Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskikset hoi vastatkaa

Vierailija
19.10.2025 |

Jos se pelastuminen ja parannuksen tekeminen on niin tärkeä asia niin miksi siitä ei puhuta enemmän. Sehän on elämän ja kuoleman kysymys joten siitä pitäisi toitottaa joka ikisellä kanavalla, somessa, lehdissä, telkkarissa, kaduilla ym. Vai toivooko uskovaiset salaa, että ei sinne taivaaseen pääsisikään turhaa porukkaa että saisivat olla siellä keskenänsä.

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tietää, että Jeesus on Jumalan ainoa Poika, ei vielä tarkoita, että olisi sisällä pelastuksessa. Sisällä pelastuksessa tarkoittaa, että on katunut syntejään ja pyytänyt niitä Jeesukselta anteeksi ja pyytänyt Häntä sydämeensä asumaan. Hän on siis antanut koko elämänsä Jeesukselle ja elää rakkaussuhteessa Isän, Pojan ja Pyhän hengen kanssa. Siihen kuuluu olennaisesti, että oppii Raamatun Sanan kautta tuntemaan Jumalaa yhä syvemmin.

Vierailija
42/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ketjussa, joka käsittelee mitä tahansa uskontoon liittyviä asioita on tää yksi sekopää "Minä tiedän" -jankkaaja. Mihinkään ei osaa vastata, mitään ei osaa perustella, ainoa mihin pystyy on jankata, jankata, jankata. No joka ketjussa jollain kahelilla keulii. Ei noiden sekojen kanssa kannata tuhlata aikaa. 

Ja tiedän jo vastauksen tähän: Minä tiedän 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että tietää, että Jeesus on Jumalan ainoa Poika, ei vielä tarkoita, että olisi sisällä pelastuksessa. Sisällä pelastuksessa tarkoittaa, että on katunut syntejään ja pyytänyt niitä Jeesukselta anteeksi ja pyytänyt Häntä sydämeensä asumaan. Hän on siis antanut koko elämänsä Jeesukselle ja elää rakkaussuhteessa Isän, Pojan ja Pyhän hengen kanssa. Siihen kuuluu olennaisesti, että oppii Raamatun Sanan kautta tuntemaan Jumalaa yhä syvemmin.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
44/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vilpittömästi Sinulta että kertoisit mitä tarkoittaa uudestisyntyminen ja pelastava usko, näkemyksesi mukaan? 

Kiitos jos voisit kertoa!

Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Pelastusta ei voi saavuttaa omalla toiminnalla, vaan Jeesus pelastaa ne, jotka ovat rakastaneet totuutta. Raamatussa on paljon ohjeita, jotka selventävät, mitä se tarkoittaa. Jeesus kertoo olevansa tie, totuus ja elämä. Totuuden rakastaminen on Jeesuksen rakastamista. Jeesuksen mukaan ne, jotka rakastavat häntä, noudattavat hänen opetuksiaan. Uudestisyntymistä en käsittele tällä palstalla. 

Tuossahan myönnät itsekin että pitää totella Jeesuksen=Jumalan opetuksia, ja hyvä niin. Kuuluu pelastavaan uskoon. Jatka etsimistä! 

Et halua kertoa mitä ajattelet uudestisyntymisestä, et kai usko reinkarnaation, että ihmisen sielu vaeltaa, että on monta maallista elämää? Tämä on New Age eksytys, eikä kristinuskoa. Meillä on yksi maallinen elämä, ja sen jälkeen tuomio.

Vierailija
45/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vilpittömästi Sinulta että kertoisit mitä tarkoittaa uudestisyntyminen ja pelastava usko, näkemyksesi mukaan? 

Kiitos jos voisit kertoa!

Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Pelastusta ei voi saavuttaa omalla toiminnalla, vaan Jeesus pelastaa ne, jotka ovat rakastaneet totuutta. Raamatussa on paljon ohjeita, jotka selventävät, mitä se tarkoittaa. Jeesus kertoo olevansa tie, totuus ja elämä. Totuuden rakastaminen on Jeesuksen rakastamista. Jeesuksen mukaan ne, jotka rakastavat häntä, noudattavat hänen opetuksiaan. Uudestisyntymistä en käsittele tällä palstalla. 

Tuossahan myönnät itsekin että pitää totella Jeesuksen=Jumalan opetuksia, ja hyvä niin. Kuuluu pelastavaan uskoon. Jatka etsimistä! 

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
46/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "olet käsittänyt väärin ",henkilö taitaa olla provoilija.

Vierailija
47/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "olet käsittänyt väärin ",henkilö taitaa olla provoilija.

En ole provoilija. 

Vierailija
48/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ketjussa, joka käsittelee mitä tahansa uskontoon liittyviä asioita on tää yksi sekopää "Minä tiedän" -jankkaaja. Mihinkään ei osaa vastata, mitään ei osaa perustella, ainoa mihin pystyy on jankata, jankata, jankata. No joka ketjussa jollain kahelilla keulii. Ei noiden sekojen kanssa kannata tuhlata aikaa. 

No nyt hän on opetellut toisen fraasin: Olen pahoillani, olet käsittänyt väärin. Edelleenkään ei perustele tai selitä mitään. Kunhan jankuttaa, jankuttaa, jankuttaa.

Vierailija
49/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt hän on opetellut toisen fraasin: Olen pahoillani, olet käsittänyt väärin. Edelleenkään ei perustele tai selitä mitään. Kunhan jankuttaa, jankuttaa, jankuttaa.

Autisti tai muuten vähän 🤡

Vierailija
50/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vain pelastetut = pelastavassa uskossa olevat pääsevät Taivaaseen. On ihan perus Raamatullisuutta. 

Jeesus sanoi itse että: lavea on tie joka johtaa kadotukseen ( helvettiin), ja suuri osa ihmisistä tulevat kulkemaan sen tien, mutta kapea on Tie joka johtaa Taivaaseen , ja vain harva löytää sen.

Raamatussa sanotaan, on vaikea pelastua, ei se kuitenkaan niin vaikeaa ole kuin joskus ymmärretty.  Joka kysyy, silloin on vastattava.

Vierailija
51/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat kysyä minulta jotain, voit kysyä. Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Vierailija
52/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jantuttavatko autistit noin? 

Vierailija
53/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa sanotaan, on vaikea pelastua, ei se kuitenkaan niin vaikeaa ole kuin joskus ymmärretty.  Joka kysyy, silloin on vastattava.

Eri

Kyllä se on erittäin vaikeaa.

Vierailija
54/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jantuttavatko autistit noin? 

Eivtuo ole autisti. Ainakin minun tuntemat autisti perustelevat jantansa. Joskus suorastaan luennoivat.

Vierailija
55/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiallista haukkua ketään autistiksi. Autistinen ihminen on yhtä arvokas kun kuka tahansa muukin. Eli ei mennä epäasiallisuuksiin , Kiitos. 

Ja toivon että jokainen ymmärtää että autistiksi leimaaminen ei ole uskovan kristityn tekstiä.

Vierailija
56/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat kysyä minulta jotain, voit kysyä. Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Kun sanot, että sinä tiedät, miksi et vastaa, että minä tiedän, koska.....ja tähän perustelu, kuten normaalit tapaavat tehdä. Miksi haluat antaa itsestäsi huonon ja epäuskottavan  keskustelijan vaikutelman?

Vierailija
57/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivtuo ole autisti. Ainakin minun tuntemat autisti perustelevat jantansa. Joskus suorastaan luennoivat.

En ole autisti. Voin kirjoittaa pidempiä viestejä kyllä, jos joku kysyy jotain. Mutta yleensä kukaan ei kysy mitään. Huomautan kuitenkin väärinkäsityksistä, vaikkei se ketään kiinnostaisikaan. 

Vierailija
58/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole asiallista haukkua ketään autistiksi. Autistinen ihminen on yhtä arvokas kun kuka tahansa muukin. Eli ei mennä epäasiallisuuksiin , Kiitos. 

Ja toivon että jokainen ymmärtää että autistiksi leimaaminen ei ole uskovan kristityn tekstiä.

Autismi selittää käyttäytymistä, joten siitä on ihan aiheellista keskustella. Ketjussa muu alkavat ymmärtää, miksi yksi keskustelija käyttäytyy normista poiketen.

Vierailija
59/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanot, että sinä tiedät, miksi et vastaa, että minä tiedän, koska.....ja tähän perustelu, kuten normaalit tapaavat tehdä. Miksi haluat antaa itsestäsi huonon ja epäuskottavan  keskustelijan vaikutelman?

Koska olen kiireinen eikä minua kiinnosta, millaisen vaikutelman annan. 

Vierailija
60/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole autisti. Voin kirjoittaa pidempiä viestejä kyllä, jos joku kysyy jotain. Mutta yleensä kukaan ei kysy mitään. Huomautan kuitenkin väärinkäsityksistä, vaikkei se ketään kiinnostaisikaan. 

Vastaatko edellisen kommentin kysymykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi