Uskikset hoi vastatkaa
Jos se pelastuminen ja parannuksen tekeminen on niin tärkeä asia niin miksi siitä ei puhuta enemmän. Sehän on elämän ja kuoleman kysymys joten siitä pitäisi toitottaa joka ikisellä kanavalla, somessa, lehdissä, telkkarissa, kaduilla ym. Vai toivooko uskovaiset salaa, että ei sinne taivaaseen pääsisikään turhaa porukkaa että saisivat olla siellä keskenänsä.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parannuksen teko on seuraamuus pelastavasta uskosta, uudestisyntymisestä. Pyhä Henki ohjaa uskovaa.
Jeesus sovitti ihmisen syntisen perusluonteen synnit Golgatan ristillä. Synnittömänä kärsi ja kuoli ihmisten puolesta, niin että se joka turvautuu Häneen saa syntinsä anteeksi ja pelastuu. Imisluonne on täysin syntinen, langennut, turmeltunut, ja vaikka eläisimme Jumalan tahdon mukaisesti niin olemme kuiteinkin täysin syntisiä.
Mutta huomaa ero:
Jeesus ei kärsinyt ja kuollut Golgatan ristillä sen vuoksi että ihminen saisi jatkaa synneissään: elää niin kun itse haluaa, syntinen elämäntapa, tahalliset synnit. Ihminen pitää elää niin kun Jumala on määrännyt. Jeesuksen sovitustyö ei kata tahallisissa synneissä eläminen!
Tässä kommentissa monet asiat olivat oikein. Uudestisyntyminen vain on käsitetty väärin.
Miten niin?
Olet itse käsittänyt totaalisen väärin jos luulet että uudestisyntyminen alkaa siitä kun pappi ripottelee muutama vesipisara vauvan otsalle. Vakava eksytys ja harhaoppi!
Miksi teet oletuksia minusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luterilainen kirkkohan periaatteessa opettaa, että katseella käymällä pääset taivaaseen. Suomen valtakirkko kuitenkin, niin siksi ei "toitoteta". Terveempi kuitenkin kuin esim katolinen kirkko, jossa joitakin ihan todella outoja uskomuksia (eivät ole varmoja, pääsevätkö kastamattomat vauvat taivaaseen, mikä ei kuitenkaan lut kirkon "julkinen", kanta).
Oikeasti luterilaisuus ei opeta että kaste yksinään pelastaa, vaan kaste JA usko. Sitä ei vaan opeteta enää luopuneessa kirkossa.
Raamatullinen kaste on kuiteinkin uskovan upotuskaste. Kaste on osoitus Jeesuksen seuraamisesta.
Jeesus meni kuitenkin vasta aikuisena kasteelle ja niin menin minäkin.
Sillehän en voinut mitään, että minut vauvana kastettiin, koska omaa tahtoa ei vielä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku sanoi mulle: Et ole kristitty. En viitsinyt alkaa vääntämään: _sinä_ et sitä päätä, vaan joku muu.
En kris... kastettuna erityisemmin pitänyt siitä, että kristityt tulee aina "todistamaan". Mietin sitä, että jos he ovat löytäneet sen sisäisen rauhan ja haluavat jakaa sen hyvän olon muillekin. Ja sitten se lähetyskäsky.
...
Tiedostan sen, etten minä ehkä tule pääsemään sinne Taivaan valtakuntaan. Halu kyllä olisi: nähdä kaikki ne kivat ihmiset. Mutta kun se ei ole valintakysymys. Vaikka kuinka uskoo ja on kiva muille ihmisille, koko elämänsä, niin ei välttämättä pääsekään. Agnotismia?
Kyllä, näin on; omilla hyvillä teoilla ei pääse Taivaaseen. Ei vaikka olisi ollut kuinka " hyvä" ja mukava ihminen tahansa. Vain pelastava usko Raamatulliseen Jeesukseen johtaa Taivaaseen, uudestisyntyminen.
Älä luovuta, etsi ja Rukoile. Sinä voit hyvinkin vielä saada pelastavaa uskoa Jumalalta, aikaa on kuolemanhetkeen asti.
Kaikkea Hyvää Sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Uudestisyntyminenhan on se hetki kun Jumala antaa ihmiselle pelastavan uskon Pyhän Hengen kautta, lahjana. Ihminen ottaa lahjaa vastaan, ja antaa elämänsä Jeesukselle.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Oletko jehova, vai mormoni?
He eivät usko Jeesukseen Jumalana, eivät Pyhään Henkeenkään.
Heillä on myös ihan omat teologiansa ja raamattunsa.
He ovat melkoisia eksyttäjiä.
Jos kuulut heihin, tee parannus ja anna elämäsi Jeesukselle Kristukselle.
Rukoile häntä, hän kuulee ja pelastaa, jos rukouksesi on vilpitön ja nöyrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku sanoi mulle: Et ole kristitty. En viitsinyt alkaa vääntämään: _sinä_ et sitä päätä, vaan joku muu.
En kris... kastettuna erityisemmin pitänyt siitä, että kristityt tulee aina "todistamaan". Mietin sitä, että jos he ovat löytäneet sen sisäisen rauhan ja haluavat jakaa sen hyvän olon muillekin. Ja sitten se lähetyskäsky.
...
Tiedostan sen, etten minä ehkä tule pääsemään sinne Taivaan valtakuntaan. Halu kyllä olisi: nähdä kaikki ne kivat ihmiset. Mutta kun se ei ole valintakysymys. Vaikka kuinka uskoo ja on kiva muille ihmisille, koko elämänsä, niin ei välttämättä pääsekään. Agnotismia?
Kyllä, näin on; omilla hyvillä teoilla ei pääse Taivaaseen. Ei vaikka olisi ollut kuinka " hyvä" ja mukava ihminen tahansa. Vain pelastava usko Raamatulliseen Jeesukseen johtaa Taivaaseen, uudestisyntyminen.
Ä
Pelastavaa uskoa ei tarvitse odottaa eikä kannata odottaa. Kannattaa heti tehdä parannus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudestisyntyminenhan on se hetki kun Jumala antaa ihmiselle pelastavan uskon Pyhän Hengen kautta, lahjana. Ihminen ottaa lahjaa vastaan, ja antaa elämänsä Jeesukselle.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Minä uskon että tuo " olen pahoillani mutta olet käsittänyt väärin" - kirjoittaja saattaa olla ihan luterilainen, katolilainen tai ortodoksi. Kaikki nämähän opettavat että uudestisyntyminen tapahtuu vauvakasteessa. Tämä on vakava eksytys ja harhaoppi.
Hyvä kysymys heille olisi että miksi erittäin moni vauvana kastettu ei ole uskossa, jopa ateisti? Uudestisyntyminen on kertaluonteinen, mullistava tapahtuma kun Jumala antaa uskoa lahjana ihmiselle, Pyhän Hengen kautta. Ihminen ottaa lahjaa vastaan, ja antaa elämänsä Jeesukselle.
Raamatullinen kaste on uskovan upotuskaste, osoitus Jeesuksen seuraamisesta.
Minä uskon että tuo " olen pahoillani mutta olet käsittänyt väärin" - kirjoittaja saattaa olla ihan luterilainen, katolilainen tai ortodoksi. Kaikki nämähän opettavat että uudestisyntyminen tapahtuu vauvakasteessa. Tämä on vakava eksytys ja harhaoppi.
Hyvä kysymys heille olisi että miksi erittäin moni vauvana kastettu ei ole uskossa, jopa ateisti? Uudestisyntyminen on kertaluonteinen, mullistava tapahtuma kun Jumala antaa uskoa lahjana ihmiselle, Pyhän Hengen kautta. Ihminen ottaa lahjaa vastaan, ja antaa elämänsä Jeesukselle.
Tässä uudestisyntymisasiassa olen eri mieltä kaikkien kanssa tasapuolisesti. En edusta mitään oppia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä uudestisyntymisasiassa olen eri mieltä kaikkien kanssa tasapuolisesti. En edusta mitään oppia.
Ok. Eli et ole kristitty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Eli et ole kristitty?
Kutsun kyllä itseäni kristityksi, vaikka en edusta mitään oppia. Minä puhun Totuudesta. Minä tiedän, että Jeesus on Jumalan Poika.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jankkaat tuota samaa?
Pakko kai tehdä olettamuksia, koska et kerro outojen ei-kristillisten mielipitettesi sylttytehdasta.
Miksi jankkaat tuota samaa?
Pakko kai tehdä olettamuksia, koska et kerro outojen ei-kristillisten mielipitettesi sylttytehdasta.
Koska minua kyllästyttää se, että minusta tehdään oletuksia. Selvä, sitten sinun on kai pakko.
Kirjoiitajalle 32 ( lainaukset ei toimi):
Hienoa että uskot Jeesuksen olevan Jumalan poika. Jeesushan on kolmiyhteisen Jumalan toinen persoona, se joka synty maailmaan, ihmisenä. Jeesus on kuiteinkin aina ollut olemassa, ja Hänen kauttaaltaan kaikki on luotu.
Yksi Jumala, kolmessa persoonassa: Isä, Poika, Pyhä Henki.
Etsi, Rukoile että Jumala antaisi Sinulle pelastavaa uskoa. Uudestisyntyneenä Raamattukin avautuu.
Rukoilen puolestasi!
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että uskot Jeesuksen olevan Jumalan poika. Jeesushan on kolmiyhteisen Jumalan toinen persoona, se joka synty maailmaan, ihmisenä. Jeesus on kuiteinkin aina ollut olemassa, ja Hänen kauttaaltaan kaikki on luotu.
Etsi, Rukoile että Jumala antaisi Sinulle pelastavaa uskoa. Uudestisyntyneenä Raamattukin avautuu.
Rukoilen puolestasi!
Minä en usko, vaan minä tiedän. Sinä taas olet käsittänyt väärin sen, mitä tarkoittavat uudestisyntyminen ja pelastava usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen puolestasi!
Minä en usko, vaan minä tiedän. Sinä taas olet käsittänyt väärin sen, mitä tarkoittavat uudestisyntyminen ja pelastava usko.
Kysyn vilpittömästi Sinulta että kertoisit mitä tarkoittaa uudestisyntyminen ja pelastava usko, näkemyksesi mukaan?
Kiitos jos voisit kertoa!
Vierailija kirjoitti:
Joh 3:3 Jeesus sanoo:
Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Kysyn vilpittömästi Sinulta että kertoisit mitä tarkoittaa uudestisyntyminen ja pelastava usko, näkemyksesi mukaan?
Kiitos jos voisit kertoa!
Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Pelastusta ei voi saavuttaa omalla toiminnalla, vaan Jeesus pelastaa ne, jotka ovat rakastaneet totuutta. Raamatussa on paljon ohjeita, jotka selventävät, mitä se tarkoittaa. Jeesus kertoo olevansa tie, totuus ja elämä. Totuuden rakastaminen on Jeesuksen rakastamista. Jeesuksen mukaan ne, jotka rakastavat häntä, noudattavat hänen opetuksiaan. Uudestisyntymistä en käsittele tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joh 3:3 Jeesus sanoo:
Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei vo
Minä tiedän, mitä hän tarkoittaa.
Voi ei, Luuletko tosiaan, että tuo kommentoija on uskovainen??🤪
Ei taatusti ole, vaan paholaisen palvelija on juuri tuota mieltä.