Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtuuko pariskunta 30 neliön yksiöön tulematta hulluksi?

Vierailija
25.02.2025 |

Asunnossa olisi iso partsi ja mahtavat maisemat järvelle,mutta yksiö.ikinä ei olla yksiössä asuttu.Houkuttaisi...Meillä on oma mökki,missä vietetään aina vkonloput,kesät jne.

Yksiö olisi kaupunkitukikohta.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu teistä itsestänne. Itse en noin pienessä asuisi kuin yksinäni.

Vierailija
2/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahtuu.

Vierailija
4/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin 17 neliön yksiössä ja hyvin pärjättiin

Vierailija
5/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunnut mieheni kanssa 36 ja 30 neliöisessä yksiössä. Kaiken lisäksi vuorotyössä molemmat. Hyvin mahtui. Paljon mekin oltiin mökillä aina vain kun mahdollista. Me tosin viihdytään toistemme kanssa, kaikki ei kai viihdy. 

Vierailija
6/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. 🙂

Vierailija
7/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko asuntovaunuun? Riippuu ihan siitä, minkälaisia tavaran hamstraajia olette. Aika monella pariskunnalla on eläkeiän kynnyksellä pelkästään kehystettyjä valokuvia (isoisän veljen sotakuva) ja matkamuistokrääsää yhden pakettiauton verran, ja niistähän ei voi luopua.

Vierailija
8/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tulee oltua kotona noin yleensä? Jos on joka päivä opinnoissa tai työssä ja sen jälkeen harrastuksissa ja kotona ei vietä aikaa kuin vähän iltaisin, niin mikä ettei. Itselleni tuo ei sopisi. Olen 99% ajasta kotona ja yksi huoneista on työhuone. Erilaisen nukkumaanmenoajat edellyttävät että olohuone ja makuuhuone ovat erikseen.

Mutta kuulostaa kokeilemisen arvoiselta. Kaipa siitä myöhemmin pääsee suurempaan jos tilaa tarvitsee.

Vierailija
9/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin 17 neliön yksiössä ja hyvin pärjättiin

Tuonkokoisessa asunnossa joutuu olla päällekkäin että mahtuu.

Vierailija
10/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei mahduttu, kamala vuosi joskus 90-luvulla. Meinasin tulla hulluksi mutta miestä ei olisi haitannut

Vierailija
11/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu teistä itsestänne. Itse en noin pienessä asuisi kuin yksinäni.

Tämä. Ihmisiä ja pariskuntia on niin erilaisia. Tunnen yhden jotka ovat asuneet yksiössä kauan. Itse en meinaa mahtua edes itsekseni yksiöön.

Vierailija
12/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jakanut aikanaan saman kokoisen yksiön työkomennuksella kolmen muun miehen kanssa.Opsielu aikanaini jaoin vähän pienemmän huoneen kämppiksen kanssa kun aloitin opiskelun yliopistolla - Luulin asuvani ahtaasti kunnes Jenkeissä asuessani näin perheitä, jotka saattoiva asua koko ympäri vuoden perhe asuntoautossa tai vaunissa, eikä heistä kaikilla ollut varmasti tilaa 30 yhteennä neliökään ja kaikki pyörein päällä. 

Yhtä kaikki paljonhan tuo tilan määrä riippuu minusta paljon siitäkin, mitten päivät rajentuvat muutoin - Opiskeluaikana itse vieti aikaa paljon yliopiston kirjastossa tai labrassa ellen ollut luennolla illalla veivät aikaa harrastukset. Moni asui samalla tavoin. Työkomennuksella kesti kun asunto oli lähinnä paikka, jossa kävi nukkumassa, - Vaate huollokso riitti kun täytti pyykkisäkin ja vei pesulaan niin sai silitetyt ja  pärässätyt viimeisstään parin päivän päästä. Molemmiisa helpotti näin jälkikäteen ajatellen myös se, että tiesi niiden olevan väliaikaisia tapoja asua ja haaveissa siinsi, että sitten joskus kun vielä jaksan ja sittenkin jaksan tämän ja tuon niin ehkä joskus vielä voin asua ja elää, jossain missä on tilaa enempi. Niinhän sitä moni muukin ajatteli ja tavoitteli - Ja ymmärtääkseni aika moni onnistuikin.  

Vierailija
13/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu mahtuu mutta ainut kysymys että allekkain vai päällekkäin?

Vierailija
14/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyse ei ole niinkään ihmisten vaan kaiken muun mahtumisesta. Vaatteet, kengät, tavarat, huonekalut, harrastusvälineet, pyykkihuolto jne. Säilytystilaa on kovin vähän.

Vierailija
15/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan mahdu. Tulette umpihulluiksi ja päädytte eroon.

Vierailija
16/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja vaimoni asuttiin 27m2 yksiössä Helsingin keskustassa kun esikoisemme syntyi. Ei ollut mitään ongelmia tilan suhteen, kun kaikki ylimääräinen krääsä oli karsittu pois. 

Meille koti on rauhoittumispaikka. Ei mikään vieraiden majatalo, ravintola, etko/jatkopaikkaa tai muukaan yleinen kokoontumistila.

Vieläkin harmittaa että myimme tuon yksiön, se oli tosi kiva.

Vierailija
17/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mahdutaan hädin tuskin 180 neliön omakotitaloon tulematta hulluksi.

Vierailija
18/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena asuttiin yksiössä, kun itse vielä opiskelin ja eka lapsemme syntyi. 1,5 vuoden päästä ostimme kolmion. Aikansa jaksoi. Tenttiin lukeminen pikkukeittokomerossa oli kyllä tiukkaa välillä, kun vasta klo 21 jälkeen pystyi aloittamaan. 

Vierailija
19/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi harvinaisen perseestä asua jossain tuollaisessa vankisellin kokoisessa kopperossa. Onneksi ei tarvitse.

Vierailija
20/84 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai onko toinen joku vaan vai se oikea. Jos on muutenkin eroamassa, sama jos ottaa kaksi erillistä asuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi