Mitä yksinelävä ihminen tekee pienellä paikkakunnalla?
Muutin äskettäin töiden perässä Pohjanmaalle pienelle paikkakunnalle enkä käsitä, mitä kaltaiseni yksinelävä ihiminen voi täällä tehdä vapaa-ajallaan. Asuin opiskeluajat yliopistokaupungissa ja aina riitti tekemistä, vaikka silloinkaan minulla ei ollut kavereita eikä kumppania. Oli kaikenlaisia tapahtumia, harrastusmahdollisuuksia, teattereita ja museoita, joihin käyttää aikaansa. Täällä Pohjanmaalla en keksi muuta tekemistä vapaa-ajalleni kuin elokuvien katselun ja lukemisen. Onko niin ettei kaltaisellani sosiaalisesti kömpelöllä yksinäisellä ihmisellä ole mitään mahdollisuuksia elää muualla kuin kaupungissa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luontoharrastusmahdollisuudet avautuvat varmaankin heti kotiladon ovelta?
Täällä ollaan niin metsästyshenkisiä, etten edes uskaltaisi metsään yksinäni. Ja ei luonto ihan noin lähellä edes ole. Näkemäni mukaan joka paikassa on peltoa. Autoa minulla ei ole.
No liity siihen metsästysseuraan. Siinä on sitä yhteisöllisyyttä ja suomalaista kulttuuria.
Metsästys on vaarallista eikä sovi omaan arvomaailmaan. Näkemäni mukaan suurin osa metsästäjistä on keski-ikäisiä miehiä, luulen ettei minulla 25-vuotiaalla naisella olisi paljoakaan yhteistä jutunjuurta heidän kanssaan.
On se hyvä , että sinulla ei ole autoa. Liikenne se vasta vaarallista onkin! Paljon useampi kuolee auton ratissa kuin ase kädessä, näin rauhan aikana.
Kummallista, kun ei kyetä nauttimaan elämästä, jos ei kokoajan ole jotakin tekemistä. Onko kaikki adhd ihmisiä..
Meidän kylänraitilla ei ole pubia eikä mitään muutakaan. Lähin kauppa ja se pubi on 25 kilometrin päässä. Mutta täällä on mahtavat maastot ja metsät missä kävellä, marjastaa, sienestää, Kylätalo jossa kokoontuu erilaisia harrastepiirejä joka arkipäivä, kyläläisten kodeissa kokoontuvia ryhmiä, esim kirjallisuuspiiri, itse teen kotona kuvataidetta ja käsitöitä, luen, keväästä syksyyn hoidan puutarhaa ja viljelyksiä, revontulet ovat upeat ja tähtitaivas kirkas, linnunratakin näkyy kaukoputkella katsellessa vallan huikeaa, luonnoneläimiä käy pihassa ketusta supikoiraan ja kauriisiin, hirvikin joskus ja lintuja paljon, onhan täällä tekemistä vaikka kuinka. Paljon hauskempaa kuin kaupungissa, Suomen mittakaavassa isossa, jossa olen syntynyt ja lähes keski-ikäiseksi elänyt. Maalla nyt toistakymmentä vuotta eikä kaduta. Ota selvää mitä paikkakunnallasi on tarjolla ja valitse mikä itseäsi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi ruveta ryyppäämään. Menee aikakin mukavasti.
Mielialalääkkeet ovat myös yleinen huvitus. Sinne vaan jonon jatkoksi ;)
Tätä olen todella alkanut pohtimaan. Olen asunut täällä vasta kaksi kuukautta ja alkaa elämänilo olla tiessään. Keskittymiskykykin on nollaantunut. Tarvitsen yhden elokuvan katsomiseen 2-3 päivää ja kirjoja luen korkeintaan muutaman sivun kerrallaan. Ennen luin yhden paksun kirjan aina viikossa.
No mulle kävi noin kun muutin Helsinkiin. Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja avasin silmäni. Elämäsi on sellainen miksi sen itse teet. Melkein millaisessa paikassa vaan.
No miksi muutit sinne? Muuta heti kaupunkiin.