Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että Jeesus nousi kuolleista?

Vierailija
19.10.2025 |

Ja että Jeesus on Herra!

Kommentit (254)

Vierailija
221/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Kuulun Ev.lut. seurakuntaan, jossa käyn lähimmät juhlatilaisuuksissa. Mutta uskon ja haluan uskoa.

Vierailija
222/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on oikein vauvakaste vai upotuskaste?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään noussut. 

Vierailija
224/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu sanoo useissa kohdin, että ihmisten järkeily näissä asioissa on turhuutta. Uskoa ei löydä järjellä, sillä ihmisten ymmärrys ei riitä siihen.

Usko löytyy uskomalla Raamatun todistus, minkä takana on satojen ihmisten silminnäkijäkertomukset Jeesuksen elämästä ja ihmeistä.

Ylösnousemuksen TIETÄÄ todeksi, kun saa Pyhän Hengen voitelun, joka tulee Jumalan tekona, ei ihmisten kädestä.

Jeesus lupasi lähettää sen ja niin hän juuri tekee niille, jotka ottavat hänet vastaan Pelastajana.

On järjetöntä olla uskomatta Jeesukseen, jonka tahto on aina meidän parhaaksemme.

Ensin sanot, että järkeily on turhuutta ja uskoa ei löydä järjellä, ja seuraavaksi sanot, että on järjetöntä olla uskomatta Jeesukseen? Aika ristiriitaista. 

Vierailija
225/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä. Uudessa testamentissa ei ole yhtään jaetta missä kerrottaisiin Uuden liiton uskovien, Jeesuksen nimeen kastettujen, todistavan Jehovan nimestä. 

Kukaan apostoli ei julistanut Jehova nimeä, eikä saarnannut tai tehnyt tunnetuksi Jehovan nimeä vaan Jeesuksen."

Sinäkö sen päätät, ketkä ovat kristittyjä ja ketkä eivät?

Vierailija
226/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskon. Kuulun Ev.lut. seurakuntaan, jossa käyn lähimmät juhlatilaisuuksissa. Mutta uskon ja haluan uskoa."

Martti Luther nimenomaan selvin sanoin kielsi perustamasta nimelleen mitään uskonlahkoa. Sinä kerrot kuuluvasi luterilaiseen seurakuntaan. Homma haiskahtaa.

Vierailija
227/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon yliluollisiin asioihin, mutta tohon en usko. Ihanko se ruumiineen muka nousi ylös? Eihän siinä ole mitään uskottavaa. Sielu on sitten asia erikseen, jos tarkotetaan ettö sielu nousi jonnekin. Kuolleella ruumiilla ei paljon juhlita eikä kuljeta minnekään, vai oliko Jeesus zombie. 

Vierailija
228/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut radiosta tiede ohjelmia ja mm. raamattuun liittyneisiin tapahtumiin ja tullut siihen tulokseen että suurin osa kertomuksista on pelkkää satua.

Vierailija
229/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon yliluollisiin asioihin, mutta tohon en usko. Ihanko se ruumiineen muka nousi ylös? Eihän siinä ole mitään uskottavaa. Sielu on sitten asia erikseen, jos tarkotetaan ettö sielu nousi jonnekin. Kuolleella ruumiilla ei paljon juhlita eikä kuljeta minnekään, vai oliko Jeesus zombie. 

.. Ja lisään vielä, vaikka uskon yliluonnolliseen ja olen kokenut itsekin muutamia yliluonnollisia tapahtumia, zombeihin en usko. 

Vierailija
230/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen aikoina kaikki katoamistarinat olivat yleisiä ja niitä liikkuu paljon. Myös neitseestä syntymiseen uskottiin. Moni sen ajan suurmies oli syntynyt neitseestä eikä Jeesuksen haluttu jäävän huonommaksi.

Vierailija
231/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä. Uudessa testamentissa ei ole yhtään jaetta missä kerrottaisiin Uuden liiton uskovien, Jeesuksen nimeen kastettujen, todistavan Jehovan nimestä. 

Kukaan apostoli ei julistanut Jehova nimeä, eikä saarnannut tai tehnyt tunnetuksi Jehovan nimeä vaan Jeesuksen."

Eihän se tuon kommentoijan oma päätös tai näkemys ole, vaan kaikkien suurten kirkkokuntien - katolisten, protestanttien ja ortodoksien. 

Jehovan todistajat kyllä pitävät itseään kristittyinä. 

Jehovan todistajat eivät usko kolminaisuusoppiin. 

Vierailija
232/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kristinusko on ainoa uskonto, jota pilkkaat?"

Kristinuskon paikkansapitävyyden kieltäminen ei ole sen pilkkaamista.

Puhut samoin muslimien kanssa? 

Olen eri, mutta kiistäessään kristinuskon kiistää samalla valmiiksi jo islaminkin, koska sama Jumalahan siinäkin on, ja Jeesus on islamin mukaan profeetta. 

Etkö oikeasti ymmärrä, mitä eroa on profeetalla ja yhdellä Jumalan kolmesta persoonasta? 

Ei sillä ole mitään väliä tuossa yhteydessä, jossa asiasta puhuin. Minähän sanoin vain, että jos kiistän kristinuskon paikkaansapitävyyden, niin kiistän siinä samalla automaattisesti myös islamin paikkaansapitävyyden. Kun en usko

Kirjoitit aiemmin: "Olen eri, mutta kiistäessään kristinuskon kiistää samalla valmiiksi jo islaminkin, koska sama Jumalahan siinäkin on, ja Jeesus on islamin mukaan profeetta."

Tuo väite on kaikin puolin täyttä paskaa. Kristinuskon voi kiistää ilman että kiistää samalla islamin - niinhän monet muslimitkin tekevät. Ja onko kristinuskossa ja islamissa todella sama Jumala, jos muslimit hyväksyvät vain yhden Jumalan kolmesta persoonasta ja väittävät tätä yksin Jumalaksi? Muslimit itse ovat ehdottomia sen suhteen, ettei Allahilla ole poikaa. Ja Raamatussa puolestaan sanotaan selvästi, että jolla ei ole Poikaa ei ole myöskään Isää, joten muslimien Allah on eri jumala. 

Vierailija
233/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskristityt viettivät ehtoollista usein. Se oli ihan ydintoiminto heidän Jumalanpalveluksissa eikä harvinainen erikoistapahtuma jossa kierrätetään tuotteita.

Mutta oliko varhaiskristittyjen tapa toimia ainoa oikea? Jos oli, pitäisikö kristittyjen toimia kaikessa muussakin varhaiskristittyjen tavoin? 

Vierailija
234/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirjoitit aiemmin: "Olen eri, mutta kiistäessään kristinuskon kiistää samalla valmiiksi jo islaminkin, koska sama Jumalahan siinäkin on, ja Jeesus on islamin mukaan profeetta."

Tuo väite on kaikin puolin täyttä paskaa. Kristinuskon voi kiistää ilman että kiistää samalla islamin - niinhän monet muslimitkin tekevät. Ja onko kristinuskossa ja islamissa todella sama Jumala, jos muslimit hyväksyvät vain yhden Jumalan kolmesta persoonasta ja väittävät tätä yksin Jumalaksi? Muslimit itse ovat ehdottomia sen suhteen, ettei Allahilla ole poikaa. Ja Raamatussa puolestaan sanotaan selvästi, että jolla ei ole Poikaa ei ole myöskään Isää, joten muslimien Allah on eri jumala. "

Höpsis. Kun minä olen uskomatta Abrahamin Jumalaan, niin silloin olen uskomatta Abrahamin Jumalaan, ja tämä pätee tällöin automaattisesti kaikkiin kolmeen Abrahamilaiseen uskontoon. 

Uskontotieteellisesti on täysin selvää, että kyse on samasta Jumalasta. Eri tulkinnat vaan. 

Vierailija
235/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on Amerikkalainen uususkonto joka luokitellaan virallisesti kristillisperäiseksi liikkeeksi yhdessä mormonien kanssa. Minulle opetettiin aikoinaan rippikoulussa että Jehovan todistajat ovat pakanoita.

Vierailija
236/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo väite on kaikin puolin täyttä paskaa. Kristinuskon voi kiistää ilman että kiistää samalla islamin - niinhän monet muslimitkin tekevät. Ja onko kristinuskossa ja islamissa todella sama Jumala, jos muslimit hyväksyvät vain yhden Jumalan kolmesta persoonasta ja väittävät tätä yksin Jumalaksi? Muslimit itse ovat ehdottomia sen suhteen, ettei Allahilla ole poikaa. Ja Raamatussa puolestaan sanotaan selvästi, että jolla ei ole Poikaa ei ole myöskään Isää, joten muslimien Allah on eri jumala. "

Uskovatko (ei-messiaaniset) juutalaiset ja kristityt samaan jumalaan?

Vierailija
237/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on yksi tarina, joka väitteen mukaan on ylösnousseen Jeesuksen nähnyt henkilö. Se tarina on luonteeltaan yhtä uskottava ja tyyliltään samanlainen, kuin monet nykyihmisten ilmestystarinat. Oli ilmestyjä sitten Elvis tai oma mummo tai marssilaiset suolisyöpälääkärit.

Vierailija
238/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kirjoitit aiemmin: "Olen eri, mutta kiistäessään kristinuskon kiistää samalla valmiiksi jo islaminkin, koska sama Jumalahan siinäkin on, ja Jeesus on islamin mukaan profeetta."

Tuo väite on kaikin puolin täyttä paskaa. Kristinuskon voi kiistää ilman että kiistää samalla islamin - niinhän monet muslimitkin tekevät. Ja onko kristinuskossa ja islamissa todella sama Jumala, jos muslimit hyväksyvät vain yhden Jumalan kolmesta persoonasta ja väittävät tätä yksin Jumalaksi? Muslimit itse ovat ehdottomia sen suhteen, ettei Allahilla ole poikaa. Ja Raamatussa puolestaan sanotaan selvästi, että jolla ei ole Poikaa ei ole myöskään Isää, joten muslimien Allah on eri jumala. "

Höpsis. Kun minä olen uskomatta Abrahamin Jumalaan, niin silloin olen uskomatta Abrahamin Jumalaan, ja tämä pätee tällöin automaattisesti kaikkiin kolmeen Abrahamilaiseen uskontoon. 

Uskontotieteellisesti on tä

Mormonitkin väittää uskovansa Abrahamin jumalaan, mutta heidän jumalansa on niin erilainen kuin kristittyjen Jumala, että on kyseenalaista onko heidän jumalansa varsinainen jumala lainkaan. Mormonit nimittäin uskovat jonkinlaiseen ikuiseen kiertokulkuun, jossa jokainen tarpeeksi hyvän elämän elänyt uskovainen korotetaan kuoltuaan jumalaksi ja saa hallittavakseen oman planeetan, jolle hän synnyttää henkilapsia joilla on vastaava mahdollisuus tulla kuoltuaan jumaliksi omille planeetoilleen jne. 

Meidän jumalamme ei siis mormonien mukaan ole mitenkään ainutlaatuinen olento vaan yksi lukemattoman monista jumalista, joka eli ihmisenä jollain planeetalla ennen kuin hänestä tuli jumala. Meidän jumalamme on erityinen vain meille maapallon asukkaille, jotka olemme hänen henkilapsiaan, mutta muille hän on vain yksi jumala lukemattomien muiden joukossa. 

Vierailija
239/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasarus nousi kuolleista, mutta ei kertonut mitään toispuoleisista asioista. Voisi kuvitella, että olisi ollut kuuluisa tapaus... ellei se ole vaan tarina.

Vierailija
240/254 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo väite on kaikin puolin täyttä paskaa. Kristinuskon voi kiistää ilman että kiistää samalla islamin - niinhän monet muslimitkin tekevät. Ja onko kristinuskossa ja islamissa todella sama Jumala, jos muslimit hyväksyvät vain yhden Jumalan kolmesta persoonasta ja väittävät tätä yksin Jumalaksi? Muslimit itse ovat ehdottomia sen suhteen, ettei Allahilla ole poikaa. Ja Raamatussa puolestaan sanotaan selvästi, että jolla ei ole Poikaa ei ole myöskään Isää, joten muslimien Allah on eri jumala. "

Uskovatko (ei-messiaaniset) juutalaiset ja kristityt samaan jumalaan?

Edes luterilaiset eivät usko keskenään samaan Jumalaan. Raamattu on tehnyt sen mahdottomaksi. Jokainen uskoo omaan Jumaansa, eikä kukaan noudata Jeesuksen viestiä. Ei ainakaan kukaan töissä oleva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan