Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua valitsemaan lomamatka!

Vierailija
08.08.2025 |

Täytän pyöreitä ensi vuonna ja mun vanhemmat lupasivat tarjota meidän koko perheelle -minä ja mieheni, meidän lapset 8-13 vuotta, minun isä ja äiti.

Homman juoni on se, että minun pitää valita kolmesta vaihtoehdosta ja ne ovat nämä:

1. Kymmenen päivää veneillen Kreikan saaristossa. Kyseessä iso purjevene, jossa kippari ja kolmen hengen miehistö. Majoitus veneessä, ruokailu osittain veneessä osittain satamissa. Reitti valittavissa itse, lähtösatama Naxos.

2. Viikon risteily Länsi-Karibialla, majoitus kahdessa sviitissä. All-inclusive ja sviittimajoitus tarkoittaa hyvää kategoriaa ja pääsyä useimpiin  palveluihin laivalla. Matkaan kuuluu myös pari yötä Fort Lauderdalessa, eli matkan kokonaiskesto on kymmenen päivää.

3. Kymmenen päivän viini- ja ruokamatka Bordeauxhon. Kyseessä paikallinen high-end paketti. Majoittuminen kartanossa lähellä St Emilionia täysin palveluin.Tutustumista viinitiloihin, ravintolavierailuja, pyöräilyä maaseudulla ja päiväretkiä läheisiin kaupunkeihin ja rannikolle. Shoppailua, antiikkia ja mahdollisuus käydä kulttuuritapahtumissa. Myös kokkauskurssi kartanolla.

Vanhemmat jättivät valinnan minulle, mutta jotenkin haluan ottaa myös muut huomioon.

1 on varmasti isäni ehdoton suosikki, meillä on aina ollut purjevene ja ajatus seilaamisesta Kreikan historiallisilka vesillä kiehtoo myös minua. Tämä olisi siis isäni ja minun valinta, eikä minua arveluta edes miten lapset jaksaisivat noinkin pitkän aja veneessä, sillä vene on suuri, ymmärtääkseni 70-jalkainen, ja lähes joka päivä jalkauduttaisiin tutkimaan saaria. Mieheni on ihan maakrapu, enkä tiedä mitä hän tykkäisi. Hän ei ainakaan viihdy isän veneessä.

2 on äitini ja varmasti myös lasten suosikki. Mieheni taas inhoaisi tuollaista risteilyä, mutta minulla voisi olla ihan hauskaa ja ehkä hauskuus tarttuisi häneenkin. Paljon kirjoja mukaan, drinkki käteen ja löhöilemään aurinkokannelle!

3 olisi sitten mieheni unelmien täyttymys ja kelpaisi varmasti kaikille aikuisille, olemmehan ruoka-, viini- ja kulttuuri-ihmisiä. Mutta tuollainen matka olisi ehkä tylsä lasten kannalta.

Minä en osaa päättää. Mitä te ajattelette? Minkä valinnan tekisitte?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla spekseillä ehdottomasti purjehdus. kakkosena viinimetka, risteilylle en menisi mistään hinnasta, pelkäisin koko ajan jotain norovirusta laivalla.

Vierailija
2/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti iso vene, niin se sitten. Mutta vain, jos ei itse tartte tehdä muuta kuin syödä, ottaa aurinkoa ja rentoutua. Mitään ei tarttis tehdä esim veneen eteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Moskovan Punaiselle torille.

Vierailija
4/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka.

Vierailija
5/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kuukausi?

Vierailija
6/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinimatkalle EI lasten tylsistymisen takia. En ainakaan itse nauttisi, jos pitäisi erityisesti viihdyttää lapsia. Risteilylle ääneni, mies toetkoon, sinun juhla. Älä kerro sille että sait valita! Kreikka silti ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
7/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä täytät pyöreitä, mikä olisi sinun suosikkisi? Kuulostaa siltä että veneily, joten yritä saada miehesi puhuttua ympäri. Onhan tuo varmaan elämys kuitenkin. Kivoilta kuulostavia vaihtoehtoja kaikki. 

Vierailija
8/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin muut kotiin ja lähtisin yksin viettämään pari viikkoa alastomana Cap dAgdeen Ranskaan.

Vierailija
9/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin ehdottomasti risteilyn eli kakkosen. Sitten se maalaiskylä. Purjeveneeseen en suostuisi mistään hinnasta. Ideana kiva, mutta käytännössä varmaan hankalaa eikä niin kivaa isommalla porukalla.

Vierailija
10/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen ehdottomasti.

Vierailija
11/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 voi jättää heti pois laskuista, jos lapset otetaan mukaan. 1 ja 2 molemmat hyviä, purjehdus varmasti ikimuistoinen ja jotain mitä moni ei ole kokenut.

Vierailija
12/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin ehdottomasti risteilyn eli kakkosen. Sitten se maalaiskylä. Purjeveneeseen en suostuisi mistään hinnasta. Ideana kiva, mutta käytännössä varmaan hankalaa eikä niin kivaa isommalla porukalla.

Et sinä ole lähdössä matkalle, vaan ap. Ap sanoi että purjevene olisi hänelle todella mieluisa.

Vierailija
13/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Karibian risteily taatusti miellyttää kaikkia noista eniten. Tommosilla laivoilla on kaikille jotakin ja ei voi verratakaan mihinkään ruotsinlaivoihin. 

Kreikkaan pääsee aina muulloinkin helposti, samoin maalaiskylään Ranskaan.

Vierailija
14/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omat synttärisi ja sinun pitää pohtia mistä muut pitävät ja valita etukäteen päätetyistä vaihtoehdoista joihin et ole voinut vaikuttaa eikä vaikuta edes siltä että sinun mieltymyksiäsi on huomioitu? Todella ahdistavaa, mikä ihmeen järki tuossa on? Kieltäytyisin kohteliaasti ja menisin juuri sinne minne itse haluan.

Vierailija
15/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Kreikan purjehdus noilla spekseillä. Sitten lähdet miehen kanssa myöhemmin kahdestaan viinitilalle.

Vierailija
16/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa on myös samoin veneretkiä .  Ehkä parasta on Kreikan saaristo . Siellä mekin ennen reissattiin saarilla nuorena. 

Vierailija
17/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen tai kolmonen, ei missään nimessä kakkosta! Tarviiko edes perustella. Uskomattomia lomia, olet onnellisessa asemassa. 

Vierailija
18/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ikävä tartuntatauti kiinasta aiheuttaa ikäviä oireita ihmisille. Leviää hyttysten välityksellä. Jännitän tuleeko se meille ennen kuin ilmat jäähtyvät jos jäähtyvät.

Vierailija
19/24 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karibia on muovista jenkkimeininkiä, en valitsisi, muut aivan ihania. 

Vierailija
20/24 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis omat synttärisi ja sinun pitää pohtia mistä muut pitävät ja valita etukäteen päätetyistä vaihtoehdoista joihin et ole voinut vaikuttaa eikä vaikuta edes siltä että sinun mieltymyksiäsi on huomioitu? Todella ahdistavaa, mikä ihmeen järki tuossa on? Kieltäytyisin kohteliaasti ja menisin juuri sinne minne itse haluan.

Onko sulle lahjan käsite ollenkaan tuttu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi