Klarna ei hyväksy enää myöhemmin tai osissa
Onko muilla vastaavaa että klarna ei enää hyväksy osissa tai myöhemmin maksua. Kysyin tänään kaveriltani kuka on myös käyttänyt klarnaa pitkään eikä hälläkään hyväksy. Ollaan molemmat hoidettu hyvin ajallaan kaikki maksut eikä mitään ole rästissä ja myös luottotiedot kunnossa. Onko muilla vastaavaa ollut
Kommentit (132)
Minua ei todellakaan kiinnosta panetella Klarnaa. Aiemmin se toimi hyvin, mutta yhtäkkiä alkoivat vaatia henkilöllisyystodistusta, vaikka maksoin suoraan pankkitililtäni. Ei toimi minulla Klarna enää. Eikä johdu luottotiedoista. Koko kesän oli toimimatta ja jouduin vaihtamaan pois monista käyttämistäni verkkokaupoista. Ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarnassa on joskus ollut häiriöitä, varsinkin, kun ottivat uudet robotit sinne, ettei anna maksaa, tai sitten karhuaa jo maksettuja laskuja.
Ne on yleensä olleet väliaikaisia, mutta tylsiähän ne aina ovat.
Jos ei maksut onnistu, kannattaa varmaan kysäistä onko heillä joku ongelma siellä.
Ihan tuosta vaanko meinasit saada yhteyden tuohon lafkaan ja oikein ihmisen vastaamaan edes jotakin?
No ei ole ollut ongelmaa. Omilla Klarnan sivuilla valitsee vaan "ota yhteys asiakaspalveluun" niin homma hoituu chatin kautta kuten puhelimitsekin. Jos sinä et osaa tätä tietoa sieltä löytää, niin älä silti väitä, etteikö palvelua ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla Klarna ei toimi enää ollenkaan. Käskivät skannaamaan heille ajokortin. No, en skannannut, kun en halunnut antaa henkilötunnustani verkkoon. Eivät anna nyt enää ostaa sen kautta ollenkaan.
Olen siis aina maksanut kaikki Klarnan kautta heti omalta pankkitililtä, en millään osamaksuilla. Minulla on myös luottotiedot kunnossa. No, heidän ongelmansa. Ostan tuotteeni jatkossa kaupoista, jotka eivät käytä Klarnaa.
Mikä on estänyt sinua käyttämästä muita maksutapoja kuin Klarna tähän asti? Klarna on noista luottoyhtiöistä ehdottomasti edullisin tarjoten 30pv korotonta maksuaikaa, muut eivät siihen kykene. Minä käytän Klarnan laskutusta ihan vain siitä syystä että kadonneesta tai vaurioituneesta paketista vastuun ottaa Klarna ja ryhtyy selvittämään asiaa lähettäjän kanssa. Toinen syy on se, että kun valitsee laskun niin ongelma- tai palautusasioissa ei tarvitse
En minä tarvitse maksuaikoja, jos maksan pankkitililtäni. Mielelläni käyttäisin Klarnaa, jos se toimisi. Pitää sun nyt uskoa, että mulla se ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossakin nettikaupassa normaalit, suorat nettipankkimaksut menivät Klarnan jonkun systeemin kautta. Oli niin seikkaperäinen se siihen kirjautuminen, että maksoinkin suoraan kortilla.
Mulla se käski skannaamaan henkilöllisyystodistuksen. En ymmärrä miksi, jos maksan verkkopankkitunnuksilla heti tililtä, enkä minkään luoton kautta.
Ja mulla on luottotiedot kunnossa. En ole ikinä jättänyt mitään maksamatta. Kaikki maksettu aina ennen eräpäivää. Klarnan luottoa, tai maksuaikoja en ole käyttänyt ikinä. On se nyt ihme, ettei omalta pankkitililtäån voi maksaa. Tämä ongelma ollut jo monta kuukautta.
Sä voit ohittaa sen Klarnan maksupalvelun mitä se verkkokauppa, jossa asioit, automaattisesti tarjoaa ensin ja siirtyä suoraan verkkopankkiin asioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossakin nettikaupassa normaalit, suorat nettipankkimaksut menivät Klarnan jonkun systeemin kautta. Oli niin seikkaperäinen se siihen kirjautuminen, että maksoinkin suoraan kortilla.
Mulla se käski skannaamaan henkilöllisyystodistuksen. En ymmärrä miksi, jos maksan verkkopankkitunnuksilla heti tililtä, enkä minkään luoton kautta.
Ja mulla on luottotiedot kunnossa. En ole ikinä jättänyt mitään maksamatta. Kaikki maksettu aina ennen eräpäivää. Klarnan luottoa, tai maksuaikoja en ole käyttänyt ikinä. On se nyt ihme, ettei omalta pankkitililtäån voi maksaa. Tämä ongelma ollut jo monta kuukautta.
Sä voit ohittaa sen Klarnan maksupalvelun mitä se verkkokauppa, jossa asioit, automaattisesti tarjoaa ensin ja siirtyä suoraa
Kyllä se maksu silloinkin välittyy Klarnan kautta, vaikka maksaisit verkkopankissa. Olen tilannut Klarnan kautta satoja paketteja aiemmin.
Klarna on pörssissä nyt. Ovat varmasti nyt tarkempia. Ovat tulosvastuullisia. Luottotappiota heillä ollut paljon.
Yleensä johtuu siitä, että luoton määrä ylittynyt. Esim. jos on ottanut Elisalta puhelimen osamaksulla niin ei välttämättä saa Klarnalta luottoa. Vaikka Elisan luotto olisi koroton.
Vierailija kirjoitti:
Klarna on pörssissä nyt. Ovat varmasti nyt tarkempia. Ovat tulosvastuullisia. Luottotappiota heillä ollut paljon.
Ja lisää tappioita tulee, jos jatkavat töhlöilyään.
Pienet osamaksut eivät nykyisillä korko- ja perintäkuluilla ole firmoille millään muotoa kannattavia edes siinä tapauksessa, että niistä saisi periä lain maksimikulut. Ehkä siksi ehtoja on muutettu. Voihan olla, että siellä on aiemmin pystytty laskemaan, että näiden tappiollisten pikkuluottojen myyminen on kokonaisuutena kannattavaa, koska se ohjaa kuluttajia tutustumaan palveluun ja sieltä tulee oheistuotteena riittävästi myös hyvän katteen asiakkaita. Nyt jokin kulutustilanteessa on muuttunut niin, että noita pikkuostostelijoita tuleekin joka tuutista ja palvelu tuottaa firmalle tappiota. Tai vastaavasti, ihmiset kuluttavat vähemmän ja ottavat vähemmän kulutusluottoja, jolloin luototusfirman pitää karsia kannattamattomia tuotteita.
Mullakaan ei Klarna anna laskua. Luottotiedot ok. Tällä hetkellä mulla on kyllä yksi tili, joka näkyy positiivisessa rekisterissä, mutta ei antanut ennen sitä tiliäkään.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä ei jokaisella ole varaa maksaa heti esim uutta pesukonetta tai vastaavaa heti varsinkin jos on pienet tulot tai tiukka tilanne menossa elämässä esim työttömäksi jäämisen johdosta
No sitten säästetään ja ostetaan vasta KUN on vara.
Ja ei työttömäksi jääminen aiheuta "tiukkaa tilannetta" jos osaa talouttaan hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myönnä, ei. Ennen sai, nyt ei.
En tiedä miksi. Ehkä Purra vaatii osamaksusopimukset pous?
Tai sitten sä säälittävä vihvas-olento oot vinguttanut sen sun ainoan luottokorttisi 500€ limiitin liian monta kertaa yli ja Klarnakin siitä tietoinen.
Pitäiskö hommata työpaikka? Ai niin mut ideologian takia sua ei oteta töihin, kun istut päivisin kadulla, tai kiipeilet telineissä.
Mitä ihmettä selität? Mikä on vihvas olento?? Työttömät ovat työttömiä vasten tahtoaan, kuten minäkin. Luottokortti on, limiitti 1000. Klarna toki tarkistaa aina tiedot kuten pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä johtuu siitä, että luoton määrä ylittynyt. Esim. jos on ottanut Elisalta puhelimen osamaksulla niin ei välttämättä saa Klarnalta luottoa. Vaikka Elisan luotto olisi koroton.
Ei nuo operaattorilta ostetut tuotteet näy luottorekisterissä, ei ainakaan minulla. Eivät ne kai muualta tietoja kaiva.
Vierailija kirjoitti:
Älä käyttä klarna
nimim. kokemusta on
Kokemusta on että hyvin toimii. Just maksoin Saksan tilauksen Klarnalla.
Joo ja olis saanu maksaa osissa.
Puhelinnumeron vahvistuksen vaativat. Ei muuta. Osamaksu oli vaihtoehtona.
Kumma kyllä, että muissa palveluissa tuo onnistuu, mutta ei Klarnassa enää.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinnumeron vahvistuksen vaativat. Ei muuta. Osamaksu oli vaihtoehtona.
Minullakin näkyy tuo vaihtoehto, mutta kun klikkaa sitä, niin ei onnistukaan. Ilmoittaa, että emme voi nyt tarjota sinulle tätä vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo operaattorilta ostetut tuotteet näy luottorekisterissä, ei ainakaan minulla. Eivät ne kai muualta tietoja kaiva.
DNA ja Elisa eivät näy, Telia (eli Telia Finance) näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä ei jokaisella ole varaa maksaa heti esim uutta pesukonetta tai vastaavaa heti varsinkin jos on pienet tulot tai tiukka tilanne menossa elämässä esim työttömäksi jäämisen johdosta
Jos maksat osissa maksat enemmän ja köyhdyt lisää.
Jos pesukone menee rikki näin ketjussa käytettynä esimerkkinä, ei pienituloinen voi odottaa ja säästää neljää kuukautta. Joo, hintaa tulee 400 sijasta korkoineen 429e mutta saat sen koneen samana päivänä kotiin etkä ensi vuonna.
Pienituloinenkin voi säästää etukäteen 400e ja maksaa pesukoneen kerralla ja on siten 29e rikkaampi. Ja näin se vaurastuminen pääsee hyvään alkuun.
Jos saat toimeentulotukea, et voi säästää.
Mikä on estänyt sinua käyttämästä muita maksutapoja kuin Klarna tähän asti? Klarna on noista luottoyhtiöistä ehdottomasti edullisin tarjoten 30pv korotonta maksuaikaa, muut eivät siihen kykene. Minä käytän Klarnan laskutusta ihan vain siitä syystä että kadonneesta tai vaurioituneesta paketista vastuun ottaa Klarna ja ryhtyy selvittämään asiaa lähettäjän kanssa. Toinen syy on se, että kun valitsee laskun niin ongelma- tai palautusasioissa ei tarvitse odottaa viikkokausia rahojen palautumista tilille.