Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että Jeesus nousi kuolleista?

Vierailija
19.10.2025 |

Ja että Jeesus on Herra!

Kommentit (360)

Vierailija
261/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jesajan kirjan sanontaan olevan 5. evankelium. Siinä Jesaja ennustei Immanuelista, mikä tarkoittaa "Jumala kanssamme". Se tarkoittaa lihaksi tullutta Jumalaa. 

Jesajan Immanuel oli ennusmerkki kuningas Ahasille siitä, että hänen pelkäämänsä kaksi kuningasta kukistuvat. Ahas ja nuo kaksi kuningasta elivät vuosisatoja ennen Jeesusta. 0% tekemistä minkään messiaan, varsinkaan Jeesuksen, kanssa.

Jesaja oli profetia Jeesuksesta. 

Vierailija
262/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sama nousiko  Jeesus konkreettisesti vai ei.   Hengellisyys  ja oppi  on se joka jäi elämään ja on käyttökelpoinen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä kristinuskossa on? Jumala kävi ristillä tekemässä itsemurhan jotta voisi antaa ihmisille synnit anteeksi. Ja lopuksi koko homma tavallaan vesitettiin kun nousi kuolleista. Vai ymmärsinkö jotain väärin?

Et ymmärtänyt mitään.  Se on pitkäjänteinen kertomus,  alkaen luomisesta aina  pelastukseen ja viimeiseen tuomioon asti. Kokonaisuus. 

Vierailija
264/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kristinusko on ainoa uskonto, jota pilkkaat?"

Kristinuskon paikkansapitävyyden kieltäminen ei ole sen pilkkaamista.

Puhut samoin muslimien kanssa? 

Olen eri, mutta kiistäessään kristinuskon kiistää samalla valmiiksi jo islaminkin, koska sama Jumalahan siinäkin on, ja Jeesus on islamin mukaan profeetta. 

Täyttä höpöä sekoittaa kristinuskoa ja islamia.  Jumala  tai jumalentiteetti  ei ole lainkaan sama, Jeesuksen nimen voi liittää vaikka mihin jos haluaa.  Muhamed vaan koppasi koraaniinsa sekä ajan tapoja,  oman arabialaisen  kuujumalansa ja vielä raamatullisia nimiä,  on moosesta,  on abrahamia.  Ollakseen vakuuttava. Se että syntyseutu on sama ei merkitse tässä mitään.   Islam on yhden miehen hetkellinen rykäisy. 

Vierailija
265/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jesajan kirjan sanontaan olevan 5. evankelium. Siinä Jesaja ennustei Immanuelista, mikä tarkoittaa "Jumala kanssamme". Se tarkoittaa lihaksi tullutta Jumalaa. 

Jesajan Immanuel oli ennusmerkki kuningas Ahasille siitä, että hänen pelkäämänsä kaksi kuningasta kukistuvat. Ahas ja nuo kaksi kuningasta elivät vuosisatoja ennen Jeesusta. 0% tekemistä minkään messiaan, varsinkaan Jeesuksen, kanssa.

Jesaja oli profetia Jeesuksesta. 

Jesaja 7, jossa nimi Immanuel esiintyy, ei todellakaan ollut Jeesus- tai messiasennustus. Lue huolellisesti luvun alusta.

https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/ISA.7/Jesaja-7

Ainoa tapa tehdä tuosta messias-ennustus on irrottaa pari-kolme jaetta kontekstistaan, joka on ilmeisen helposti ymmärrettävissä eikä sisällä mitään tulkinnanvaraa.

7:14-16 Jesaja ennustaa Ahasille, että ennen kuin tämä Immanuel oppii erottamaan hyvän ja pahan (pitikö Jeesuksen oppia tämä?) nuo Ahasin pelkäämät kuningaskunnat autioituvat. Ahas eli satoja vuosia ennen Jeesusta ja ennustus aivan ilmiselvästi koskee Ahasin elämän aikaisia tapahtumia. Lue. Lue. Lue. Lue huolellisesti äläkä syötä rivien väliin sellaista mitä siellä ei ole.

Vierailija
266/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä voinut olla täysin uskova vanhan testamentin kauheuksien takia. Miten rakastava Jumala sallisi sellaista?

Vierailija
267/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimenomaan on vain ja ainoastaan uskonasia ja jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa, vaikka aidanseipääseen, jos siitä autuaaksi tulee ja siitäkin huolimatta vaikka ei tulisikaan.

Minä taas uskon, että taivaassa on stripparitehdas ja oluttulivuori ja että helvetti on muuten kuten taivas, mutta olut on lämmintä ja strippareilla sukupuolitauteja.

Rāmen

Vierailija
268/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä kristinuskossa on? Jumala kävi ristillä tekemässä itsemurhan jotta voisi antaa ihmisille synnit anteeksi. Ja lopuksi koko homma tavallaan vesitettiin kun nousi kuolleista. Vai ymmärsinkö jotain väärin?

Et ymmärtänyt mitään.  Se on pitkäjänteinen kertomus,  alkaen luomisesta aina  pelastukseen ja viimeiseen tuomioon asti. Kokonaisuus. 

Viimeisellä tuomiolla kukin tuomitaan tekojensa mukaan ja jokaisesta turhasta sanasta on vastattava, lukee Ilmestyskirjassa.

Milloin syntien sovitus tulee kuvioihin? Miten Jeesus voi pelastaa sielumme jos meidät  tuomitaankin tekojen mukaan eikä sen perusteella olemmeko tunnustaneet Jeesuksen nimen ja uskoneet siihen?

Vierailija
269/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, totisesti nousi! 

Vierailija
270/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!

En voisi uskoa vaikka haluaisin. Ei ihminen voi uskoa sellaista, joka hänen parhaan ymmärryksensä mukaan on epätotta.

Isän Jumalan tykö pääsee kuitenkin vain uskomalla Jeesukseen. 

Isän Jumalan tykö pääsee vain Sanan kautta. Joh. 14:6

"Kun poika tietä viittoi, isämme pojan vain huomasivat, häntä palvoivat
Tien unohtivat"

"Ja he lähettivät hänen luoksensa opetuslapsensa herodilaisten kanssa sanomaan: "Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen ja opetat Jumalan tietä totuudessa, kenestäkään välittämättä, sillä sinä et katso henkilöön."

"Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet."

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

"Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan."

"mies taivainen kynsin ja hampain kay kiinni jumalan karitsaan
mina vaivainen oon hän laulaa, mato matkamies maan
ylosnousemus jalkeen kaiken, ylosnousemus paiva uus
ylosnousemus siihen on meilla, yksi ainoa mahdollisuus"

Jumalan Sana on tie.

Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

"Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

"Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu."

Näin ollen, jos joku nousi kuolleista, niin Jumalan Sana.

"Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

"Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?"

"Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."

"Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."

"Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä."  "Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."

Vierailija
271/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla kukin tuomitaan tekojensa mukaan ja jokaisesta turhasta sanasta on vastattava, lukee Ilmestyskirjassa.

Milloin syntien sovitus tulee kuvioihin? Miten Jeesus voi pelastaa sielumme jos meidät  tuomitaankin tekojen mukaan eikä sen perusteella olemmeko tunnustaneet Jeesuksen nimen ja uskoneet siihen?

Olen käsittänyt että uskoo ja uskoo siten, että  koettaa suoristaa itseään eli toteuttaa uskoaan.   Eikä niin että uskoo jotain mutta rellestää menemään kuin ei  mitään.  Lisäksi vihjaillaan jo ennen Jeesusta edesmenneisiin tuonelassa joille tarjotaan samaa.  Kuten todettu Raamattuun on jäänyt kaikenlaista oheisainesta ajan  uskomuksista. 

Vierailija
272/360 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
273/360 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit toki uskoa, mitä haluat, mutta on historiallinen fakta, että hänen seuraajansa / opetuslapset olivat täysin varmoja, että Jeesus nousi kuolleista. Tämä voidaan vahvistaa jo pelkästään anti-kristillisen historiankirjoituksen avulla.

Mitä sitten? Jos nyt tarkkoja ollaan niin historiallinen fakta on se, että kaikki tai suurin osa "opetuslapsista" on täysin tekaistuja hahmoja. 

Sulla on ihan oma "historiankirjoitus" :) Lue historiaa ennen kuin tulet vääristelemään tosiasioita. Ehkä valo syttyy vielä sullekin

"Lue historiaa ennen kuin tulet vääristelemään tosiasioita."

Lue itse, vatussi. Todisteita tiskiin sitten tai turpa tukkoon. 

Vierailija
274/360 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole uskon asia, vaan tie, totuus ja elämä.

Vierailija
275/360 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kristinusko on ainoa uskonto, jota pilkkaat?"

Kristinuskon paikkansapitävyyden kieltäminen ei ole sen pilkkaamista.

Puhut samoin muslimien kanssa? 

Olen eri, mutta kiistäessään kristinuskon kiistää samalla valmiiksi jo islaminkin, koska sama Jumalahan siinäkin on, ja Jeesus on islamin mukaan profeetta. 

Täyttä höpöä sekoittaa kristinuskoa ja islamia.  Jumala  tai jumalentiteetti  ei ole lainkaan sama, Jeesuksen nimen voi liittää vaikka mihin jos haluaa.  Muhamed vaan koppasi koraaniinsa sekä ajan tapoja,  oman arabialaisen  kuujumalansa ja vielä raamatullisia nimiä,  on moosesta,  on abrahamia.  Ollakseen vakuuttava. Se että syntyseutu on sama ei merkitse tässä mitään.   Islam on yhden miehen hetkellinen rykäisy. 

"Täyttä höpöä sekoittaa kristinuskoa ja islamia.  Jumala  tai jumalentiteetti  ei ole lainkaan sama, Jeesuksen nimen voi liittää vaikka mihin jos haluaa.  Muhamed vaan koppasi koraaniinsa sekä ajan tapoja,  oman arabialaisen  kuujumalansa ja vielä raamatullisia nimiä,  on moosesta,  on abrahamia.  Ollakseen vakuuttava. Se että syntyseutu on sama ei merkitse tässä mitään.   Islam on yhden miehen hetkellinen rykäisy. "

Et ole tainnut opiskella teologiaa tai uskontotiedettä? 

Kyllä kaikilla kolmella Abrahamilaisella uskonnolla on sama Jumala. 

Vierailija
276/360 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu sanoo useissa kohdin, että ihmisten järkeily näissä asioissa on turhuutta. Uskoa ei löydä järjellä, sillä ihmisten ymmärrys ei riitä siihen.

Usko löytyy uskomalla Raamatun todistus, minkä takana on satojen ihmisten silminnäkijäkertomukset Jeesuksen elämästä ja ihmeistä.

Ylösnousemuksen TIETÄÄ todeksi, kun saa Pyhän Hengen voitelun, joka tulee Jumalan tekona, ei ihmisten kädestä.

Jeesus lupasi lähettää sen ja niin hän juuri tekee niille, jotka ottavat hänet vastaan Pelastajana.

On järjetöntä olla uskomatta Jeesukseen, jonka tahto on aina meidän parhaaksemme.

"Raamattu sanoo useissa kohdin, että ihmisten järkeily näissä asioissa on turhuutta."

Sillä ei nyt ole hevonvitunkaan väliä mitä raamattu sanoo tai on sanomatta, koska se ei ole mikään historiallinen faktateos vaan vanha myyttikokoelma. 

Vierailija
277/360 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apostolit Matteus, Markus Luukas ja Johannes näkivöt Jeesuksen ja hänen ihmetekonsa, joista edellä puhuttiin. 

Näin voi toki olla, mutta mitään kirjallisia lähteitä silminnäkijöiltä ei ole säilynyt. Evankeliumeja ei ole kirjoittaneet nuo tuossa mainitut henkilöt. 

JOHANNES oli Jeesuksen rakkain opetuslapsi, joka kirjoitti sekä evankeliumin, että Ilmestyskirjan.

Hän tunsi Jeesuksen hyvin läheisesti. 

Luukas oli lääkäri, joka oli apostoli Paavalin pitkäaikainen työtoveri ja hän kirjoitti muistiin kaiken, mitä kuuli todistuksina silminnäkijöiltä. Jne.

Paskanvitut. 

Vierailija
278/360 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Kuka ne sitten kirjoitti?"

Yhdenkään evankeliumin kirjoittajaa ei tiedetä. 

Kaikki lepää siis tosi huteralla pohjalla. Silti ihmiset ovat valmiita riitelemään opeista ja tuomitsemaan toisia ja uskovat vielä tänäkin päivänä "Jumalan sanaan".

Sinä uskot tuota tietonikkaria, ateistia. Tutustu mieluummin raamatunlukuoppaisiin. Niistä saa oikeaa tietoa

No ei todellakaan saa. 

Vierailija
279/360 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu sanoo useissa kohdin, että ihmisten järkeily näissä asioissa on turhuutta. Uskoa ei löydä järjellä, sillä ihmisten ymmärrys ei riitä siihen.

Usko löytyy uskomalla Raamatun todistus, minkä takana on satojen ihmisten silminnäkijäkertomukset Jeesuksen elämästä ja ihmeistä.

Ylösnousemuksen TIETÄÄ todeksi, kun saa Pyhän Hengen voitelun, joka tulee Jumalan tekona, ei ihmisten kädestä.

Jeesus lupasi lähettää sen ja niin hän juuri tekee niille, jotka ottavat hänet vastaan Pelastajana.

On järjetöntä olla uskomatta Jeesukseen, jonka tahto on aina meidän parhaaksemme.

Ensin sanot, että järkeily on turhuutta ja uskoa ei löydä järjellä, ja seuraavaksi sanot, että on järjetöntä olla uskomatta Jeesukseen? Aika ristiriitaista. 

Oletko joskus kuullut yhdenkään uskistolleron sanovan jotain mikä ei ole ristiriitaista?

Vierailija
280/360 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kanssa on puhuttu aina yhden toverin kohdalla "jeesusdarrasta", koska hän herää yleensä kolmantena päivänä "kuolleista", eli jos juhlat jatkuu myöhään, hänestä ei yleensä kuule pariin päivään =D