Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti erosta kun isä makaa kuolinvuoteella

Vierailija
21.10.2025 |

On ehkä enää päivistä kysymys Meillä mennyt jo pidempään huonosti, mutta aiemmin mies ei ole halunnut erota. Nyt melkein heti kun isä siirrettiin saattohoito-osastolle mies ilmoitti että nyt just hänelle riitti tämä avioliitto ja hän hakee eroa vaikka yksin. Tässä sitten samalla kun suren isääni jonka kuolema on minulle iso kriisi. 

Olen järkyttynyt ja shokissa. Koen vahvaa turvattomuutta, jota olen kyllä kokenut miehen kanssa aiemminkin. Tämä vaan oli jotain niin hirveää että en ikinä olisi voinut kuvitella että tekisi minulle näin ihan jo meidän historian ja lasten takia, vaikka avioliitto olisikin myöhemmin päätynyt eroon. En vaan ymmärrä miten joku voi tehdä noin?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on päättänyt erota, niin ei tuossa lähiaikoina hyviä hetkiä siihen ole luvassa. Tuskin mahdottomasti parempi olisi erota juuri kun isä on kuollut, haudattu tms. Kauhea tilanne kuitenkin joka tapauksessa.

Vierailija
42/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kamala tyyppi.

Joskus ihmisistä paljastuu ihan kauheita puolia

Hyvä, että pääset eroon hänestä, vaikka se ei ehkä nyt tunnukaan  hyvältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmaan aina mahtuu psykopaatteja ja narsisteja, valitettavasti.

Vierailija
44/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioero vireille nyt heti, niin miehesi ei saa mitään isäsi perinnöstä. Jos isälläsi ei ole puolisoija poissulkevaa testamenttia, perintö lasketaan omaisuuteen joka jaetaan teidän kesken erossa

Juuri tätä olin tulossa kommentoimaan. Mies varmaan odottaisi hakemuksen jättämisen kanssa kuolinpäivän yli, mutta jos suinkin jaksat jätä oma avioerohakemus välittömästi, ennen kuin isäsi kuolee. Sitten keskity isään ja suruun.

Vierailija
45/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän lähestyvä poismeno voi olla kriisi myös miehellesi. Hän reagoi noin asiaan mitä on hautonut jo ehkä pitkään? Typerää kyllä kadota nyt kun varmasti tarvitsisit tukea. 

Jos on päättänyt päässään erota, eikai siinä nyt enää "eksää" enää ruveta tukemaan...🙄

Vierailija
46/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provot sen kuin paskentuu iltaa kohti.

0/5

Osa miehistä on tosiaan noin paskoja, impulsiivisia. Moni mies ei ole tottunut asettumaan toisen ihmisen asemaan, ei välttämättä edes omien lastensa. Voi jopa olla ns. laukaiseva syy erolle hankaluuksissa painivassa liitossa että vaimo on muuttunut ankeammaksi isänsä kuolinvuoteella

Juupa juu. On sellasia miehiä,  jotka ei vaan kestä mitään hankalaa tai ankeaa vaan lähtevät karkuun.  Näitä jotka haluavat iloisen naisen ja jos ei joskus hymyilytäkään niin sitä ei kestetä. Tai eihän nää mitään miehiä ole, vaan pelkureita joita ei kukaan fiksu nainen arvosta. 

Tämä on totta. 

Mies jättää esim kun synnytät kuolleen lapsen (lähipiirissä koettua) tai läheisesi kuolee. Mitään negatiivista ei kestetä vaan lähdetään heti iloisemman naisen matkaan, jolla ei ole vastoinkäymisiä taakkanaan.

Kukapa ei olisi kanssasi kun kaikki on hyvin ja olet onnellinen. Se, joka jää vierellesi vaikeuksista huolimatta kun olet surullinen, on ainut joka merkitsee. Muut miehet voi unohtaa. Menkööt menojaan niiden toksisten positiivisuuksiensa kera. 

Vierailija
47/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on täysi M*lkku!

Vierailija
48/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioero vireille nyt heti, niin miehesi ei saa mitään isäsi perinnöstä. Jos isälläsi ei ole puolisoija poissulkevaa testamenttia, perintö lasketaan omaisuuteen joka jaetaan teidän kesken erossa

Juuri tätä olin tulossa kommentoimaan. Mies varmaan odottaisi hakemuksen jättämisen kanssa kuolinpäivän yli, mutta jos suinkin jaksat jätä oma avioerohakemus välittömästi, ennen kuin isäsi kuolee. Sitten keskity isään ja suruun.

Kannattaa suoraan sanoa isälle, että sulkisi testamentilla aviopuolison pois. Hätätestamentti, ellei muuta ehdi.

Vierailija
49/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jotain liittyen testamenttiin, että mies mennyt rahantoivossa naimisiin, ja nyt selvisi, ettei sieltä mitään tulekkaan. koska ajoittuu samaan aikaan tuon puolison kuoleman kanssa eroaminen. ei se sun mies sua koskaan rakastanut, eikä teidän lapsia. sillä on uusi mato jo koukussa. 

Vierailija
50/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on mieheltäsi täysin tietoista ja tahallista sinun satuttamista. Halusi ns. survaista puukon selkään juuri silloin, kun olet heikoimmillasi. 

Vierailija
51/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti iskee juuri kunnon pahin hetki. On varmasti tahallista, hän nauttii tuosta. 

Vierailija
52/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän lähestyvä poismeno voi olla kriisi myös miehellesi. Hän reagoi noin asiaan mitä on hautonut jo ehkä pitkään? Typerää kyllä kadota nyt kun varmasti tarvitsisit tukea. 

Jos on päättänyt päässään erota, eikai siinä nyt enää "eksää" enää ruveta tukemaan...🙄

Normaalit ihmiset kyllä kykenevät tukemaan. Ota huomioon, että kyseessä ei ole mikään parin kuukauden teiniseurustelu, vaan heillä on lapsiakin yhdessä. On emotionaalisesti epätervettä, että isä ei kykene myötätuntoon, kun vaimo ja lapset surevat läheisen poismenoa. 

Vierailija
53/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama tilanne. Sain juuri tietää lähisukulaiseni parantumattomasta syövästä. Saattohoitopaikkaa on jo haettu. Mies sanoi kylmän viileästi että häntä ei kenenkään kuolema kosketa lainkaan. Sitten sekosi ihan täysin.

Rupesi riehumaan kotona, hajotti tavaroita ja huusi törkeyksiä lasten kuullen. Huusi että haluaa erota ja sanoi ettei osallistu perheen kuluihin enää ollenkaan. Ei kuitenkaan irtisanonut itseään vuokra-asunnosta joten en voi hakea uutta asumistukea tai mitään. En saa maksettua laskuja pelkästään minun rahoillani. Olen täysin kusessa ja samalla joudun kestämään läheiseni kuoleman.

Muutat itse lasten kanssa.

Ei kannata ruveta laoaseksi tuossa kohtaa.

Toisia pelottaa kuolema ja kaikki sen tuoma ahdistus ja pelot ja muutokset. Kyllähän miehesi aistii sinun hätäsi. Hän ei osaa käsitellä niitä tunteita ja hän ei ehkä osaa olla vahva, vaan hajoaa. 

Hyvvä, että näyttää tunteet.

Apujahan te tarvitsette kumpikin.

Ei aina pidä olettaa, että miessukupuoli tekee ihmisestä jotenkin vahvan ja luotettavan ja kaiken kestävän.

Ne kumppanit kantavat huolta naisestaan. Eivät osaa ilmaista kaikkea huolta ja ehkä pelkäävät omaa heikkkouttaan, ja sitten lähtevät. Eivät kestä.

Usein naiset ovat vahvoja henkisesti.

Vierailija
54/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa suoraan sanoa isälle, että sulkisi testamentilla aviopuolison pois. Hätätestamentti, ellei muuta ehdi.

Kuolevaa ei kuormiteta tuolla, vaikka olisi vielä tajuissaan ja ymmärryskykyinen. Särkisi isän sydämen kuulla, ettei tyttärellä olekaan puolisoa tukenaan surussa. Kyllä kannattaa itse jättää se erohakemus välittömästi, niin suojaa isän perinnön menemästä vääriin käsiin.

Vierailija
55/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa teidän suhdetilanteessa ei ole enää mitään muuta vaihtoehtoa, kuin että sinä laitat eropaperit vetämään jo tänään. Viimeistään huomenna. Suret surut samalla kertaa ja elämä jatkuu sen jälkeen ihan uudenlaisena. Selviät kyllä. 

Vierailija
56/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut ottaa ero jo aikoja sitten tuossa tapauksessa. Nyt ei kannata uhrata ajatustakaan ku sipäiselle tulevalle exälle, vaan keskität KAIKKI voimasi isääsi,omaan vointiisi ja annat itsesi surra. Samalla sen joutavan pas..n sureminen menee,kuin omaisenkin, paitsi että terve viha on myös eteenpäin auttava voima. Voi joskus käydä niinkin,että ukko kerjää takaisin nähdessään,ettet häntä tarvitsekaan,mutta pidä huoli,että silloin on jo liian myöhäistä tunteidesi manipulointiin. 

Anna noin halpamaisen hyypiön vain pakata kamansa ja aikanaan sitten kerrot lapsillenne, miten täysi mu  kku hän oli. Eivät taatusti halua enää olla tekemisissä tuollaisen kanssa,vaativat vähintään tilille tavalla tai toisella. Unohda mies nyt aivan täysin,vaikka väkisin pakotat itsesi siihen. Anna paskan olla,jos ei sinulla ole peltoakaan, sanoi vanha kansa.

Keskity isääsi,itseesi,lapsiisi-parannut paljon nopeammin ja pysyt vahvempana-elämällä on sinulle vielä varattuna paljon, myös rakkautta.

Mitä oikeastaan odotit, jos mies on jo aiemmin osoittautunut täydeksi itsekeskeiseksi mul..ksi,joka ei kestä toisen ihmisen tarvitsevuutta tai surua eli inhimillisyyttä? Ei kuullosta kovin terveeeltä suhteelta tai perhe-elämältä tuo. Ei pidä olla niin järkyttynyt itsestäänselvyyksistä, tulee keskittyä ajatukseen: itsesi rakastaminen, mielenrauhasi ja hyvinvointisi on paras kosto niille,jotka tekevät/tahtovat sinulle pahaa. 

Vierailija
57/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Suurin osa ihmisistä ei tajua millainen juridinen taloussopimus avioliitto on.

Olen iloinen, ettei vanhempani olleet avioliitossa. Kun äitini halusi erota, niin isälläni ei ollut mitään osaa äitini saamaan perintöön. Ja hyvä niin. Kelvoton ja laiska ukko ei olisi mitään ansainnutkaan. Äitini oli pelkkä kotipiika 20 vuotta. Kun sitten kyllästyi isääni, niin oli helppoa aloittaa oma elämä perinnön turvin.

Itse en ole koskaan halunnut naimisiin. Enkä sitä kaikille edes suosittele.

Vierailija
58/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama tilanne. Sain juuri tietää lähisukulaiseni parantumattomasta syövästä. Saattohoitopaikkaa on jo haettu. Mies sanoi kylmän viileästi että häntä ei kenenkään kuolema kosketa lainkaan. Sitten sekosi ihan täysin.

Rupesi riehumaan kotona, hajotti tavaroita ja huusi törkeyksiä lasten kuullen. Huusi että haluaa erota ja sanoi ettei osallistu perheen kuluihin enää ollenkaan. Ei kuitenkaan irtisanonut itseään vuokra-asunnosta joten en voi hakea uutta asumistukea tai mitään. En saa maksettua laskuja pelkästään minun rahoillani. Olen täysin kusessa ja samalla joudun kestämään läheiseni kuoleman.

Muutat itse lasten kanssa.

Ei kannata ruveta laoaseksi tuossa kohtaa.

Toisia pelottaa kuolema ja kaikki sen tuoma ahdistus ja pelot ja muutokset. Kyllähän miehesi aistii sinun hätäsi. Hän ei osaa käsitellä niitä tuntei

Eivät välitä. 

Ei kannata ylianalysoida liikaa. 

Vierailija
59/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perintöä tiedossa, niin äkkiä eropaperit vireille. Näin miehellä ei ole mitään osaa siihen.

Vierailija
60/90 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolevaa ei kuormiteta tuolla, vaikka olisi vielä tajuissaan ja ymmärryskykyinen. Särkisi isän sydämen kuulla, ettei tyttärellä olekaan puolisoa tukenaan surussa. Kyllä kannattaa itse jättää se erohakemus välittömästi, niin suojaa isän perinnön menemästä vääriin käsiin.

Enemmän särkisi isän sydäntä jos tietäisi, että kuolemansa jälkeen puoliso tulisi vielä ryöstetyksikin. Erossahan on puolen vuoden harkinta-aika ennen kuin tulee voimaan. Usein saattohoidettavat kuolevat päivissä, viikoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme