Suomen metsät tuhotaan tuulivoimaloilla
Käykää katsomassa, mitä Suomessa tapahtuu. Aivan järkyttävää! Erittäin antoisa paneeli ja taas kerran täytyy todeta, että Eija-Riitta Korhola on todella älykäs nainen, joka pitäisi saada Suomen eduskuntaan takaisin.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Nytkö ne metsät sitten kiinnostaa? Hyvin uskottavaa.
Mitä paskaa? Meitä tuulivoimaloiden vastustajia ja ei-vihreitä on aina kiinnostanut.
Ja lopun sähköinfran tuhoaa kuntien ihan itse sopimat datakeskukset. Laskeeko kukaan minkä verran sähköä on kokomaisuudessaan luvattu näille kansainvälisille yhtiöille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mitenkä se torni siellä, toinen täällä "tuhoaa suomen metsät" ?"Torni siellä torni täällä"? Pohjanmaalle ollaan rakentamassa yli 700 tuulivoimalaa
Niin?
Kyllä se on ihan puuteollisuus joka ne metsät ja luonnon tuhoaa. Puupelto ei ole mitään oikeaa metsää.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö ne metsät sitten kiinnostaa? Hyvin uskottavaa.
Kyllä ne metsät monia kiinnosta
Minun metsääni tulee kaksi tuulivoimalaa. Kummankin 200-metrisen tornin alle jää 0,5 ha tontti + liittymä tielle. Kaikkiaan siis 1.3 ha. Muuten tornit eivät haittaa millään tavalla metsätalouden harjoittamista.
En kyllä mitenkään usko, että parinsadan metrin korkeudella pyörivät myllyt haittaavat mitenkään noita jonkun mainitsemia pölyttäjiä. Ja jos linnut ja oravat sopeutuvat kaupunkeihinkin, niin uskoisin niiden sietävän pari tuulimyllyäkin.
Voimaloiden laskennallinen tuotto minulle on n. 70 000 € - verot (pääomavero). Tuon hehtaarin alta poistuvasta puustosta saan kantorahan itselleni. Lisäksi tulee pienehkä pyyhkäisyalakorvaus.
Tuon reilun hehtaarin laskennallinen tuotto metsätalouskäytössä olisi ehkä noin 200 €/vuosi. Kuinkahan moni palstalaisista olisi valmis luopumaan tuollaisesta tavallisen vuosipalkan suuruisesta lisätienestistä?
Nuo myllyt rakennetaan muuten markkinaehtoisesti ilman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin ihanaa rais kata neitseellistä metsää tuollaisella tuulimyllyllä.
Suomessa on luonnontilaista metsää alle 5% ja niihin paikkoihin ei rakenneta tuulivoimaa. Voit olla huoletta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mitenkä se torni siellä, toinen täällä "tuhoaa suomen metsät" ?"Torni siellä torni täällä"? Pohjanmaalle ollaan rakentamassa yli 700 tuulivoimalaa
Noin puoli hehtaari per torni menee perustukseen ja työmaa-alueelle. Eli 350 hehtaaria. Onhan se peräti 0,00175% Suomen metsäpinta-alasta. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mitenkä se torni siellä, toinen täällä "tuhoaa suomen metsät" ?
Jokainen tuulivoimala pilaa eläinten (ja ihmisten) elinympäristön erittäin laajalta alueelta melulla, mikromuovilla ja lavoilla, joka silpovat lintuja. Ne lisäävät eläinten stressiä ja häiritsevät pesintää ja kulkureittejä.
Tuulivoimaloiden oikea paikka olisi moottoriteiden varressa tai teollisuusalueilla. Miksi helvetissä ne pitää sijoittaa koskemattoman luonnon keskelle?
Tämä!!!
Vierailija kirjoitti:
Minun metsääni tulee kaksi tuulivoimalaa. Kummankin 200-metrisen tornin alle jää 0,5 ha tontti + liittymä tielle. Kaikkiaan siis 1.3 ha. Muuten tornit eivät haittaa millään tavalla metsätalouden harjoittamista.
En kyllä mitenkään usko, että parinsadan metrin korkeudella pyörivät myllyt haittaavat mitenkään noita jonkun mainitsemia pölyttäjiä. Ja jos linnut ja oravat sopeutuvat kaupunkeihinkin, niin uskoisin niiden sietävän pari tuulimyllyäkin.
Voimaloiden laskennallinen tuotto minulle on n. 70 000 € - verot (pääomavero). Tuon hehtaarin alta poistuvasta puustosta saan kantorahan itselleni. Lisäksi tulee pienehkä pyyhkäisyalakorvaus.
Tuon reilun hehtaarin laskennallinen tuotto metsätalouskäytössä olisi ehkä noin 200 €/vuosi. Kuinkahan moni palstalaisista olisi valmis luopumaan tuollaisesta tavallisen vuosipalkan suuruisesta lisätienestistä?
Nuo myllyt rakennetaan muuten markkinaehto
Tiedoksesi, että ne rakennetaan kyllä ihan vain ja ainoastaan veronmaksajien rahoilla.
"Tiedoksesi, että ne rakennetaan kyllä ihan vain ja ainoastaan veronmaksajien rahoilla."
Tiedoksesi ettei ole rakennettu enää vuosiin.
"Eikä vieläkään tuulivoimaa, tuulivoimaa, tuulivoimaa"
UB
Vierailija kirjoitti: Mitenkä se torni siellä, toinen täällä "tuhoaa suomen metsät" ?
Ota itse selvää, mitä ns. tuulipuistot tekevät luonnolle. Ja lisäksi niistä rakennettavat uudet sähkölinjat. Ja datakeskukset, jotka kuluttavat kaiken mahdollisen sähkön.
Googlaa tuulivoima-kansalaisyhdistys, niin sivistyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mitenkä se torni siellä, toinen täällä "tuhoaa suomen metsät" ?Ota itse selvää, mitä ns. tuulipuistot tekevät luonnolle. Ja lisäksi niistä rakennettavat uudet sähkölinjat. Ja datakeskukset, jotka kuluttavat kaiken mahdollisen sähkön.
Eli eivät mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota itse selvää, mitä ns. tuulipuistot tekevät luonnolle. Ja lisäksi niistä rakennettavat uudet sähkölinjat. Ja datakeskukset, jotka kuluttavat kaiken mahdollisen sähkön.
Eli eivät mitenkään.
Arvaan, että asut kaukana alueista, joihin on rakennettu tai rakennetaan tuulivoimaloita. Kaukaa on helppo huudella ja vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Eli eivät mitenkään.
Arvaan, että asut kaukana alueista, joihin on rakennettu tai rakennetaan tuulivoimaloita. Kaukaa on helppo huudella ja vähätellä.
Voi ihan vapaasti laittaa mun metsään torneja jos niistä saa kymppitonneja per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli eivät mitenkään.
Cityvihreä todennäköisesti
Kuvitteletko, että torni siellä toinen täällä EI tuhoaisi metsiä? Jokainen torni tarvitsee hehtaarin alueen, johon tämä hökötys "istutetaan". Eikä niitä voi rakentaa liian lähekkäin, joten esim yhdystietä tornien välille on pakko rakentaa mm. huoltoa varten. Eihän teitä ilmasiltoina rakenneta! Lisäksi satojen kilometrien mittaiset siirtolinjat, kai sen verran olet maastoon tutustunut tai auton takapenkiltä katsonut, että aikamoista aukkoa vaativat nämä siirtolinjat.
Metsää tuhoutuu siis tien alta ja tornien alta käsittämättömät määrät. Eikä siellä voi enää metsiä kasvattaa.
Yhtä paljon kuin muutama tuhat merimetsoa "tuhoaa koko saariston". Eli molempien tuhot on kuin pieru saharassa ihmisen aiheuttamaan tuhoon verrattuna mutta ne pitää miljoonakertaistaa, että saadaan näyttämäään eksistentiaalisilta.
Paljonko sulla olisi ollut hehtaareja? Ensin metsä nurin, vain joko se oli hakattu? Olisivatko korjanneet jälkensä kun myllyn elinkaari olisi ohi? Tietoinen olit kai myös siitä, että näitä firmoja menee nurin/vaihtaa kansainvälisesti omistajaa kuin sieni sateella, jolloin tällaiset lupaukset siistimisistä raukeavat? Mitä? Eikö konsultti keplottelija puhunutkaan tästä?