Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskikset hoi vastatkaa

Vierailija
19.10.2025 |

Jos se pelastuminen ja parannuksen tekeminen on niin tärkeä asia niin miksi siitä ei puhuta enemmän. Sehän on elämän ja kuoleman kysymys joten siitä pitäisi toitottaa joka ikisellä kanavalla, somessa, lehdissä, telkkarissa, kaduilla ym. Vai toivooko uskovaiset salaa, että ei sinne taivaaseen pääsisikään turhaa porukkaa että saisivat olla siellä keskenänsä.

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sanot, että sinä tiedät, miksi et vastaa, että minä tiedän, koska.....ja tähän perustelu, kuten normaalit tapaavat tehdä. Miksi haluat antaa itsestäsi huonon ja epäuskottavan  keskustelijan vaikutelman?

Koska olen kiireinen eikä minua kiinnosta, millaisen vaikutelman annan. 

Kiireinen, vaikka palstailet useita tunteja suoltaenv typerää jankkausta, mutta et ehdi perustella väitteitäsi?

Vierailija
62/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunulle " olet käsittänyt väärin" : uudestisyntyminen ja pelastava usko ovat selviä Raamatullisia asioita, EI henk. koht mielipiteitä. Ei voi kutsua itsensä  kristityksi, jos ei usko Raamatun ilmoitukseen.

Raamattua taas ei voi ymmärtää ilman uudestisyntymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos haluat kysyä minulta jotain, voit kysyä. Vastaan asiallisiin kysymyksiin."

Miksi jankutat samaa, minä tiedän, mutta et perustele?

Vierailija
64/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kysyä minulta jotain, voit kysyä. Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Miksi välillä latar niin Eri, mutta välillä jätät sen pois ja välillä vastaat itsellesi?

Vierailija
65/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sanot, että sinä tiedät, miksi et vastaa, että minä tiedän, koska.....ja tähän perustelu, kuten normaalit tapaavat tehdä. Miksi haluat antaa itsestäsi huonon ja epäuskottavan  keskustelijan vaikutelman?

Kiireinen, vaikka palstailet useita tunteja suoltaenv typerää jankkausta, mutta et ehdi perustella väitteitäsi?

Hän on kiireinen kirjoittaessaan kaikkialle, miten väärässä he ovat, ja että on vaikea selittää, ja että hän tietää totuuden. 

Vierailija
66/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "olet käsittänyt väärin ",henkilö taitaa olla provoilija.

Hän on aivovammainen. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. 

Vierailija
67/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivtuo ole autisti. Ainakin minun tuntemat autisti perustelevat jantansa. Joskus suorastaan luennoivat.

En ole autisti. Voin kirjoittaa pidempiä viestejä kyllä, jos joku kysyy jotain. Mutta yleensä kukaan ei kysy mitään. Huomautan kuitenkin väärinkäsityksistä, vaikkei se ketään kiinnostaisikaan. 

Vastaatko edellisen kommentin kysymykseen.

Mihin kysymykseen?

Vierailija
68/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kiireinen. Voit kysyä minulta jotain, jos haluat kuulla lisää näkemyksistäni.

Vierailija
69/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunulle " olet käsittänyt väärin" : uudestisyntyminen ja pelastava usko ovat selviä Raamatullisia asioita, EI henk. koht mielipiteitä. Ei voi kutsua itsensä  kristityksi, jos ei usko Raamatun ilmoitukseen.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Vierailija
70/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kiireinen.

Vierailija
71/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pelastuminen ja parannuksen tekeminen on niin tärkeä asia niin miksi siitä ei puhuta enemmän. Sehän on elämän ja kuoleman kysymys joten siitä pitäisi toitottaa joka ikisellä kanavalla, somessa, lehdissä, telkkarissa, kaduilla ym.

Se on tärkeä asia. Ja siksi kerromme siitä täälläkin. "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?...Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan."

toivooko uskovaiset salaa, että ei sinne taivaaseen pääsisikään turhaa porukkaa että saisivat olla siellä keskenänsä.

Joidenkin uskovien kohdalla olen saanut tällaisen vaikutelman. Sellaiset uskovat ovat unohtaneet, että he olivat kerran itsekin ei-uskovia ja Jumalan tuomion alaisia, eiväkä olisi itsekään sopineet uskovien joukkoon ennen omaa parannuksentekoaan. Uskovien ei pitäisi unohtaa omaa taustaansa, mitä he olivat ennen uskoontuloaan. Jos sen unohtaa, voi muuttua ylpeäksi ja ruveta ajattelemaan vielä pelastumattomista ihmisistä vaikkapa juuri noin kuin sanoit.

Vierailija
72/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kiireinen.

Kiireinen ei ole selitys, koska olet täällä kuitenkin koko ajan. Joten miksi jankutat samaa, rykä perustele?

Vierailija
73/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ketjussa, joka käsittelee mitä tahansa uskontoon liittyviä asioita on tää yksi sekopää "Minä tiedän" -jankkaaja. Mihinkään ei osaa vastata, mitään ei osaa perustella, ainoa mihin pystyy on jankata, jankata, jankata. No joka ketjussa jollain kahelilla keulii. Ei noiden sekojen kanssa kannata tuhlata aikaa. 

Ja tiedän jo vastauksen tähän: Minä tiedän 🤣

No nyt hän on opetellut toisen fraasin: Olen pahoillani, olet käsittänyt väärin. Edelleenkään ei perustele tai selitä mitään. Kunhan jankuttaa, jankuttaa, jankuttaa.

Etkä vastaa. Toistuvasti sanot, että vaikea selittää tai jotain täysin hähmäistä joka ei avaudu missään kontekstissa. Esim. Väitit miksi kristinuskon jumala on mies: syy on todellisuuden luonteessa, vaikea selittää :D eli et vastannut kysymykseen etkä tiedä mitään. Lisäksi promotoit avioliittoa ja sikiämistä vaikka se on jeesuksen tien vastaista ja myös paavali jeesuksen välittäjänä puhui sitä vastaan. Olet siis jossain omassa pikku psykoosissasi joka ei edusta mitään auktoriteettia ja profetiasi tulevat jostain palleistasi eivätkä ylhäältä.

"Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi."

Vierailija
74/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kiireinen.

Kiireinen ei ole selitys, koska olet täällä kuitenkin koko ajan. Joten miksi jankutat samaa, rykä perustele?

Minä tiedän, koska... perustelun kirjoittaa samassa ajassa kuin väitteen, minä olen kiireinen. 

Vierailija
75/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi välillä latar niin Eri, mutta välillä jätät sen pois ja välillä vastaat itsellesi?

Kirjoitan Eri silloin, jos jotkut muut ovat käyneet keskustelua jostain aiheesta ja haluan kommentoida asiaa ja selventää, etten ole kumpikaan aiemmista keskustelijoista. 

Vierailija
76/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kiireinen.

Sinulla vaikuttaa olevan rutkasti aikaa korottaa itseäsi ja alentaa muita sekä hyökätä heidän kimppuunsa. Ihmekös ei onnistu se tietäminen kun menee kaikki aika tähän väkivaltaan ja itsekehuun.

Vierailija
77/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo useamman vastauksen ajan väittänyt olevasi kiireinen. Senkin ajan olisit ehtinyt kertoa, miksi dinä muka tiedät jotain. 

Vierailija
78/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on kiireinen kirjoittaessaan kaikkialle, miten väärässä he ovat, ja että on vaikea selittää, ja että hän tietää totuuden. 

Itseasiassa teen muutakin. 

Vierailija
79/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kiireinen. Voit kysyä minulta jotain, jos haluat kuulla lisää näkemyksistäni.

Miksi valehtelet uskovaisten ketjussa?

Vierailija
80/167 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattua avaa Pyhä Henki eikä uudestisyntyminen. Uudestisyntyminen on sen seurausta, että on Raamatun sanoma mennyt perille.

Jokainen pelastumaton siis ymmärtää Raamatusta asioita jo ennen uskoontuloaan. Eihän muuten kukaan edes tulisi uskoon, jos kukaan ei ymmärtäisi Raamatun sanomaa pelastuksesta. Siksi juuri on Pyhä Henki annettu, että Hän avaa kirjoitukset ihmiselle. Ja pelastumattomalle Hän tietenkin avaa ensisijaisesti evankeliumin totuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän