Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Klarna ei hyväksy enää myöhemmin tai osissa

Vierailija
17.10.2025 |

Onko muilla vastaavaa että klarna ei enää hyväksy osissa tai myöhemmin maksua. Kysyin tänään kaveriltani kuka on myös käyttänyt klarnaa pitkään eikä hälläkään hyväksy. Ollaan molemmat hoidettu hyvin ajallaan kaikki maksut eikä mitään ole rästissä ja myös luottotiedot kunnossa. Onko muilla vastaavaa ollut

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on normaalisti itsellä toiminut. Nyt kokeilin äsken siirtää laskun eräpäivää 2kk ja ihan tuo pienellä lisäkululla siirtyi. 

Pitkään olen ollut tosin asiakkaana ja maksanut aina tunnollisesti kaikki laskut ja osamaksut pois.

Minäkin pystyn siirtämään eräpäivää, mutta kun yritän pilkkoa maksun osiin (siis jo aiemmin 30 päivän maksuajalla ostetun), niin tulee ilmoitus, ettemme voi tarjota tätä maksuvaihtoehtoa sinulle (tai joku vastaava teksti). Ja aiemmin tuo on siis onnistunut. Ja mulla ei ole maksuhäiriöitä, ei tuloissa eikä veloissa muutoksia. 

Vierailija
22/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyse tuosta "positiivisesta luottotietorekisteristä". Kokoomuksen oli aivan pakko saada tuo Usan malli Suomeen, jossa heilutellaan luottokorttia pieniinkin ostoksiin, jotta saa lisää luottopisteitä (credit score). 

Ei tarpeeksi pisteitä? Et saa osamaksua, vaikka sulla on luottotiedot ja tulot kunnossa. Olen huvikseni kokeillut jakaa esimerkiksi 50 euron ostoksen kuuden kuukauden osamaksuihin, eikä sitä hyväksytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on normaalisti itsellä toiminut. Nyt kokeilin äsken siirtää laskun eräpäivää 2kk ja ihan tuo pienellä lisäkululla siirtyi. 

Pitkään olen ollut tosin asiakkaana ja maksanut aina tunnollisesti kaikki laskut ja osamaksut pois.

Minäkin pystyn siirtämään eräpäivää, mutta kun yritän pilkkoa maksun osiin (siis jo aiemmin 30 päivän maksuajalla ostetun), niin tulee ilmoitus, ettemme voi tarjota tätä maksuvaihtoehtoa sinulle (tai joku vastaava teksti). Ja aiemmin tuo on siis onnistunut. Ja mulla ei ole maksuhäiriöitä, ei tuloissa eikä veloissa muutoksia. 

Miksi enää pilkot sitä maksua osiin?

Vierailija
24/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse tuosta "positiivisesta luottotietorekisteristä". Kokoomuksen oli aivan pakko saada tuo Usan malli Suomeen, jossa heilutellaan luottokorttia pieniinkin ostoksiin, jotta saa lisää luottopisteitä (credit score). 

Ei tarpeeksi pisteitä? Et saa osamaksua, vaikka sulla on luottotiedot ja tulot kunnossa. Olen huvikseni kokeillut jakaa esimerkiksi 50 euron ostoksen kuuden kuukauden osamaksuihin, eikä sitä hyväksytä.

Mutta tuo positiivinen luottotietorekisteri on ollut olemassa jo jonkin aikaa, ja ainakin minulla tämä ongelma Klarnan kanssa vasta puolitoista kuukautta. Esim. vielä kesällä sain pilkottua osiin n. 40 euron ostoksen, vaikka mulla oli siellä kolme osamaksua ennestään. Nyt on vain yksi eikä uutta saa.

Ovat siellä kiristäneet ilmeisesti ehtoja, en usko että liittyy tuohon rekisteriin. 

Vierailija
25/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi enää pilkot sitä maksua osiin?

Pitääkö tällaiseenkin nyt sitten vastata. :D No en ainakaan huvikseni, sen voin sanoa.

Vierailija
26/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa enää ollenkaan Klarnan laskuun, vaikka kaikki on aina maksettu ajallaan. Ilmeisesti heillä on asiakkaita tarpeeksi.

Vierailija
27/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vielä kesällä sain pilkottua osiin n. 40 euron ostoksen, vaikka mulla oli siellä kolme osamaksua ennestään.

En yhtään ihmettele, että tällaisen luottokäytöksen takia luotonantaja kiristää ehtoja. Yltiöpäinen osamaksuttelu ja lisäluoton ottaminen. 

Vierailija
28/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun maksan heti pois. Paitsi hitto viimeksi. Yleensä on hakenut tiedot ja osoitteet tosi näppärästi. Nyt kysyi 3 varmistuskoodia ja halusi tietää tilitiedot. Miksi????

Kun maksan heti.

Vältän ko palvelua. Suora maksu verkkopankkiin, ei mitään klarnaa väliin. Jos noin monimutkaiseksi menee.

Vierailija
29/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myönnä, ei. Ennen sai, nyt ei.

En tiedä miksi. Ehkä Purra vaatii osamaksusopimukset pous?

Tai sitten sä säälittävä vihvas-olento oot vinguttanut sen sun ainoan luottokorttisi 500€ limiitin liian monta kertaa yli ja Klarnakin siitä tietoinen.

Pitäiskö hommata työpaikka? Ai niin mut ideologian takia sua ei oteta töihin, kun istut päivisin kadulla, tai kiipeilet telineissä.

Vierailija
30/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. vielä kesällä sain pilkottua osiin n. 40 euron ostoksen, vaikka mulla oli siellä kolme osamaksua ennestään.

En yhtään ihmettele, että tällaisen luottokäytöksen takia luotonantaja kiristää ehtoja. Yltiöpäinen osamaksuttelu ja lisäluoton ottaminen. 

Juuri näin!

Ja joku vielä ihmettelee, kun ei saa pilkottua 40€ ostosta vielä pienempiin osiin.

Vierailija
31/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ei jokaisella ole varaa maksaa heti esim uutta pesukonetta tai vastaavaa heti varsinkin jos on pienet tulot tai tiukka tilanne menossa elämässä esim työttömäksi jäämisen johdosta

Jos maksat osissa maksat enemmän ja köyhdyt lisää.

Vierailija
32/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole sama asia. Järjestelmä ei anna jakaa jotain muutaman kympin ostosta kuudelle kuukaudelle, koska käsittelykulu lasketaan todelliseen vuosikorkoon ja siinä paukkuu heittämällä uuden lain määrittelemä 20% vuosikorko.

Laske itse kuinka iso osa 50e laskusta olisi käsittelykuluja, kun niitä on n. 5 euroa kuussa. Puolen vuoden aikana yli 50% koko laskun summasta. Eikä vielä ole edes päästy varsinaiseen korkoon.

Vierailija
33/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ei jokaisella ole varaa maksaa heti esim uutta pesukonetta tai vastaavaa heti varsinkin jos on pienet tulot tai tiukka tilanne menossa elämässä esim työttömäksi jäämisen johdosta

Jos pesukone menee rikki näin ketjussa käytettynä esimerkkinä, ei pienituloinen voi odottaa ja säästää neljää kuukautta. Joo, hintaa tulee 400 sijasta korkoineen 429e mutta saat sen koneen samana päivänä kotiin etkä ensi vuonna.

Vierailija
34/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yltiopäistä, jos on osamaksuja satasen verran??? :DDDDD

Maksoin myös kaikki erät ajallaan, osan etuajassa. 

Mutta saa nähdä, miten reagoivat sitten, kun tämä yksi "yltiöpäinen" velka on maksettu, suuruudeltaan tällä hetkellä hurjat 21 euroa ja muutama sentti päälle.

Vierailija
35/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kans käynyt noin, ihmettelinkin kun ennen toiminut ja luottotiedot kunnossa. Koitin etsiä tietoa klarnan sivuilta mutten löytänyt oikein mitään.

Vierailija
36/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pesukone menee rikki näin ketjussa käytettynä esimerkkinä, ei pienituloinen voi odottaa ja säästää neljää kuukautta. Joo, hintaa tulee 400 sijasta korkoineen 429e mutta saat sen koneen samana päivänä kotiin etkä ensi vuonna.

Näin. Mutta eihän tätä ymmärrä ne joilla on aina raha riittänyt, että mikä lasku? Mikä osari? Mie meen kauppaan ja isken setelit tiskiin!

Vierailija
37/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta saa nähdä, miten reagoivat sitten, kun tämä yksi "yltiöpäinen" velka on maksettu, suuruudeltaan tällä hetkellä hurjat 21 euroa ja muutama sentti päälle.

Miksi et tälläkään kertaa, tätäkään tilausta voi maksaa kerralla? :DDDDDDDD

Vierailija
38/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhienvihaajatrollit tulleet tähänkin ketjuun. :(

Kunpa noi voisi karkottaa vaikka toiseen galaksiin...

Vierailija
39/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama juttu tuli minulle. Oon siirtynyt Walleyn osamaksuun, on parempi.

Vierailija
40/41 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tälläkään kertaa, tätäkään tilausta voi maksaa kerralla? :DDDDDDDD

Tämäpä.