Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klarna ei hyväksy enää myöhemmin tai osissa

Vierailija
17.10.2025 |

Onko muilla vastaavaa että klarna ei enää hyväksy osissa tai myöhemmin maksua. Kysyin tänään kaveriltani kuka on myös käyttänyt klarnaa pitkään eikä hälläkään hyväksy. Ollaan molemmat hoidettu hyvin ajallaan kaikki maksut eikä mitään ole rästissä ja myös luottotiedot kunnossa. Onko muilla vastaavaa ollut

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Klarna ei toimi enää ollenkaan. Käskivät skannaamaan heille ajokortin. No, en skannannut, kun en halunnut antaa henkilötunnustani verkkoon. Eivät anna nyt enää ostaa sen kautta ollenkaan.

Olen siis aina maksanut kaikki Klarnan kautta heti omalta pankkitililtä, en millään osamaksuilla. Minulla on myös luottotiedot kunnossa. No, heidän ongelmansa. Ostan tuotteeni jatkossa kaupoista, jotka eivät käytä Klarnaa.

Mä joudun aina tunnistautumaan verkkopankin kautta ja homma pelittää.

Vierailija
82/132 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla Klarna ei toimi enää ollenkaan. Käskivät skannaamaan heille ajokortin. No, en skannannut, kun en halunnut antaa henkilötunnustani verkkoon. Eivät anna nyt enää ostaa sen kautta ollenkaan.

Olen siis aina maksanut kaikki Klarnan kautta heti omalta pankkitililtä, en millään osamaksuilla. Minulla on myös luottotiedot kunnossa. No, heidän ongelmansa. Ostan tuotteeni jatkossa kaupoista, jotka eivät käytä Klarnaa.

Mä joudun aina tunnistautumaan verkkopankin kautta ja homma pelittää.

Näin se minullakin ennen toimi. Mutta nyt mikään maksu ei enää mene läpi, vaikka siis ihan tililtäni maksan ja Klarna toimii vain välittäjänä.

Olen tosiaan käyttänyt Klarnaa aiemmin satoja kertoja, eli ei ole nyt minusta kiinni tämä toimimattomuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu. Minulta ei kysytä kuin puhelinnumero ja laskutustietoihin tietysti osoitetiedot ja sähköposti, yms. En ole syöttänyt sinne luottokortin numeroa, tehnyt vahvaa tunnistautumista tai lähetellyt ajokortin tai muun kopioita. Vahvistus tilauksen hyväksymisestä tulee sähköpostiin ja jossain vaiheessa myös lasku ja ennen eräpäivää muistutus maksupäivän lähestymisestä. Olen aina maksanut laskun eräpäivänä käyttämättä tarjottua osissa maksua. 

Näköjään ne noilla tiedoilla kaivaa selville asiakkaan luottokelpoisuuden. Puhelinnumero on ollut vuosikymmenet sama, operaattori vaihdellut, välillä liittymän omistajakin kun ainakin kolme firmaa on pitänyt numeroa hallussaan aikansa ja luovuttaneet takaisin kun työsuhde päättynyt. Oma sivuille olen operaattoreilla tunnistautunur joskus vahvasti. Liittymää aikoinaan hankittaessa ei tunnistautumisia minulta kyselty. Tarkalleen ottaen tän nykyisen numeron antoi minulle silloinen työnantaja noin vuonna 1990.

Olen näitä Klarna maksuja tehnyt eri sähköpostiosoitteilla jopa niin, että on yhtä aikaa ollut eri osoitteilla maksu auki. Sekään ei ole herättänyt epäilyjä. 

Ilmeisesti tuon puhelinnumeron perusteella ne identifioi minut ja tietää, että maksuhistoriassa ei ole viivätymisiä tai luottohäieiöitä. Joillakin toisilla ilmeisesti on ollut maksuongelmia ja vaaditaan enemmän ja tarkempia tietoja. Tekevät siis yhteistyötä puhelinoperaattorieiden kanssa.

Tai onko näillä, joilla pelkkä puhelinnumero ei riitä, käytössään joku prepaid viritys? Tai jonkun muun maksama liittymä, jonka haltijoita he ovat?

Oma nimeni on niin yleinen, että sukunimi-etunimi kaimoja löytyy satoja. Pelkän nimen perusteella ei luottotiedustelu siis varmasti onnistu.

Vierailija
84/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klarnassa on joskus ollut häiriöitä, varsinkin, kun ottivat uudet robotit sinne, ettei anna maksaa, tai sitten karhuaa jo maksettuja laskuja.

Ne on yleensä olleet väliaikaisia, mutta tylsiähän ne aina ovat.

Jos ei maksut onnistu, kannattaa varmaan kysäistä onko heillä joku ongelma siellä. 

Ihan tuosta vaanko meinasit saada yhteyden tuohon lafkaan ja oikein ihmisen vastaamaan edes jotakin?

Kyllä mä ainakin olen saanut. Jonkun aikaa menee robotin kanssa, sitten kun se ei osaa vastata enää niin tulee ihminen. 

Vierailija
85/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Näin se menee demokratiassakin. 

Vierailija
86/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko positiivinen luottorekisteri syynä? 

Vierailija
87/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy maksamaan osissa vaikka 12 kk korko olematon..

Vierailija
88/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti sain yhteyden ihmiseen Klarnalta, kun paketti ei tullut ajoissa ja peruin koko tilaukseni. Homma sujui hienosti. 

Käytän Klarnaa maksuaikaa saadakseni, mutta myös turvatakseni ostoni/ maksuni jos tuotetta ei tule, tai on viallinen.

Vierailija
89/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuollaista ongelmaa ollut.

Tilaan Klarnalla yleensäkin Temusta, Aliexpressistä ja joskus jotain hajuvesiä yms. ulkomailta.

Kätevää, saa 30 päivää korotonta ja paketti on käsissä, ennen kuin tuon maksaa.

Miten olisi käynyt visa tai muun maksun kun vieläkin Klarnan sovelluksessa on lentokoneen kuva ja paketti on matkalla.  Tilattu Wishistä, varmaan lähes 10v sitten. 

Vissiinkin purjekone ja tuulet ei ole ollut suotuisia

Vierailija
90/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuulin ettei klarnalla mene hyvin kun maksuja jää niin paljon maksamatta. 

Onko kukaan muu kuullut mitään vastaavaa? 

Vierailija
91/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse 30 päivän maksuaika niin voit myöhemmin muuttaa osamaksuksi.

Vierailija
92/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse 30 päivän maksuaika niin voit myöhemmin muuttaa osamaksuksi.

Tämä ei ole onnistunut enää, aiemmin onnistui.

Vierailija
93/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut, kaikki hoituu niin kuin ennenkin. 

Vierailija
94/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki samaa. Syy tähä oli että olin unohtanut yhden laskun maksaa joka oli mennyt ropolle, maksoin tietenki pois heti kun tajusin ja sitten pysty taas normaalisti käyttää :)

Vierailija
95/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ei jokaisella ole varaa maksaa heti esim uutta pesukonetta tai vastaavaa heti varsinkin jos on pienet tulot tai tiukka tilanne menossa elämässä esim työttömäksi jäämisen johdosta

Pyykätä voi myös käsin.

Tai pesettää mummolla niinkuin sinä INCEL teet. Ja haisulikin voi olla. Et pese itseäsi etkä vaatteitasi koskaan. 

Vierailija
96/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kuulin ettei klarnalla mene hyvin kun maksuja jää niin paljon maksamatta. 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011334014.html

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/286eca63-a14f-4d1e-9ad9-ce67fc7732…

Vierailija
97/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ei jokaisella ole varaa maksaa heti esim uutta pesukonetta tai vastaavaa heti varsinkin jos on pienet tulot tai tiukka tilanne menossa elämässä esim työttömäksi jäämisen johdosta

Pyykätä voi myös käsin.

sinähän oot oikein järjenjättiläinen

Vierailija
98/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ja niitä sanotaan luottotappioksi.

Vierailija
99/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut ohjetta,  että tietyt ostokset muualta ja jopa Suomesta  kannattaakin ottaa luottokortilla tai Klarnan kautta. Tuleeko koko toimitus ja onko edes oikea tuote? Tosiaan muutaman pienen ostoksen kanssa kokeilin osamaksua mutta ei antanut kuin sen 30 pv. Nyt kokeilin isompaan ostokseen taas osamaksua ja nyt antoi ottaa myös osamaksuvaihtoehdon. Toimitusosoite oli kyllä aiemmin eri kuin maksajan osoite. Nyt sama. 

Vierailija
100/132 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksua ei hyväksy edes pienelle 300€ ostokselle, aiemmat Klarnat on maksettu pois ihan aikatauluissa. 30pv maksuaikaa hyväksyy kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan