Oliivi ihon sävy
Olen kiinnostunut väriteoriasta ja huomannutkin, että Suomessa on todella monella vaalea oliivi-iho. Siinä on siinä keltainen pohja ja sinistä, mutta ei niinkään tai ollenkaan punaista. Keski-Euroopassa on monella vaalealla tai punahiuksisella sen sijaan pinkin valkoinen iho, joka ei ole suomalaisen keltaiseen taipuva.
Oikeilla väreillä (hiukset, vaatteet ja naisilla meikki) saa ihon ja silmät kirkkaiksi ja terveen näköiseksi kokonaisuuden.
Ja sitten seuraava havainto: väriteoriaa tuntematta jotkut tarjoavat ihan ammattimielessä värianalyyseja maksua vastaan. Mutta eivät osaa edes itselleen analysoida oikeaa ihonväriä ja -sävyä, joten meikki ja vaatevärien valinta ei oikein matchaa.
Kommentit (250)
En jaksa lukea koko ketjua, mutta itse olen ymmärtänyt, että pääasiassa keltapohjainen ihonsävy on lämmin (kevät tai syksy). Oliivi-iho taas voi olla vihertävä tai jopa harmahtava, eikä se välttämättä ole selkeästi lämmin tai kylmä.
Itse olen törmännyt selkeästi oliivi-ihoiseen vain harvoin. Eräs mies on oikein klassinen esimerkki oliivi-ihosta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin suomalainen iho, sellainen maantien harmaat hiukset ja iho hyvin vaalea, joka on siis oikeasti oliivi. Hyvin hyvin yleinen Suome
---
Suomalaisilla ei ole lainkaan tummempaa sävyä ihossa. Ruotsalaisillakin on tummempi, tai ns. terveen värinen.
Suomalaisten iho on vaalea, tarkemmin sanottuna todella vaalea, siis valkoinen.
Johtuu haploryhmästä N1c joka tulee Volgan mutkasta. Saamelaisten väri johon kuuluu 98 prossaa suomalaisista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te oliivi ihoiset olette sitten juuriltanne mus talaisia. Ne on ainoita, joilla joillakin on selkeästi oliivin väriseksi nimetty ihonsävy Suomessa.
Voin ollakin, kun olen suomenruotsalainen. Mitäs siitä?
Suomenruotsalaisilla ei ole oliivia ihoa. Ne on vaaleita tai sitten vähän tummempia mutta ei oliiveja. On tullut seurattua kun heitä on tuttavapiirissa paljon.
Et kai kuvittele, että suomenruotsalaiset ovat geneettisesti erilaisia kuin suomenkieliset? Puolella suomenkielisistäkin on alkujaan ruotsalainen sukunimi.
Tää on aina niin hauskaa kun kuvitellaan että kaikki on niin toi
Tasapäistäminen tarkoittanee sukuja jotka satojen vuosien ajan ovat eläneet samalla paikkakunnalla pienehköllä alueella ja naineet naapurintytön. Näin kärjistettynä. Itse uskon kyllä tiedemiesten tutkimuksiin joissa on todettu että itä ja länsisuomi eroavat toisistaan huimasti, ovat kuin kaksi eri kansaa. Tottakai aina on ihmisiä jotka ovat reissanneet ja avioituneet tai tehneet lehtolapsia sinne sun tänne, eivät tutkijat voi joka asiaa rautalangasta vääntää että kaikki nyt varmasti ymmärtäisivät mistä on kyse.
Joo, näinhän se on. Mulle sitten sattunut hauskasti myös paljon porukkaa jotka eivät ole halunneet jäädä samoille sijoille loppuiäkseen. Toki on näitä jotka on satoja vuosia olleet samoilla seuduilla mutta sinnekin on sitten joku vieras eksynyt. Esimerkiksi jos esivanhempiin mahtuu paljon perheen nuorimpia lapsia niin ei ole heille perintöä herunut ja on ollut pakko lähteä.
Valitettavasti tämä eri puolilta olijoiden jälkeläisyys on sitten tehnyt minusta sillä tavalla juurettoman etten koe kuuluvani paikkakunnalle jolla kasvoin ja muuten en voi valita mitään tiettyä paikkaa omakseni kun kaikki isovanhempanikin ovat eri puolilta maata. Toisaalta ei huolita porukkaan jos on tällainen pääkaupunkiseudulle syntymään sattunut tapaus. Ikinä ei ole tarpeeksi pohjalainen/savolainen/karjalainen/suomenruotsalainen/hämäläinen tms. kelvatakseen sukuun tai porukkaan ylipäätään. Ja toki haluaisin että mulla olisi paikka minne kuuluisin. Ehkä siksi olen vaaleine oliivi-ihoineni sitten päätynyt ulkomaille. Toivottavasti joskus huolivat mut takaisin.
Googlatakaa saamelaiset, kuvahaku.
Sieltä näkee hyvin tämän valkoisen ihon.
Vierailija kirjoitti:
Viikingeistä et näytä tietävän yhtään mitään mutta et näytä ylipäätään tietävän paljoa. Aika paksua tuubaa nimittäin nuo päätelmäsi.
Erimielisyydet selvitetään kehässä.
Ei keskustelupalstoilla. Mun silmiin katsottuna kaikki sun aakkoset on pelkkää tuubaa vain. Ei niitä aakkosiksi voi alkuunkaan sanoa, kun haisevat niin paskalle.
t.pohjalaine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin suomalainen iho, sellainen maantien harmaat hiukset ja iho hyvin vaalea, joka on siis oikeasti oliivi. Hyvin hyvin yleinen Suome
---
Suomalaisilla ei ole lainkaan tummempaa sävyä ihossa. Ruotsalaisillakin on tummempi, tai ns. terveen värinen.
Johtuu haploryhmästä N1c joka tulee Volgan mutkasta. Saamelaisten väri johon kuuluu 98 prossaa suomalaisista
No nyt kyllä on vedetty mutkat suoriksi! Ei edes pidä paikkaansa tai sitten mun suku ei vaan ole suomalaista nähnytkään. Tuo Y-DNA -haploryhmä sitäpaitsi vaikuttaa hyvin pieneen määrään asioita, ihonväri ei kuulu niihin. Entä mitenkäs on naisten perimän laita? Naisten perimähän on pääasiassa lännestä kun miesten on idästä (eikä kyllä ole Volgan mutkasta). Itsellä MtDNA-ryhmä tulee Lähi-Idästä.
Ja muuten tiedoksi että kylmän ja lämpimän ihonsävyn lisäksi on olemassa neutraali johon oliivi kuuluu, hyvin vaaleasta tummaan sävyyn.
Volganmutka-saamelais-hulluhan se! :D
Tarja Turunen on hyvä esimerkki tästä Volgan mutkasta. Räväkkä naistyyppi jota esiintyy suomessa. Vinot silmät ja valkoinen iho.
Samoin Jenni Vartiainen.
Kauniita naisia molemmat. Ukrainalaisilla esiintyy myös näitä vinoja silmiä jotka tulevat Aasiasta.
Kotipaikka liittyy Volgan mutkaan kuten saamelaistenkin. Kannattaa hakee Googeln kuvahausta ukrainalaisia naisia. Hekin ovat tunnetusti kauniita.
Vena kot sanovat itsekin olevansa puoleksi aasialaisia. Mitä idenmästä on, sen valkoisempi iho.
Vrt. Korealaiset, kiinalaiset. Ihan valkoinen iho.
Niin, Tarja Turunen, pakkasyön kimallus. Saamelaset. Volgan mutka. Jenni Vartiainen. Turusen pyssy. Kuuran hönkäys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
No nyt kyllä on vedetty mutkat suoriksi! Ei edes pidä paikkaansa tai sitten mun suku ei vaan ole suomalaista nähnytkään. Tuo Y-DNA -haploryhmä sitäpaitsi vaikuttaa hyvin pieneen määrään asioita, ihonväri ei kuulu niihin. Entä mitenkäs o
---
Ota selvää. Jos olet supisuomalaisen miehen siittämä, isälläsi on varmuudella N1c - haploryhmä. Siihen kuuluu 98 prossaa suomalaisista miehistä. Ennen liikkuvuus on ollut suuri. Lounaissuomalaisilla ja kainuulaisilla on ihan sama DNA. Tää oli Ylen uutisissakin.
Vierailija kirjoitti:
Volganmutka-saamelais-hulluhan se! :D
Jep :D
Vierailija kirjoitti:
Te oliivi ihoiset olette sitten juuriltanne mus talaisia. Ne on ainoita, joilla joillakin on selkeästi oliivin väriseksi nimetty ihonsävy Suomessa.
Mites saamelaiset ja itärajan takaa tulleet geenit?
Vierailija kirjoitti:
Niin, Tarja Turunen, pakkasyön kimallus. Saamelaset. Volgan mutka. Jenni Vartiainen. Turusen pyssy. Kuuran hönkäys.
Haploryhmät.
Vierailija kirjoitti:
Eikös metsäsaamelaiset ole juuri niitä aitoja alkuperäisiä?
Siksi hän varmaan käyttikin ilmaisua "nykyiset larppaajat".
Hullu väite sekin, että kaikki miehet ovat tulleet idästä. On niitä tullut lännestäkin.
Mutta saamelaiset tulivat Karjalan kautta Suomeen. Karjalaiset ovat sodan jälkeen levinneet Suomeen. Suurin osa jäi luult. Helsinkiin.
Tiedän että tää kyrsii monia, mutta näin se vaan on.
Oliivi-iho. Tarja Turunen. Tähtien kimallus. Haploryhmä. Volgan mutka.
Vierailija kirjoitti:
Tarja Turunen on hyvä esimerkki tästä Volgan mutkasta. Räväkkä naistyyppi jota esiintyy suomessa. Vinot silmät ja valkoinen iho.
Samoin Jenni Vartiainen.
Kauniita naisia molemmat. Ukrainalaisilla esiintyy myös näitä vinoja silmiä jotka tulevat Aasiasta.
Kotipaikka liittyy Volgan mutkaan kuten saamelaistenkin. Kannattaa hakee Googeln kuvahausta ukrainalaisia naisia. Hekin ovat tunnetusti kauniita.
Vena kot sanovat itsekin olevansa puoleksi aasialaisia. Mitä idenmästä on, sen valkoisempi iho.
Vrt. Korealaiset, kiinalaiset. Ihan valkoinen iho.
Kauniita ja vaaleaihoisia ovat molemmat joo, mutta eihän niillä mitään vinoja silmiä ole kummallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Oliivi-iho. Tarja Turunen. Tähtien kimallus. Haploryhmä. Volgan mutka.
Pitikö sinun googlettaa ne kaikki, kun laadit tänne muistiinpanoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites saamelaiset ja itärajan takaa tul
---
Karjala. Sieltä. Jos olet karjalasta sinun pitäisi tietää. Sivistä itseäsi.
Saamelaiset tuli karjalan kautta Suomeen - idästä.Osa jäi Karjalaan.
Ruotsin kautta Suomeen tulleilla on terveemmän värinen iho.
Supisuomalainen ei huomaa tätä. Ollaan niin totuttu valkeaan ihoon täällä.
Eikös metsäsaamelaiset ole juuri niitä aitoja alkuperäisiä?