Klarna ei hyväksy enää myöhemmin tai osissa
Onko muilla vastaavaa että klarna ei enää hyväksy osissa tai myöhemmin maksua. Kysyin tänään kaveriltani kuka on myös käyttänyt klarnaa pitkään eikä hälläkään hyväksy. Ollaan molemmat hoidettu hyvin ajallaan kaikki maksut eikä mitään ole rästissä ja myös luottotiedot kunnossa. Onko muilla vastaavaa ollut
Kommentit (132)
On. Klarna käyttää tekoälyä joka käy tarkistamassa automaattisesti positiivisesta luottorekisteristä tulot ja velat. Minäkään en saannut osarilla edes 50€ ostosta vaikka luottotietoni ovat kunnossa, koska minulla on liikaa velkaa tuloihini nähden, mikä tarkoittaa Klarnalle mahdollista maksukyvyttömyyden riskiä. Tämä on vähän absurdia mutta näillä mennään.
Samaa tekee walley... Kaveri on hyväpalkkaisessa työpaikassa vakituisena.
Oli yksi lasku ennestään kyseiseen firmaan ....ja ei saanut uutta ostosta laskulla.
Outoa. Soitti firmaan ja kyseli että mikä juttu tää on..niin siellä ylimielinen nainen kertoi että tämä uusi rekisteri vaikuttaa ettei lainoja /osamaksuja enää saa.........jep kulutus vähenee aika kivasti .
Vierailija kirjoitti:
Samaa tekee walley... Kaveri on hyväpalkkaisessa työpaikassa vakituisena.
Oli yksi lasku ennestään kyseiseen firmaan ....ja ei saanut uutta ostosta laskulla.
Outoa. Soitti firmaan ja kyseli että mikä juttu tää on..niin siellä ylimielinen nainen kertoi että tämä uusi rekisteri vaikuttaa ettei lainoja /osamaksuja enää saa.........jep kulutus vähenee aika kivasti .
Tää on naurettavaa. Noh, kohta enemmän suossa kuin koskaan, kun ei saa lainoja, osamaksuja ja YT:t joka puolella. Hyvä Suomi :DDD
No on ollut ongelmia. Yrittävät karhuta jo maksettuja viime vuoden laskuja. Lähetin tilitiedoistani maksetuista laskuista kopiot, niin silti vielä jankkaavat asiasta. Päätin, että Klarna ei ole enää minun juttu.
Klarnalla tuntuu olevan kovin vaihtelevaa käytäntöä. Asiat muuttuu mitään kertomatta asiakkaille. Ne vaan pitää itse hoksata ja olla hämillään.
Mäkin asiakas, kun tilailen jonkin verran juttuja. Saa sen 30 vuoroakautta korotonta maksuaikaa puitteissa hoidettua palautukset yms. jos tarvis.
Vierailija kirjoitti: Mikset maksa kerralla pois?
En ole ap, itse koitin 19.10.2025 maksaa ostokseni kerralla pois (kuten teen joka ikinen kerta), mutta tuli teksti "Emme voineet vahvistaa henkilöllisyyttäsi. Emme juuri nyt pysty vahvistamaan henkilöllisyyttäsi. Kun vahvistat tietosi, pidämme tilisi turvassa ja voit saada käyttöösi entistä enemmän joustavia maksuvaihtoehtoja."
Tietoni ovat oikein (!!), enkä saanut mitenkään tuossa tilanteessa vahvistettua tietojani (?) tai henkilöllisyyttäni enempää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myönnä, ei. Ennen sai, nyt ei.
En tiedä miksi. Ehkä Purra vaatii osamaksusopimukset pous?
Tai sitten sä säälittävä vihvas-olento oot vinguttanut sen sun ainoan luottokorttisi 500€ limiitin liian monta kertaa yli ja Klarnakin siitä tietoinen.
Pitäiskö hommata työpaikka? Ai niin mut ideologian takia sua ei oteta töihin, kun istut päivisin kadulla, tai kiipeilet telineissä.
Kyllä on taas puhdasta veettuilua, se täällä palstalla osataan; Euroopan onnellisimmassa maassa😂😁
No täytyy sivusta nyt myöntää, että ihan oikeassa taisi herra/rouva olla tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Joo sama juttu tuli minulle. Oon siirtynyt Walleyn osamaksuun, on parempi.
Walley on koronkiskuri, ihan helvetin kallis palvelu.
Kumma juttu että ei ole ikinä ollut mitään ongelmia Klarnan kanssa, otan aina jos mahdollista 30 pv maksuajalla ja maksan sen laskun sähköpostista löytyvillä viitenumeroilla ym. heti kun päätän pitää tuotteen. Myöskään palautusten kanssa ei ole ollut yhden yhtä ongelmaa.
Nytkin sisällä pari päivää sitten tehty Tokmannin 46 € tilaus, ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse 30 päivän maksuaika niin voit myöhemmin muuttaa osamaksuksi.
Tämä ei ole onnistunut enää, aiemmin onnistui.
Hyvin ainakin äsken onnistui kun kokeilin. Menee laskun kohtaan ja klikkaa "muuta maksutapaa" ja sieltä valitsee erämaksut.
Vierailija kirjoitti:
No on ollut ongelmia. Yrittävät karhuta jo maksettuja viime vuoden laskuja. Lähetin tilitiedoistani maksetuista laskuista kopiot, niin silti vielä jankkaavat asiasta. Päätin, että Klarna ei ole enää minun juttu.
Höpö höpö. Omilla Klarnan sivuilla näkyy erääntyvät, erääntyneet ja maksetut laskut - ei mitään tilitietoja tarvitse lähetellä kun palvelu toimii reaaliajassa, jos maksaa sen kautta eikä vanhanaikaisesti verkkopankin kautta, joka toki viivästyttää maksun näkymistä parilla päivällä mutta nekin siirrot näkyvät oma klarna app'ssa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Omilla Klarnan sivuilla näkyy erääntyvät, erääntyneet ja maksetut laskut - ei mitään tilitietoja tarvitse lähetellä kun palvelu toimii reaaliajassa, jos maksaa sen kautta eikä vanhanaikaisesti verkkopankin kautta, joka toki viivästyttää maksun näkymistä parilla päivällä mutta nekin siirrot näkyvät oma klarna app'ssa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen keskustelu. Minulta ei kysytä kuin puhelinnumero ja laskutustietoihin tietysti osoitetiedot ja sähköposti, yms. En ole syöttänyt sinne luottokortin numeroa, tehnyt vahvaa tunnistautumista tai lähetellyt ajokortin tai muun kopioita. Vahvistus tilauksen hyväksymisestä tulee sähköpostiin ja jossain vaiheessa myös lasku ja ennen eräpäivää muistutus maksupäivän lähestymisestä. Olen aina maksanut laskun eräpäivänä käyttämättä tarjottua osissa maksua.
Näköjään ne noilla tiedoilla kaivaa selville asiakkaan luottokelpoisuuden. Puhelinnumero on ollut vuosikymmenet sama, operaattori vaihdellut, välillä liittymän omistajakin kun ainakin kolme firmaa on pitänyt numeroa hallussaan aikansa ja luovuttaneet takaisin kun työsuhde päättynyt. Oma sivuille olen operaattoreilla tunnistautunur joskus vahvasti. Liittymää aikoinaan hankittaessa ei tunnistautumisia minulta kyselty. Tarkalleen ottaen tän nykyisen numeron antoi minulle s
Kyllä Klarna kysyy aina sosiaaliturvatunnuksen kun maksua tekee, olkoonkin sitten osamaksu, luotto tai suoraveloitus. Juuri sillä todetaan henkilöllisyys ja varmistetaan esim. osoitetiedot oikeiksi.
Eilen ensimmäistä kertaa eivät hyväksyneet maksuaikaa. Tilasin ihan kotimaasta tunnetulta yritykseltä. Kyseessä on sen verran herkästi vaurioituva tuote, että ajattelin maksaa sen vasta kun saan. Klarnalla kun hyvitykset ovat ainakin minulla onnistuneet todella vaivattomasti.
Ulkomailta tilatessa on toiminut vielä ihan lähiaikoina.
Voi kiesus näitä nykyajan ihmisiä, valitetaan kun ei saada luottoa/osamaksua. Vanhaan aikaan ensin säästettiin ja sitten vasta ostettiin. Asuntolaina on ainoo hyväksyttävä laina koska sellasta summaa tuskin keltään löytyy.
Vanhaan aikaan myös odoteltiin viikkoja ja jopa kuukausi, että rahat sai takaisin, jos tuote ei tullut, sen palautti tai jos se ei ollut luvatun kaltainen. Joskus rahoja sai penätä myös kuluttajaviraston avulla.
Olen yrittänyt nyt pari päivää ostaa suomalaisesta verkkokaupasta kelloa. Klarnalla maksaminen ei onnistu. Olisin maksanut ostoksen heti luottokortilla. Mitään velkoja tai luottotieto-ongelmia ei ole. Tämä ei todellakaan ole ensimmäinen verkko-ostokseni. Miten tämä voi olla näin vaikeaa?
Jos et moista pysty omilla aivoilla käsittämään, niin ei voi mitään. Eikä sitä paitsi kuulu sulle.
En ole tuo alkuperäinen kommentoija!
Ja hyvin toimi eräpäivän siirto.