Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskikset hoi vastatkaa

Vierailija
19.10.2025 |

Jos se pelastuminen ja parannuksen tekeminen on niin tärkeä asia niin miksi siitä ei puhuta enemmän. Sehän on elämän ja kuoleman kysymys joten siitä pitäisi toitottaa joka ikisellä kanavalla, somessa, lehdissä, telkkarissa, kaduilla ym. Vai toivooko uskovaiset salaa, että ei sinne taivaaseen pääsisikään turhaa porukkaa että saisivat olla siellä keskenänsä.

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sanot, että sinä tiedät, miksi et vastaa, että minä tiedän, koska.....ja tähän perustelu, kuten normaalit tapaavat tehdä. Miksi haluat antaa itsestäsi huonon ja epäuskottavan  keskustelijan vaikutelman?

Koska olen kiireinen eikä minua kiinnosta, millaisen vaikutelman annan. 

Kiireinen, vaikka palstailet useita tunteja suoltaenv typerää jankkausta, mutta et ehdi perustella väitteitäsi?

Kyllä, kiireinen. Voit kysyä minulta jotain, jos haluat kuulla lisää näkemyksistäni.

Ok, kysyn sinulta:Miksi et vastaa kysymyksiin vaan jankutat kiireistä, mutta sitten loruilet muita kommentteja?

Vierailija
82/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos haluat kysyä minulta jotain, voit kysyä. Vastaan asiallisiin kysymyksiin."

Miksi jankutat samaa, minä tiedän, mutta et perustele?

Koska olen kiireinen.

Kiireinen ei ole selitys, koska olet täällä kuitenkin koko ajan. Joten miksi jankutat samaa, rykä perustele?

Mihin kaipaat perustelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunulle " olet käsittänyt väärin" : uudestisyntyminen ja pelastava usko ovat selviä Raamatullisia asioita, EI henk. koht mielipiteitä. Ei voi kutsua itsensä  kristityksi, jos ei usko Raamatun ilmoitukseen.

Raamattua taas ei voi ymmärtää ilman uudestisyntymistä.

Raamattua avaa Pyhä Henki eikä uudestisyntyminen. Uudestisyntyminen on sen seurausta, että on Raamatun sanoma mennyt perille.

Jokainen pelastumaton siis ymmärtää Raamatusta asioita jo ennen uskoontuloaan. Eihän muuten kukaan edes tulisi uskoon, jos kukaan ei ymmärtäisi Raamatun sanomaa pelastuksesta. Siksi juuri on Pyhä Henki annettu, että Hän avaa kirjoitukset ihmiselle. Ja pelastumattomalle Hän tietenkin avaa ensisijaisesti evankeliumin totuuden.

Ja sinä olet muka kiireinen 😂

Vierailija
84/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se pelastuminen ja parannuksen tekeminen on niin tärkeä asia niin miksi siitä ei puhuta enemmän. Sehän on elämän ja kuoleman kysymys joten siitä pitäisi toitottaa joka ikisellä kanavalla, somessa, lehdissä, telkkarissa, kaduilla ym.

Se on tärkeä asia. Ja siksi kerromme siitä täälläkin. "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?...Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan."

toivooko uskovaiset salaa, että ei sinne taivaaseen pääsisikään turhaa porukkaa että saisivat olla siellä keskenänsä.

Joidenkin uskovien kohdalla olen saanut tällaisen vaikutelman. Sellaiset uskovat ovat unohtaneet, että he olivat kerran itsekin ei-uskovia ja Jumalan tuomion alaisia, eiväkä olisi itsekään sopineet uskovien joukkoon ennen omaa parannuksentekoaan. Uskovien ei pi

He ovat edelleen Jumalan tuomion alaisia. Jos he kuvittelevat, etteivät ole, he ovat käsittäneet väärin.

Vierailija
85/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, on vaikea pelastua, ei se kuitenkaan niin vaikeaa ole kuin joskus ymmärretty.  Joka kysyy, silloin on vastattava.

Eri

Kyllä se on erittäin vaikeaa.

Joka ajattelee, ettei millään pysty olemaan Jumalalle mieliksi, tuntuuhan se vaikealta.  Raamattu lupaa kuitenkin meille vastauksia.

Vierailija
86/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos haluat kysyä minulta jotain, voit kysyä. Vastaan asiallisiin kysymyksiin."

Miksi jankutat samaa, minä tiedän, mutta et perustele?

Koska olen kiireinen.

Kiireinen ei ole selitys, koska olet täällä kuitenkin koko ajan. Joten miksi jankutat samaa, rykä perustele?

Mihin kaipaat perustelua?

Jankutukseesi: minä tiedän, koska..... tai olet väärässä, koska... 

Voimme jatkaa tätä loputtomiin

Vierailija
87/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ketjussa, joka käsittelee mitä tahansa uskontoon liittyviä asioita on tää yksi sekopää "Minä tiedän" -jankkaaja. Mihinkään ei osaa vastata, mitään ei osaa perustella, ainoa mihin pystyy on jankata, jankata, jankata. No joka ketjussa jollain kahelilla keulii. Ei noiden sekojen kanssa kannata tuhlata aikaa. 

Ja tiedän jo vastauksen tähän: Minä tiedän 🤣

No nyt hän on opetellut toisen fraasin: Olen pahoillani, olet käsittänyt väärin. Edelleenkään ei perustele tai selitä mitään. Kunhan jankuttaa, jankuttaa, jankuttaa.

Jos haluat kysyä minulta jotain, voit kysyä. Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Etkä vastaa. Toistuvasti sanot, että vaikea selittää tai jotain täysin hähmäistä joka ei av

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Vierailija
88/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sanot, että sinä tiedät, miksi et vastaa, että minä tiedän, koska.....ja tähän perustelu, kuten normaalit tapaavat tehdä. Miksi haluat antaa itsestäsi huonon ja epäuskottavan  keskustelijan vaikutelman?

Koska olen kiireinen eikä minua kiinnosta, millaisen vaikutelman annan. 

Kiireinen, vaikka palstailet useita tunteja suoltaenv typerää jankkausta, mutta et ehdi perustella väitteitäsi?

Kyllä, kiireinen. Voit kysyä minulta jotain, jos haluat kuulla lisää näkemyksistäni.

Miksi valehtelet uskovaisten ketjussa?

En valehtele.

Vierailija
89/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunulle " olet käsittänyt väärin" : uudestisyntyminen ja pelastava usko ovat selviä Raamatullisia asioita, EI henk. koht mielipiteitä. Ei voi kutsua itsensä  kristityksi, jos ei usko Raamatun ilmoitukseen.

Raamattua avaa Pyhä Henki eikä uudestisyntyminen. Uudestisyntyminen on sen seurausta, että on Raamatun sanoma mennyt perille.

Jokainen pelastumaton siis ymmärtää Raamatusta asioita jo ennen uskoontuloaan. Eihän muuten kukaan edes tulisi uskoon, jos kukaan ei ymmärtäisi Raamatun sanomaa pelastuksesta. Siksi juuri on Pyhä Henki annettu, että Hän avaa kirjoitukset ihmiselle. Ja pelastumattomalle Hän tietenkin avaa ensisijaisesti evankeliumin totuuden.

Ja sinä olet muka kiireinen 😂

En ole tuo, joka kiireinen väitti täällä monessa kommentissa olevansa.

Vierailija
90/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat kysyä minulta jotain, voit kysyä. Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Miksi välillä latar niin Eri, mutta välillä jätät sen pois ja välillä vastaat itsellesi?

Kirjoitan Eri silloin, jos jotkut muut ovat käyneet keskustelua jostain aiheesta ja haluan kommentoida asiaa ja selventää, etten ole kumpikaan aiemmista keskustelijoista. 

Siinä ajassa ehtisit perustella väitteesi, kun vastaat toiseen kysymykseen Eri:nä.

Vierailija
91/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinulle vaikeaa, olethan väittänyt jopa 10 käskyn noudattamisen ja synnittömän elämän olevan vaikeaa. Silti maailma on täynnä ihmisiä jotka näitä noudattavat ja ovat synnittömiä, jonka uskominenkin on sinulle vaikeaa. Luulet olevasi itse messias ja siksi olet sokea.

Vierailija
92/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Uudestisyntyminen ei tarkoita tuota.

Vierailija
93/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se pelastuminen ja parannuksen tekeminen on niin tärkeä asia niin miksi siitä ei puhuta enemmän. Sehän on elämän ja kuoleman kysymys joten siitä pitäisi toitottaa joka ikisellä kanavalla, somessa, lehdissä, telkkarissa, kaduilla ym.

Se on tärkeä asia. Ja siksi kerromme siitä täälläkin. "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?...Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan."

toivooko uskovaiset salaa, että ei sinne taivaaseen pääsisikään turhaa porukkaa että saisivat olla siellä keskenänsä.

Joidenkin uskovien kohdalla olen saanut tällaisen vaikutelman. Sellaiset uskovat ovat unohtaneet, että he olivat kerran itsekin ei-uskovia ja Jumalan tuomion alaisia, eiväkä olisi itsekään sopineet uskovien jo

Uskova ja jumalan tahdon mukaisesti elävä on jumalan armon, ei tuomion alainen. Voit viedä tuon armottoman ja julman asenteesi vaikka gazaan kaltaistesi keskuuteen. Kristusta et edusta vaikka hänen nimeään hoetkin.

Vierailija
94/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas nyt pelle keksi uuden jankutusen: sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Jankutusta jatkuu, mu5ta perusteluja "Ei ehdi".

Vierailija
95/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kysyn sinulta:Miksi et vastaa kysymyksiin vaan jankutat kiireistä, mutta sitten loruilet muita kommentteja?

Voin vastata asiallisiin kysymyksiin. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
96/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Uudestisyntyminen ei tarkoita t

Ehdit kuitenkin tämän kirjoittaa, vaikka olet niin kiireinen.

Vierailija
97/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, hän ei edes yritä selittää vaan ainoastaan korottaa itseään ja haukkuu muita. Ja pilaa joka ikisen henkisen ketjun tuolla paskallaan.

Vierailija
98/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta on jo useasti kysytty, miksi et perustele, kuten normaalissa keskustelussa tehdään?

Vierailija
99/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän Jannella menee? Odottaako joulusesonkia jo? Vai onko konkka tulossa?

Vierailija
100/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan