskon, että tämä on totta, sillä edes provoilijat eivät keksisi tällaista. Monestihan se totuus on taruakin ihmeellisempää. True Crime dokkareissakin on sellaisia käänteitä, ettei edes leffojen tekijät keksisi niin käsittämättömiä asioita.

Niinpä. Miettikää joku Auer-hommeli Netflix-elokuvana. Ulkomailla oltaisiin että wtf, miten epäuskottavaa 😅

Milloinkohan siitä tulee TV-tuotanto? 😅

Vierailija
108/115 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän ajankohdan valitsi ukko asian kertomiseen. Käsittämättömän itsekästä ja liittyy varmaan juuri siihen, että monet miehet eivät oikein kestä naisen negatiivisia tunteita, vaikka heillä ei olisi itsellään edes mitään tekemistä asian kanssa. Miehet haluavat iloa ja kepeyttä.

Olen ollut itse tilanteessa, jossa minä halusin erota ja olin juuri päättänyt kertoa miehelleni asiasta, kun hänen äitinsä yllättäen kuoli. En todellakaan siinä tilanteessa pysynyt päätöksessäni kertoa haluavani erota vaan pysyin hänen tukenaan.

Vierailija
109/115 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja nyt selvisi että kuviossa on toinen nainen. Kuulemma erilainen, joka kuuntelee ja on kiinnostunut hänestä. Ei ole samoja vikoja kuin minussa.

Isäkin tässä nukkui pois alle viikko. Samalla kun yksin hoidan isän hautajaisia ja asioita, mies ilmoittaa että muuttaa kuukauden päästä pois yhteisestä kodista ja pitää alkaa miettiä uutta kotia itselle ja lapsille. 

Kaikenlisäksi sairastuin itse samaan syssyyn vakavasti 😢

T. Ap

Ei yllätä yhtään.

Olisi heti pitänyt tajuta, että kun mies haluaa avioeron niin sanotusti puskista ja ilman sen ihmeellisempää syytä, niin silloin sillä on toinen nainen.

Tää on ollu kaikissa tapauksissa, joista olen kuullut. Ja huom. pitää toteutua nämä asiat eli eroilmoitus tulee ns. yllättäen ja ei ole mitään järkevää ja selkeää syytä. Silloin se syy on aina toinen nainen.

Tässä nyt sekoitti kaikkien pasmat tuo isäsi tilanne ja osanotto sinulle.

Ajattele nyt niin, että et edes halua tuommoista miestä, joka ei halua sinua, vaan valitsi jonkun toisen salaa selkäsi takana.

Vierailija
110/115 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
111/115 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kyllä silti että ero on ollut pitkään ilmassa. Eikä siihen koskaan ole hyvä hetki, joten sellaista on turha jäädä odottamaan.

Vierailija
112/115 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama tilanne. Sain juuri tietää lähisukulaiseni parantumattomasta syövästä. Saattohoitopaikkaa on jo haettu. Mies sanoi kylmän viileästi että häntä ei kenenkään kuolema kosketa lainkaan. Sitten sekosi ihan täysin.

Rupesi riehumaan kotona, hajotti tavaroita ja huusi törkeyksiä lasten kuullen. Huusi että haluaa erota ja sanoi ettei osallistu perheen kuluihin enää ollenkaan. Ei kuitenkaan irtisanonut itseään vuokra-asunnosta joten en voi hakea uutta asumistukea tai mitään. En saa maksettua laskuja pelkästään minun rahoillani. Olen täysin kusessa ja samalla joudun kestämään läheiseni kuoleman.

Miehet jotenkin aina ajattelevat, että he ovat jaloja ihmisiä laittaessaan omia rahojaan perheeseen ja omien lastensa elättämiseen. 

Onhan se aika jaloa kun maksaa kaikki elämisen kulut ja huvittelut vielä päälle.

Nainen vaan loisii sohvalla napostellen , muka rankkaa lastenhoitoa ja. mahdollistaa miehen uran sillä tavalla.

Vierailija
113/115 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
114/115 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se parempi nyt ilmoittaa isälleen, ettei halua olla enää suhteessa hänen kanssaan  

Vierailija
115/115 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä tilanne.

Kun minä olin nuori parikymppinen, jätti mun poikaystävä minut muutama päivä ennen synttäreitä. Ikään kuin ei olisi voinut siirtää sitä jättämispäätöstä vaikka viikolla eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme